Konik-eigenaren, deel 2!

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Van

Berichten: 6525
Geregistreerd: 11-06-04
Woonplaats: Nieuw-Buinen

Re: Konik-eigenaren, deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-15 13:17


Nikietjee
Berichten: 56
Geregistreerd: 08-02-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-15 13:37

Wauw gaaf zeg!!
Zeker mooie foto's er ook in!

Hier vandaag een fotoshoot gehad, begon als een drama, boots die alleen maar eten zag, de bak uit glipte, en strond saggo was, maar uiteindelijk zich zelf toch op sommige punten van zijn goede kant laten zien. Duurde even maar dan heb je ook wat.


Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

kwita

Berichten: 6543
Geregistreerd: 14-04-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-15 14:25

op de laatste foto lijkt het echt een wilde konik ;)
Van, zo leuk dat je in het magazine staat! (en ook goed voor het imago van de konikjes).
Hier is alles gewoon gewoon en staan de paardjes weer 24/7 buiten en ik geloof dat ze het gemist hebben als ik ze zo gelukkig zie.
En hoe leuk ook ik en smoky gaan 9 mei op foto shoot...ik hoop op bijzondere plaatjes duimen maar!

belindaap88

Berichten: 300
Geregistreerd: 22-04-13
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-15 14:29

Wauw super gaaf Van! Kan 't helaas niet zo goed lezen.

Leuke foto's hoor van Boots! Een stalgenoot van mij heeft gisteren hele mooie foto's van Kaiyo bij een bloesem struik gemaakt, als ze ze heeft na bewerkt zal ik er wat posten <3 !

Nikietjee
Berichten: 56
Geregistreerd: 08-02-13

Re: Konik-eigenaren, deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-15 14:34

Ben benieuwd belinda!

En kwita wat gaaf! Ben benieuwd naar alle foto's! Echt de tijd van het jaar weer voor! Haha

Miss maar eens tijd voor een konik meeting haha

nadine_yvana

Berichten: 1115
Geregistreerd: 19-01-09
Woonplaats: Emmen

Re: Konik-eigenaren, deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-04-15 00:26

Lynn: Wat gaaf zeg! Ziet er super uit, mooie foto's!

Nikietje: Wat is Boots toch een ontzettend gaaf dier :9

Kwita: Wat spannend, ik ben erg benieuwd, hopelijk een beetje een mooie zonnige dag. Ga voor je duimen :) Super leuk zeg samen met Smoky!

Belinda: Ook benieuwd naar jouw foto's met knappe Kaiyo!

nadine_yvana

Berichten: 1115
Geregistreerd: 19-01-09
Woonplaats: Emmen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-04-15 00:30

Pumbaa en ik hebben samen weer na 3 jaar een heel klein stukje buiten gestapt!! Hij is al die tijd niet meer buiten onder het zadel geweest, want zoals jullie weten heeft hij natuurlijk enorm vluchtgedrag en is het vrijwel onmogelijk om hem buiten te rijden. Maar een klein stukje langs de weide durfde ik weer aan met hem en hij was erg braaf. Het leek wel alsof er een magneet in het hek was, want daar wilde hij maar wat graag weer naar terug en gooit dan zijn kracht in de strijd en trekt zijn eigen plan, maar daarna was het ook weer goed. Misschien binnenkort weer wat verder met hem proberen, het was nog erg dicht bij de wei, maar ik ben mega trots op hem!!

Afbeelding

Avalon87

Berichten: 1153
Geregistreerd: 24-06-11
Woonplaats: Nuenen

Re: Konik-eigenaren, deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-15 12:12

Wat een mooie foto's van Boots! Mooi, dat maanoogje van hem.
Heb je al iemand gevonden voor Skylar Kwita?

Leuk, al die foto's van jullie paardjes! Ik ga mijn knapperd dit weekend ook weer eens op de foto zetten. Jullie zullen hem niet meer herkennen :D Het hele veulen is er al helemaal af bij Thor. Qua uiterlijk is het al een hele vent.

Vandaag is de hoefsmid geweest dus ze hebben weer mooie korte voetjes. De smid vind dat Thor echt een beetje aan de (te) flinke kant is, voor een tweejarige, dus ik denk dat hij een tijdje op rantsoen moet -O-
Hij is ook best breed hoor, eigenlijk ietsje te, dus ik zal hem flink in de gaten moeten houden, vooral deze tijd van het jaar.

belindaap88

Berichten: 300
Geregistreerd: 22-04-13
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-15 11:33

Ojee Avalon, die van mij is eindelijk weer enigszins op gewicht haha, maar hij gaat volgende week weer het land op. Zie de bui al hangen :'). Heb wel al een graasmasker voor hem, ben erg benieuwd dat ding 't vol gaat houden om Kaiyo's hoofd... De dierenarts had aan het eind van vorig weideseizoen aangegeven dat hij echt bijna tegen bevangen aan zat, gezien zijn omvang. Dus het moet dit jaar wel echt anders.

Had 't ook al gezegd op fb Nadine, maar echt super! Was vorige week ook weer voor 't eerst met Kaiyo alleen op stap, kan me je trotse gevoel heel goed voorstellen!

Nikietjee
Berichten: 56
Geregistreerd: 08-02-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-15 17:31

Ik heb het grasmasker van mijn shet goed strak zitten, en de band achter zijn oren is zijn manen mee gevlochten, zit hij extra goed vast, daarvoor vond ik hem overal in de wei, nu niet meer!

Kan je ook proberen belinda?

belindaap88

Berichten: 300
Geregistreerd: 22-04-13
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-15 20:47

Goed idee als hij niet om blijft inderdaad! Hij heeft vandaag voor 't eerst eventjes op 't land gestaan, maar nog zonder masker. Ga het morgen proberen met masker, dan laat ik hem er wat langer op staan. Fingers crossed!

Van

Berichten: 6525
Geregistreerd: 11-06-04
Woonplaats: Nieuw-Buinen

Re: Konik-eigenaren, deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-15 21:11

sobere paarden op het vette nederlandse gras is eigenlijk bijna niet te doen
ik heb ze gelukkig aan huis dus ik bepaal hoelang ze op de wei gaan maar eigenlijk kunnen de andere drie juist wel wat extra's gebruiken :Z

kwita

Berichten: 6543
Geregistreerd: 14-04-14

Re: Konik-eigenaren, deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-15 10:20

Ja het gras is hier ook gewoon heel goed, dat is zo lastig want je gunt ze echt de wei maar niet zoveel dat ze zich ziek eten...ben benieuwd hoe het met zo een masker gaat(het is een konik en die bedenken altijd een uitweg!).
had gister nog geprobeerd om een foto te plaatsen maar het wilde niet lukken, misschien andere keer wel heb het opgegeven.
heb inmiddels met smoky al met het tuig gewandeld en het gaat best goed.
Voor skylar is er nog geen ander huis gevonden, maar ik heb ook alle advertenties even stopgezet.... sommigen zijn echt zo*****dat ik het gewoon even beu was!
Dat is het makkelijke hij moet niet weg hij mag....ook ontstaat er een band met man en dochterlief dus de kopers moeten hem wel echt iets te bieden hebben want anders blijft hij gewoon!( en ondertussen hebben we bijna alle lokale veehandelaars al gehad, die denken dat hij in de weg staat dus die komen niet meer!)
Gisteren was de dierenarts geweest om te enten die vond hem ook heellief...tot dat hij een prik kreeg en even ging voelen hoe het met zijn balletjes zat....
Al heeft hij geen kuren dat kan zomaar veranderen en hier staan bijna alleen merries....dus tja dan heb je een ongelukje voor je het weet!

Nikietjee
Berichten: 56
Geregistreerd: 08-02-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-15 13:02

Ja snap heel goed dat je daar even klaar mee bent kwita!
Ag wat braaf van hem.
Boots was goed ziek bij zijn vorige enting hij liep er een paar dagen echt stoned bij.

Hier is het ook lang goed gegaan als hengst hoor! Wij staan op een stal met 6 merries en toen destijds 2 ruinen en een hengst. Boots liep er vrolijk tussen. De merries waren ook te groot om op te klimmen dat scheelde weer haha.

Februari dit jaar dan besloten hem te castreren omdat hij begon met klimmen op mijn shet, en aangezien ze ook samen op stal staan vonden we dat niet zo'n goed idee.
Castratie ging op 1 ding na goed en boota vind zichzelf nog steeds de vrouwenmagneet van stal haha.

Agg ga je smokey voor de kar beleren? :)

En laten we hopen dat hij hem op houd belinda!

Vandaag met boots voor het eerst geoefend met fietsen, wel op het erf, ik wilde het eerst maar eens aanleren op veilige grond, stap gaat goed, maar in draf springt hij het liefst bij je achterop.....
Dus toen maar der naast gaan rennen buiten. 1 kilometen volluit gedraafd, en ik met mijn conditie..... Poeh word trainen, hij vond het geweldig! Maar ik moest vlink aan poten om hem bij te houden haha
Maar weer een nieuwe wekelijkse training erbij voor ons haha

kwita

Berichten: 6543
Geregistreerd: 14-04-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-15 13:38

:o ohh hier ging wat mis
Laatst bijgewerkt door kwita op 27-04-15 13:44, in het totaal 1 keer bewerkt

kwita

Berichten: 6543
Geregistreerd: 14-04-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-15 13:43

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

tja de foto's spreken voor zich....hier stilaan werk in uitvoering, nu de paarden buitenlopen heeft deze kip stiekem de stal geclaimd.... :D

belindaap88

Berichten: 300
Geregistreerd: 22-04-13
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-15 20:50

Wat leuk Kwita dat je Smokey gaat beleren voor de kar! Tuig staat haar goed. Knappe Skylar, geeft er helemaal niets om he, al die 'enge' dingen. Kan me goed voorstellen dat je gek wordt van al die onzin reacties, gaat wel om een dier! Mocht de kip haar ei wel houden, of heb je 'm gejat haha.

Nikkie wat ben je leuk bezig met Boots! Misschien een goed idee om hem moe te maken, en daarna te oefenen met de fiets? Zo werkte dat destijds bij mijn hond wel haha, wellicht ook voor de paardjes :') ?!

Kaiyo staat helaas ook nog eens op bemest koeiengras (bio melkvee bedrijf), dus hij ontploft zeker als hij z'n gang mag gaan. Ben vandaag niet geweest vanwege koningsdag, morgen maar weer proberen met 't graasmasker.

Nikietjee
Berichten: 56
Geregistreerd: 08-02-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-15 21:47

Staat goed dat tuig!!
Wil ik ook met boots nog gaan doen haha lekker veelzijdig.

Vandag met de ponys en me verzorgstertje van de shet een buitenrit/ wandeling gemaakt.
Alle vlaggen van koningsdag hingen er nog en er stond flink wat wind. Boots vond dat het niet hoorde, maar toch ook veeeeel te nieuwsgierig, dus agg hij vond het prima, daarna heerlijk gedraafd, rondje van 1 uur en 15 min in stap nu in 50 min stap+draf. Je kan mijn hoofd vast wel voorstellen hahaha.

Tja boots moe maken is erg lastig, soms lijkt hij wel onvermoeibaar, hij krijgt mij eerder moe dan ik hem

belindaap88

Berichten: 300
Geregistreerd: 22-04-13
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-15 23:25

Wow haha! Ik zie mezelf dat niet doen hoor, zo fanatiek rennen naast Kaiyo :') ! Super goed van jullie.

kwita

Berichten: 6543
Geregistreerd: 14-04-14

Re: Konik-eigenaren, deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-15 10:28

Nu had ik afgelopen nacht wat bijzonders een waak konik, ja heus...
midden in de nacht 3.45 liep er een te snuiven briesen en te stampen ik dacht nog nou wat doet die dan.
Ze hield maar niet op, ik dacht ik moet gaan kijken en zo begon ook de hond te grommen :? .
ja en dan naar buiten brr niets te vinden maar het paard hield op en de hond spoot er vandoor.....even als een vreemde auto. Ik kon echt niets vinden of vermissen maar de hond liep als een bezetene rond de auto.
En behalve dat de motorkap geopend was bleek vanmorgen ook het sleutelgat in mijn bezinedop vervormd.
pff wat een geluk dat ze zo attent was en dat er niets verder is gebeurd bedenk ik nu pas :x
Ga het toch maar melden bij de politie,ben eigenlijk best n beetje nijdig gek gedoe _-:( .

belindaap88

Berichten: 300
Geregistreerd: 22-04-13
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-15 10:54

Oh dat is niet zo fijn nee... heeft iemand de auto proberen te stelen dan? Goed dat je in ieder geval aangifte hebt gedaan! Knappe dieren heb je!

kwita

Berichten: 6543
Geregistreerd: 14-04-14

Re: Konik-eigenaren, deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-15 13:01

niet de auto gelukkig, het waren oostblokkers die electrische onderdelen accu's en bezine steelden om ze te kunnen doorverkopen en zelf hun auto te laten rijden.Was niet de enige, alleen bij mij was er niets weg omdat ze gestoord werden dat is dan weer n geluk bij n ongeluk. allemaal dankzij de beestjes (stiekem had ik nu een stambeeld smilie gewild!) *\o/*

Nikietjee
Berichten: 56
Geregistreerd: 08-02-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-15 16:25

Haha heerlijk zulke beesten! Kan je toch zien dat paarden daar ook echt wel inzicht op hebben of iets valt te vertrouwen of niet!

Nou belinda, het kost me ook flink wat energie haha, maarja hoop dat het straks met inrijden in ons voordeel zal zijn, en we snel de weg op kunnen haha

belindaap88

Berichten: 300
Geregistreerd: 22-04-13
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-15 20:46

Denk zeker dat het een positief effect zal hebben op het inrijden! Super goed!

Kaiyo en ik hebben vandaag voor het eerst weer een volledige buitenrit alleen gemaakt van 1u15min door de polder! Grootste gedeelte gestapt, bij enge honden even ernaast gaan lopen (zwarte honden heeft hij iets mee, best vreemd) en paar stukjes gedraafd. Ben zo trots op ons :D ! Was ook heerlijk in 't zonnetje.

Nikietjee
Berichten: 56
Geregistreerd: 08-02-13

Re: Konik-eigenaren, deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-15 21:15

heerlijk zeg! lekker verder genieten samen!

kan niet wachten tot wij eindelijk zo ver zijn!


hier wat ups en downs, boots is lekker aan het klieren en ons geduld aan het uittesten
...... hoop snel dat hij zich weer gaat gedragen haha.
woensdag krijgen we een lesje grondwerk! ben wel echt benieuwd hoe dit gaat
verder de komende week hard aan de slag met trainen op de wei, meneer vind het leuk om gelijk te gaan rennen en eten als hij op de wei komt. dit moet er dus uit. er is een tijd voor trainen en een tijd voor eten.

ook is meneer te slim aan het worden. Zo at hij netjes zijn bak leeg en zo heeft hij door dat krijger(ons shetje) die van de grond te eten krijgt, niet bij zijn bak kan. Wat krijgen we dus nu, boots eet eerst krijger zijn portie op en begint dan pas aan zijn eigen portie. Erg doordacht van hem, maar zielig voor mijn shet. IEmand ideeen om dit op te lossen? hhah