Wat een lelijk ras! Oh, maar die van jou is wél mooi hoor...

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

 
 
Fenrir
Berichten: 34829
Geregistreerd: 17-12-05

Re: Wat een lelijk ras! Oh, maar die van jou is wél mooi hoor...

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-16 18:43

Mooie dieren. Ook flink prijskaartje. Misschien als ik ooit de loterij win komt er een AT :P


Piekosjj

Berichten: 5447
Geregistreerd: 10-03-08
Woonplaats: Kalmar, Zweden

Re: Wat een lelijk ras! Oh, maar die van jou is wél mooi hoor...

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-16 18:59

Niet helemaal mijn type AT, maar manman ik ben gek op cremmelo's :D

WildDreams

Berichten: 2422
Geregistreerd: 08-06-12
Woonplaats: Putten

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-16 19:02

Hier de andere foto die Meike wou plaatsen, deze is recent :) Dit is de jaarling van het stel.

Afbeelding


WANDERLUST België - Frankrijk - Duitsland - Engeland - Spanje - Portugal - Slovenië - Italië - Kreta - Kroatië - Turkije - Egypte - Thailand - Zakynthos - Zuid-Afrika - eSwatini

jokari

Berichten: 8761
Geregistreerd: 06-06-04
Woonplaats: thuis

Re: Wat een lelijk ras! Oh, maar die van jou is wél mooi hoor...

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-16 19:33

Knappe kleurtjes !

meikevalk
Berichten: 11
Geregistreerd: 11-02-14

Re: Wat een lelijk ras! Oh, maar die van jou is wél mooi hoor...

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-16 21:33

Recent en nog in winterjasje! Hoop over een maand mooie fotos te kunnen maken...van hoogglanzende AT's :)

JoSav

Berichten: 4681
Geregistreerd: 08-02-05
Woonplaats: Verweggistan

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 10-05-16 12:51

Fenrir schreef:
Mooie dieren. Ook flink prijskaartje. Misschien als ik ooit de loterij win komt er een AT :P

Dat is ook niet de prijs waar ze, zover ik weet, een halfjaar geleden voor naar Portugal zijn verkocht. :o
Wat is de reden dat ze nu alweer te koop staan? Toch niet helemaal waar de eigenaar naar op zoek was?

Niet om hier een vervelende discussie aan te zwengelen, maar aangezien ze ook hier geplaatst zijn en er gevraagd werd naar of het zin had in NL een advertentie te plaatsen, stel ik een oprechte wedervraag uit interesse. Want het is wel opvallend dat er twee merrietjes gekocht worden en beide zo snel alweer te koop staan. En dat roept toch vragen op en dan stel ik ze liever dan dat anderen wellicht ook met die (in mijn ogen terechte) vragen blijven zitten. Immers, iedereen kan met 1 Google Search wat advertenties van vorig jaar opsnorren...

Ze komen beide bij Du Layon vandaan. De fokker heeft twee merries en een hengst staan. De merries zijn beide Frans gefokt, de hengst komt bij Asman vandaan in Belgisch Luxemburg (tegenwoordig gevestigd in Duitsland). De tweejarige en jaarling zijn volle zussen uit Djiran, een dochter van Yunuvich.
Afstamming: Sha-Nameh vK (Sugun x Gar v. Kambar) x Djiran (Yunuvich x Plyajnaya v. Kaltaman).
Qua type en afstamming zijn het ook niet mijn type Teke, maar er zijn met name in Frankrijk toch wel liefhebbers van dit type. :j En ook het kleurtje is absoluut wel vraag naar.

Er is echter niet enorm veel vraag naar AT in Nederland specifiek. Zeker niet in die prijsklasse.
Je zou je zoekveld kunnen vergroten door bij Nadja Tarasova te informeren. Wellicht kan ze de merries aanbieden op haar website (AT pro). Als mensen zoeken op AT die te koop staan is haar site steevast een van de eerste hits op Google. Zij verkoopt AT over de hele wereld en kan de verkopende partij ook van goed advies voorzien.
Zo snel alweer verkopen terwijl de vorige vraagprijs gewoon nog openbaar te vinden is, is op zijn minst een beetje ongelukkig of onhandig... want het roept vragen op over wat de beide paarden in de tussentijd dan gepresteerd hebben of zich zo goed ontwikkeld hebben dat het de vraagprijs rechtvaardigt. En dat bewerkstellig je niet door de foto's van de vorige advertentie (!) te hergebruiken... want dat roept alleen maar meer vragen op.

Op ehorses staan wel recentere foto's, maar ook daar staat weinig informatie bij. Niks over de prestaties, keuringen, prestaties van ouders, slechts 1 foto bij de tweejarige, 2 bij de jaarling.
Mijn advies zou zijn op voorhand al iets meer informatie te geven: afstamming, prestaties, hoe zijn ze voorlopig geclassificeerd door MAAK? En goede foto's waarop de ontwikkeling goed te zien is. Anders moet je maar net iemand treffen die niet verder zoekt op waar ze vandaan komen en de vraagprijs gewoon aanneemt zonder zich af te vragen wat de fokker er onlangs voor gevraagd heeft en gewoon komt kijken om met eigen ogen te zien hoe ze zich ontwikkeld hebben en momenteel ontwikkelen. Daar kan ik iig aan de hand van de foto's niet echt over oordelen, maar dat doen mensen natuurlijk wel die deze advertenties bekijken!

Het is dus zeker niet bedoeld om af te kraken, maar opbouwend en uit oprechte interesse naar de reden dat ze zo snel weer worden doorverkocht voor een toch wel behoorlijk andere prijs dan waarvoor ze afgelopen jaar werden aangeboden op diverse verkoopsites. :j


Dan wat anders...
Een meeting ben ik zeker voor! Het lijkt me enorm leerzaam voor veel mensen om eens een aantal AT van dichtbij te bewonderen.
Voor mij is echter de zomer lastig, aangezien onze teef dan vermoedelijk met een nest pups zit en die kan ik eigenlijk pas eind augustus wat langer alleen laten, aangezien dan de eerste het nest gaan verlaten. Dat is nog afwachten, natuurlijk, maar als eind augustus te laat is kan ik het beter aan een ander overlaten, want ik kan dan gewoonweg niet mee...

Nur Teke
Muzanna, Manari Nur & Muniya Nur
GoFundMe: om ons wereldje te vergroten…

ieris

Berichten: 1774
Geregistreerd: 26-05-02
Woonplaats: Loenen veluwe

Re: Wat een lelijk ras! Oh, maar die van jou is wél mooi hoor...

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-16 14:43

Dat van die prijs vroeg ik me ook al af Josav.
Het zijn mooie paardjes hoor,
Maar wij hebben een drachtige 8 jarige merrie en hengstjaarling inclusief vervoer voor duizenden euro's minder gekocht.

Leuk joh een nestje puppy's!
Moeten we ook bij jou langs!

meikevalk
Berichten: 11
Geregistreerd: 11-02-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-16 14:45

Een franse mevrouw die in Portugal woont heeft deze merries gekocht. Eigenlijk zonder er goed over na te denken.
Intussen heeft ze de vraagprojs betaald aan de fokker en verblijf van de merries gedurende een paar maanden. Nog eens 2000euro er bovenop. Daarna heeft ze mij gevraagd de merries op te halen en naar portugal te brengen...nog eens 2000 aan transportkosten.

Hier aan gekomen kwam ze met het verhaal dat ze voelt een foute beslissing te hebben genomen met de aanschaf van deze merries.

Nu staan ze dus bij mij....moet ze weer pensiongeld betalen...

Er is niets mis met de paarden hoor

JoSav

Berichten: 4681
Geregistreerd: 08-02-05
Woonplaats: Verweggistan

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 10-05-16 15:38

Oh ik suggereer ook zeker niet dat er iets mis zou zijn met de paarden, echter dat de vraagprijs en het zo snel doorverkopen bij mij (en zo te zien ook anderen) vragen oproept.
Ik denk persoonlijk dat de mevrouw in kwestie haar verlies moet nemen en niet kan verwachten transport en overige kosten te kunnen doorberekenen. Maar goed, dat is natuurlijk niet aan mij. Ik wil niet weten wat mijn merrie dan zou moeten kosten... wat overigens een zeer kwalitatief dier is, maar aangezien ik daar al 8 jaar pensionkosten voor betaal... :$ Dat evenredig doorberekenen werkt nu eenmaal niet zo, want een beloftevol veulen kan als driejarige tegenvallen en andersom.

Het gaat in dit geval echter ook niet om exclusief gefokte paarden met enorm exclusief, interessant bloed; ze hebben nog diverse andere volle zussen en broers, evenals de moeder en vader. Sinds 2010 wordt er elk jaar een veulentje uit dezelfde combinatie gefokt, de een uiteraard kwalitatiever dan de ander.
Daarbij mag wel weer opgemerkt worden dat Djinniya verleden jaar op de keuring is geweest en een gradatie elite, cat. III heeft gekregen. Van de volle broers en zussen die op de keuring zijn geweest wel de hoogste score. :j In Rusland is het vrij zeldzaam om een aantal keer dezelfde combinatie te doen, dat komt eigenlijk alleen voor als de combinatie echt enorm goede kampioensveulens geeft. In Europa is dat bij de AT wel gebruikelijk, over het algemeen puur uit praktische overwegingen.

Voor wie interesse heeft kan ik de keuringsresultaten plaatsen, ook van de ouders. Die zijn openbaar dus ook voor iedereen die weet waar het staat terug te vinden. Lijkt me echter wel van toegevoegde waarde voor een advertentie dus waarom wordt dat niet genoemd? Is de mevrouw niet op de hoogte van deze resultaten?

Ter verduidelijking voor leken:
Teke worden geclassificeerd naar type, bouw, nakomelingen, prestaties, afstamming e.d. en dan ingedeeld in categorieën door 1 van de twee keurmeesters van het stamboek. Lager dan klasse 2 wordt in feite afgekeurd voor fokkerij, klasse 1 is ingedeeld van hoog naar laag in categorie I tot III en elite wordt ingedeeld (hoog naar laag) van categorie I tot III. Het is natuurlijk afwachten hoe de merrie zich verder ontwikkelt, maar als je van dat type houdt (nogmaals, in Frankrijk is daar wel vraag naar, buiten Frankrijk minder) is er wel belofte om met haar te fokken. Dat is natuurlijk relatief want er zijn verhalen bekend van ouderdieren die in wezen waren afgekeurd voor de fokkerij en meervoudig kampioenen voortbrachten.

Let wel: dit geeft bovendien geen garantie. Bij een volgende keuring kan de merrie alsnog worden gedegradeerd naar klasse 1 of juist hoger scoren. Dat hangt af van haar ontwikkeling en van wat de keurmeesters van haar en evt. nakomelingen vinden.

Vind het trouwens nogal wat kosten voor een paar maanden opfok, maar wie ben ik... winters zijn soms duur... en twee tikt aan.
Het is natuurlijk wel moeilijk om vanuit Portugal straks met deze merries te fokken (afhankelijk van hun ontwikkeling) aangezien er op het Iberisch schiereiland niet veel hengsten beschikbaar zijn en KI weinig wordt toegepast. Voor de sport kan ik verder niet over oordelen, aangezien ik niet het doel ken waarvoor ze destijds zijn aangeschaft.

Nur Teke
Muzanna, Manari Nur & Muniya Nur
GoFundMe: om ons wereldje te vergroten…

meikevalk
Berichten: 11
Geregistreerd: 11-02-14

Re: Wat een lelijk ras! Oh, maar die van jou is wél mooi hoor...

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-16 16:12

Nee ik had geen idee van deze keuring.
Ikzelf weet eigenlijk niets van AT.
De mevrouw geloof ik ook niet.

Nee natuurlijk als je je paarden lang hebt. Er een band mee hebt etc. Dan reken je geen kosten door. Dan zou mijn eigen paard een ton moeten opbrengen!!!
Maar goed deze mevrouw wil het proberen en natuurlijk is dit een vraagprijs en alles is te bespreken natuurlijk.

En idd....die kosten voor die 2 in frankrijk vond ik ook belachelijk. Sowieso omdat ze bij de fokker bleven die ze al goed had verkocht dacht ik zo...om dan ook nog eens geld er bovenop ..veel geld er bovenop te vragen voor een paar maanden opfok in hun eigen gigantische weien dus het heeft hun niets gekost......maar goed dat moeten ze zelf weten. Ik zou het niet kunnen.

Ik neem aan dat over een tijdje de mevrouw zal inzien dat het allemaal niet zo gemakkelijk is en dan toch zal gaan zakken met de prijs.

Ik ben maar een tussenpersoon die voor de advertenties zorgt.

meikevalk
Berichten: 11
Geregistreerd: 11-02-14

Re: Wat een lelijk ras! Oh, maar die van jou is wél mooi hoor...

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-16 16:16

Hier in Portugal heeft niemand ooit van AT gehoord.
En hier verkopen zal dan ook zowat onmogelijk zijn.
Vandaar advertenties in het buitenland.

De fokker vertelde me dat hij nooit een AT in Frankrijk heeft verkocht. Zijn altijd naar het buitenland gegaan. Duitsland
Italie. Zwitserland en nu dan Portugal.

Dus in Frankrijk verkopen zal ook noet zo makkelijk zijn :/

Fenrir
Berichten: 34829
Geregistreerd: 17-12-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-16 23:53

Ik vond ze ook prijzig, vandaar mijn opmerking. Vind het om heel eerlijk te zijn ook wel een beetje apart dat iemand een 'miskoop' probeert door te verkopen voor (zo maak ik op) duizenden euro's meer. := Leuk als het lukt natuurlijk, uiteindelijk is het wat de gek ervoor geeft, maar dan had de eigenaar misschien wat beter na moeten denken voor de aanschaf...

meikevalk schreef:
Een franse mevrouw die in Portugal woont heeft deze merries gekocht. Eigenlijk zonder er goed over na te denken.
Intussen heeft ze de vraagprojs betaald aan de fokker en verblijf van de merries gedurende een paar maanden. Nog eens 2000euro er bovenop. Daarna heeft ze mij gevraagd de merries op te halen en naar portugal te brengen...nog eens 2000 aan transportkosten.

Hier aan gekomen kwam ze met het verhaal dat ze voelt een foute beslissing te hebben genomen met de aanschaf van deze merries.

Nu staan ze dus bij mij....moet ze weer pensiongeld betalen...

Er is niets mis met de paarden hoor

JoSav

Berichten: 4681
Geregistreerd: 08-02-05
Woonplaats: Verweggistan

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 12-05-16 22:06

Oh, zelfs hier hebben veel mensen nog nooit van het ras gehoord en in dit land is notabene een stoeterij gevestigd.
Op het Iberisch schiereiland zijn ze vrij zeldzaam, want de meeste mensen gaan toch voor Iberische paarden, cruzados, Arabieren of warmbloed sportpaarden. De AT is daar echt onbekend. Er zijn er misschien een stuk of 25 in heel Spanje. Portugal zou ik niet eens durven zeggen.

Misschien heb je de fokker niet goed begrepen of klopt de database van het stamboek niet of betreft het Fransen in het buitenland, want als ik kijk naar de geregistreerde volle broers en zussen zijn er wel degelijk een aantal overgegaan naar Franse eigenaren en ook deze twee zijn verkocht aan een Française. Fransen houden van dit type. Er is er 1 naar Italië gegaan en de rest van geregistreerde, verkochte veulens is aan Fransen verkocht. Als ik kijk naar de andere merrie van de fokker zijn het wederom veelal Fransen, volgens mij.

Dat vind ik ook logisch, gezien het type. Maar goed, ik kan me vergissen want de fokker zal heus wel weten waarheen de gefokte veulens zijn verkocht!

Maar toch... dit is echt een type waar minder vraag naar is buiten Frankrijk, hoewel ze af en toe ook wel naar het buitenland (mn. buurlanden) worden verkocht, vooral als ze een speciale kleur hebben (zoals hier het geval is).

Dus ik denk wel dat het zin heeft ze in Frankrijk te adverteren. Voor de fokkerij zijn ze afgezien van de afstamming in elk geval op zich interessant omdat er wel degelijk vraag is naar speciale kleurtjes.

Ik kan je Nadja overigens echt aanraden als tussenpersoon. Zij is erg professioneel en heeft een groot netwerk. Zij heeft AT wereldwijd verkocht, waaronder heel Europa, Rusland, Midden-Oosten, China, Noord- én Zuid-Amerika...
Zij kan ook goed beoordelen wat de reële marktwaarde is van deze paarden en waar er mogelijk markt voor dit type merries zal zijn.
Als je de eigenaresse echt wilt helpen zou ik haar Nadja Tarasova aanraden. Buiten Russisch kun je haar ook aanschrijven in het Engels of Duits. Dit is haar site: http://www.akhal-teke.pro
Zij is. o.a. manager geweest van een van de grootste stoeterijen van Rusland, waar ik mijn paard ook vandaan heb.

Als ze metallic zijn (geloof van niet?) zullen er overigens wellicht ook wel gegadigden in het Midden-Oosten en China zijn, hoewel zij een voorkeur hebben voor hengsten.

In elk geval veel succes met de verkoop. Mocht je informatie willen of vragen hebben stel ze gerust of stuur me een PB. Vind het erg vervelend dat de eigenaresse niet blij is met haar aankoop en gezeul met die paarden is niemand bij gebaat. Al helemaal niet zulke gevoelige paarden als AT.

Nur Teke
Muzanna, Manari Nur & Muniya Nur
GoFundMe: om ons wereldje te vergroten…

meikevalk
Berichten: 11
Geregistreerd: 11-02-14

Re: Wat een lelijk ras! Oh, maar die van jou is wél mooi hoor...

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-16 23:28

Dankje. Ze komt dit weekend. Zal het met haar overleggen. En ja ze is idd franse maar woont in portugal.

VanBekkum
Berichten: 8
Geregistreerd: 16-05-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-16 10:52

Ikzelf vind de Akhal Teke een prachtig paard. Toen ik voor het eerst van dit ras hoorde, moest ik hem gelijk opzoeken (ik had zelf een Arabier). Ik was opslag verliefd Ik heb zowiezo iets met de wat rankere rassen en wat minder met de wat vollere rassen.

Tuurlijk, er zitten extreem mooie tussen en ook minder mooie, maar is dat niet zo met elk ras? Iedereen heeft zo zn eigen voorkeur wat betreft aftekeningen, waarbij ikzelf een valk prachtig vind bij de AT, maar bij een ander ras zou ik toch eerder een vos, bruin of zwart kiezen.

Maar wat een ras zeg! Als ik ooit de ruimte heb en geld, dan wist ik het wel hoor. Dan zou ik direct richting de Wijk gaan en zo'n beauty kopen. Ik woon maar een dik kwartier bij de wijk vandaan, en kwam er regelmatig langs voor het werk. En als je ze dan ziet lopen, hoe kun je ze dan lelijk vinden? Zo prachtig, zo krachtig, majestueus, zo perfect.

Ja, ik ben verliefd op dit ras, valt dat op?

zippora
Berichten: 721
Geregistreerd: 15-11-01
Woonplaats: Prov. Zeeland

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-16 15:12

JoSav schreef:
Ik vind nog steeds dat we eens een meeting moeten organiseren en dan ook langs de stoeterij in Drenthe gaan. Lijkt me een leuke en leerzame excursie, maar is natuurlijk niet naast de deur rondje Apeldoorn, Drenthe en dan Friesland... en weer naar huis...

:D ... wat dacht je dan van Vlissingen (zeeland)-Apeldoorn-Drenthe-Friesland en dan weer naar huis :+ .
Maar het idee van een meeting is inderdaad heel leuk.

Piekosjj

Berichten: 5447
Geregistreerd: 10-03-08
Woonplaats: Kalmar, Zweden

Re: Wat een lelijk ras! Oh, maar die van jou is wél mooi hoor...

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-16 15:41

En ehm... familie de Vries? Staan ergens aan het strand geloof ik? En Michelle Schuyt met Gyshgun, maar weet niet of zij nog meer Tekes heeft. Ik stem voor Augustus want dan ben ik in Nederland :D

snowylover
Berichten: 1880
Geregistreerd: 29-06-03
Woonplaats: kerkenveld

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-16 21:44

Hierbij enkele foto's van de veulens van dit jaar. De 3e foto is het veulen met de pleegmerrie.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Chanel: M1+6 / B+26 en L+2 / B+8
Als je geen fouten maakt, leer je niets nieuws

Fenrir
Berichten: 34829
Geregistreerd: 17-12-05

Re: Wat een lelijk ras! Oh, maar die van jou is wél mooi hoor...

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-16 22:20

Wat heeft die laatste veel wit zeg! Wat zijn de vaders van de veulens? En fijn dat de combi met pleegmoeder het goed lijkt te doen :)

Lynnepinny

Berichten: 2700
Geregistreerd: 14-03-10

Re: Wat een lelijk ras! Oh, maar die van jou is wél mooi hoor...

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-16 23:12

Wauw, prachtige aftekening heeft die laatste zeg! Dat komt normaal niet voot bij AT's toch?

Smee__

Berichten: 9274
Geregistreerd: 25-05-07

Re: Wat een lelijk ras! Oh, maar die van jou is wél mooi hoor...

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-16 23:21

Oh wauw die laatste is gaaf joh met dat witte bekkie <3 Mooie veulens!

[o]

ieris

Berichten: 1774
Geregistreerd: 26-05-02
Woonplaats: Loenen veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-16 09:51

Leuk zeg! Mooie veulens.
Ben ook benieuwd wie de vaders zijn.
En zijn de veulens hengstjes of merries?
Vind die eerste ook erg mooi.
Ja die met die witte bles is echt apert zeg.

Jamie_mansur
Berichten: 3
Geregistreerd: 23-05-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-16 20:21

@Piekosjj Michelle Schuijt heeft nog een teke samen met haar moeder! Sinds een tijdje is Abakan bij haar.

@ Fenrir en Ieris
De vader van het veulen op de eerste foto is van Mansur en is een merrietje.
De vader van beide veulens op de tweede foto zijn ook van Mansur. ( links merrie veulen,
rechts het hengst veulen )
Op de derde foto zie je het merrie veulentje waarvan de vader Dahilly is.
Het veulen met het witte hoofd en benen is een hengstveulen van Mansur.

JoSav

Berichten: 4681
Geregistreerd: 08-02-05
Woonplaats: Verweggistan

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 24-05-16 15:44

Oh wat leuk dat je foto's deelt! Denk dat het een goed idee is om een meeting in augustus te plannen. Mijn idee zou dan zijn sowieso De Wijk, de rest moeten we even zien wat haalbaar is. Het lijkt me niet nodig om een hele trip door NL te doen en langs elke eigenaar te gaan, maar dat hangt ook af van de animo. In principe is Friesland en/of Apeldoorn niet enorm ver van de stoeterij. Ik kan eventueel natuurlijk ook iets van een lezing houden? Geen idee of daar interesse voor is?

Lynnepinny schreef:
Wauw, prachtige aftekening heeft die laatste zeg! Dat komt normaal niet voot bij AT's toch?

Jawel hoor. :) Het is van oorsprong niet zo gewenst in Centraal-Azië, maar er zijn fokkers die het mooi vinden en zo af en toe duikt er wel eens eentje op ondanks ouderdieren met weinig aftekeningen. Zo heeft stoeterij Geli weleens van die witkoppen omdat ze hengsten hebben die dat doorgeven, o.a. Tokhtamysh.

Wat voorbeeldjes:
Alsu; een merrie waar nogal eens iets om te doen is geweest. In de VS loopt er een rond die wel een Pinto lijkt zo enorm zijn de aftekeningen en buikvlek... zie hier.

Saiga
Ugen, v. Tokhtamysh
Nog een goed voorbeeld van een nakomeling van Tokhtamysh
Rizagyl een sabino met vermoedelijk ook rabicano.

Heb geloof ik ook eens een foto geplaatst van een extreme sabino AT uit Iran, weliswaar met wat EV dus dat is wellicht een verklaring, maar goed er zijn geen AT meer zonder EV, tenminste niet in het stamboek... Zie: hier en andere kant.

Ahilles is ook een vrij goed voorbeeld.
Goed, traditioneel had dit bepaald niet de voorkeur, maar je ziet het toch wel met enige regelmaat opduiken. AT beschikken vermoedelijk ook over een W gen, maar welke is nog niet geïdentificeerd.

Nur Teke
Muzanna, Manari Nur & Muniya Nur
GoFundMe: om ons wereldje te vergroten…

Piekosjj

Berichten: 5447
Geregistreerd: 10-03-08
Woonplaats: Kalmar, Zweden

Re: Wat een lelijk ras! Oh, maar die van jou is wél mooi hoor...

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-16 18:07

Voor een lezing is zéker interesse :D
Ik heb een auto dus ik kan mensen vanuit omgeving Ede/Wageningen/Arnhem oppikken mocht dat nodig zijn :)


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 29 bezoekers