Konik-eigenaren, deel 2!

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

 
 
sanso

Berichten: 5477
Geregistreerd: 20-12-10
Woonplaats: Timboektoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-17 21:46

Erg leuk beestje om te zien!

Afbeelding


StormMilagro

Berichten: 1760
Geregistreerd: 22-05-10
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-17 21:49

Jammer dat het zo'n kleintje is, idd een schatje!

Night gathers and now my watch begins - The world is not in your books and maps, it’s out there - May we meet again
:¨·.·¨:
`·. Montana & Rio

Camillawolf
Berichten: 29
Geregistreerd: 08-05-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-17 14:49

Wat en mooierd!

Pas en foto shoot gehad met Wolf
Hier wat fotos!

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

StormMilagro

Berichten: 1760
Geregistreerd: 22-05-10
Woonplaats: Arnhem

Re: Konik-eigenaren, deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-17 15:25

Oh wat ziet ze er goed uit zeg!

Night gathers and now my watch begins - The world is not in your books and maps, it’s out there - May we meet again
:¨·.·¨:
`·. Montana & Rio

belindaap88

Berichten: 300
Geregistreerd: 22-04-13
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-17 17:05

Mooie foto's hoor Camilla! Waren jullie bij een foto meeting geweest, of gewoon zelf foto's genomen? Fijn dat Wolf het zo goed heeft bij jou. Wat doe je allemaal met haar, start je ook wedstrijden zoals haar vorige eigenaresse, of lekker recreatief?

Welkom Bostonx, wat een mooie dame, lieve uitstraling ook!

Helaas heb ik nog steeds geen go van de fysio om te rijden. Gelukkig krijgt hij wel genoeg aandacht, maar hij wordt wel steeds lastiger onder 't zadel weer (omdraaien, niet door willen lopen, buiten enorm blij bokken). Ik heb z'n manen moeten knippen omdat hij er een gat in kreeg (heel lelijk in het midden). Meneer vond 't nodig om continu z'n hoofd tussen het weide hek door te halen, zodat hij buiten de wei kon eten... Maar nu lijkt 't net een grijze fjord :') . Deed erg pijn in m'n hart om te knippen, maar ben er nu wel aan gewend.

De nieuwe coupe.. Het gat zie je nog een beetje zitten.
Afbeelding

Dit mogen we nog wel doen <3
Afbeelding

Lekker in de paddock spelen
Afbeelding

xBostonx

Berichten: 513
Geregistreerd: 13-11-12

Re: Konik-eigenaren, deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-17 19:36

Afbeelding

Met haar verzorgstertje mee naar de ponyclub. Foto is van afgfelopen zomer :D

Myponyhoward

Berichten: 424
Geregistreerd: 18-08-17
Woonplaats: Nijemirdum

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-17 11:40

Heeeeyyy ik krijg binnen kort waarschijnlijk een konik! we hebben een best grote weide en een kleine stal ( bedoeld als schuilstal ) hebben jullie misschien tips of dingen waar ik op moet letten? *\o/* :)

Instagram: @hildephotographyy

kwita

Berichten: 6543
Geregistreerd: 14-04-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-17 02:00

Welkom aan alle nieuwe mensen en paarden!
Belinda ,En inderdaad net een fjord,maar het staat ook leuk!En wat vervelend van je Knie, maar ze zeggen dat niet voor niks dus probeer je er aan te houden!
Camilla En wat een mooie foto's van Wolf!
En voor de melle die binnenkort een konik gaat kopen let er op dat ze in de schuilstal uit de wind kunnen staan, en dat hij dan ook niet inregent!Verder moet je wel je paardje showen en foto's posten hoor!

Zondag met smoky naar het strand geweest, ze was me daar enthousiast ! bijna niet te houden ze liep 6 km lang echt een hele stevige draf naast de fiets...stappen vond ze onzin na lichte dwang deed ze het maar al probeerde ze ook steeds weer sneller te gaan.
maar wat hebben we genoten!
Het was best een ruige zee met veel schuim en mooie golven, erg veel surfers. En dan surf boards dat vind smoky maar niets.Wit groot en eng....na veel oefenen vond ze het acceptabel :D
En dan nog het schuim van de zee....dat was gekspul je kunt het plat stampen,uitvegen, opeten en er heerlijk in rollen ( en ja we zijn veel gefotografeerd, maar heb nog niets opgestuurd gekregen.... helaas). En ook veel vragen wat dat voor pony was ijslander,fjord, highlandpony ?
Een konik daarom is ze zo wild, nee ze is gewoon uitgelaten door het weer en de omgeving. Ja die zijn toch anders dat zie je meteen, waarom heb je geen gewoon paard gekocht.... := (hopeloos toch zulke mensen). Maar wat later sloot dezelfde wilde pony vriendschap met een jongetje op een slee, kriebelde aan zijn wantjes , at zijn liga koek op( bleek het een autistisch kindje ) en ze was er zo lief en kalm mee...(dat we allen ontroerd waren) zeker omdat het dus bleek dat hij erg in zijn eigen wereldje zat en zomaar even naar buiten kwam voor die nieuwsgierige pony die vast beraden was om te gaan snacken!
Het horseboarden is helaas voorbij omdat ik er ontstekingen door kreeg...gek genoeg vind mijn dochtertje het wel leuk om te doen dapper probeert ze een rondje om het erf en het gaat steeds beter ( ik stuur en zij laat zich voort trekken en spook/smoky vind het prima). best leuk om dat te zien hoe perfectionistisch ze dan ook is, en als het niet lukt zo ze wilt dan baalt ze echt!

Tijd heeft vleugels maar geen teugels, carpe diem!

StormMilagro

Berichten: 1760
Geregistreerd: 22-05-10
Woonplaats: Arnhem

Re: Konik-eigenaren, deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-17 09:54

Haha wat een geweldig verhaal Kwita!

Night gathers and now my watch begins - The world is not in your books and maps, it’s out there - May we meet again
:¨·.·¨:
`·. Montana & Rio


tess_84

Berichten: 1801
Geregistreerd: 12-02-04
Woonplaats: Eckersweiler, Duitsland

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-17 23:56

Sanso, dat is inderdaad een super schattig beestje zeg! Mocht onze kudde niet al uit 6 stuks bestaan, wist ik het wel <3

Camilla, wauw, wat een prachtige foto's van Wolf!!

Belinda, wordt Kaiyo lastig onder het zadel omdat hij te weinig gereden wordt? Of zou het iets ander zijn?
Ik vind de nieuwe coupe best nog wel meevallen, maar lang is inderdaad wel mooier. Groeit wel terug, toch? :j

Boston, wat een leuke foto van Fleur!

Mellelover, inderdaad belangrijk dat ze de schuilstal uit de wind en uit de regen kunnen staan. Krijgt jouw toekomstige Konik ook een weidemaatje? Gezelschap is toch echt nodig!

Kwita, klinkt als een echt avontuur aan zee! Dat zou ik met Brenda niet aandurven := Had ik al verteld dat ze mij er een paar weken geleden twee keer afgekegeld heeft op buitenrit? Bij de tweede keer is ze dan ook nog op mijn bovenbeen gaan staan, deed ferm zeer en was een dikke vette blauwe plek. Ben er nog altijd niet helemaal uit van waar die plotselinge explosie opeens kwam, al denk ik dat het gewoon een feit was van een vol emmertje... Te veel ineens. We waren de dag ervoor ook al gaan rijden en daar was ze toch zo flink geweest! Stap, draf, zelfs een flinke galop gedaan. Op dag twee waren we bijna op het einde van de wandeling en toen de andere twee in galop vertrokken, begon ze ineens te bokken en daar ging ik... Heeft dan even geduurd voor we haar terug hadden, heb even naast haar gestapt, terug er op, en een paar honderd meter verder wilde ze vertrekken op een veld, ik hield haar tegen, en daar lag ik weer. Dan kregen we haar niet meer vast, maar gelukkig waren we bijna thuis en moesten we geen straat meer oversteken, dus zijn we gewoon richting huis gegaan, ze liep dan de hele tijd zo'n paar meter voor ons. Tot ze op een bepaald moment bleef staan, omkeek, en ik haar gewoon kan pakken...
Vorig weekend was er een paardrijvriendin op bezoek en dan zijn we nog eens het bos in getrokken, zij hield Brenda aan de longe en haar vriend is ook meegeweest op mijn Haflingermerrie, als mentale ondersteuning. Ze was echt heel flink, heeft geen stap verkeerd gezet.
We komen echt al van ver, want toen ze een jaar geleden bij mij kwam, was ze zo bang... En nu nog altijd wantrouwig, zeker naar vreemden. Denk dat ik maar een paar stapjes terug doe en alleen maar met haar op pad ga als er iemand te voet mee kan.

Vorig weekend was er een paardrijvriendin op bezoek en dan zijn we nog eens het bos in getrokken, zij hield Brenda aan de longe en haar vriend is ook meegeweest op mijn Haflingermerrie, als mentale ondersteuning. Ze was echt heel flink, heeft geen stap verkeerd gezet.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Op vakantie in Duitsland met je paard(en) en/of hond(en)? Vakantiehuisjes Wald und Wiese klaar voor de verhuur! Meer info op https://www.facebook.com/waldundwiese.eckersweiler ~~ http://www.waldundwiese.land

sillydehafJarig

Berichten: 3
Geregistreerd: 12-06-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-17 20:08

Hoi! Zoals jullie wisten stond Bobby te koop, ik kwam dit topic tegen en het leek me leuk om hierop te reageren. Op dit moment is Bobby zo'n maand bij mij! :)


Afbeelding

Haflinger Silvana, Kwpn Holly, Mini-Palomino Rovanni & Konik Bobby!♥

nadine_yvana

Berichten: 1115
Geregistreerd: 19-01-09
Woonplaats: Emmen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 27-11-17 23:36

sillydehaf schreef:
Hoi! Zoals jullie wisten stond Bobby te koop, ik kwam dit topic tegen en het leek me leuk om hierop te reageren. Op dit moment is Bobby zo'n maand bij mij! :)


[ [url=m/VwP9gw.jpg]Afbeelding[/url] ]


Jeetje wat fijn om Bobby terug te zien! Hoe gaat het met hem??

StormMilagro

Berichten: 1760
Geregistreerd: 22-05-10
Woonplaats: Arnhem

Re: Konik-eigenaren, deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-17 23:43

Ah Bobby! Wat leuk dat je je bin ons meld :). Hoe is de verhuizing gegaan en hoe gaat het nu?

Night gathers and now my watch begins - The world is not in your books and maps, it’s out there - May we meet again
:¨·.·¨:
`·. Montana & Rio

kwita

Berichten: 6543
Geregistreerd: 14-04-14

Re: Konik-eigenaren, deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-17 09:58

Hee Bobby wat leuk dat je je hier meld, je snapt wel dat we nu alles willen weten he!

Tijd heeft vleugels maar geen teugels, carpe diem!

Coloured

Berichten: 2828
Geregistreerd: 09-06-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-17 01:07

Beste mensen, ik val zomaar jullie topic binnen. :o Ik ben op zoek naar een grote konikmerrie. Weet iemand waar ik zo'n merrie kan kopen? Is er bijvoorbeeld wel eens iets te koop vanuit de natuurgebieden, weet iemand dat hier? Ik hoop dat jullie me wat verder kunnen helpen.

Alfi2010

Berichten: 525
Geregistreerd: 04-03-12

Re: Konik-eigenaren, deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-17 08:26

Stond van de week nog een merrie met merrie veulen op Marktplaats.

Op zoek naar een leuke plek om eens met je paard (en/of hond) te kamperen? Vanaf 14-2-2020 zijn wij te vinden op Het Amerveld in Amen, Drenthe. Informeer gerust naar de mogelijkheden.

Alfi2010

Berichten: 525
Geregistreerd: 04-03-12

Re: Konik-eigenaren, deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-17 08:32


Op zoek naar een leuke plek om eens met je paard (en/of hond) te kamperen? Vanaf 14-2-2020 zijn wij te vinden op Het Amerveld in Amen, Drenthe. Informeer gerust naar de mogelijkheden.

StormMilagro

Berichten: 1760
Geregistreerd: 22-05-10
Woonplaats: Arnhem

Re: Konik-eigenaren, deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-17 14:49


Night gathers and now my watch begins - The world is not in your books and maps, it’s out there - May we meet again
:¨·.·¨:
`·. Montana & Rio

Alfi2010

Berichten: 525
Geregistreerd: 04-03-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-17 19:49

Zag het ook, knapperd om te zien. Helaas voor mij geen merries!

Op zoek naar een leuke plek om eens met je paard (en/of hond) te kamperen? Vanaf 14-2-2020 zijn wij te vinden op Het Amerveld in Amen, Drenthe. Informeer gerust naar de mogelijkheden.

kwita

Berichten: 6543
Geregistreerd: 14-04-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-17 21:15

Laatst was er een groep te koop, een van die dieren was best groot en heeft lang op 2e hands gestaan..weet alleen niet meer of het in NL of BE was.Gewoon rustig zoekenen blijven kijken af en toe is er wel eens wat!In duitsland zijn er vaker grote exemplaren.

Tijd heeft vleugels maar geen teugels, carpe diem!

kwita

Berichten: 6543
Geregistreerd: 14-04-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-17 22:13

hier even wat anders we zijn bij de aangespoelde potvis wezen kijken en dat maakte best indruk, wat zijn ze groot 13,5 meter.
Afbeelding

Later op stal was ze er vol van: de platvis,( ze bedoelde de potvis die aangespoeld was in Domburg)
En tja toen vertelde ze aan de pony dat ze daarom wat later was, en de pony was een echt heertje en luisterde geduldig naar haar... voorlopig gaat ze niet meer zwemmen omdat ze bang is dat de potvis in haar tenen bijt :9.
Kon mijn lachen niet bedwingen en ze was best een beetje nijdig daarom, mama als dat gebeurt geef ik je geen kusje hoor! :+

Tijd heeft vleugels maar geen teugels, carpe diem!

StormMilagro

Berichten: 1760
Geregistreerd: 22-05-10
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-17 11:23

Hee allemaal! Hoe gaat het bij jullie?

Zeg, ik ben benieuwd hoe jullie jullie (kruising) Koniks nu hebben staan met dit weer. Ik heb mijn pony's lekker 24/7 buiten en ik zie echt dat dit ze goed doet, maar Boots is geen dekenliefhebber. Vorig jaar heeft hij in de 24/7 buiten tijd heen deken gehad, maar toen hebben we 1x sneeuw gehad, wel voor een paar dagen, maar hij leek het niet heel erg te vinden. Hij heeft dan ook een mooie, dikke vacht. Maar begin nu toch een beetje te twijfelen of ik hem toch geen deken op moet doen met al die sneeuw die voorspeld is...
Hoe doen jullie het nu?

Nog even een foto van de clown erbij, eten is het makkelijkst als je in de andere voerbak staat haha
Afbeelding

Night gathers and now my watch begins - The world is not in your books and maps, it’s out there - May we meet again
:¨·.·¨:
`·. Montana & Rio

tess_84

Berichten: 1801
Geregistreerd: 12-02-04
Woonplaats: Eckersweiler, Duitsland

Re: Konik-eigenaren, deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-17 12:25

Sneeuw vinden de onze ook niet erg hoor, ze hebben eerder last van te warme temperaturen in de zomer dan van de koude! Hier heeft alleen de Engelse Volbloed een deken aan, die heeft dan ook niet zo'n dikke vacht als dat pony-gespuis!

Op vakantie in Duitsland met je paard(en) en/of hond(en)? Vakantiehuisjes Wald und Wiese klaar voor de verhuur! Meer info op https://www.facebook.com/waldundwiese.eckersweiler ~~ http://www.waldundwiese.land

StormMilagro

Berichten: 1760
Geregistreerd: 22-05-10
Woonplaats: Arnhem

Re: Konik-eigenaren, deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-17 14:06

Oke gelukkig, ik denk dat ik het voorlopig ook zo laat, mocht hij zich toch niet prettig voelen, dan merk ik dat denk ik snel genoeg aan hem :)

Night gathers and now my watch begins - The world is not in your books and maps, it’s out there - May we meet again
:¨·.·¨:
`·. Montana & Rio

tess_84

Berichten: 1801
Geregistreerd: 12-02-04
Woonplaats: Eckersweiler, Duitsland

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-17 17:25

Ze laten het wel zien, als ze koud hebben. Als ze bijvoorbeeld veel bewegen zonder duidelijke reden, of staan te trillen, is het tijd voor een dekentje. Maar ik denk dat die Koniks wel tegen een stootje kunnen :j

Op vakantie in Duitsland met je paard(en) en/of hond(en)? Vakantiehuisjes Wald und Wiese klaar voor de verhuur! Meer info op https://www.facebook.com/waldundwiese.eckersweiler ~~ http://www.waldundwiese.land


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 45 bezoekers