Engels Volbloed

Moderators: Sica, C_arola, Neonlight, balance

 
 
Lielle

Berichten: 66253
Geregistreerd: 12-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-03 12:34

Jessica, ik heb absoluut niet beweerd dat Trammelant geen fijn karakter heeft! Ik voel me door jouw berichtje aardig aangevallen, wellicht moet je eerst eens in mijn profiel kijken wat ik daar over Trammelant zeg, zodat we hier niet helemaal off topic gaan. En ik zal de eerste zijn om toe te geven dat het nu (20 jaar later) misschien makkelijker (of sneller) zou gaan met hem (ik heb ook eea bijgeleerd) maar volgens mijn huidige instructeur van wie ook 10 jaar terug met Trammelant les had, was het gewoon geen simpel paard, door zijn bouw (moeite om los door het lijf te lopen) en zijn karakter. En voor wat we desondanks bereikt hebben verwijs ik nogmaals naar mijn profiel.


Maar ik weet dus ook wat de lastige kanten van EV zijn, daar moet je mee om leren gaan. Trammelant was niet snel geneigd om dat loperige voor je te gebruiken (en heeft het altijd als uitweg gezocht) maar dat neemt niet weg dat ik helemaal gek ben met hem. Ik herken de volbloed karaktertrekken heel duidelijk uit de verhalen hierboven, wat ik alleen daaraan toevoeg is dat Pablo (kleinzoon van Pericles) en Raimaer (kleindochter van Le Val Blanc en achterkleindochter van Afrikaner) die ook hebben (in wat mildere vorm) en daar heel wat aangename kwaliteiten van de KWPN-er aan toevoegen. Het zijn beide hete sensibele paarden die je absoluut niet moet beledigen (de EV in hen) maar met een prima draf en een werklust die van nature al meer dressuuur- en springgericht is.

PS ik heb zelfs volbloedjes voor de renbaan getraind (niet zo lang), ben echt niet volslagen onbekend met het ras.


Jessica24

Berichten: 1303
Geregistreerd: 20-08-02
Woonplaats: Culemborg

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-03 19:08

Ik heb mijn berichtje zeker niet bedoeld om je aan te vallen hoor Lielle.
Het kost gewoon ongelooflijk veel tijd en energie om een paard goed te trainen.
En dat weet jij waarschijnlijk als geen ander.
Zeker als er beperkingen zijn.
Daar heb ik dan ook alleen maar respect voor!
En ja ik had je profiel al gelezen.

Een goed paard en een goede berijder zijn dat alleen als er wederzijds vertrouwen is.

Soms moet je minder leuke keuzes maken om verder te kunnen, dag fjerie het gaat je goed....

merixx
Berichten: 53
Geregistreerd: 05-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-03 22:00

hey,
weet er iem waar je een engels volbloed veulen of jaarling kan kopen?
ik woon in belgie
groetjes,
een fan van ev

thoroughbred

Berichten: 449
Geregistreerd: 01-09-02
Woonplaats: heerlen

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-03 22:07

Moet je eens bellen met t NDR. Die kunnen je wel adressen geven van fokkers in nederland.

There are only two emotions that belong in the saddle:
One is a sense of humor,
And the other is patience... John Lyons

Anoukie

Berichten: 12609
Geregistreerd: 01-08-02
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-03 23:46

Jammer dat de discussie/het gespreksonderwerp zo vreemd is afgesloten, ik had graag wat meer ervaringen willen uitwisselen met "soortgenoten".

Lielle

Berichten: 66253
Geregistreerd: 12-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-03 14:35

Jessica, we zijn weer vriendjes Lovers

het is toch nog niet afgesloten? Ik wil hier best nog op doorgaan Haha!

Abercrombie

Berichten: 8388
Geregistreerd: 01-05-03
Woonplaats: *******

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-03 18:35

Af en toe heb ik het idee dat mijn paard (lichtelijk) Atactisch is..
Hoe zie je dat eigenlijk?

Hij staat heel vaak met zn benen heel vreemd onder zn lijf, struikeld veel. De veearts kwam ook een keer voor hem en toen ik moest draven aan de hand hoorde ik hem ook zeggen "Paard lijkt wel atactisch" later dacht hij spierbevangen en later was er weer niets aan de hand met mn paard.

Abercrombie

Berichten: 8388
Geregistreerd: 01-05-03
Woonplaats: *******

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-03 18:36

Hoe is het trouwens met Fellow zn eerste race gegaan Jovanka?

YvonneAa
Berichten: 2063
Geregistreerd: 07-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-03 20:23

YvonneAa"]
[quote="Jessica24 schreef:
Ik heb ook een volbloed merrie van Mytens X Monsanto.
Ze heeft misschien niet de idieale bouw van een dressuurpaard
maar dat maakt haar karakter meer dan goed.
Natuurlijk kan ze erg heet zijn,maar de kunst is om dit om te zetten in
werklust!
Als je dit voor elkaar kunt krijgen bij een volbloed kun je erg ver komen.
En ik vind dat de K.W.P.N ers best een voorbeeld mogen nemen aan de super werklustige karakters van de Volbloed.
Of je nu 1 of 3 uur rijd,ze blijven gewoon lopen.
Dat noem ik karakter hebben!!
Er mee om kunnen gaan is een 2e.
Tsja en dat is niet voor iedereen weggelegd.
Je moet engelengeduld hebben en erg rechtvaardig zijn.
Als ze op hun donder krijgen omdat ze het verdienen is er niets aan de hand...
Maar behandel je ze een aantal keren niet eerlijk, dan heb je dus echt een probleem.
Veel succes met jullie Volbloedjes!!
En laat de moed niet zakken want ik ben nu in totaal 5 keer gestart en heb 10 winstpunten bij elkaar gereden.



Ze heeft juist de bouw voor dressuur (op de foto niet, maar daar was ze hoog drachtig Lachen ) Maarja, in de bak krijg ik haar niet echt zo goed aan het werk. Ja, soms wel. Dan loopt ze gewoon. Maar soms ook niet... Maar ik heb opzich wel een goede band met haar, en ik kan wel goed (al zeg ik het zelf) met volbloeden omgaan ect (ben vrij geduldig Lachen )

Maarja, niemand dus tips om mijn paard thuis in de bak ook goed aan het werk te krijgen, ipv alleen in de manange goed te willen werken Verward ??
[/quote]


Ja, sorry dat ik hier weer op terug kom Verward Maar heeft echt niemand tips om het rijden thuis ook net zo goed als rijden in de manage te maken?

thoroughbred

Berichten: 449
Geregistreerd: 01-09-02
Woonplaats: heerlen

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-03 22:09

CielitoLindo schreef:
Hoe is het trouwens met Fellow zn eerste race gegaan Jovanka?


Dat is pas volgende week zondag Haha! de 17e.
nog ff afwachten Nagelbijten / Gniffelen

There are only two emotions that belong in the saddle:
One is a sense of humor,
And the other is patience... John Lyons

beautyfull_mickey

Berichten: 5718
Geregistreerd: 04-06-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-03 22:11

thoroughbred"]
[quote="CielitoLindo schreef:
Hoe is het trouwens met Fellow zn eerste race gegaan Jovanka?


Dat is pas volgende week zondag Haha! de 17e.
nog ff afwachten Nagelbijten / Gniffelen
[/quote]

word dit de eerste officeele race?
suc6 dan OK dan!
waar heb je hem trouwens?

Je kunt gedachtens niet controleren,Je kunt alleen leren stoppen ze te geloven....

Hobbelende Vosjes Pester #44 *LOL*

thoroughbred

Berichten: 449
Geregistreerd: 01-09-02
Woonplaats: heerlen

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-03 22:18

yep.
het is in duindigt.
nu maar hopen dat er geen stomme dingen gebeuren deze week.... Cool

There are only two emotions that belong in the saddle:
One is a sense of humor,
And the other is patience... John Lyons

beautyfull_mickey

Berichten: 5718
Geregistreerd: 04-06-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-03 22:21

thoroughbred schreef:
yep.
het is in duindigt.
nu maar hopen dat er geen stomme dingen gebeuren deze week.... Cool


als je weer eens moet,en ik heb niets te doen wil ik welleens komen kijken als het mag,lijkt me wel gaaf om te zien.
ik ga dan met mickey op ponykamp Nagelbijten / Gniffelen dan kan niet komen.
rijd je trainster hem?(naam even kwijt) of moet je apart een jockey?

Je kunt gedachtens niet controleren,Je kunt alleen leren stoppen ze te geloven....

Hobbelende Vosjes Pester #44 *LOL*

Lenn

Berichten: 5331
Geregistreerd: 17-04-03
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-03 23:10

hmm Jessica neemt me de woorden uit de mond als mede Mytens aanhanger Haha! (ik zag trouwens vandaag op tv, concours in Ierland, iemand springen met een afstammeling van Mytens Bloos! )
maare vooral dit is perfect gezegd :
Citaat:
En er zijn maar weinig mensen die het voorrecht genieten om met het karakter om te kunnen gaan.

Ik zag vandaag wat video-opnames van anderhalf jaar geleden ofzo en het viel me echt op hoe anders hij is gaan lopen, die voorbeentjes waren echt niet om bij te houden, en dan denk ik van wow dat je zoveel veranderd bent voor mij.. nouja voor mij.. ik heb het in ieder geval niet afgedwongen en ik denk dat er maar weinig rassen zijn die zó zich in willen zetten OK dan!
en nou rijd ik er sinds kort ook nog een volbloed bij, die is dan 100% volbloed (Vaantje 50%) en nou die wil toch ook zó zijn best doen he, echt zo ondersteboven ben ik onderhand van bloedpaarden... ik heb er nou 3 keer op gezeten en hij loopt elke dag dubbel zo goed als de vorige dag, zo goed wil ze alles oppakken, nouja nou is het bij haar niet zo moeilijk om dubbel zo goed te lopen als de vorige dag, ze is namelijk zadelmak, een beetje verreden door iemand anders Boos! (schudde de hele tijd met zn hoofd en door de buitenkant vallen), en dat was het.. en als je niet op let loopt ze de hele tijd net wat harder omdat ze nog geen basistempo heeft, maar vandaag bleef ze ook al keurig op mn zit... oh die beestjes zijn toch zo geweldig alert en en Kwijl Want die hadden er nog 2 om te rijden, maar dat klikte niet echt, ik ben volgens mij vooral geschapen om bloedpaarden te rijden Schijnheilig
Nja ik draafde een beetje door geloof ik, wat ik dus wou zeggen is: je komt er wel met je paardje als je maar goed voor hem bent en niet beveelt maar vraagt.. want het antwoord zal dan vrijwel altijd ja zijn Lachen

Abercrombie

Berichten: 8388
Geregistreerd: 01-05-03
Woonplaats: *******

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-03 12:15

Mijn paard heeft het een tijdje ook gedaan, hoofdschudden, heeft ook te maken met het feit dat ze nog jong zijn. Nu doet hij het ook niet meer.
Mijn paard pikt ook alles heel snel op, iets simpels als achterwaarts was met 1 dag geleerd.
Begrenzen snapte hij ook met een paar keer. Echt super.

Hij doet alles voor je Haha!
Het is echt een vriendje wat als hij voor je gekozen heeft je nooit in de steek zal laten.

Woogy

Berichten: 8285
Geregistreerd: 06-01-03
Woonplaats: Bellingwolde

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-03 16:40

je kan halfbloeden, en deels volbloeden totaal niet vergelijken, zodra het gemengd wordt met andere rassen krijg je zo'n tegenstrijdig gedrag, want wat mij opvalt is dat volbloeds het luek vinden om samen te werken met je, en halfbloeds die hebben het lichtelijke 'schaap' karakter van een warmbloed(het gedrag van ik doe wel wat je wilt), en toch de werklust van een volbloed, dat werkt niet echt samen Knipoog

Oh those blue eyes,
All they ever did was tell a million lies

Jessica24

Berichten: 1303
Geregistreerd: 20-08-02
Woonplaats: Culemborg

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-03 18:22

YvonneAa, de enige tip die ik je mee kan geven om je paardje thuis net zo goed voor elkaar te krijgen als op de manege...
Is voor jezelf bedenken wat je voor trainingsaanpak je thuis gebruikt en
hoe deze op de manege is.
Als deze namelijk afwijkt kan dit al problemen opleveren.
Je training moet namelijk goed op elkaar afgestemd zijn.
Elke dag gewoon opnieuw een consuquente en eerlijke aanpak werkt gewoon het beste.
Wees duidelijk en geef elke dag opnieuw heel duidelijk aan wat je wel en niet goed vind.
Doordat je paardje dan weet waar hij aan toe is zul je steeds minder problemen krijgen.
En Lielle, gelukkig dat we weer vriendjes zijn want ik houd er echt niet van om mensen te kwetsen. Lachen

Een goed paard en een goede berijder zijn dat alleen als er wederzijds vertrouwen is.

Soms moet je minder leuke keuzes maken om verder te kunnen, dag fjerie het gaat je goed....

Lenn

Berichten: 5331
Geregistreerd: 17-04-03
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-03 18:37

Woogy schreef:
je kan halfbloeden, en deels volbloeden totaal niet vergelijken, zodra het gemengd wordt met andere rassen krijg je zo'n tegenstrijdig gedrag, want wat mij opvalt is dat volbloeds het luek vinden om samen te werken met je, en halfbloeds die hebben het lichtelijke 'schaap' karakter van een warmbloed(het gedrag van ik doe wel wat je wilt), en toch de werklust van een volbloed, dat werkt niet echt samen Knipoog


Ik vind het niet zo tegenstrijdig klinken dat je denkt: dat werkt niet samen..?

sarabande

Berichten: 23048
Geregistreerd: 26-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-03 20:50

Woogy schreef:
je kan halfbloeden, en deels volbloeden totaal niet vergelijken, zodra het gemengd wordt met andere rassen krijg je zo'n tegenstrijdig gedrag, want wat mij opvalt is dat volbloeds het luek vinden om samen te werken met je, en halfbloeds die hebben het lichtelijke 'schaap' karakter van een warmbloed(het gedrag van ik doe wel wat je wilt), en toch de werklust van een volbloed, dat werkt niet echt samen Knipoog


Ik hou er niet van om hele quotes te laten staan. Maar hier kon ik geen tekst uit selekteren.
Ik denk namelijk dat ik niet begrijp wat hier staat en als ik het wel begrijp staat er onzin.

We fokken al decenia sportpaarden en gebruiken daarbij invloeden uit bestaande paardenrassen.
De bedoeling is dat we het goede toevoegen, daar proberen we op te selekteren.
Dat lukt niet altijd, soms krijgt je uit een bepaalde kruising datgene dat je niet wilt.
Maar om nu te beweren dat warmbloeden een schaap karakter hebben en de werklust van de volbloeds daar niet bij matcht betekent dat je zowel de warmbloed als de volbloed niet kent.
Het zou tevens betekenen dat het fokken van een behoorlijk sportpaard nog steeds niet gelukt is.
Kijk eens om je heen.

Men kan alleen discussiëren indien men er vanuit gaat dat de discussiegenoot ook wel eens gelijk zou kunnen hebben -:)

Anoukie

Berichten: 12609
Geregistreerd: 01-08-02
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-03 21:59

Je mag van mij best wel eens komen kijken naar het "schaap" dat ik onder mijn kont heb Haha!. Zul je zien dat deze mix (EV, KWPN, Trak) alles behalve een schaap is Knipoog.

pollyfunny

Berichten: 627
Geregistreerd: 29-05-03
Woonplaats: Velserbroek

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-03 11:00

He ik heb ook een engels volbloed! 1tje van Kaizerstern xx kent iemand die? Ik wil nml graag meer van hara vader weten! Nou even over dit topic:
Mijn merrietje heeft Z1 gelopen en ik natuurlijk nog niet (ben net 15) Dus ik begin gewoon lekker in de B! Als je weet dat je paard Z loopt moet je van die gedachten af zien te komen helemaal als je een heet hoofdje hebt! Ik ging fijn op de feestweek starten op het open veld achter de ruine van brederode in de inrijbak was mevrouw super! Todat ik de ring in moest! Het waren 3 ringen naast elkaar en mevrouw ging dus wedstrijdje doen met het paard naast haar in de andere ring! Typisch engels volbloed gaat mevrouw dus het renpaardengedrag vertonen! Kom ik thuis met een protocol met 142 en 147 punten met daarop : geencontroel, galop, galop, galop, galop OEPSIE! Maar met buitenrijden win je het wel met crossen!

In mijn profiel:
Evitatje staat te koop....
Kijk in mijn pro NIEUWE foto's.

Abercrombie

Berichten: 8388
Geregistreerd: 01-05-03
Woonplaats: *******

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-03 11:07

Heb je geen foto van je paard?

pollyfunny

Berichten: 627
Geregistreerd: 29-05-03
Woonplaats: Velserbroek

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-03 11:46

Ik zal hier effe wat fototjes zetten!

Rechts die met die bles.
Afbeelding

Hier is ze aan het drinken.
Afbeelding

In de wei
[img]http://groups.msn.com/_Secure/0awDHAhgjD4Lrp2lwNzgNTrEHr3uEFiTmv3tdACB1c82SC9DM4sYKWG7buLGyseSM4Ik1J094jGD1XDDAaj1DVcOFY53UemG0pCexXOwS55KcjXJT95DvYuVwvaUVnzDrQj5aHAr3QYvo3AMnterIzwbcD8KhVilK/Funny-%2526-Tessa-in-de-wei.jpg?dc=4675432467636509624[img]

Afbeelding

Ik sta er naast en mijn paard doet een pitbull na!

Afbeelding

Afbeelding

Esther op fun:
Afbeelding

Afbeelding

Zo zijn dit er genoeg? Haha!

In mijn profiel:
Evitatje staat te koop....
Kijk in mijn pro NIEUWE foto's.

pollyfunny

Berichten: 627
Geregistreerd: 29-05-03
Woonplaats: Velserbroek

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-03 11:47

En wat vinden jullie ervan?

In mijn profiel:
Evitatje staat te koop....
Kijk in mijn pro NIEUWE foto's.

Abercrombie

Berichten: 8388
Geregistreerd: 01-05-03
Woonplaats: *******

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-03 12:40

Leuk diertje Haha!
Alleen een van de foto's is een beetje te groot denk ik..


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: AhrefsBot en 1 bezoeker