Het Connemara topic, deel 2!

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Punz

Berichten: 8563
Geregistreerd: 04-03-10

Re: Het Connemara topic, deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-18 08:35

Ohh.. Die Pandora!!
Ik weet dat ze als veulen bij ons ook altijd de handgrepen van de stroomdraden vastpakte. Ze wist precies dat daar geen stroom op stond. Gelukkig is het het toen nooit gelukt om dit los te maken. Was heel onhandig geweest als ze dat kunstje door had gehad.

Maar.. hoe heeft ze dit geflikt dan? Het hek openmaken??

Wel een heerlijk ding he... kan me dat stralen van haar helemaal voorstellen!
Het prikpaaljes aan de onderkant vastpakken en lostrekken zodat je over het draad heen kunt stappen is al (on)handig genoeg :D

Birgit01

Berichten: 780
Geregistreerd: 12-01-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-18 10:57

Afbeelding
Nou, ik vind het een mooi hek, maar de sluiting niet helemaal paard-proof. Zit zo’n grijze hendel aan die je alleen iets naar achteren moet duwen en dan kun je het hek openduwen. Dus als je als paard een beetje jeuk aan je hoofd of kont hebt is dat een mooi schuurobject ( schrikdraad stond niet aan idd) en als er dan wat wind zit die het hek open blaast, denk dat het zo ongeveer gegaan is.

Maar ze vindt ontsnappen echt prachtig! Vorig jaar een keer echt ontsnapt, ik was niet thuis en mijn dochter was samen met een vriend met de paarden bezig en ze dachten van elkaar dat de ander bij het hek stond. Niemand dus.... maar ze ging toen doelbewust gelijk de oprit af, de weg over, het land op ( kortste route naar de oude pensionstal), op het land waren ze met grote machines bezig. Pandora had der tijd van der leven, oortjes naar voren en maar rennen! Rocks liep er achteraan met z’n oren slap opzij, die vond het eigenlijk helemaal niks. Die mannen die op het land bezig waren hebben uiteindelijk geholpen om ze te vangen. Best een kansloze missie anders op
zo’n groot land. Ben zo blij dat ik het maar achteraf wist!!!

Punz

Berichten: 8563
Geregistreerd: 04-03-10

Re: Het Connemara topic, deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-18 11:00

Uberhaupt dat hoofd van d'r <3 <3 <3 <3
Wát een heerlijk dier!

Birgit01

Berichten: 780
Geregistreerd: 12-01-15

Re: Het Connemara topic, deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-18 11:29

Afbeelding
Heb er geen foto van natuurlijk, maar zo ziet haar ‘ontsnappingshoofd’ er ongeveer uit!

TinekeVD
Berichten: 1523
Geregistreerd: 10-11-14

Re: Het Connemara topic, deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-18 16:42

Pfff nou hier ook twee lekkere ontsnappings dagen. Melody springt over ons hek bij de oprit en blaze loopt op haar gemakje door de struiken die bij ons om de bak heen staan. Pffff niets gebeurt gelukkig ze bleven beide reuze kalm en we konden ze ook zo weer pakken maar wanneer ze zonder halster weg lopen ri drukke weg schrik je wel even

Punz

Berichten: 8563
Geregistreerd: 04-03-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-18 21:32

Dat ontsnappingshoofd van Pandora is te schatting

Maar.. Tineke... Ohh... Dat is inderdaad niet fijn dan, als er ook een drukke weg in de buurt is. Bah.




Hier vandaag geen pony's hoeven vangen, maar een fantastische pony-zondag gehad.

Vanochtend heel fijn op een hoestloze Jou-Jou gereden en uitgebreid in het zonnetje uitgestapt daarna. Mán, wat was dat heerlijk:

Afbeelding


Daarna met Punzel naar haar Spring/Eventing juf ( het was of op korte termijn weer gaan, of best lang wachten... dus voor een even wat kortere termijn gekozen)

En joh.. wat was het weer gaaf!! Ze was wel wat heter dan de tweede keer, begint het spelletje te kennen én erg leuk te vinden. Dus dan ben je wel blij met een dame op je pony die volbloeden gewend is, en dus niet warm of koud wordt van een "beetje" ( :D ) temperament. En wat maakt ze dan een ontwikkelstappen zeg! Hindernissen zijn echt al wel hindernis, helemaal niet extreem laag, worden het merendeel gewoon vanuit galop gesprongen, en tja..
Tonnen zijn geen enkel probleem..


Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

En ik weet het... natuurlijk had ik ook op fb al het een en ander gezet...

Maar wilde het hier toch ook wel graag delen. Wat kun je zo genieten van je ponys zeg!

TinekeVD
Berichten: 1523
Geregistreerd: 10-11-14

Re: Het Connemara topic, deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-18 09:15

Punz een top dag voor jou, heerlijke oortjes foto van Jou en geweldig at Punz er zoveel plezier asn heeft, kan me voorstellen dat jou dag niet meer stuk kan!!

minka

Berichten: 5689
Geregistreerd: 25-12-02
Woonplaats: Oost-Souburg

Re: Het Connemara topic, deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-18 11:56

Hoi allemaal, ik wil mezelf ook graag melden in dit topic. Na via pb al wat contact te hebben gehad met Punz, ben ik afgelopen vrijdag m'n nieuwe paardje gaan ophalen, een Connemara :+:

Afbeelding

Afbeelding

TinekeVD
Berichten: 1523
Geregistreerd: 10-11-14

Re: Het Connemara topic, deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-18 17:01

Welkom Minka, wat leuk!! En wat een lief koppie! Veel geluk met je connemara

Saaams

Berichten: 13264
Geregistreerd: 20-01-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-18 17:42

Prachtige connemara. Hoe heet ze en hoe oud os ze?

Beaut heeft een bacteriele infectie op de huid. Dus word morgen geschoren, en er is vandaag bloed afgenomen omdat ik er niet fit vind. Ze heeft niet de werklust/energie die ze altijd heeft. Dus ze heeft ook lekker een paar dagen al vrij gehad.

Hopelijk valt het mee, want ze word nu een beetje vervelend door het niks doen :+ . Woensdag is de uitslag.

Marrit13

Berichten: 3383
Geregistreerd: 25-04-09
Woonplaats: een Friezin in Gelderland!

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-18 17:51

Ah nee balen Saams! Duimen draaien voor jullie dat het een goede uitslag is, tenminste iets wat op te lossen is hoop ik -O-

Welkom! Wat een leuk dier Minka!

Stoute Connies bij Tineke :') Moet zeggen dat zelfs Lloyd beetje fris is momenteel. Zit ook lekker in zn velletje {:}

Saaams

Berichten: 13264
Geregistreerd: 20-01-10

Re: Het Connemara topic, deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-18 18:00

Zal best meevallen hoor! Maar ik wil gewoon alles uitsluiten. :D

Marrit13

Berichten: 3383
Geregistreerd: 25-04-09
Woonplaats: een Friezin in Gelderland!

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-18 18:04

Ja doe je goed! Heb Lloyd in het begin laten prikken, omdat ie zo kalm was. Bleek gewoon zijn karakter _O-

Saaams

Berichten: 13264
Geregistreerd: 20-01-10

Re: Het Connemara topic, deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-18 18:07

Hahaha serieus :=

Gizeppie

Berichten: 2777
Geregistreerd: 23-02-12
Woonplaats: In mijn hangmat

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-18 18:44

Saaams schreef:
Prachtige connemara. Hoe heet ze en hoe oud os ze?

Beaut heeft een bacteriele infectie op de huid. Dus word morgen geschoren, en er is vandaag bloed afgenomen omdat ik er niet fit vind. Ze heeft niet de werklust/energie die ze altijd heeft. Dus ze heeft ook lekker een paar dagen al vrij gehad.

Hopelijk valt het mee, want ze word nu een beetje vervelend door het niks doen :+ . Woensdag is de uitslag.


Balen Saams.. Maar hoe ontstaat een infectie op de huid dan? Door een wondje?

Saaams

Berichten: 13264
Geregistreerd: 20-01-10

Re: Het Connemara topic, deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-18 18:55

Lage weerstand, zweten/nat/warme icm lange haren is een bron van infectie.

Gizeppie

Berichten: 2777
Geregistreerd: 23-02-12
Woonplaats: In mijn hangmat

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-18 19:07

Saaams schreef:
Lage weerstand, zweten/nat/warme icm lange haren is een bron van infectie.


Mmm dat klinkt niet goed Saams.. Hoe kan dat ineens zo'n lage weerstand? Flynn had t vorig jaar ook (kreeg enorme mok).

Saaams

Berichten: 13264
Geregistreerd: 20-01-10

Re: Het Connemara topic, deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-18 19:32

Mok heeft ze ook gehad. Spontane uitbraak in 1 dag :+
Geen flauw idee.. daar hopen we dmv bloed nu uit te vinden.

Punz

Berichten: 8563
Geregistreerd: 04-03-10

Re: Het Connemara topic, deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-18 20:23

Gras heeft op dit moment mogelijk laatste groeispurtje/suikerrijk dus misschien speelt dat?? Ik duim iig voor je Saams dat het snel opgelost is.

Minka: welkom hier, en wat een leuk diertje!! Is het in Nederland gefokt? Of import? En hoe oud?
Kortom: we zijn allemaal ( nou ja.. ik in ieder geval :') )stiknieuwsgierig dus brand los!!

Saaams

Berichten: 13264
Geregistreerd: 20-01-10

Re: Het Connemara topic, deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-18 20:35

Mok is inderdaad ontstaan de dag nadat ze op het land gestaan heeft. Daar hadden ze nog gegierd...
Nu staat ze niet meer op t land, maar in de zandbak :+ Ik neem er elke dag een half uur tot uur mee naar t weiland om te eten. Nouja. Ze neemt mij mee.

Marrit13

Berichten: 3383
Geregistreerd: 25-04-09
Woonplaats: een Friezin in Gelderland!

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-18 21:14

Kan ook door de verhuizing komen he, dat de weerstand minder is? Hoe dan ook, zal vast goedkomen :D

En ja ik heb écht getest :') Het is gewoon een coole dude :D

TinekeVD
Berichten: 1523
Geregistreerd: 10-11-14

Re: Het Connemara topic, deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-18 21:26

Saams hopelijk is ze snel weer fit, wel fijn dat ze geschoren wordt, houdt wat makkelijker schoon.

Marrit heerlijk toch zo relaxt ik hou daar van

minka

Berichten: 5689
Geregistreerd: 25-12-02
Woonplaats: Oost-Souburg

Re: Het Connemara topic, deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-18 15:05

Bedankt voor het welkom, heb om wat meer te leren over het ras de afgelopen weken al wat meegelezen in dit topic :)

Mallow (officiele naam Swanview Gackie) is een 6 jarige ruin. Hij is in augustus dit jaar geïmporteerd uit Ierland en daarna via een tussenpersoon aan mij verkocht. Heb via zijn paspoort inmiddels contact gehad met zijn fokker en hij is op 3 jarige leeftijd verkocht op de sales, wat er daarna gebeurd is kan ik nergens herleiden. Hoop nog wat meer te weten te komen, maar voor nu staat hij heerlijk op het land te acclimatiseren. Hij komt heel relaxed en zachtaardig over en is erg mensgericht, maar denk dat hij de afgelopen maanden/jaren best veel voor z'n kiezen heeft gehad, dus we gaan het allemaal heel rustig aan doen. Hoop er ooit een leuke springpony aan te krijgen, hij is 1.54m, dus het zou moeten kunnen tussen de paarden :)

@saams: Balen dat je pony niet fit is, mijn vorige pony heeft veel huidproblemen gehad, het hielp bij haar om in overgangsperiodes zoals nu een vitamineshot te geven.

lideli

Berichten: 2440
Geregistreerd: 21-03-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-18 19:08

Wat een leuke pony Minka! En welkom :)

De dierenarts is vandaag bij River geweest om zijn gebit na te kijken. Er moest flink wat bijgevijld worden. Waarschijnlijk gaan we hier in het rijden flink profijt van hebben.

Vorige week kreeg ik deze foto’s nog binnen van Nikki de Kerf <3

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Punz

Berichten: 8563
Geregistreerd: 04-03-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-18 19:29

Prachtige foto's Lideli!!
Minka: wil je iets verklappen over zijn stamboom? Hoe is hij gefokt??


Hier verder op dit moment een heel blije eigenaresse
JJ vandaag 2 weken zonder medicatie, nog maar 3 x pw stomen..

En..

Hij is fit! :oo :oo :oo

Of niet EK .. :D :D