Het Connemara topic, deel 2!

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Carol10

Berichten: 146
Geregistreerd: 17-05-15

Re: Het Connemara topic, deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-18 12:53

Ik kruip ook even onder mijn meeleessteen vandaan, ik heb een heerlijke koele rustige super merrie uit Ierland vandaan( hier gekocht) zo braaf/lui dat ik me afvroeg of ze wel goed was maar zo is ze gewoon. Ze kan wel druk doen, dan zet ik te veel druk op haar maar ook dan is ze prima handelbaar. Zo blij met haar dat ik contact met de fokker heb opgenomen en nu nog een import connemara heb. Zij is iets beweeglijker maar ook heerlijk ongecompliceerd. Dus het kan zeker.
Ik heb ze wel beide de tijd gegeven om te wennen.
Ik ben zeker verkocht...nooit meer wat anders dan een connemara!!

Zilkesteyn70

Berichten: 511
Geregistreerd: 07-09-05
Woonplaats: Westoverledingen, Duitsland

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-18 13:35

Wij hebben ook een merrie uit ierland, het liefste paard wat je je kan wensen <3
Wij hebbben haar vorig jaar november gekocht in NL maar ik heb geen idee hoe lang ze al in nederland was.
Ze heeft in ierland 5 veulens gehad dus is ze zeker tot haar 8e jaar daar geweest (ze is nu 13).
Mijn dochter van nu 10 jaar rijd haar thuis en 1 x per week krijge ze les op een manege.
De pony is altijd superbraaf, soms vlot maar altijd te handelen voor mijn dochter.

TinekeVD
Berichten: 1523
Geregistreerd: 10-11-14

Re: Het Connemara topic, deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-18 12:15

Romy wij hebben twee connemara’s uit Ierland . De ene hier bij een handelaar weg, de ander zelf van de zomer geïmporteerd . Beide super lief en ongecompliceerd . De drie jarige die can de zomer hij ons kwam is nu 4,5 mnd onder het zadel en gaat mee naar het bos langs de weg en ponyclub en allemaal geen probleem. Een echt geweldig karakter.
Ik weet trouwens niet wat je zoekt maar ze komt te koop dus je mag altijd een berichtje sturen.

romyvs

Berichten: 389
Geregistreerd: 23-11-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-18 10:14

TinekeVD schreef:
Romy wij hebben twee connemara’s uit Ierland . De ene hier bij een handelaar weg, de ander zelf van de zomer geïmporteerd . Beide super lief en ongecompliceerd . De drie jarige die can de zomer hij ons kwam is nu 4,5 mnd onder het zadel en gaat mee naar het bos langs de weg en ponyclub en allemaal geen probleem. Een echt geweldig karakter.
Ik weet trouwens niet wat je zoekt maar ze komt te koop dus je mag altijd een berichtje sturen.


Ik zoek eigenlijk een ietsje oudere en ervaren pony voor mijn jongste dochter van 9 jaar.
Wij hebben ook al een 5 jarige en dat gaat hartstikke goed met mijn oudste (13) dochter. Maar onze jongste is daar te onzeker voor.

We hebben gelukkig geen haast als het nog een half jaar moet duren is dat ook goed.
Wil alleen wel weer een volle connemara (liefst een lieve merrie).

Fino

Berichten: 145
Geregistreerd: 16-04-11
Woonplaats: Fryslân

Re: Het Connemara topic, deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-18 13:45

Romyvs, wij hebben een aantal jaren een Nederlands gefokte connemara gekocht, van toen vier jaar. Was niet de bedoeling, want dochter van toen 8 jaar was ook onzeker en dus zocht ik ook een wat oudere pony. Maar o wat ben ik blij met onze pony. Super betrouwbaar, heel gevoelig en een toppony voor ons (ze past zich fantastisch aan, aan de ruiter). Wat wel heel fijn was, we zijn drie of vier keer wezen kijken en rijden bij de fokker. Toen wisten we dit is de pony voor ons.

Fino

Berichten: 145
Geregistreerd: 16-04-11
Woonplaats: Fryslân

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-18 13:48

Afbeelding

TinekeVD
Berichten: 1523
Geregistreerd: 10-11-14

Re: Het Connemara topic, deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-18 08:28

Romy begrijpelijk hoor, weet niet of je in de buurt woont maar even langs komen mag altijd. Wanneer ze braaf zijn is niets mooiers dan dat ze samen groeien.
Ze is vol connemara en merrie met goed papier.
Ik wens je in ieder geval veel plezier bij je zoektocht

Veertje2

Berichten: 166
Geregistreerd: 28-04-15

Re: Het Connemara topic, deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-18 17:16

Voor elke connemara liefhebberAfbeelding

Ook ik heb een import, echt een goedzak

KDonna
Berichten: 129
Geregistreerd: 25-09-16

Re: Het Connemara topic, deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-18 16:37

Leuk al die connemara verhalen!
Wij hebben sinds mei ook een Connemara (Corrib Prince x Currachmore Cashel) vorig jaar uit Ierland gekomen. Een jonge pony, maar erg braaf en vriendelijk. Onze dochter van 9 (groot voor haar leeftijd), rijdt haar vooral.

romyvs

Berichten: 389
Geregistreerd: 23-11-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-18 19:01

KDonna schreef:
Leuk al die connemara verhalen!
Wij hebben sinds mei ook een Connemara (Corrib Prince x Currachmore Cashel) vorig jaar uit Ierland gekomen. Een jonge pony, maar erg braaf en vriendelijk. Onze dochter van 9 (groot voor haar leeftijd), rijdt haar vooral.


Wat super leuk! Currachmore Cashel is de opa van de onze :D .
Onze jongste dochter van 9 heeft gisteren voor het eerst los gereden op hem en hij was zo voorzichtig met haar zelfs (per ongeluk) in galop. Terwijl hij bij onze andere dochter van 13 soms echt een draakje kan zijn. Heerlijk karakter <3

NN0504
Berichten: 12
Geregistreerd: 18-12-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-18 19:20

Hoi allemaal! Ook ik lees al een hele tijd mee, maar ben nu geïnspireerd door alle mensen die ook onder hun meelees-steen uitkomen ;)

Ik denk dat je nooit 100% zeker kunt stellen hoe een pony gaat zijn wanneer hij bij je op stal staat, import of niet. Inderdaad een goede tip om je te laten adviseren door een Nederlandse fokker of goed aangeschreven importeur voor iets meer zekerheid. Maar soms zijn het misschien ook juist wel de "lastige" pony's die uiteindelijk hun gewicht in goud waard blijken :)

Zelf ontmoette ik mijn "lastige" pony, een ruintje uit een Ierse import-merrie en de Nederlandse hengst Cliff van de Arenbosch, op een manege. Was de schrik van de stal, want had de reputatie om er vandoor te gaan en flink te bokken. Tot grote spijt van mijn ouders klom ik er als 10 jarige op en was op slag verliefd. Gelukkig was het wederzijds, want hij heeft me er slechts één keer afgebokt nadat hij maanden stil had gestaan vanwege een heftige hoefzweer. Toen de desbetreffende manege ophield met manege zijn hebben mijn ouders hem voor me gekocht en is hij tot zijn overlijden bij ons gebleven. Door het bos scheuren en over de crossbaan denderen bleven tot op zijn oude dag favoriet, en het bleef een enorm heet manneke dat ineens vijf meter verderop kon staan, maar tegelijkertijd was het ook echt een goudeerlijke pony die je uren kon poetsen en die je gerust mee uit wandelen kon nemen - mits je één van zijn mensen was.

Inmiddels zijn we een jaar of tien verder, ben ik sinds ongeveer anderhalf jaar weer aan het rijden, en begint het toch weer te kriebelen om een Connemara te adopteren. In het kader daarvan: heeft er hier iemand toevallig ervaring met afstammelingen van Glenayre Silver Fox?

Punz

Berichten: 8563
Geregistreerd: 04-03-10

Re: Het Connemara topic, deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-19 13:22

Afbeelding

esje007

Berichten: 620
Geregistreerd: 14-05-12
Woonplaats: Regio Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-19 13:59

Iedereen de beste wensen voor 2019!

Afbeelding

2018 was een jaar zonder veel wedstrijd successen, maar gelukkig nog scoren we nog steeds erg hoog in de categorie 'lol met mijn knol'.
Hopelijk brengt 2019 weer wat meer succes in het L1 dressuur dan in 2018. Maar we blijven zeker lekker buiten rijden, beetje dressuur en af en toe wat springen.

@NN: pony met die afstamming ken ik niet. Maar cliff vd Arenbosch wel! Daar heb ik jaren geleden op gereden in Abcoude. Het begin van mijn liefde voor connemara's!

wilma84
Berichten: 400
Geregistreerd: 18-04-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-19 17:01

Iedereen een mooi en gezond nieuw jaar gewenst namens mijzelf, connemaraX O'Kay en welsh cob Doris (wegens bevallingsverlof hier als handpaard mee).

Afbeelding

NN0504
Berichten: 12
Geregistreerd: 18-12-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-19 18:33

esje007 schreef:
@NN: pony met die afstamming ken ik niet. Maar cliff vd Arenbosch wel! Daar heb ik jaren geleden op gereden in Abcoude. Het begin van mijn liefde voor connemara's!


Wat leuk!! Hoe was Cliff?

romyvs

Berichten: 389
Geregistreerd: 23-11-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-19 22:54

Beste wensen voor jullie allemaal!! Hopelijk met vele fijne en mooie (connemara) momenten, waarop dan vele mooie verhalen mogen volgen hier.

Afbeelding

FelineNanet

Berichten: 1630
Geregistreerd: 03-09-11

Re: Het Connemara topic, deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-01-19 23:30

De beste wensen allemaal op naar een goed 2019!

Ik heb weer een jaar overzichtje gemaakt van Kiet. Ook foto erin van 30 december, toen mocht ze weer even mee naar Kootwijk. Heb nu thuis en in kootwijk helemaal alleen geladen *\o/* dus volgende stap is ritje bij Saaams met Beauty erbij 8-)

Ons jaaroverzicht :)
[EJL-ITP] Op naar een beter 2019

Tribunals

Berichten: 2682
Geregistreerd: 22-06-10
Woonplaats: Steenwijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-19 14:41

Gelukkig nieuwjaar allemaal!
Afbeelding

Punz

Berichten: 8563
Geregistreerd: 04-03-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-19 23:08

2019 is hier fantástisch begonnen...

Deze aap leert eíndelijk een beetje hoe ze een Ferrari moet rijden:


http://www.youtube.com/watch?v=lcLWQw4oEUw

En al was het met real time aanwijzingen van meefietsende amazone HH (die Punz eerst gereden had), ik ben gewoon zo trots dat dit gelukt is. En vergeef me Punzels modderstaart... Zelf op Punzel stappen, laat staan een mini buitenrit maken, was zó niet gepland eigenlijk... Het daarbij gefilmd worden ook niet...... )

Mán... Ben zo ongelofelijk blij..
Wat wás het heerlijk!!

Missie voor nu...
Binnen nu en een half jaar zo'n filmpje kunnen maken( maar dan nu met míj als ruiter ipv H.H.):

http://www.youtube.com/watch?v=1RIjriuiTrM

TinekeVD
Berichten: 1523
Geregistreerd: 10-11-14

Re: Het Connemara topic, deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-19 08:12

Geweldig Punz, zag t al voorbij komen, respect hoor, top gedaan!

En voor iedereen een heel mooi nieuw jaar gewenst met zoveel mogelijk geweldig mooie momenten

esje007

Berichten: 620
Geregistreerd: 14-05-12
Woonplaats: Regio Eindhoven

Re: Het Connemara topic, deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-19 11:32

NN: ik vond Cliff een hele stoere pony. Ik was destijds vooral manegepaarden en pony's gewend, al mocht ik soms ook op paarden rijden die voor de handel waren. (Zaten best goede paarden bij).  Het was mijn eerste kennismaking met connemara's. Hij was heeeeel erg slim, heel vriendelijk in de omgang, maar met rijden niet altijd makkelijk. Hij kon super lopen, maar dat kreeg ik niet altijd voor elkaar. Dat eigenwijze vond ik wel heel leuk.

@punz: je bent een held!!! Komt vast goed met dat filmpje! Enne....echt geen aap te zien hoor, ziet er prima uit!

NN0504
Berichten: 12
Geregistreerd: 18-12-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-19 00:38

esje007 schreef:
NN: ik vond Cliff een hele stoere pony. Ik was destijds vooral manegepaarden en pony's gewend, al mocht ik soms ook op paarden rijden die voor de handel waren. (Zaten best goede paarden bij).  Het was mijn eerste kennismaking met connemara's. Hij was heeeeel erg slim, heel vriendelijk in de omgang, maar met rijden niet altijd makkelijk. Hij kon super lopen, maar dat kreeg ik niet altijd voor elkaar. Dat eigenwijze vond ik wel heel leuk.


Klinkt alsof hij die karaktereigenschappen grotendeels keurig vererfd heeft :j Heel leuk om te lezen, dankjewel voor het delen!

esje007

Berichten: 620
Geregistreerd: 14-05-12
Woonplaats: Regio Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-19 11:03

NN: wat leuk! Toen wij een pony gingen kopen ben ik oorspronkelijk op zoek gegaan naar afstammelingen van Cliff, want dat leek me gewoon erg leuk. Erg leuk om via jou nu toch iets te horen van een van z'n kinders.

Hier even een oproepje aan iedereen: Ik zou graag vaker les hebben van Eline (EK op bokt), maar de afstand van mij (bij Eindhoven) tot haar (Eerbeek) vind ik te groot om regelmatig te doen. DUS...vraag ik me af of er meer mensen in mijn regio zijn die interesse hebben in les van Eline. Dan kunnen we een Brabants-connie lesuurtje proberen te maken. Ik wil zelf wel een stukje met de trailer rijden (liefst maximaal 45 minuten) hiervoor, dus als het iets verder van EIndhoven is is wat mij betreft ook prima, mits dit voor Eline ook te doen is natuurlijk! Ik rij trouwens nu op L1 niveau bij de paarden, maar denk dat dat voor een samengestelde les niet zo heel relevant is. Ik blijf een beetje 'hangen' en kom niet veel verder, ondanks les, dus wil graag de expertise van Eline inschakelen.

FelineNanet

Berichten: 1630
Geregistreerd: 03-09-11

Re: Het Connemara topic, deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-01-19 21:35

Esther ik zou graag willen maar zit helemaaaaaaal uit de richting :') . Zijn er niet toevallig wat stallen in de buurt die een keer een lesdag samen willen organiseren? Dan is het voor Eline wellicht ook te doen als ze er een stuk of 6-8 heeft :)

esje007

Berichten: 620
Geregistreerd: 14-05-12
Woonplaats: Regio Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-19 10:37

Feline,jij zit bij Amsterdam toch? Jammer, maar idd errug ver uit de richting!
Ik sta zelf bij een stal waar alleen recreatieruiters staan die geen lessen volgen. En bij de andere stallen in de buurt hebben ze zelf instructrices die tot ZZ niveau les geven. Als 'extra'' wordt daar dan soms een bekende amazone/ruiter geregeld voor een eenmalige clinic, maar ik heb daar sowieso geen ingangen, ken er niemand.
:o