Engels Volbloed

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

 
 
nathalieke
Berichten: 608
Geregistreerd: 28-07-02
Woonplaats: Waregem (West-Vlaanderen / België)

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-03 19:41

CielitoLindo schreef:
Zijn alle engels volbloed liefhebbers uitgestorven?


hola ik heb m'n stempel nog niet geplaats in dit topic Lachen

kan (bijna) alle reacties alleen maar beamen. Ik rijd nu een engelse volboed Just having Fun (zie profiel voor afstamming etc)

ze heeft enkele jaren in de vlucht gelopen en nu ben ik 2 maanden met haar bezig. Haar intelligentie is niet te schatten! 1ne week was ze super braaf, andere week begon ze voortdurend te steigeren met enkele vallen als gevolg , dan was ze weer koebraaf en dan begon ze een weekje te bokken , nu is ze weer braaf met afwisselend stops (ze stopt plotseling en dan sta je daar mooi Lachen )

ik stap op met een opstapje en vroeger steigerde ze altijd bij het opstappen , dan ging het een hele periode heel goed maar nu heeft ze de truc gevonden om haar achterhand weg te draaien van mij en dan steigert ze *heel leuk Boos! *

maar al bij al is het een heel leuk paardje om te rijden, en als ze goed gaan, gaan ze ook GOED *LOL* .

ze kantelt wel enorm veel met haar hoofd? iemand tips? ik weet dat ik de reden hiervan moet te weten komen maar tot nu toe is dit nog niet gelukt


Himyar

Berichten: 4538
Geregistreerd: 14-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-03 14:26

Het zeven maanden oude Volbloed veulen uit de, in Nederland gefokte, Man in the Moon merrie Lucky On Wings is vandaag geveild. Hij heeft 2400 Guineas opgebracht, ca. 4275 Euro. Niet slecht uit een moeder die niets heeft gedaan op de baan en verder nog geen Volbloed nakomelingen heeft en zelf uit een moeder komt die ook niets heeft laten zien op de baan noch in de fokkerij (Lucky is haar enige Volbloed kind geweest). En het veulen zijn vader Sagamix heeft ook nog geen kinderen op de baan, hoewel hij wel zelf heeft gepresteerd. Toch heeft iemand wel wat vertrouwen in dit veulen.
http://www.tattersalls.com/sales/decemb ... esults.asp

thoroughbred

Berichten: 449
Geregistreerd: 01-09-02
Woonplaats: heerlen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-03 22:18

heej wat gaaf, als ik het geld had zou ik hem ook wel graag willen hebben Haha!
Die sagamix is echt een gaaf en goed paard.
Je zal wel trots zijn op je exmerrie.......
Heeft t veulen nog geen naam?
Ben zo benieuwd wat hij in de toekomst gaat doen!

There are only two emotions that belong in the saddle:
One is a sense of humor,
And the other is patience... John Lyons

Himyar

Berichten: 4538
Geregistreerd: 14-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-03 11:04

thoroughbred schreef:
heej wat gaaf, als ik het geld had zou ik hem ook wel graag willen hebben Haha!
Die sagamix is echt een gaaf en goed paard.
Je zal wel trots zijn op je exmerrie.......
Heeft t veulen nog geen naam?
Ben zo benieuwd wat hij in de toekomst gaat doen!


Ja, ik ben zo blij dat de merrie nu voor de fokkerij van Volbloeden wordt gebruikt, omdat ik zelf ook zo nieuwsgierig was wat Volbloed nakomelingen uit haar zouden doen op de baan en later eventueel in de fokkerij. Zelf had ik daar de mogelijkheden niet voor en Nederland is daar ook niet zo het land voor. Ik ben er apetrots op dat een merrie die hier door iedereen compleet werd afgeschreven, door mijn toedoen nu in Engelse handen is en nu wel serieus wordt genomen. Zo’n verschil tussen Nederland en Engeland……………! Het zou heel gaaf zijn als een Nederlands gefokte merrie in Engeland goede kinderen op de baan zou hebben. Ik heb altijd in de merrie geloofd, maar was daarin blijkbaar de enige, nu niet meer gelukkig. Sagamix heeft nog geen kinderen op de baan, dus het blijft heel erg afwachten wat zijn kinderen en in het bijzonder Lucky haar veulen zullen gaan doen. Lucky heeft zelf totaal nog niets bewezen en haar moeder ook niet, dus een nogal “lege” pedigree (wat niet perse aan de paarden ligt, ze hebben ook gewoon geen kans gekregen). Met dat in gedachten is het al bijzonder dat het veulen tegen die prijs is weggegaan. Maar het is dan ook een mooie jongen Knipoog !
Het veulen heeft nog geen naam nee.

YvonneAa
Berichten: 2063
Geregistreerd: 07-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-03 14:16

CielitoLindo schreef:
Zijn alle engels volbloed liefhebbers uitgestorven?

Hoe staat het met de races Jovanka?


Neeeeeee, zeker niet Haha!!! Ik had alleen niet echt iets toe te voegen aan dit topic Knipoog
Maar ik heb morgen eindelijk mijn eerste (jaja Cool ) wedstrijd! Heb er nu al zin in Lachen
Hoe reageren jullie volbloeden eigenlijk op een concour? gedragen ze zich dan anders/vervelend/zenuwachtig ect? Of zijn ze juist erg 'showerig'??

YvonneAa
Berichten: 2063
Geregistreerd: 07-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-03 14:54

*schop*

lies

Berichten: 9624
Geregistreerd: 09-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-03 19:59

Ik heb een Blond vraag..

Bruun's afstamming is Elan xx X Wiesenklee xx (ja, ik weet het... inteelt). Er staan xx-jes achter ieder paard op het papier, behalve bij Bruun. Er zit alleen KWPN papier bij. Mag ik haar nu wel of niet volbloed noemen?

Btw.. Hoe ging je wedstrijd Yvonne? Knipoog

זכור

lies

Berichten: 9624
Geregistreerd: 09-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-03 17:07

Niemand?? Verdrietig

זכור

sarabande

Berichten: 23048
Geregistreerd: 26-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-03 17:09

Als er een KWPN papier bij zit is er waarschijnlijk achter die 2 volbloedouders een KWPN merrie te vinden.

Men kan alleen discussiëren indien men er vanuit gaat dat de discussiegenoot ook wel eens gelijk zou kunnen hebben -:)

YvonneAa
Berichten: 2063
Geregistreerd: 07-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-03 18:32

lis schreef:
Btw.. Hoe ging je wedstrijd Yvonne? Knipoog


Hahaha, ja voor mijn gevoel ging het heel goed! Ik was vrijwel niet zenuwachtig en Jasmijn liep als een godin Haha! Maar de jury vond het blijkbaar wat minder. Want ik had 150 punten.. Niet echt slecht opzich, maar toch..
Maar ach, voor de eerste wedstrijd vind ik het prima en zolang ik er zelf tevreden over ben is het goed OK dan! !!

Himyar

Berichten: 4538
Geregistreerd: 14-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-03 23:01

lis schreef:
Ik heb een Blond vraag..

Bruun's afstamming is Elan xx X Wiesenklee xx (ja, ik weet het... inteelt). Er staan xx-jes achter ieder paard op het papier, behalve bij Bruun. Er zit alleen KWPN papier bij. Mag ik haar nu wel of niet volbloed noemen?

Btw.. Hoe ging je wedstrijd Yvonne? Knipoog


Als ALLE voorouders van je paard xx hebben en dan vooral de vader en de moeder, dan is je paard in bloed een Volbloed. Je zou e.e.a. eens bij de N.D.R. na kunnen vragen misschien. Of bij het K.W.P.N. natuurlijk. Het zou kunnen dat Elan alleen goed was gekeurd door het K.W.P.N. en niet door de N.D.R. of misschien wel door beide. Meer kan ik hier niet over zeggen, helaas.

YvonneAa
Berichten: 2063
Geregistreerd: 07-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-03 20:58

YvonneAa"]
[quote="CielitoLindo schreef:
Zijn alle engels volbloed liefhebbers uitgestorven?

Hoe staat het met de races Jovanka?


Neeeeeee, zeker niet Haha!!! Ik had alleen niet echt iets toe te voegen aan dit topic Knipoog
Maar ik heb morgen eindelijk mijn eerste (jaja Cool ) wedstrijd! Heb er nu al zin in Lachen
Hoe reageren jullie volbloeden eigenlijk op een concour? gedragen ze zich dan anders/vervelend/zenuwachtig ect? Of zijn ze juist erg 'showerig'??
[/quote]

schop

OqUeNdO

Berichten: 142
Geregistreerd: 06-12-03
Woonplaats: Almere!

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-03 23:35

Ik had er een... Nou voor 90 % dan... Die van mij was een super srpingpaard, dressuur lag haar niet zo. En het was een heethoofd Haha!

...

YvonneAa
Berichten: 2063
Geregistreerd: 07-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-03 20:39

ohwwja, leuk Lachen!! De mijne kan het allebei niet Knipoog Aaah... haha nee dat is ook weer niet helemaal waar. Ze is gewoon een beetje laat beleerd waardoor ze nog niet al te sterk is in de dressuur en tijdens het springen. Maar dat komt nog wel !!

Maar eeuhm.. mensen, zie vraag hierboven Knipoog Hoe zijn jullie paarden tijdens wedstrijden? Showerig, erg heethoofderig ect?

nathalieke
Berichten: 608
Geregistreerd: 28-07-02
Woonplaats: Waregem (West-Vlaanderen / België)

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-03 22:10

thoroughbred schreef:
Hoe gaat het met de andere volbloedjes hierzo?


met just having fun gaat het eigenlijk heel goed, nu ben ik ruim 3 maanden met haar bezig. ze begint berijdbaarder te worden maar test me nog wel af en toe uit. Ook kan ik eindelijk alleen opstappen *LOL* Bloos! , ze staat weliswaar nog niet stil maar kom... als de ruiters vroeger op je rug werder "gesmeten kan ik het haar wel vergeven Lachen

ze staakt wel heel veel. in 1 piste doet ze dit niet meer maar in de andere wel. ze stopt en ze staat blok, ik kan alleen met brute kracht haar hals schuintrekken (wat niet de bedoeling is :s ) wanneer ik een tik van de zweep geef dreigt ze om te steigeren of bokt ze (al veel beter dan 3 maanden geleden, dan steigerde ze tot ik eraf viel) hopelijk gaat dit over... het betert allesinds wel, na doorzetten kan ik gewoon lekker doorrijden.heeft nog iemand dit probleem met z'n volbloed?



Wijken heeft ze nu aan 1 kant al super onder de knie , aan de andere kant gaat het nog wat snel. Schouderbinnenwaarts begint ze te leren maar ze snapt duidelijk het nut er niet van. Ik ben ook verrast van hoe kalm ze kan galopperen. ze loopt al mooi rond in stap draf en galop alleen kantelt ze haar hoofd soms of buigt ze haar nek krom. als er hier iemand tips voor heeft: heel graag!

ook is ze niet te verplaatsen als ze paardig is en ik krijg haar dan met moeite in draf met de zweep. ze is echt om de 3 soms 4 weken een hele week paardig. ik dacht dat merries maar bepaalde periodes hengstig werden??

ik vind dat ze ook al meer spieren begint te krijgen (meer bovenhalsspieren dan die onderhals en haar achterhand wat ronder)

toen ik er mee begonnen was... (2-3 maanden geleden)
Afbeelding

[img]ftp://a211898:clairhout160@users.pandora.be/funny_longe%204.jpg[/img]

misschien deze vakantie foto's of filmpje van de dressuur lopende volbloed uit de galoprennen *LOL*

misschien een lange nogal saaie reactie maar er zijn al zoveel volbloed mensen op bokt (niet Scheve mond )
iedereen met ervaringen en tips... graag reactie

o ja voor wie het interesseert haar afstamming is Brief Truce xx X Star appeal xx (een echt race-product dus Knipoog )

http://www.pedigreequery.com/index.php?query_type=horse&search_bar=horse&h=JUST%20HAVING%20FUN2&g=5&inbred=Standard&x2=n

nathalieke
Berichten: 608
Geregistreerd: 28-07-02
Woonplaats: Waregem (West-Vlaanderen / België)

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-03 22:18


Tayga

Berichten: 2226
Geregistreerd: 17-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-03 23:04

Tayga heeft wel veel engelse volbloed in zich Cool en dat is ook wel eens in haar gedrag te merken Schijnheilig . Beetje staken, schrikken van niets, opeens ergens bang voor zijn Schijnheilig maar wel een echte schat Lovers Wordt verder niet op gereden of gecourst, maar aan de lange lijnen loopt ze vrij nagefelijk .

YvonneAa
Berichten: 2063
Geregistreerd: 07-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-03 12:40

Taygalover schreef:
Beetje staken, schrikken van niets, opeens ergens bang voor zijn Schijnheilig


Maar een echte Ev-trek is juist dat ze rustig blijven en eerst bekijken wat er gebeurt en dus niet in één keer schrikken voor zomaar iets. Ze bekeijken het eerst eens aan, en dan bepalen ze of ze dit nog kunnen begrijpen en verklaren waarom, of wát het is. Zo niet, dan zijn ze weg, anders lopen ze rustig door. Ze blijven juist erg kalm in zo'n soort situate, in tegenstelling tot wat veel mensen denken als ze het woord 'volbloed' horen. Maar als ze schrikken ben je ook wel goed de pineut ja.. Cool

Abercrombie

Berichten: 8388
Geregistreerd: 01-05-03
Woonplaats: *******

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-03 14:06

Cielito heeft in totaal iets van 8 weken stil gestaan door zijn blessure, nu is hij nogal 'schrikkerig' geworden maar het is aanstellerij.. Zo verkeersmak als hij eerst was, zo gek is ie nu..
Hij bokte laatst zo hoog toen ik met een vriendin aan het buiten rijden was dat hij HAAR bijna tegen haar hoofd raakte! En haar paard is 1.75 hoog.. Moet je na gaan hoe hoog hij bokte Verward
Ik bleef wel zitten Bloos
Maar verder ziet hij er weer prima uit, alleen hij is zo stijf als een plank helaas maar dat komt wel weer goed Haha!

YvonneAa
Berichten: 2063
Geregistreerd: 07-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-03 22:26

Ja, dat klopt. In 'aanstellerig' schrikken zijn ze ook erg goed.. Scheve mond
Maar meestal moet je daar even door heen bijten, en dan merken ze het vanzelf wel dat het geen nut heeft.. Knipoog

Jessica24

Berichten: 1303
Geregistreerd: 20-08-02
Woonplaats: Culemborg

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-03 00:19

Ik rijd ook wedstrijden met mijn engels volbloed merrie en
dit gaat eigenlijk boven verwachting!
Op concour gaat ze er helemaal voor en vind ze het heerlijk om in de picture te staan.

Een goed paard en een goede berijder zijn dat alleen als er wederzijds vertrouwen is.

Soms moet je minder leuke keuzes maken om verder te kunnen, dag fjerie het gaat je goed....

Abercrombie

Berichten: 8388
Geregistreerd: 01-05-03
Woonplaats: *******

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-03 10:53

Ja ik bijt er ook wel door heen maar soms is het wel vervelend Haha!

Ik heb trouwens een dressuurzadel besteld in de kleur londen Haha!
(De kleur van de rest van mijn tuig)

Een Kentaur Artemis.. Haha!

YvonneAa
Berichten: 2063
Geregistreerd: 07-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-03 17:54

Oooh!! Mooi!! Je moet wel foto's laten zien hoor Haha! !!

Abercrombie

Berichten: 8388
Geregistreerd: 01-05-03
Woonplaats: *******

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-03 21:11

Zodra ik hem heb dan zal ik zeker fotos maken!
Maar dat kan nog wel even duren..

YvonneAa
Berichten: 2063
Geregistreerd: 07-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-03 23:33

Naja, daar wacht ik dan maar op.. Knipoog


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Hillebill en 53 bezoekers