Kruisingen:waarom heb je er voor gekozen?

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

 
 
loontje

Berichten: 2885
Geregistreerd: 03-01-02
Woonplaats: Hoogvliet r'dam

Kruisingen:waarom heb je er voor gekozen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 06-08-03 15:25

Hoi,

Aangezien hier veel gepraat wordt over rassen dacht ik van waarom niet over kruisingen.

Ik zelf heb ook een kruising.Namelijk een kruising tinker/???.Kan je zeggen dat het goed uitgepakte kruising is.Ze heeft de vlekken van mams en haar gangen waarschijnlijk van haar pa.Oke sommige dingen zie je een tinker in maar meer en deel niet.

Wat voor kruising heb jij en waarom heb je er voor gekozen?
Dat zijn dingen die ik wel zou willen weten.

http://glitz4kids.webklik.nl/page/homepage Voor wat unieks op uw kinderfeestje.


INkie

Berichten: 4651
Geregistreerd: 05-05-03
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-03 17:51

hey!
bij mij op stal staat een Tinker x Fries!
hij kan heel chique lopen en is een echte goed zak!
Zijn baasje heeft voor hem gekozen omdat ze niet van tinkers houd omdat ze best sloom kunnen zijn en omdat deze best pittig kan zijn en ook een hele leuk uit straling heeft en leuke gangen en eigenlijk is het gewoon een bonte fries van 160 ! heel erg leuk diertje! ik mag er nu een week ofzo op rijden!!!!!!!!!

www.IngridGerritsen.nl
Gediplomeerd instructrice B t/m Lichte tour

Margon

Berichten: 19689
Geregistreerd: 05-05-03
Woonplaats: De Meern

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-03 17:57

Toen ik op vakantie was op ameland hadden ze op een stal een Fries x arabier echt een heel apart dier!!!!! De snelheid van een arabier de gangen van een fries en ook de uitstraling en hoogte van een fries!!!

Live,LOve,'ndLaugh

Banjer
Lid Nieuwsredactie

Berichten: 48328
Geregistreerd: 09-06-02
Woonplaats: Daar waar het land eindigt en het water begint

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-03 21:26

ik heb Banjer gekocht omdat ik gelijk op haar koppie viel... Lovers

Banjer is overigens een kruising draver x kwpn rijpaard x tuiger x vleugje arabier... Haha!

Karin

Berichten: 65336
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-03 22:54

Houd even de eerstvolgende Bit in de gaten (nr. 101), daarin staat een artikel over aparte kruisingen, heb ik uit heel betrouwbare bron vernomen. Knipoog

Onze Ret heeft een Arabier als vader en een draver als moeder. Hij is dus een zogenaamde Dravebier Haha!. Mijn zusje heeft hem uitgezocht, ze wist alleen dat zijn vader een Arabisch volbloed was, in de rest van zijn stamboom zijn we ons pas na een jaar of vier (bij toeval) gaan verdiepen. Hij was braaf, wilde graag springen en reed erg lekker, daarom heeft ze hem destijds uitgekozen.

Ik vond hem de eerste paar jaar maar niets, het klikte gewoon niet tussen ons. Een typisch geval van 'liefde moet groeien', we beginnen steeds meer een combinatie te vormen. En tegen de tijd dat mijn zusje overgaat op een 'groot paard' hoop ik hem te kunnen overnemen en verder uit te brengen in de endurance.

Onze koele Dravebier. Cool

.
If you want to go fast, go alone. If you want to go far, go together. <African proverb>

greetje

Berichten: 8626
Geregistreerd: 13-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-03 13:55

En volgens mij was jij met die koele Dravebier eerste op de Endurance te Wittelte Karin.

Uiteindelijk is de mens zelf de zwakste schakel.

salinero

Berichten: 29
Geregistreerd: 06-05-03
Woonplaats: Scheemda

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-03 14:08

Weet je wat ook heeeel tof is? Een fjord x Arabier. Wel erg pittig.

Moontje is een supa-BELG!

mijndario
Berichten: 1857
Geregistreerd: 26-06-03
Woonplaats: Sittard, (Munstergeleen)

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-03 14:21

Een kruising vindt ik vaak toch wel iets aparts hebben.
Als de verhoudingen tenminste goed kloppen Knipoog Haha!
Een kruising fries kan iets heel moois geven en ook met een vleugje arabier geeft het iets speciaals. Ik vind bijvoorbeeld de Haflo, haflinger x arabier, geen hele bijzondere kruising. Eigenlijk een hele moderne haflinger (bouw, gangen) en soms een ander kleurtje, dan lijkt het alsof je een iets stevigere arabier hebt, bijvoorbeeld. Tenminste, dit zeg ik van de kruisingen die ik gezien heb. Ook heb ik een hele gave fjord x haflinger gezien, dat was een heel apart beestje, ook hij had iets.

A Great Pleasure in Life is doing what People say You cannot

Luci
Berichten: 916
Geregistreerd: 31-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-03 23:59

Mijn paard is ook een kruising. Dat wil zeggen, we weten gewoon niet 'wat' het is Haha!
Niet bewust voor gekozen, het is gewoon zo gelopen. Ik heb hem inmiddels al weer een flinke tijd en ben nog steeds super blij met hem hoor!
En ik moet stiekem zeggen dat het toch wel gaaf was als ik met m`n vuilnisbakkie (die, eerlijk is eerlijk niet bijzonder kan lopen) tussen de kwpn`ers in de Z toch nog een beetje vooraan eindigde Lovers

puntje puntje puntje

Uums

Berichten: 6777
Geregistreerd: 07-07-03
Woonplaats: Het nuchtere noorden

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-03 20:10

Mijn vader heeft Groningers. Het springkanon Haarlem zou ik erg leuk vinden als verwekker van haar volgende veulen. Hopelijk wordt het veulen dan iets ranker en rijtypischer dan de moeder, maar wel met haar karakter. Andersom zou minder zijn... Maar dat is een theorietje hoor.

PhanteGarrow

Berichten: 66
Geregistreerd: 15-08-03
Woonplaats: IJsselstein

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-03 18:10

Ik heb een kruizing Fries / arabier..
Harstikke leuk joh. Ik heb altijd graag een fries gewild maar die beesten vind ik meestal een beetje lomp en beetje loom. Nu zit er arabieren bloed in dus niet meer zo lomp of sloom geweldig toch???

Bojangles

Berichten: 13704
Geregistreerd: 23-06-02
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-03 13:58

Ik heb een kruising Appaloosa x Platenbont, een pintaloosa dus.
Niet speciaal voor gekozen, wou een merrie met wat stippels dus Haha!

Joyce de Vos - Horse Charms Webshop - Horse Agility NL - Painting Pony
Let op wegens tijdgebrek en andere bezigheden, ben ik nauwelijks meer actief op Bokt. Graag niet PB-en, maar mailen voor snel bereik :) Bedankt!

Marith_Ov

Berichten: 2553
Geregistreerd: 25-07-03
Woonplaats: Hardenberg

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-03 00:55

Ik heb een kruising Ned. Appaloosa x Draver. Ik heb hier niet voor gekozen. Ik vond het gewoon een leuk paard. Pas toen de handelaar de papieren kwam brengen bleek het een kruizing te zijn. De handelaar dacht in eerste instantie dat er helemaal geen papieren bij zouden zijn. Toen hij bij de vorige eigenaar langs ging om het inentingsboekje te halen bleek er dus toch een klein papiertje bij te zitten.

Paintlinger

Berichten: 12318
Geregistreerd: 07-12-02
Woonplaats: Temidden van het groen

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-03 16:03

ik heb nu een kruising arabier wat me prima bevalt. (waarmee de arabier gekruisd is weet ik niet maar ik vermoed new forest en welsh)

mijn volgende paard wordt een kruising van een arabier en een quarter omdat:

Ik vind het karakter van een quarter heel fijn maar de bouw niet zo.
Ik vind de bouw van een arab-kruising altijd heel mooi. en ik heb al ui6t verschillende hoeken gehoord dan een Quarab heel fijn moet zijn.

anhiza

Berichten: 291
Geregistreerd: 09-06-03
Woonplaats: Kruisland

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-03 17:30

m'n zusje heeft een kruising arabierxfjord.
merrie van 9 jaar.
the looks van een fjord (wel erg donker) en de pit van een arabier.
niet bewust voor gekozen eigenlijk gewoon tegenaan gelopen en een leuke click samen dus besloten om tot een koop over te gaan...

Hilde: Tunar x Daisy 13-05-1987

Cindie: Rubus B X Zepp
Evalina:Nando x Ahoy

Tessebes

Berichten: 18524
Geregistreerd: 09-09-02
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-03 18:19

Ik heb een Lusitano x New Forest merrieveulen gekocht. Ik denk dat het één van de weinige kruisingen is, die je in kunt laten schrijven in een stamboek. Ze noemen het een Cruzado Português, dat wil zeggen, dat één van de ouders 100% Lusitano is. Ik ben er bij toeval tegen aan gelopen en ik hoop het rustigere karakter van de New Forest te vereningen met en pittige karakter van de Lusitano.

Sammie

Berichten: 71592
Geregistreerd: 04-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-03 19:50

Waar ik nou eigenlijk naar benieuwd naar bent, heben ze ook papieren. Die fries x arabier heb ik al eens vaker over gelezen. Maar een fjord x ... waar plant je die in? Of bewsut zonder papieren?

- Offline -

loontje

Berichten: 2885
Geregistreerd: 03-01-02
Woonplaats: Hoogvliet r'dam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 02-09-03 17:34

Mijne heeft geen papieren.Ben wel met haar naar de tinkerkeuring geweest toen Amber een jaar was,maar ze had te weinig beharing en ze was te sjiek.
Moest het later nog maar eens proberen of naar het nrps gaan.Nou heb beide niet gedaan omdat ik het niet belangrijk vind.
Ben toen ook namelijk voor de lol gegaan en niet voor papier.Ik wist in mijn achter hoofd toch wel dat ze er niet door heen kwam.

http://glitz4kids.webklik.nl/page/homepage Voor wat unieks op uw kinderfeestje.

Tessebes

Berichten: 18524
Geregistreerd: 09-09-02
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-03 18:43

Ik moet eerst wachten tot de vader van Xara opgenomen wordt in het Lusitano-stamboek. Dan wordt zijn DNA geregistreerd en dan kan ik aan de hand van de DNA van Xara een papier aanvragen bij het stamboek voor Cruzado's. Mocht dat niet lukken dan kan ik nog een papier aanvragen bij het hulpstamboek van New Forest.

Whild

Berichten: 3920
Geregistreerd: 26-03-03
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-03 18:54

valt niet alles van arabier X ponyras onder NRPS?
of heb ik dat nou hartstikke verkeerd? Bloos

If it's not real, you can't hold it in your hand, you can't feel it with your heart
And I won't believe it
But if it's true, you can see it with your eyes
Oh, even in the dark

Dribbelkont

Berichten: 7350
Geregistreerd: 24-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-03 11:52

ik heb een merrie fries/ bont rijpaard
gewoon een bonte fries maar dan minder behang en een zeer sterke ruime achterhand.en meer pit

Paintlinger

Berichten: 12318
Geregistreerd: 07-12-02
Woonplaats: Temidden van het groen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-03 12:14

deesjuh....>> ja dat is valt onder NRPS

petraaken

Berichten: 44201
Geregistreerd: 17-07-03
Woonplaats: Zedelgem (België) provincie West-Vlaanderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-03 13:00

Ze moeten toch wel aan een aantal voorwaarden voldoen hoor. Als ze niet voldoen aan de exterieur voorwaarden kan je het vergeten bij het NRPS.

CounTree

Berichten: 3921
Geregistreerd: 31-07-03
Woonplaats: simonshaven

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-03 20:34

Wij fokken volbloed arabier x appaloosa. Komen hele mooie gestippelde "arabiertjes" uit.

TK homozygoot zwarte volb arab hengst van 2018: uit onze zwarte volbloed arabier Bas Almost June
en EA Jameel!!!
Ter dekking homozygoot zwarte slipped overo Paint Horse https://www.facebook.com/countreeranch/

Viking

Berichten: 1989
Geregistreerd: 30-01-03
Woonplaats: Driewegen

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-03 09:19

Ik heb een fjord in de jas van een volbloed arabier zitten,telt dat ook?? Haha!

Hier in de buurt staat een kruising fjord keer ? merrie maar die is zo waanzinnig mooi om te zien,ik probeer haar er ook bij te krijgen.

Paardentaxi Zeeland


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 37 bezoekers