Trichelhof paarden verenigd

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

 
 
15carlijn15
Berichten: 539
Geregistreerd: 28-09-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-17 09:28

lienbono schreef:
Hoi Carlijn. Haha, jou ken ik al :-P



*\o/* jouw knappe Montie ken ik ook :))

Faithfull ~ Sunshine ~ Ebony


oceanedavina

Berichten: 3
Geregistreerd: 16-01-18

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-18 01:45

hey, ik ben net nieuw op bokt. Ik ben opzoek naar de veulens van DAVINA VAN TRICHELHOF. Ik verzorg haar namenlijk en binnenkort wordt ze mijn paard. Ik ben benieuwd wat ze doen in de sport en hoe ze eruit zien. Haar ouders zijn WOLTA en DREAM OF HEIDELBERG I. Davina is een echte liefhebber van springen. Dit is een foto van haar. :D

Afbeelding

VdBA

Berichten: 262
Geregistreerd: 05-01-11
Woonplaats: (B)

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-18 12:05

Hoi oceanedavina,

Mogelijks is Davina de moeder van mijn overleden merrie. Zij was een Negro x Dream of Heidelberg en volgens mij was de naam van haar moeder Davino. Heb ergens nog een foto van mijn merrie als veulen met haar moeder. Als ik eens tijd heb zal ik er eens achter zoeken.

Dayanera (Negro x Dream of Heidelberg) +

Lieuwkje_90

Berichten: 2279
Geregistreerd: 14-07-09
Woonplaats: BE

Re: Trichelhof paarden verenigd

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-18 05:51

Lang geleden hier..

Hoe gaat het met jullie trichelhofjes?

Davina ken ik jammer genoeg niet..

Met Montie gaat hier alles goed. Hij is zo'n leuk paard. Pakt alles goed op.. zo ga ik er nooit nog 1 vinden. Vorig jaar dus niveau 1 gestart hier en dat heeft hij echt fantastisch gedaan. Alles gewonnen wat er te winnen viel. Dit jaar moeten we niveau 2 en ik merk dat dat op dit moment nog moeilijk is voor hem. Hij is best groot +- 1m75 en de oefeningen in de proeven komen best snel achter elkaar in zo'n 20x40 ring. Maar soit.. dat komt wel weer goed met wat ervaring opdoen. Denk dat hij op dit moment makkelijker een M10 proef door zou komen dan de niveau 2 proef :') (voor de nederlanders niveau 2 is Z1 bij jullie, maar bij ons dan op 20x40. M10 is ZZL, ook op 20x60 zoals bij jullie).

In tussentijd heb ik nog een veulentje bijgekocht, Linette. Een glamourdale x stravinsky. Ze komt niet van het trichelhof. Ze word 2 dit jaar en komt in oktober naar huis.

Verder ben ik alweer aan het sparen voor mijn volgend veulentje.. volgend jaar.. die gaat hopelijk wél weer van het trichelhof komen :)

FurryFamily1

Berichten: 76
Geregistreerd: 10-07-14
Woonplaats: Hoegaarden

Re: Trichelhof paarden verenigd

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 10-04-18 08:57

Hoi iedereen!
Sorry Oceandavina ik had je post gezien, maar herken je paard niet. Ziet er wel een superfijne uit!

Lien, Montie is echt zooooo knap. Ik zie de foto's op facebook voorbij komen en ben altijd onder de indruk! Waar heb je Linette gekocht? Ik kijk stiekem ook wel is uit naar een veulentje...

Ik heb Imani vorig jaar na lang wikken en wegen verkocht. Om eerlijk te zijn dacht ik niet dat ze goed terecht zou komen owv haar temperament, maar vorige week zag ik dat ze 1m20 springt met een internationale ruiter. Ik vond fimpjes terug en ze ziet er super goed uit en super happy! 2017 was een bewogen jaar en ben er zeker niet trots op dat ik het zo is moeten eindigen, maar ik heb wel het gevoel dat ik alles geprobeerd heb wat ik kon proberen.

Ik heb nu een heel ander paard qua karakter en dat was best zoeken in het begin. Maar wat een opluchting was het om eindelijk eens de dingen te doen die ik écht al zo lang wou zoals met eigen paard naar de zee gaan. Het is een 8 jarige koffievos van Ariane's Razotti x Sandro Song en ze was echt nog heel groen toen ik haar kocht vorig jaar. Ik rijd nu LRV, maar ben ook van plan nog wat KR te rijden deze zomer. Maar ik heb vooral terug plezier van mijn hobby en dat is het belangrijkst!


3timesmom

Berichten: 1318
Geregistreerd: 10-02-07
Woonplaats: België

Re: Trichelhof paarden verenigd

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-18 15:10

Dat is zeker het belangrijktste, dat je dr pleizer in houd.
Onze 3 jarige is nu een paar keer onder het zadel geweest. Hij lijkt wel zadelmak geboren.
In het begin was het moeilijk om hem wat voorwaarts t krijgen maar hij begint het nu wel te snappen. Maar o zo braaf.
Laatst gingen we even een rondje buiten uitstappen in onze rustige straat en mijn merrie was ergens bang voor en wilde dr niet langs. En die gekke Kunchi liep door alsof het niets was en nam het voortouw. Het is echt een superbraaf dier. Nu gewoon heel rustig aan want hij is nog echt een jonkie.

Met mn dochter
Afbeelding

En zo een lekkere speelvogel

Afbeelding

Lieuwkje_90

Berichten: 2279
Geregistreerd: 14-07-09
Woonplaats: BE

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-20 09:59

Hoi allemaal! Hoe gaat het met jullie Trichelhoffers?

Ik schreef in de post hieronder dat ik in april 2018 aan het sparen was voor een veulentje van 2019. Nou dik mislukt.. heb er in 2018 alweer 1 gekocht :') en terug op het Trichelhof.
Een zwarte merrie van Painted Black x Numberto. Ze is 2 nu en een beer van een paard. Ben benieuwd naar volgend jaar maar op het Trichelhof hebben ze er grote verwachtigen van.

Verder gaat hier alles goed. Met Montie start ik PSG en die begint de oefeningen van de Grand Prix onder de knie te krijgen. Passage is zijn nieuwe favo-oefening.

En Linette (niet van het Trichelhof maar wel een Glamourdale). Is ondertussen 4 en die loopt nu een jaartje onder het zadel. Ze doet het super. Nu heeft ze wel even een maandje vakantie.


lienbono schreef:
Lang geleden hier..

Hoe gaat het met jullie trichelhofjes?

Davina ken ik jammer genoeg niet..

Met Montie gaat hier alles goed. Hij is zo'n leuk paard. Pakt alles goed op.. zo ga ik er nooit nog 1 vinden. Vorig jaar dus niveau 1 gestart hier en dat heeft hij echt fantastisch gedaan. Alles gewonnen wat er te winnen viel. Dit jaar moeten we niveau 2 en ik merk dat dat op dit moment nog moeilijk is voor hem. Hij is best groot +- 1m75 en de oefeningen in de proeven komen best snel achter elkaar in zo'n 20x40 ring. Maar soit.. dat komt wel weer goed met wat ervaring opdoen. Denk dat hij op dit moment makkelijker een M10 proef door zou komen dan de niveau 2 proef :') (voor de nederlanders niveau 2 is Z1 bij jullie, maar bij ons dan op 20x40. M10 is ZZL, ook op 20x60 zoals bij jullie).

In tussentijd heb ik nog een veulentje bijgekocht, Linette. Een glamourdale x stravinsky. Ze komt niet van het trichelhof. Ze word 2 dit jaar en komt in oktober naar huis.

Verder ben ik alweer aan het sparen voor mijn volgend veulentje.. volgend jaar.. die gaat hopelijk wél weer van het trichelhof komen :)

3timesmom

Berichten: 1318
Geregistreerd: 10-02-07
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-20 16:04

Hier ons jonkie (Kunchi Van het Trichelhof, van Apache v/h Trichelhof) 5 jaartjes ondertussen. Een enorm lief, groot paard en de clown van stal met veel humor.
Helaas heel veel moeite gehad om hem goed aan het lopen te krijgen want is ook een echte luie donder. Maar ondertussen heeft hij de go knop toch wat gevonden.
Mn dochter start nu B met hem en niet onverdienstelijk. Ze hebben altijd winst en al wat prijzen mee mogen nemen. Dus het harde werken loont.
En we vinden m nog steeds zo superknap en zijn nog altijd blij met m.
Afbeelding

Lieuwkje_90

Berichten: 2279
Geregistreerd: 14-07-09
Woonplaats: BE

Re: Trichelhof paarden verenigd

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-20 11:39

Ooh die lijkt ook wel op z'n pappie! Leik paard hoor!!

3timesmom

Berichten: 1318
Geregistreerd: 10-02-07
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-20 15:01

Ja heeft veel van pappie weg. In elk geval net zo lief :o

Horsewoman77
Berichten: 2
Geregistreerd: 19-03-20

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-20 12:43

Afbeelding

Hoi Trichelhofjes,

Wij zijn sinds een tijdje eigenaar van Esperanto vh Trichelhof. (Negro x Dream of Heidelberg)

We zijn lekker aan het wennen aan elkaar in de bak en het bos en dan willen we over een poos ook wedstrijden rijden.

Lieuwkje_90

Berichten: 2279
Geregistreerd: 14-07-09
Woonplaats: BE

Re: Trichelhof paarden verenigd

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-20 13:45

Oooh wat een knapperd! Hoe oud is Esperanto?

Horsewoman77
Berichten: 2
Geregistreerd: 19-03-20

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-20 14:08

lienbono schreef:
Oooh wat een knapperd! Hoe oud is Esperanto?


Hij is 11

3timesmom

Berichten: 1318
Geregistreerd: 10-02-07
Woonplaats: België

Re: Trichelhof paarden verenigd

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-20 17:26

Wat een lief hoofdje, veel plezier met je knapperd


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 37 bezoekers