wie heeft er nog meer een ezel?

Moderators: Sica, C_arola, Neonlight, balance

 
 
Morrie

Berichten: 22299
Geregistreerd: 08-07-03
Woonplaats: 't Gooi

Re: wie heeft er nog meer een ezel?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 01-05-11 11:05

een stalmascotte heb ik ook, meer een stalclown: Nono liet zich vanmorgen met in de wei zetten zo voor/op mijn voeten vallen om eens uitgebreid te gaan rollen, blijft ie ook nog es op zn rug liggen, zodat ik z'n bolle buik kan kriebelen...helaas had ik mn telefoon in de auto liggen,dus geen foto's van deze voorstelling van onze plaatselijke clown. 't beest spoort echt niet zo af en toe.....


MarvanTom

Berichten: 4253
Geregistreerd: 18-06-03
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-11 20:03


Vooruit is niet altijd rechtdoor

Fenrir
Berichten: 34829
Geregistreerd: 17-12-05

Re: wie heeft er nog meer een ezel?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-11 21:21

Geweldige foto!

Morrie

Berichten: 22299
Geregistreerd: 08-07-03
Woonplaats: 't Gooi

Re: wie heeft er nog meer een ezel?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 05-05-11 11:37

wat een smoeltjes zeg, geweldig!

Garvo ezelvoer (het enige in NL leverbare merk) schijnt leveringsproblemen te hebben, volgens de Welkoop,waar ik altijd voer koop. Helaas zit ik al een week zonder en eet Nono Pavo Liga met de paarden mee,wat niet goed voor hem is. Een rondje bellen met andere voerleveranciers in de buurt leverde niets op.... wat nu?

mick75

Berichten: 4543
Geregistreerd: 18-04-08
Woonplaats: In Hell

Re: wie heeft er nog meer een ezel?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-11 22:35

Stond ik even een van de ezels z'n dagelijkse knuffel te geven, had ie m'n kettinkje plotseling vast. Gewoon vast, tussen z'n tanden. Niet trekken, niet schudden of andere gekkigheid, hij hield gewoon vast, alsof ie wilde zeggen dat ik niet weg moest lopen. Meneer had hem onder m'n shirt vandaan weten te peuteren. De kleine grapjas! Hij was wel even beledigd toen ik hem terug vroeg. Dondersteen.

Ik beantwoord geen PB's. Ik hou dingen graag openbaar dus bespaar je de moeite als je me niets persoonlijks te vertellen hebt!

Voor eigenzinnig geknutsel en geklieder: http://www.facebook.com/mirjamsart.art

Suusje1972

Berichten: 960
Geregistreerd: 03-08-08
Woonplaats: Noord Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-11 16:32

Die foto, om te zoenen!

Morrie schreef:
wat een smoeltjes zeg, geweldig!

Garvo ezelvoer (het enige in NL leverbare merk) schijnt leveringsproblemen te hebben, volgens de Welkoop,waar ik altijd voer koop. Helaas zit ik al een week zonder en eet Nono Pavo Liga met de paarden mee,wat niet goed voor hem is. Een rondje bellen met andere voerleveranciers in de buurt leverde niets op.... wat nu?


Kun je niet (tijdelijk) over op Subli Zonder? Voer ik ook en ze doen het er super op.
Ik voerde eerst Marstall en de merrie krijgt dat nog steeds (50/50 Isi Robust en Faser Light + Force supplement).
Ben eigenlijk wel benieuwd wat jullie allemaal voeren en hoe veel? Ik 250 gram geloof ik (een flinke mok vol) en de drachtige merrie 2 mokken vol.

http://www.amazonexl.nl Voor Ruiters met een Maatje Meer
Rijkleding maat 44 t/m 54 jassen, broeken, bodywarmers,shirts, laarzen, chaps.

Morrie

Berichten: 22299
Geregistreerd: 08-07-03
Woonplaats: 't Gooi

Re: wie heeft er nog meer een ezel?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 12-05-11 19:35

ik heb inmiddels via via een zak Garvo alfamix bemachtigd...... meteen maar op zoek naar de volgende.

Nono is eindelijk aan het verharen, hij al tegen eind juni wel klaar zijn, kan ie meteen weer beginnen met wintervacht :)

xTesske
Berichten: 2031
Geregistreerd: 03-07-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-11 10:15

Misschien kennen jullie Cupido nog van pagina 5
Ik wou hem toch nog even laten zien.
Hij is nu al bijna een jaartje bij z'n nieuwe eigenaar.
En wou jullie een foto laten zien bij z'n nieuwe stekkie.
Afbeelding
Afbeelding
en zijn 2 vrouwen

Morrie

Berichten: 22299
Geregistreerd: 08-07-03
Woonplaats: 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 27-05-11 12:46

wat een bolletje nog!

ik trof Nono vanmorgen zo aan

Afbeelding

en van bovenaf gezien
Afbeelding

en toen ging ie ook nog compleet gestrekt
Afbeelding

ik kan er zo bij gaan zitten/liggen, raar, want Nono is een zéér wantrouwend exemplaar, of doet tenminste alsof..... :+

maya12333

Berichten: 379
Geregistreerd: 11-06-11
Woonplaats: Gouda

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-11 14:38

Op de kinderboerderij bij mij in de buurt, staan 3 ezels. Zelf mag ik 1 daarvan regelmatig martelen. (poetsen en wandelen)
Vorig jaar heeft ze een veulen gekregen(1 van de 3 ezels nu), die kreeg ik er dan natuurlijk ook bij. Hier een paar foto's.
Afbeelding
Britt, het veulen van toen 4 maanden.
Afbeelding
Hier zijn mijn 2 dikkertjes lekker in stal avondeten. Britt is daar 6/7 maanden. Haar moeder heet Bonny.
Afbeelding
Lekker aan het slapen. Britt is daar 10 maanden. Bonny is trouwens al 17 jaar oud.
Afbeelding
En dan nog een van Bonny, opgesloten in de wei. Wat is ze toch weer zielig.
Afbeelding
Bonny moeder Bella loopt er ook nog rond, de derde ezel.

Britt loopt al lekker mee naar buiten, vindt ze heerlijk. Ze ramt ook niemand omvermeer. Ze is nu al 1 jaar. Ze draaft en galoppeerd al op stem mee. Bonny vindt het leuk om naar buiten te gaan, maar heeft een slechte conditie, waar ik aan werk. Ze hebben ook zo een lief dun neusje. Helaas voor mij is Bonny 1 maandje of langer naar de hengst(volgend jaar weer een kleine), dus nu alle tijd voor Britt.

Eske_B

Berichten: 15101
Geregistreerd: 19-08-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-11 15:10

Donna, mijn verzorgezel, heeft een prachtig zoontje gekregen, Bram.
Donna is voor haar eerste dracht, een hele goede moeder. Bram is op 21 juni om 12:30 geboren

Afbeelding
Afbeelding

"Cause you never think it's the last time, you think there will be more. You think you have forever, but you don't"
Kerstmuts af, welkom kado [o]

maya12333

Berichten: 379
Geregistreerd: 11-06-11
Woonplaats: Gouda

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-11 16:00

Ach, wat een kleine is het toch. Gefeliciteerd en geniet er maar van. Blijft hij of wordt hij verkocht?

Suusje1972

Berichten: 960
Geregistreerd: 03-08-08
Woonplaats: Noord Groningen

Re: wie heeft er nog meer een ezel?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-11 16:20

Het is een vreselijk schattig veulentje hoor!
Zou die van mij dan binnenkort ook eindelijk komen?

http://www.amazonexl.nl Voor Ruiters met een Maatje Meer
Rijkleding maat 44 t/m 54 jassen, broeken, bodywarmers,shirts, laarzen, chaps.

mick75

Berichten: 4543
Geregistreerd: 18-04-08
Woonplaats: In Hell

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-11 20:30

Mag ik hier (nog) posten?

Ik heb vandaag voor het eerst de ezel van m'n werk ingespannen. Hij deed het helemaal geweldig! Het tuig had ik al vaak omgedaan, dat kende hij al. Ook had hij al meerdere malen tussen het lamoen gestaan en hoewel hij altijd moeite heeft met stil blijven staan vond hij dat nooit erg, raakte ook niet geirriteerd of zo. Op het slepen van de band reageerde hij eigenlijk totaal niet, hij vond het geluid de eerste keer wel een beetje raar maar hij deed het keurig. Het remmen hadden we ook geoefend (ik heb geen geremde kar tot mijn beschikking dus dat leek me wel handig) en dat deed hij ook helemaal perfect. En dan vandaag de wagen zelf! Hij vond het een geweldig leuk nieuw spelletje en reageerde helemaal super. Niets was eng (terwijl hij bepaalde punten onderweg altijd heel erg spannend vond, (bankjes, wegwijzerpaddestoelen, bruggetjes, dat soort dingen) en liep alsof ie nooit anders had gedaan. Wel met een supertrotse snuit erop, hij was flink aan het showen hoe goed hij wel niet was (en dat was ie ook). Als ie ergens even twijfelde was een "komop jongen, je kan het, er is echt niets aan de hand" voldoende om hem weer vooruit te krijgen en de groom, die ik verwachtte wel heel hard nodig te hebben heeft lekker als passagier mee kunnen rijden zonder in actie te hoeven komen. Goed, rijtechnisch is er nog een hoop werk te verrichten, maar dat is van later zorg. Zo houden we hem geinteresseerd in het werk, blijft het leuk voor hem.

Ik heb nog nooit een dier meegemaakt dat zo makkelijk te beleren is en werkelijk alles wat ik bedenk gewoon superleuk vind. Ben apetrots op "m'n" kleine, o zo grappige en leuke dondersteen, m'n kleine manneke die het gewoon even doet. Omdat ik het vraag... Die driftig staat te bulderen en stampvoeten aan het hek als ik de pony meeneem om aan het werk te gaan en hem nog niet, die zelf luid en duidelijk vertelde dat hij ook iets nuttigs wilde doen en geen genoegen nam met wandelingen aan de hand. Het ventje dat denkt dat ie overal verstand van heeft en alles weet en zich overal mee bemoeit, over alles zijn eigen mening ook laat weten. Het kereltje dat altijd mijn sleutelbos probeert te jatten en als grote hobby heeft het trekken aan loshangende koordjes, riempjes, haren met een snuit van "IS VAN MIJ..." en als ie het ergens niet mee eens is het op een luid balken zet, dan gaat stampvoeten, maaien met z'n beentjes en daarna driftig gaat steigeren maar wel zonder je te willen raken, hij zorgt altijd dat ie naast je staat als ie steigert en maait nooit tijdens het steigeren. Kortom, de beste, liefste, leukste, grappigste ezel van de wereld. Voor mij in elk geval! (dat steigeren mag ie trouwens niet, maar dat afleren gaat nog wat tijd in zitten. Het gaat wel al stukken beter dan in het begin. Toen ik 'm pas leerde kennen steigerde hij om ALLES en nu alleen nog als ie heel echt iets niet wil)

Ik beantwoord geen PB's. Ik hou dingen graag openbaar dus bespaar je de moeite als je me niets persoonlijks te vertellen hebt!

Voor eigenzinnig geknutsel en geklieder: http://www.facebook.com/mirjamsart.art

Suusje1972

Berichten: 960
Geregistreerd: 03-08-08
Woonplaats: Noord Groningen

Re: wie heeft er nog meer een ezel?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-11 20:36

Klinkt als een échte ondeugende ezel! Leuk dat het zo goed gaat voor de kar.

http://www.amazonexl.nl Voor Ruiters met een Maatje Meer
Rijkleding maat 44 t/m 54 jassen, broeken, bodywarmers,shirts, laarzen, chaps.

mick75

Berichten: 4543
Geregistreerd: 18-04-08
Woonplaats: In Hell

Re: wie heeft er nog meer een ezel?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-11 21:03

En hoe is jouw veulen gelukt?

En tja, meneer is een hele echte, soms heel erg stoute ezel. Met alle grappen en grollen die daarbij horen. En dat juist maakt hem zo ongelooflijk leuk, hoewel ik collega's heb die als de dood voor meneertje zijn. De bekken die hij trekt als ie iets doet wat niet mag zijn werkelijk geniaal. Helaas zal ik geen foto's van hem publiceren, omdat ie van m'n werk is en ik geen toestemming heb gekregen foto's te publiceren die de locatie kunnen verklappen of waar mensen op staan anders dan mezelf.

Ik beantwoord geen PB's. Ik hou dingen graag openbaar dus bespaar je de moeite als je me niets persoonlijks te vertellen hebt!

Voor eigenzinnig geknutsel en geklieder: http://www.facebook.com/mirjamsart.art

Libje123
Berichten: 417
Geregistreerd: 30-04-11

Re: wie heeft er nog meer een ezel?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-11 21:06

Ik heb een ezel die zit hier nu achter de playstation :o Ik zou die graag willen ruilen tegen eentje die iets minder lui is :D haha.

Ik vind dit een lief topic ik wil graag zelf ook een ezeltje erbij.
Is dit goed te combineren met paarden? ( kunnen ze goed in dezelfde wei etc ?) en voer je ze ook gewoon biks en hooi?

Ik heb niet het topc doorgelezen was echt heel veel dus sorry als het er al vaker staat.

Suusje1972

Berichten: 960
Geregistreerd: 03-08-08
Woonplaats: Noord Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-11 21:07

mick75 schreef:
En hoe is jouw veulen gelukt?


Nog steeds geen idee. Maar het duurt nu niet lang meer want ze heeft al een behoorlijk volle uier!

http://www.amazonexl.nl Voor Ruiters met een Maatje Meer
Rijkleding maat 44 t/m 54 jassen, broeken, bodywarmers,shirts, laarzen, chaps.

mick75

Berichten: 4543
Geregistreerd: 18-04-08
Woonplaats: In Hell

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-11 21:22

Met een goed ontwormingsbeleid kunnen ze op dezelfde weide, haal wel echt goed je mest weg uit de weide en vergeet echt niet te ontwormen! Bij ons staan de pony's samen met de ezels. Het gaat redelijk goed, de pony's klitten wel bij elkaar en de ezels ook, het mixt niet. Bij ons in elk geval. Maar het bijt elkaar ook niet, ze zoeken zelf hun plekjes wel uit. In het begin was het wel even oorlog in de tent, meneer de dominante ezel (diegene waarmee ik men) accepteerde de pony's niet maar de pony's hebben even een flinke deuk in z'n ego getrapt waarna hij ze tolereert in z'n weide. De ezelruin is wel de baas bij ons. Ik denk dat het beter werkt de ezel bij de paarden/ pony's in te scharen dan andersom, want ezels kunnen heel erg territoriaal zijn. Als de ezel in andermans gebied komt ziet hij de anderen nog niet als inbrekers in zijn territorium en dat voorkomt conflicten.

Bij ons staan ze op een schrale weide en worden in principe niet bijgevoerd, alleen de ezel die voor de wagen loopt krijgt bix erbij. In de winter voeren wij droog hooi bij, liefst van de laatste snede.

En die luiheid? Probeer je ezel te prikkelen. Daag hem uit, maak er een spel van. Ezels zijn dol op spelen, daar kan je gebruik van maken. Zo doe ik het ook. Alles is gewoon een spelletje voor ons, en als er iets bruikbaars uit komt ben ik meer dan happy. Toen ik begon met spelenderwijs trainen had ik nooit verwacht

dat ie ooit echt voor de wagen zou gaan staan, nu doet ie het maar toch even. Maar meneer leert snel en is snel verveeld, ik zal alle zeilen bij moeten zetten om het werk interessant te houden. Domweg rondjes rijden zal hij echt niet accepteren. Hij moet echt elke keer iets nieuws doen om de interesse te bewaren.

Pfieuw, Suusje, dat duurt al eventjes! Ben wel nieuwsgierig hoor.

Ik beantwoord geen PB's. Ik hou dingen graag openbaar dus bespaar je de moeite als je me niets persoonlijks te vertellen hebt!

Voor eigenzinnig geknutsel en geklieder: http://www.facebook.com/mirjamsart.art

Libje123
Berichten: 417
Geregistreerd: 30-04-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-11 21:33

mick75 schreef:
Met een goed ontwormingsbeleid kunnen ze op dezelfde weide, haal wel echt goed je mest weg uit de weide en vergeet echt niet te ontwormen! Bij ons staan de pony's samen met de ezels. Het gaat redelijk goed, de pony's klitten wel bij elkaar en de ezels ook, het mixt niet. Bij ons in elk geval. Maar het bijt elkaar ook niet, ze zoeken zelf hun plekjes wel uit. In het begin was het wel even oorlog in de tent, meneer de dominante ezel (diegene waarmee ik men) accepteerde de pony's niet maar de pony's hebben even een flinke deuk in z'n ego getrapt waarna hij ze tolereert in z'n weide. De ezelruin is wel de baas bij ons. Ik denk dat het beter werkt de ezel bij de paarden/ pony's in te scharen dan andersom, want ezels kunnen heel erg territoriaal zijn. Als de ezel in andermans gebied komt ziet hij de anderen nog niet als inbrekers in zijn territorium en dat voorkomt conflicten.

Bij ons staan ze op een schrale weide en worden in principe niet bijgevoerd, alleen de ezel die voor de wagen loopt krijgt bix erbij. In de winter voeren wij droog hooi bij, liefst van de laatste snede.

En die luiheid? Probeer je ezel te prikkelen. Daag hem uit, maak er een spel van. Ezels zijn dol op spelen, daar kan je gebruik van maken. Zo doe ik het ook. Alles is gewoon een spelletje voor ons, en als er iets bruikbaars uit komt ben ik meer dan happy. Toen ik begon met spelenderwijs trainen had ik nooit verwacht

dat ie ooit echt voor de wagen zou gaan staan, nu doet ie het maar toch even. Maar meneer leert snel en is snel verveeld, ik zal alle zeilen bij moeten zetten om het werk interessant te houden. Domweg rondjes rijden zal hij echt niet accepteren. Hij moet echt elke keer iets nieuws doen om de interesse te bewaren.

Pfieuw, Suusje, dat duurt al eventjes! Ben wel nieuwsgierig hoor.



Thnx voor de tips !! heb er veel aan!

Uhmm even over die luiheid :) Ik uhm bedoelde mijn man :) achter de playstation

mick75

Berichten: 4543
Geregistreerd: 18-04-08
Woonplaats: In Hell

Re: wie heeft er nog meer een ezel?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-11 21:40

Hihi, verkeerd begrepen...

Bij mannen werkt dat ook hoor! Zijn net ezels. In elk geval de exemplaren die ik heb getroffen en ik ken (echte) ezels die zo de hele dag met een playstation zoet zouden kunnen zijn als ze geen lompe hoeven zouden hebben.

Ik beantwoord geen PB's. Ik hou dingen graag openbaar dus bespaar je de moeite als je me niets persoonlijks te vertellen hebt!

Voor eigenzinnig geknutsel en geklieder: http://www.facebook.com/mirjamsart.art

Libje123
Berichten: 417
Geregistreerd: 30-04-11

Re: wie heeft er nog meer een ezel?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-11 21:48

Haha waar zon computer al niet handig voor is he :)

Heb ook altijd tegen mijn man gezegt dat als we 1 of 2 ezels hebben aangeschaft hij net zo goed bij ze in stal kan slapen :)

Maar nog thnx voor de tips ga zowiezo wel denk ik ook 1 wei vrij houden (mocht het verkeerd gaan)

Maartenn

Berichten: 2976
Geregistreerd: 13-12-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-11 22:58

mick75 schreef:
Hihi, verkeerd begrepen...

Bij mannen werkt dat ook hoor! Zijn net ezels. In elk geval de exemplaren die ik heb getroffen en ik ken (echte) ezels die zo de hele dag met een playstation zoet zouden kunnen zijn als ze geen lompe hoeven zouden hebben.


Nou bedankt hoor! :D

tessyke

Berichten: 8945
Geregistreerd: 22-08-03
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-11 22:26

tijd voor nog eens een fotootje of 2 van die stoere Pepita :+
Afbeelding

Afbeelding

Inspiratieloos....

Maartenn

Berichten: 2976
Geregistreerd: 13-12-10

Re: wie heeft er nog meer een ezel?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-11 22:29

Ik kan de foto's niet zien?
Er staat zo'n kruisje in.


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 2 bezoekers