Het Connemara topic, deel 2!

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
esje007

Berichten: 620
Geregistreerd: 14-05-12
Woonplaats: Regio Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-18 19:13

Wat fijn Tineke! Ze oogt erg op haar gemak.
En Saaams, wat leuk om te horen. Komt vast goed met jullie.
Wij hadden vandaag ook een leuke dag. We hadden helaas wel een erg tropische dag uitgekozen voor Rebels cross debuut. Nienke was hem lekker aan het rondsturen en reed een heel erg keurig foutloos springparcours. Helaas vond Rebel de cross toch erg spannend, harde fluitjes, publiek, een beetje veel indrukken. hij durfde zelfs niet langs een hindernis waar hij helemaal niet overheen hoefde. Uiteindelijk is mijn dochter na een val halverwege uitgeschakeld. Maar niks bezeerd en toch tevreden! Toppers die twee.
en na afloop afspuiten en even liggen rollen. Daar is ie dan weer erg relaxed mee.
Afbeelding

Punz

Berichten: 8563
Geregistreerd: 04-03-10

Re: Het Connemara topic, deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-18 23:59

Sanne/Tineke: Gefeliciteerd met de nieuwe aanwinst !!! Heel benieuwd hoe deze zich zal gaan ontwikkelen.

Esje: Wat een spannende dag dan toch voor jullie. En joh.. een val?
Maar fijn te lezen dat het al met al toch een goede ervaring is geweest, jullie tevreden zijn!

Gizeppie

Berichten: 2777
Geregistreerd: 23-02-12
Woonplaats: In mijn hangmat

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-18 01:33

TinekeVD schreef:
Gizeppie dat is ook lastig ben ik het helemaal mee eens en je zou het liefst overal een oplossing voor hebben. We merken bij die van ons dat hij soms echt in zijn eigen wereldje loopt als ik bijv aan het rijden ben en dan kan hij enorm schrikken van een takje dat ineens beweegt, springt 3 m opzij en ik lig ernaast. Wij zeggen weleens dat hij soms wat autistisch is Haha echt zo opgaan in zichzelf en van daaruit volgt een schrikreactie.


Haha dan is flynn ook autistisch hahahahaha.. Die heeft ook structuur nodig. Als ik iets anders doe dan anders (bijvoorbeeld als ik hem haal krijgt hij wat en als ik hem terug zet ook). Als ik dit niet bij mij heb is hij beledigd en komt tie de dag erna niet meer haha..

Gizeppie

Berichten: 2777
Geregistreerd: 23-02-12
Woonplaats: In mijn hangmat

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-18 01:34

Wat een mooi dier zeg!! Prachtig! Geniet ervan!!

Punz

Berichten: 8563
Geregistreerd: 04-03-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-18 22:31

Gisteren gewoon domweg, ongecompliceerd genoten van mijn pony's. Hele dag een beetje op stal aan het tutten geweest. Poep scheppen, weitjes afzetten, beetje poetsen.. .Kortom: lekker aan het rommelen geweest. Zo heerlijk!

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding


( en als ik de foto's zo bekijk, dan zijn Jou en Punz echt wel Jut en Jul, zo samen. Heerlijk stel is het!!)

TinekeVD
Berichten: 1523
Geregistreerd: 10-11-14

Re: Het Connemara topic, deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-18 07:31

Punz ik kan me echt voorstellen dat het genieten is, vind ik zelf ook altijd heerlijk. En idd mooi stel samen.

Hier is het nog even zoeken naar de rangorde, maar dat gaat er niet heftig aan toe. Een paar oren in de nek en een draf pasje is alles, heerlijk! Benieuwd hoe het gaat worden uiteindelijk.

lideli

Berichten: 2440
Geregistreerd: 21-03-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-18 14:22

Ik geniet zo erg van mijn pony, echt heerlijk om hem elke dag te zien en om met hem bezig te zijn!

Ik heb vanmorgen een topic voor hem geopend:

[ITP] Failte River!

Hij is ook zo knap <3
Afbeelding

Saaams

Berichten: 13266
Geregistreerd: 20-01-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-18 19:31

Hoi!

Beaut is enorm afgevallen sinds ze hier staat. Positief dus! Tenminste daar gaan we vanuit. Ze krijgt nu 9-12 kilo kuil ipv 2/3 kilo. Dus ze bouwt geen vet reserves meer op. Ze glimt als een spiegel.

Afbeelding

We rijden nu ook met een ander bitje. Kneveltrens en ook dat gaat fijn. Ik kocht hem voor het springen, maar dressuurmatig sjouwt ze er erg fijn mee weg.

En mijn nieuwe wedstrijd laarzen zijn vandaag opgehaald *\o/*

Saaams

Berichten: 13266
Geregistreerd: 20-01-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-18 21:04

Nog even een verschil.
Bovenste 3 weken geleden.
Onderste gistermiddag


Afbeelding

FelineNanet

Berichten: 1630
Geregistreerd: 03-09-11

Re: Het Connemara topic, deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-07-18 22:44

Ziet er goed uit samantha! Meer voer kan soms wonderen doen (hoewel je het soms niet verwacht, omdat het tegenstrijdig voelt).

Kiet is nu echt 700 kg voor mijn gevoel. We mogen langzaam beetje opbouwen. Dit soort kleine ritjes zijn echt zo zo zo fijn na 7 maanden <3

Afbeelding

Saaams

Berichten: 13266
Geregistreerd: 20-01-10

Re: Het Connemara topic, deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-18 08:25

Maar Kiet is nog steeds een kbappe bodybuilder. Wat fijn dat je weer kan gaan opbouwen. Hoe is de prognose?

Saaams

Berichten: 13266
Geregistreerd: 20-01-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-18 21:28

Kleine update van onze allereerste oefencross!

Inspringen was ze fijn. Blij en aantrekken.

Ze ging goed van start, hindernis 1 probleemloos. Maar ja....toen moest ze ineens weg van de groep. Kwamen er tegenliggens aan de andere kant van het pad. Ze snapte er helemaal niks meer van. Een heleboel weigeringen en sprongen verder het parcours uitgereden. In 11 minuten :+ (Stonden er 4 komma nog wat voor)

Tweede rondje ingeschreven, op gepaste afstand achter een vriendin aan met haar pony. Zodat Beaut een beetje gaat snappen wat het concept is. Ze ging als een speer, zo hard. Oortjes erop en ze sprong álles waar ik haar voor zetten. Als ze maar dr maatje voor zich zag. Zelfs een pittig dubbeltje van haag naar smalletje deed ze. We hebben grotendeels B hindernissen gesprongen, enkele BB en ik heb de 3 dubbele afsprong overgeslagen :+
Met 4,5 minuut binnengekomen.

Voor een eerste keer rete trots op puppy beaut. Fotos volgen :D Had een gopro op. Filmpjes kopen op FB

FelineNanet

Berichten: 1630
Geregistreerd: 03-09-11

Re: Het Connemara topic, deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-07-18 23:31

Prognose is beetje lastig... we mogen nu opbouwen tot 30 minuten stappen, maar adhv haar pees (zodra hij zacht wordt weer minderen). Sommige weken stapt ze iedere dag en niks aan de hand, sommige weken elke dag zacht. Daarnaast verveelt ze zich echt te pletter en is ze echt moddervet, maar meer doen dan dit kunnen/mogen we nog niet. Ze staat nu 24/7 op de wei, dus soms is de beweging daar al voldoende blijkbaar voor de pees. 7 maanden stilstaan helpt natuurlijk ook niet zo voor een pens :+ . In principe mag ze ook draven als ze goed loopt, alleen ik heb 1 mega groot nadeel: van wei naar stal en terug is al 15 minuten. Dus ze kan maar 15 minuten buiten of in de bak stappen, dat is echt super kort. Daarnaast is het pad erg ongeluk dus op de wei draven durf ik niet aan. Uiteindelijk zullen rustige ritjes er wel inzitten, maar ik heb ook tegen de kliniek gezegd: ik heb geen haast, als dit 2 jaar duurt maar ze is 'beter' en kan tot haar 30e door, dan liever dat dan over een maand een rondje mogen draven. Wil natuurlijk niet zeggen dat ik het onwijs mis :(.


Ik zag je filmpjes op insta! Mega gaaf *\o/* . Fijn dat ze het het tweede rondje begreep :j
Had je laatst ook nou een springwedstrijd? Of was dat een oefen parcours?

Punz

Berichten: 8563
Geregistreerd: 04-03-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-18 23:43

Saams: Wat ontzettend gaaf, jouw oefencross debuut. Heb het filmpje gezien. Zo geweldig!
Je hoeft iig niet te twijfelen of ze het kán. Daar zit overduidelijk het probleem niet :D :D


Feline:
Wat een spannende, moeilijke tijden zijn het dan he, als je in zon revalidatie traject zit. Wel heel fijn te horen dat er iha, en over de langere periode gekeken, wel degelijk progressie is. Inderdaad ruim je tijd nemen en dan duim ik dat jullie nog heel, heel, heel lang van elkaar kunnen genieten!

FelineNanet

Berichten: 1630
Geregistreerd: 03-09-11

Re: Het Connemara topic, deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-07-18 23:50

Ja zo sta ik er immiddels ook in hoor. Eerste week was er zowel bij mijn ouders als bij mij veel twijfel over alles. Maandag kliniek, woensdag uiteindelijk startkaart opgezegd met het idee misschien over een jaar of 2 wel weer en vrijdag was alles dusdanig geklapt dat we allemaal (incl kliniek) veel en vaak aan inslapen hebben gedacht. Als ze dan nu tonnetje rond door de wei heen loopt, ben ik wel blij dat we ons daar niet (meer) direct zorgen voor hoeven maken. Afgelopen half jaar is zo'n rollarcoaster geweest

Saaams

Berichten: 13266
Geregistreerd: 20-01-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-18 10:01

Vooral de onzekerheid is vervelend Feline. Veel zekerheid heb je natuurlijk nog steeds niet. Want niemand die weet hoe de toekomst is qua regelmatigheid. Hoe oud is Kiet inmiddels?
Is er nog wel hoop in je endurance debuut?
Liever blij en dik in de wei. <3


Ria, je hebt gelijk. Ik twijfel ook nooit of ze iets wel kan. Het meeste doet ze met zo’n gemak. Ze heeft echt enorme power. Maar ze heeft zo’n onzeker karakter. Ze wil het niet snel fout doen, vind het allemaal nog spannend. Maar wel prachtig, die oren vallen er bijna af. :+
We gaan gewoon kilometers maken. In september organiseren ze het hier weer. Gaan we gewoon nog een keer *\o/*

Er stonden ook lage huppeltjes trouwens.

Afbeelding

lideli

Berichten: 2440
Geregistreerd: 21-03-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-18 10:51


Punz

Berichten: 8563
Geregistreerd: 04-03-10

Re: Het Connemara topic, deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-18 22:48

:D Zéker!

Is superleuk stuk geworden he. Was best maf, want Ilja werd zo out of the blue gebeld en geinterviewd. Heeft ze al improviserend echt súper gedaan wat mij betreft. Stuk werd nog ter correctie opgestuurd, maar daar hoefde niet veel aan veranderd te worden. Echt: dikke complimenten voor Ilja die dus compleet overvallen precies naar voren heeft gebracht wat we als bestuur naar voren willen brengen. Echt héél erg blij mee!

En stiekem ook trots op mijn, door EK gereden, ZZLicht startgerechtigde dressuur Connemara :j

Saaams

Berichten: 13266
Geregistreerd: 20-01-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-18 22:54

Hoe gaat het opbouwen nu met JouJou? Is hij nog klachtvrij?

Punz

Berichten: 8563
Geregistreerd: 04-03-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-18 00:00

Jou heeft wat ups en downs gehad, uit de resultaten van de longspoeling was het wel duidelijk waar hij op reageerde, maar toch wat het lastig eea onder controle te krijgen ( nou ja.. je hebt me gevolgd op fb/ dus je hebt de acties gezien qua bouwwerkzaamheden.. :j

Maarrrrrr, het lijkt er op dat het allemaal niet voor niets is geweest (maar keeping my fingers crossed): de laatste bronchoscopie (afgelopen donderdag) zag er goed uit, was echt veruit de beste van de reeks!! Het lijkt er op dat we de triggers nu eindelijk toch onder controle hebben..

Maar goed: Het is nog even een week of 2 spannend ( hij staat nu volledig zonder medicatie), maar als dit goed blijft gaan kan ik voorzichtig opgelucht gaan ademhalen.

Nu is het nog even doordampen ( flexineb) om de laatste restjes slijm er ook uit te krijgen, maar ik heb goede hoop dat we zo rond mijn vakantie weer echt aan de slag kunnen.

Neem verder voor nu geen enkel risico: op dit moment stapt hij alleen nog maar.: Te diep doorademen zou het laatste restje slijm taaier kunnen maken, dus moeilijker weg te krijgen dan. Maar goed. Hij is zelf toenemend fris en fit. Gisteren en eergisteren met het aan de hand stappen een complete "steiger en stuiterbal"< compleet met zijn flexinebje op zijn neus... Zag er vast idioot uit, maar mán, wat een spektakel... :') _O-

TinekeVD
Berichten: 1523
Geregistreerd: 10-11-14

Re: Het Connemara topic, deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-18 06:19

Lideli knappert hoor!

Saams wat een gave laarzen! En wat heerlijk dat beaut en jij zo lekker gaan.

Feline het is wel rot allemaal maar oh zo fijn dat jij en kiet weer in de opbouw fase zitten, hopelijk nog heel heel lang samen genieten.

Punz goed om te lezen dat Jou ook echt met het laatste stukje van herstel bezig is.

FelineNanet

Berichten: 1630
Geregistreerd: 03-09-11

Re: Het Connemara topic, deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-07-18 21:54

Fijn dat Jou ook (bijna) beter is!

kitobeer

Berichten: 1293
Geregistreerd: 16-07-14
Woonplaats: Baarle nassau

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-18 20:59

Ik zit alweer heel lang in de leesmodus vanwege tijdgebrek en lekker trainen met sky.

Saams mijn nieuwe laarzen zijn ook in de maak :) mooie bruine met een klein lak leren randje en een houten zool.Ik moet nog wel geduld hebben tot oktober :(
Maar ik lees sinds dat je verhuist bent het alleen maar beter gaat. Super blij voor je.

Punz ik zag laatst nog je debuut met punzel ergens voorbij komen je bent goed bezig.
En wat fijn dat jou jou terug beter is.

Feline ik ken jou onzekerheid maar al te goed. Maar het ziet er nu toch weer beter uit gelukkig. Alle wandelingetjes die jij voortaan doet zijn er met een gouden randje <3

En aan alle nieuwe connemarafans hier in het forum. Super super *\o/* tof dat de connemara steeds meer populairder word.

Ik ben ook steeds elke dag blijer met sky. Ja kan dat nog ? Ik denk het wel :D
Wat een toppony (paard) heb ik aan hem.
Hij is super braaf super sensibel en hij vind het werk echt leuk om te doen. Want hij doet zo stinkend zijn best. Het gaat zelfs zo goed dat ik buiten mijn comfortzone wil gaan en ons wil voorbereiden om volgend voorjaar eens een wedstrijd uit te testen.
Hij pikt alles zo goed op. Dat ik denk waarom ook niet.
Echter er is nog genoeg werk aan de winkel aan mijn houding. Maar we doen ons best.


Verder ziet hij er super uit is hij momenteel niet meer gegroeid en zit de stokmaat nu op 1m 60.

Ik houd jullie op de hoogte als er nog bij komt :D


Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

TinekeVD
Berichten: 1523
Geregistreerd: 10-11-14

Re: Het Connemara topic, deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-18 18:43

Kitobeer wat fijn dat het zo goed gaat! Benieuwd wanneer je op wedstrijd gaat, zo leuk om gewoon al naartoe te trainen.

Hier vandaag ook heel blij, sanne na een week weer op de pony en meteen twee proeven gereden en wat was het mooi om te zien, ontspanning weer gevonden aan de voorkant er lekker afblijven dus heerlijk om naar te kijken en wat ging het netjes. Had iets actiever gemogen en daardoor beide proeven net geen winst. Wel nog tweede en derde dus ook heel trots. En met nog 7 hechtingen in haar been...
Daarna mocht Mel nog met mij en hij doet t gewoon weer!!! Twee wp erbij in de L2, het wordt bijna tijd voor een volgende droom....wie weet ooit... we blijven dromen en genieten ondertussen dat het allemaal lukt. Onwijs gek met die pony.
Onze lieve blaze doet het ondertussen braaf aan de longe en leert iedere dag wel iets erbij, knappert is het en wanneer we eraan komen staat mevrouw vooraan dus dat is dringen, ze willen allemaal zo graag

Punz

Berichten: 8563
Geregistreerd: 04-03-10

Re: Het Connemara topic, deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-18 23:28

Kitobeer: Gegroeid of niet, hij blijft hoe dan ook een maxi Connemara :) !
Fijn te horen dat het zo goed gaat met jullie!!

Tineke: heerlijk he, als ze dan zo braaf en zo eerlijk hun werk doen!