Konik-eigenaren, deel 2!

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

 
 
kwita

Berichten: 6543
Geregistreerd: 14-04-14

Re: Konik-eigenaren, deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-18 08:44

Hier nog iemand, ik had er nog nooit van gehoord ,maar ze deed dus op mijn zoektocht naar'n hihgland pony mijn pad kruisen. En zo ben ik er over na gaan denken sober en sterk was de doorslag dat zocht ik...en zo gingen we kijken .naar een pony die niemand wilde hebben ze stond al 3/4 jaar te koop, haar ogen deden me dwars in mijn ziel kijken en zo kocht ik haar ....en de bonus pony skylar! Maar geloof me spijt heb ik er nooit van gehad!

Tijd heeft vleugels maar geen teugels, carpe diem!


Shariff32
Berichten: 54
Geregistreerd: 01-06-18

Re: Konik-eigenaren, deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-18 09:38

Ik geloof je meteen ik was ook opslag verkocht toen ze daar zo zielig op de markt stond. En nu ze lekker bij ons is merk je gewoon dat ze dankbaar is. Want ze volgt me overal en luistert als super goed naar mij. Nu afwachten wat ze doet kwa groei en dan zien wel verder

kwita

Berichten: 6543
Geregistreerd: 14-04-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-18 21:32

Carl123 schreef:
Avalon87 schreef:
Ah op die manier :) daar zit wel wat in ja. Mijn konik is heel prettig te rijden, maar echt verfijnd gebouwd is hij niet :’)

Begrijp me niet verkeerd, ik vind koniks helemaal geweldig! Voor mij mag het best ook een zuivere konik merrie zijn. Verfijnde bouw hoeft dus niet, want daar zit net die sterkte in! Ik wacht af tot er konikmeisje mijn pad kruist, laat het lot beslissen.
Ik ben pure wandelruiter, hou eigenlijk niet van dressuur, dus konikje zou voor mij ook prima zijn!


Marktplaats vandaag gespot:https:
http://www.marktplaats.nl/a/dieren-en-t ... ousPage=lr

Tijd heeft vleugels maar geen teugels, carpe diem!

Shariff32
Berichten: 54
Geregistreerd: 01-06-18

Re: Konik-eigenaren, deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-18 07:24

Hoi hoi. Wie heeft er hier ook een jonge konik gehad vanaf welke leeftijd gaan ze de breedte in. Nou was vorige week de tandarts er voor shariff en vroeg of die ook even wilde kijken bij Shimmer omdat wij het vermoede hadden datbze ouder is en ja hoor hij zei dat je een jaarling is. Nu ben ik dus bang dat ze wat klein blijft ze meet nu 1.16

Shariff32
Berichten: 54
Geregistreerd: 01-06-18

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-18 08:14

Afbeelding
Even lekker kroelen

StormMilagro

Berichten: 1760
Geregistreerd: 22-05-10
Woonplaats: Arnhem

Re: Konik-eigenaren, deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-18 11:58

Boots gaat nu pas een keertje de breedte in haha, hij is nu 5 jaar. Hij is dan wel een kruising, maar ik denk dat dit op latere leeftijd wel vanaf de konik-kant komt

Night gathers and now my watch begins - The world is not in your books and maps, it’s out there - May we meet again
:¨·.·¨:
`·. Montana & Rio

Shariff32
Berichten: 54
Geregistreerd: 01-06-18

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-18 12:15

StormMilagro schreef:
Boots gaat nu pas een keertje de breedte in haha, hij is nu 5 jaar. Hij is dan wel een kruising, maar ik denk dat dit op latere leeftijd wel vanaf de konik-kant komt


Aah okee boots was ook vrij groot toch als ik het goed gelezen heb.

Shariff32
Berichten: 54
Geregistreerd: 01-06-18

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-18 13:02

Even wat foto's van shimmer nu 5 weken bij mij

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

En een foto van toen ze net bij mij kwam

Afbeelding

StormMilagro

Berichten: 1760
Geregistreerd: 22-05-10
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-18 17:16

Shariff32 schreef:
StormMilagro schreef:
Boots gaat nu pas een keertje de breedte in haha, hij is nu 5 jaar. Hij is dan wel een kruising, maar ik denk dat dit op latere leeftijd wel vanaf de konik-kant komt


Aah okee boots was ook vrij groot toch als ik het goed gelezen heb.


Valt mee, hij haalt de 1,45 nog niet denk ik

Night gathers and now my watch begins - The world is not in your books and maps, it’s out there - May we meet again
:¨·.·¨:
`·. Montana & Rio

kwita

Berichten: 6543
Geregistreerd: 14-04-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-18 19:07

Shariff: Skylar was ook ongveer 1.18 met zijn 1 jaar, nu met bijna 4 jaar is hij net zo hoog als zijn mama 1.36( wat ook de mama van boots is). En tja hij heeft een luxer en ranker gestel dan zijn moeder ( ook hij is een kruising), maar het is nu nog een jonge slungel en ik denk dat hij niet eens de 1.40 gaat halen ookal is er gezegd dat zijn vader een grote D maat was.

Tijd heeft vleugels maar geen teugels, carpe diem!

Shariff32
Berichten: 54
Geregistreerd: 01-06-18

Re: Konik-eigenaren, deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-18 19:16

Aaah okee afwachten dus vanaf welke leeftijd gaan ze de breedte in

Camillawolf
Berichten: 29
Geregistreerd: 08-05-17

Re: Konik-eigenaren, deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-18 22:46

Leuke foto's allemaal!
Ik heb echt super leuk nieuws!!!
Wij gaan verhuizen naar Drenthe en Wolf komt in mijn achtertuin! *\%/* ook krijg ik dan nog een pony erbij! {:} Ben nu opzoek naar en leuke pony die het liefste 'groen' is.
En eindelijk komt wolf dan ook van haar overgewicht af. Ze staat op haar huidige stal al en tijd op dieet maar alles blijft te veel en wij hebben er niet veel zeggen in helaas.. :roll:
We hebben maarliefst 1 hectare grond bij ons huis 8-)

kwita

Berichten: 6543
Geregistreerd: 14-04-14

Re: Konik-eigenaren, deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-18 08:01

Wat een top bericht Camilla ik vind het echt heel leuk voor je. Hopelijk went het snel, omdat een verhuizing toch meer is dan een andere slaapplek. Ik heb er zelf wel eens te gemakkelijk over gedacht.
(ik heb je ook pb gestuurd)

Tijd heeft vleugels maar geen teugels, carpe diem!

kwita

Berichten: 6543
Geregistreerd: 14-04-14

Re: Konik-eigenaren, deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-18 18:35

oh moet even vertellen hoe trots ik op skylar ben er heeft buiten mijn dochter een ervarener ruiter op gezeten ...wat deed hij het goed! gewoon gestapt en verderniets maar puik werk voor 'n eerste keer!

Tijd heeft vleugels maar geen teugels, carpe diem!

Camillawolf
Berichten: 29
Geregistreerd: 08-05-17

Re: Konik-eigenaren, deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-18 16:59

Gisteren na en lange tijd weer buiten gereden met Neckrope!! Dit hebben we wel eens vaker gedaan maar ik heb nog nooit zoveel vertrouwen in haar gehad als gister!we gingen in een open veld foto's maken. Wat is ze toch en toppaard <3
Afbeelding

Afbeelding


Afbeelding

Ook wat dressuur vind ze afentoe leuk:


Afbeelding


Afbeelding

Shariff32
Berichten: 54
Geregistreerd: 01-06-18

Re: Konik-eigenaren, deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-18 18:01

Super leuk mooi paardje ook.

kwita

Berichten: 6543
Geregistreerd: 14-04-14

Re: Konik-eigenaren, deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-18 18:51

OH wat een mooie foto's! en wat een geweldig paarde kind heb je!

Tijd heeft vleugels maar geen teugels, carpe diem!

ghashira

Berichten: 444
Geregistreerd: 03-01-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-18 11:37

Hoi hoi, ik vroeg me af: welk zadel gebruiken jullie zoal om op jullie Koniks te rijden?
Ik heb sinds kort een konik ruin, maar hij is vrij klein en mijn podium zadel past niet op m.
Mijn westernzadel wel, maar dat vind ik erg veel wegen voor m, ik wil het gewicht beperken.
Alle tips welkom!

BTW: "hij" is net 7 geworden, ongeveer 1,37m, robuust gebouwd met vrij lange rug. Mijn ventje kreeg de mooie naam FRODO.

*\o/*

kwita

Berichten: 6543
Geregistreerd: 14-04-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-18 09:43

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

de bovenste 2 zijn barefoot zadels de andere is van de shet zo een goedkoop zadeltje!
Het grote zadel is een maat 1 en dat past goed , voor het zicht is een maat o mooier.

Tijd heeft vleugels maar geen teugels, carpe diem!

tess_84

Berichten: 1801
Geregistreerd: 12-02-04
Woonplaats: Eckersweiler, Duitsland

Re: Konik-eigenaren, deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-18 12:30

Ik heb een Ghost zadel. Welk model weet ik niet precies, heb het van een vriendin overgekocht. Is wel de maat piccolo.

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Op vakantie in Duitsland met je paard(en) en/of hond(en)? Vakantiehuisjes Wald und Wiese klaar voor de verhuur! Meer info op https://www.facebook.com/waldundwiese.eckersweiler ~~ http://www.waldundwiese.land

ChefsSpecial

Berichten: 2681
Geregistreerd: 06-05-09
Woonplaats: Brabant

Re: Konik-eigenaren, deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-18 20:02

Hallo luitjes, ik kom me toch weer even melden. We hebben een tijd geleden besloten onze Cheyenne te verkopen, toen weer niet... En nu toch definitief de keuze gemaakt. Ze staat nu grasmaaier te wezen, en dat verdient ze niet....
dus bij dezen, onze mooie dame staat te koop.... Wie weet hier een liefhebber?
https://www.bokt.nl/markt/ad/475260/pra ... ie-te-koop

kleinschalige Golden Retriever Fokker en hondentrimster in opleiding
https://chefs-special.com/
https://trimsalongoud.com/

Wpaard

Berichten: 469
Geregistreerd: 08-12-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-18 21:01

Hallo,
Ik ben nieuw hier in deze topic. Ik heb sinds vorige week een fjordenkruising gekocht. De ouders zijn onbekend en de man waarvan ik hem gekocht Heb, weet verder ook niks van zijn achtergrond want hij had een paar veulens gekocht die ondervoed waren en hij knapt ze dan op en verkoopt ze door. Nu heb ik het vermoedde dat het een konikpaard is. Wat denken jullie? Het is een jaarling :)
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Carl123
Berichten: 391
Geregistreerd: 22-07-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-18 23:44

Wpaard schreef:
Hallo,
Ik ben nieuw hier in deze topic. Ik heb sinds vorige week een fjordenkruising gekocht. De ouders zijn onbekend en de man waarvan ik hem gekocht Heb, weet verder ook niks van zijn achtergrond want hij had een paar veulens gekocht die ondervoed waren en hij knapt ze dan op en verkoopt ze door. Nu heb ik het vermoedde dat het een konikpaard is. Wat denken jullie? Het is een jaarling :)
[ [url=m/g9O70V.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/utxVPS.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/wENtHp.jpg]Afbeelding[/url] ]

Prachtig veulentje! Kruising Fjord x Konik? Sterke kruising!

Wpaard

Berichten: 469
Geregistreerd: 08-12-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-18 20:22

Dat zou inderdaad ook kunnen. Dankjewel. Het is een jaarling ;)

kwita

Berichten: 6543
Geregistreerd: 14-04-14

Re: Konik-eigenaren, deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-18 22:58

of zo eentje uit de ovp? Maar wel een leuk dier !

Tijd heeft vleugels maar geen teugels, carpe diem!


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 19 bezoekers