het Schwarzwalder fuchs kletstopic

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

 
 
BianCatjee

Berichten: 3179
Geregistreerd: 17-01-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-17 23:49

Runa schreef:
Leuk! Ik ben benieuwd! Zit jouw telefoongeheugen ook vol met fuchs-foto's toevallig? :D

En ze staan bij mij bij de Wikifoto van de dag :)


Ja nu zie ik hem ook inderdaad, zat me blind te staren op uitgelicht haha :')

Uhm ja en veel foto's van mijn werk (uitlaatservice) maar omdat mijn externe schijf echt bom vol zit (met paarden foto's) kan ik mijn telefoon niet leeghalen.. moet nodig een nieuwe schijf erbij en alles eens grondig uitzoeken

<3 Megan ♡


Love_Rosie

Berichten: 1493
Geregistreerd: 01-06-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-17 16:15

IK HEB EEN HOOFDSTEL DAT PAST *\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/*
Eindelijk maar toch. Tijdens het passen maakte hij z'n andere kapot, dus timing is perfect :+.


Welke maat springschoenen gebruiken jullie (als je ze hebt natuurlijk).
Ik rijd Ot eigenlijk zonder bescherming, maar hij kan met los balkjes draven ineens in Stef Stuntpiloot modus gaan. (ook wel bekend als ogen dicht en hopen dat het goed gaat - modus). Wordt ie even helemaal kierewiet en is er geen rem meer te vinden 8)7 .

Omdat de kans nu ook in het rijden wat groter wordt dat ie zichzelf gaat raken wil ik nu toch wel enige bescherming gaan gebruiken..
Ik zit te denken aan flexbeschermers oid.. die harde kappen past ie niet; Full is te hoog en Cob te smal.
Wellicht heeft iemand hier nog een tip?

BianCatjee

Berichten: 3179
Geregistreerd: 17-01-06

Re: het Schwarzwalder fuchs kletstopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-17 21:50

Love_rosie
Top! Nu ben ik wel benieuwd wat voor hoofdstel je hebt, heb je een foto?

Ik gebruik geen springschoenen, maar voor mijn eerste paard (fjord) had ik maat XL..
Voor maquavinci heb ik wel van die flextrainers liggen, volgens mij heb ik daar maat M van, maar kan morgen voor de zekerheid wel even kijken.
Ik heb ze alleen nog niet gebruikt, die wil ik wel om doen wanneer we fanatieker gaan springen :)

<3 Megan ♡

Love_Rosie

Berichten: 1493
Geregistreerd: 01-06-12

Re: het Schwarzwalder fuchs kletstopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-17 22:24

Afbeelding

Ik heb nog geen foto van Ot. Wil even iets maken wat ik om de neusriem kan doen ter bescherming in de kast en moet nog extra gat maken bij bakstukken /kortere halen. :roll:

Hmm ik hoor al verschillende maten. Binnenkort maar eens kijken wat er het meest op lijkt.

BianCatjee

Berichten: 3179
Geregistreerd: 17-01-06

Re: het Schwarzwalder fuchs kletstopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-17 22:35

Mooi hoofdstel! Haha oké nog iets aan te doen dus :)

Ja altijd lastig die maten, voor elk paard valt het anders

<3 Megan ♡

Love_Rosie

Berichten: 1493
Geregistreerd: 01-06-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-18 16:55

Afbeelding
Afbeelding

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-18 20:03

Love_Rosie schreef:
[ [url=m/iVWJQn.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/Oh2StX.jpg]Afbeelding[/url] ]


Oh ik ben echt zó verliefd op dit ras!! En het gekke is, ze worden vaak gelijkgetrokken met Haflingers en met Haflingers heb ik dan weer helemaal niks :+

Voor in de toekomst zit ik heel erg te twijfelen tussen een veulen en een 'ouder' paard, jaartje of 7/8. Ik ben volledig nieuw op het gebied van 'eigen' paarden, ben wel zeer actief bezig met Irwin Insights Horsemanship vanwaar ik ook veel leer op dat gebied dus ben niet helemaal een vis op het droge. Ik zat te denken aan een veulen omdat je dan echt vanaf de bodem begint (uiteraard allemaal geduldig na het afspenen wat wat mij betreft wel een jaartje mag duren. Een goede basis vanuit mama en de rest van de kudde vind ik belangrijker dan het veulen zsm thuis hebben) en we samen kunnen groeien. Een paard van een jaartje of 8 wat de basis al heeft lijkt mij aan de andere kant makkelijker, zeker met mijn level van ervaring. Maar ik wil geen paard wat op z'n 3e al ingereden is, dat is echt heel belangrijk voor mij! Als ik voor een veulen zou gaan zou ik wel hulp krijgen met inrijden van het veulen natuurlijk als ie oud genoeg is (jaartje of 5), maar dan nog is het mijn paard en dus mijn ervaring die telt. Sorry trouwens als het een beetje een wirwar verhaal is, ik ben gewoon even al mijn gedachten neer aan het knallen. En dat zijn er nogal wat *\o/*

Bottom line: help :P

Oh en trouwens, iedereen de beste wensen!! Dat het maar weer een prachtig jaar mag worden voor alle Zwarte Woudjes **\O/**

EDIT: Misschien komt dit bericht een beetje 'simpel' over, alsof ik verwacht dat een veulen/paard gewoon wat knopjes heeft en het dan allemaal goed gaat. Ik weet en besef gelukkig echt wel dat dit anders is! Ik heb het alleen even versimpeld neergezet want als ik mijn letterlijke gedachten uitschrijf ben ik helemáál niet meer te volgen!

BianCatjee

Berichten: 3179
Geregistreerd: 17-01-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-18 21:30

Aller eerst iedereen de beste wensen voor het nieuwe jaar!! :D

xxx eigenlijk had ik hetzelfde als jou.. alleen had ik al wel een beleerd paard in mijn bezit.
Ondanks ik ging kijken voor een beleerd paard (rond de leeftijd die jij opnoemt) ben ik uiteindelijk toch gevallen voor een veulen. Heb wel gezegd dat ik na haar geen veulen meer zou nemen (hoewel dat niet geheel gelukt is want heb inmiddels van haar 2 veulens gehad en ook nog een tijdje een fjordenveulen gehad).
En dan niet omdat ik het niet leuk vind, want dat is het zeker wel! Maar meer omdat het hier in de omgeving lastig is een fijne stallingsplek te vinden voor een veulen.

Ik kan je alleen maar een advies geven, schrijf alle voor en nadelen die in je opkomen op (zowel van een veulen als een volwassen) en vergelijk. Maar vooral luister naar je gevoel :)
Laatst bijgewerkt door Neonlight op 13-04-19 23:19, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Naam aangepast ivm anonimisatie

<3 Megan ♡

MirRav

Berichten: 32
Geregistreerd: 29-10-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-18 10:45

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Een hele tijd weg geweest, maar toch maar even weer hier kijken. Manolito wordt morgen alweer 4, dus ben ik alweer 4 jaar in het bezit van mijn trots. We hebben al veel meegemaakt samen, maar daardoor is onze band ook wel heel sterk geworden. Hierbij wat foto's van mijn topper.

spotterick

Berichten: 757
Geregistreerd: 27-10-13

Re: het Schwarzwalder fuchs kletstopic

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 08-01-18 13:38

echt een prachtig paard is manolito geworden zeg! ofja hij was al super leuk als veulen :P

MirRav

Berichten: 32
Geregistreerd: 29-10-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-18 14:16

spotterick schreef:
echt een prachtig paard is manolito geworden zeg! ofja hij was al super leuk als veulen :P


hahaha ja het was al een stoere knul toen, maar is nu een echte stoere man aan het worden...


Afbeelding

sasika

Berichten: 2180
Geregistreerd: 14-06-06
Woonplaats: Beinsdorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-18 01:31

Hoi! Als eerst de beste wensen nog voor iedereen (mag dat nog? :P )

MirRav wat een onwijs gaaf dier! Hij is echt mooi donker ook.

Love_Rosie fijn dat je een passend hoofdstel hebt gevonden *\o/*



Moses gaat super goed! Ik zit er inmiddels op en heb van de week voor het eerst onder het zadel gedraaft. Ik beleer hem momenteel zonder hulp, want hij geeft zoveel vertrouwen.

Daarnaast zijn we ook begonnen met slepen, nou meneer vind alles prima. Dus van het voorjaar hoop ik hem gewoon voorde wagen te hebben.

Wat ben ik toch blij met dit type paard, had ik dit nou maar een paar jaar eerder geweten.


Afbeelding
Slepen


Afbeelding


Afbeelding
Vandaag met zijn nieuwe menhoofdstel met lak accenten

MirRav

Berichten: 32
Geregistreerd: 29-10-13

Re: het Schwarzwalder fuchs kletstopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-18 13:22

Dankjewel Sasika

dierfysio

Berichten: 5288
Geregistreerd: 16-10-05
Woonplaats: Leusden

Re: het Schwarzwalder fuchs kletstopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-18 14:33

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Zo, even wat Jupp spam. Hij was 1 januari jarig en is nu op papier 7. Zijn echte verjaardag weet ik helaas niet, maar deze hebben we goed gevierd, met een eetbaar cadeau uiteraard. :)
Verder is hij gelukkig goed hersteld van een flinke bloeduitstorting na een stoeipartij met zijn Tinker vriend. En heb ik hem na maanden niks kunnen doen daardoor, nu weer wat opgepakt. Lekker los in zijn lijf is ie (wat heb ik toch dankbaar werk, haha) en doel voor 2018 wordt hem goed onder het zadel te krijgen.
Hoe is het met jullie Fuchsen???

*\o/* www.dierfysio.nu voor dierfysiotherapie en chiropractie paard *\o/*
trotse mama van twee knappe zonen!

sasika

Berichten: 2180
Geregistreerd: 14-06-06
Woonplaats: Beinsdorp

Re: het Schwarzwalder fuchs kletstopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-18 16:19

Stoere Jupp <3
Leuk doel, en zal vast lukken!

Ik heb van het weekend weer een keertje gereden met Moses. Hij begint het goed te begrijpen. Alleen ga ik toch verder kijken voor een ander zadel (dressuur)

Afbeelding

daaf4ever
Berichten: 2729
Geregistreerd: 30-10-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-18 16:31

Mooie Mosus en Jupp! Wat balen van de bloeduitstorting maar wat fijn dat je hem verder ook zelf kunt behandelen. Hij ziet er goed uit! En een goed voornemen! Mijn voornemen is om gewoon lekker te rijden samen. Kilometers maken :)

Mack heeft nog steeds "verlof". Ik ben 29 december bevallen van ons zoontje Tijn. <3

Ben weer aardig op de been maar rijden wordt hem nog even niet. 5 dagen na de bevalling alweer even heerlijk wezen tutten met hem.

Afbeelding



Wil hem vanavond even longeren, als de bak niet 1 groot zwembad is.

07-12-2005 Rust zacht lieve Daaf.
22-11-2016 Rust zacht lieve Blue.
Bedankt voor alles

BianCatjee

Berichten: 3179
Geregistreerd: 17-01-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-18 22:56

Manolito <3 Het is en blijft een knapperd!!

Sasika: wat fijn dat het zo goed gaat en dat hij zoveel vertrouwen geeft :)

Dierfysio: Dat lijkt me toch wel heel fijn als je je paard zelf kan helpen/behandelen! Dat doel gaat vast goed komen ;)

Daaf4ever nog gefeliciteerd met je zoontje!! *\o/* Mack zal vast geen problemen hebben met zijn verlof haha

Met mijn dames gaat het ook goed, Megan heeft 2 a 3 maanden rust gehad. Vorige week er weer op gestapt en ze deed het zo super braaf! Ineens lijkt ze het sturen te begrijpen, hebben voor het eerste complete rondjes bak gedraaft (ze vond de bochten spannend met draven dus hebben eerst vooral lange zijdes gedaan). En een stukje los gestapt. stapte er echt met een super goed gevoel vanaf! <3
Maquavinci gaat ook goed, zijn lekker aan het rijden <3
En heb eindelijk na lang zoeken een fijne bijrijder/verzorger gevonden :)

<3 Megan ♡

dierfysio

Berichten: 5288
Geregistreerd: 16-10-05
Woonplaats: Leusden

Re: het Schwarzwalder fuchs kletstopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-18 00:36

Van harte proficiat met je zoon! Toffe naam; mijn jongste zoon heet Martijn, afgekort tot Tijn vaak. :)
En maak vooral geen haast met rijden; eerst goed herstellen hoor. Het is een aardige aanslag op je lijf immers.

*\o/* www.dierfysio.nu voor dierfysiotherapie en chiropractie paard *\o/*
trotse mama van twee knappe zonen!

MirRav

Berichten: 32
Geregistreerd: 29-10-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-18 13:42

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
@daaf4ever Gefeliciteerd met de geboorte van jullie zoon!
@Sasika: super dat het zo goed gaat !

@Dierfysio: Ideaal als je je paard zelf kan behandelen! Bij mij staat voor dit jaar een cursus aromatherapie voor paarden op de planning, lijkt me ook erg interessant.

Morgen heb ik mijn eerste les met Manolito. Hij doet het super onder mijn bijrijdster, ik rij hem zelf al wel, maar ben er achter dat ik niet zoveel vertrouwen meer heb ik mijn eigen kunnen, dus gaan we daar nu mee aan de slag. 4 maart gaaat hij voor het eerst starten voor de grap op de koudbloedwedstrijden in Exloo. Voor het eerst met onze duopenotti samen op pad (Zo noemen we Noah en Manolito samen altijd, 3x raden waarom... haha)

daaf4ever
Berichten: 2729
Geregistreerd: 30-10-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-18 18:38

Bedankt voor de felicitaties allemaal!

Leuk MirRav! Goed dat je gaat lessen, haalt het vertrouwen in jou en je paard weer omhoog. Ik wil ook weer gaan lessen t.z.t.

Ga je hem zelf starten 4 maart of je bijrijder= Mooi doel in elk geval!

Edit± Grrr, ik krijg mijn toetsenbord niet goed... :=

07-12-2005 Rust zacht lieve Daaf.
22-11-2016 Rust zacht lieve Blue.
Bedankt voor alles

BianCatjee

Berichten: 3179
Geregistreerd: 17-01-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-18 18:41

Miriam wat leuk dat je gaat lessen met manolito! Dat gaat zeker goed komen en alleen maar meer vertrouwen kweken ;)

Ik had eindelijk na lang zoeken een fijne bijrijder gevonden, hele leuke meid, vond het zelf ook super leuk! Klikte ook goed met de mensen waar de paarden staan en ging heel goed met de dames..
Helaas kan ik weer op zoek gaan naar een nieuwe.. :( ze is gestopt per direct want ze heeft gisteren een eigen haflinger gekregen.. super leuk voor haar natuurlijk! Helaas gaan wij weer verder zoeken...

<3 Megan ♡

MirRav

Berichten: 32
Geregistreerd: 29-10-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-18 19:25

@daaf4ever nee mijn bijrijdster gaat hem starten, zo ver ben ik niet en ga ik ook niet komen hahaha ik ben meer van het recreatieve.

@bianca balen zeg! Ik ben superblij met de mijne het is inderdaad moeilijk om eentje te vinden!

Les ging vandaag super! We beginnen lekker samen bij 0! Supertrots op Manolito!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-18 23:23

BianCatjee schreef:
Miriam wat leuk dat je gaat lessen met manolito! Dat gaat zeker goed komen en alleen maar meer vertrouwen kweken ;)

Ik had eindelijk na lang zoeken een fijne bijrijder gevonden, hele leuke meid, vond het zelf ook super leuk! Klikte ook goed met de mensen waar de paarden staan en ging heel goed met de dames..
Helaas kan ik weer op zoek gaan naar een nieuwe.. :( ze is gestopt per direct want ze heeft gisteren een eigen haflinger gekregen.. super leuk voor haar natuurlijk! Helaas gaan wij weer verder zoeken...


In welke regio zit je? Ik ben al een tijdje opzoek naar een bijrijdpaard :D

BianCatjee

Berichten: 3179
Geregistreerd: 17-01-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-18 23:39

xxx schreef:
BianCatjee schreef:
Miriam wat leuk dat je gaat lessen met manolito! Dat gaat zeker goed komen en alleen maar meer vertrouwen kweken ;)

Ik had eindelijk na lang zoeken een fijne bijrijder gevonden, hele leuke meid, vond het zelf ook super leuk! Klikte ook goed met de mensen waar de paarden staan en ging heel goed met de dames..
Helaas kan ik weer op zoek gaan naar een nieuwe.. :( ze is gestopt per direct want ze heeft gisteren een eigen haflinger gekregen.. super leuk voor haar natuurlijk! Helaas gaan wij weer verder zoeken...


In welke regio zit je? Ik ben al een tijdje opzoek naar een bijrijdpaard :D


Regio Utrecht (paarden staan in Werkhoven)
Laatst bijgewerkt door Neonlight op 13-04-19 23:20, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Naam aangepast ivm anonimisatie

<3 Megan ♡

Anoniem

Re: het Schwarzwalder fuchs kletstopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-18 13:47

Wauw, dat is te doen voor mij! Voor hoeveel dagen zoek je iemand?


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 25 bezoekers