het Schwarzwalder fuchs kletstopic

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

 
 
Surion1984

Berichten: 29
Geregistreerd: 03-05-17
Woonplaats: Mierlo

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-18 11:12

Hallo allemaal,

Na ruim 1 jaar niet meer actief te zijn geweest in dit topic kom ik toch weer eens langs. 2 jaar geleden waren we net bij de Schwarzwalder Fuchs stoeterij in Azewijn geweest en wisten we het zeker. We zouden voor dit ras gaan.
Maar bloed stroomt waar het niet kruipen kan en 6 maanden later kwam ik mijn huidige pony tegen. Een (nu) 3,5 jarige Haflinger merrie. Niet heel gek want ik heb altijd Haflingers gereden en houd ontzettend veel van het ras.

Helaas blijkt Skyler een stuk kleiner te zijn dan bij aankoop was opgemeten. De 146, blijkt nu een kleine 140,5 te zijn en ik verwacht dan ook niet dat ze veel groter dan 143 zal worden. Om te rijden voor mij veel te klein maar voor de kar en om lekker mee te grondwerken is het prima.

Toch zou ik tzt wel weer een rijpaard willen en na lang discusseren met manlief die dus wel als een blok voor het Schwarzwalder Fuchs ras gevallen is besloten dat we volgend jaar een hengstenveulen erbij willen.
(we hebben nu twee merries, Skyler en haar weidemaatje Malibu en dat zorgt voor meeeeeer dan genoeg merriegedrag).

We kennen dus de stoeterij in Azewijn, maar ik dacht dat er toch nog enkele fokkers meer in NL waren.
Wellicht dat er hier mensen ons wat richting kunnen geven?

Alvast bedankt,

Groetjes Claire


BianCatjee

Berichten: 3179
Geregistreerd: 17-01-06

Re: het Schwarzwalder fuchs kletstopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-18 13:30

Hallo Claire,
Wat leuk dat jullie voor een Fuchs willen gaan! En wat zonde dat je haflinger helaas te klein blijkt te worden..

Uiteraard zijn er meer mensen die een veulen fokken, ik verwacht komend jaar ook een veulen en deze is voor de verkoop. Ik kan alleen niet zeggen of het een hengst of merrie word haha ;)
Wolsink hoor ik ook veel voorbij komen en verder durf ik het eigenlijk niet te zeggen.
Ik zelf kom altijd bij Marja (de Fuchs stoeterij).

<3 Megan ♡

Surion1984

Berichten: 29
Geregistreerd: 03-05-17
Woonplaats: Mierlo

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-18 15:36

BianCatjee schreef:
Hallo Claire,
Wat leuk dat jullie voor een Fuchs willen gaan! En wat zonde dat je haflinger helaas te klein blijkt te worden..

Uiteraard zijn er meer mensen die een veulen fokken, ik verwacht komend jaar ook een veulen en deze is voor de verkoop. Ik kan alleen niet zeggen of het een hengst of merrie word haha ;)
Wolsink hoor ik ook veel voorbij komen en verder durf ik het eigenlijk niet te zeggen.
Ik zelf kom altijd bij Marja (de Fuchs stoeterij).


Dank voor je reactie Bianca,

Wolsink heb ik inderdaad ook vaker gehoord, maar die zijn niet makkelijk te contacteren haha.
Bij Marja zijn we inderdaad geweest, prachtige plek hele lieve vrouw en fantastische paarden.
Wat leuk dat je merrie drachtig is, misschien dat we bij jullie ook eens langs kunnen komen om kennis te maken? Wie weet draagt ze een hengstenveulen en zou dat onze toekomstige vent kunnen zijn haha.

Groetjes Claire

Oehlala
Berichten: 4301
Geregistreerd: 02-08-09
Woonplaats: On my horse!

Re: het Schwarzwalder fuchs kletstopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-18 15:44

Wil je perse volgend jaar pas een hengstveulen? Kennis van mij heeft een hengstveulen van dit jaar, echt prachtig dier en een 3 jarige ruin die super braaf is en al betuigd wordt.

Surion1984

Berichten: 29
Geregistreerd: 03-05-17
Woonplaats: Mierlo

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-18 15:53

NenaC schreef:
Wil je perse volgend jaar pas een hengstveulen? Kennis van mij heeft een hengstveulen van dit jaar, echt prachtig dier en een 3 jarige ruin die super braaf is en al betuigd wordt.


Hi NenaC,

In principe was het de bedoeling voor volgend jaar ja maar contact leggen kan altijd.
Wie weet wat ervan komt.
Zou je me de contact gegevens van je kennis kunnen pm-en?
Of dat ik je mijn gegevens geef en je die doorgeeft.

Groetjes Claire

Oehlala
Berichten: 4301
Geregistreerd: 02-08-09
Woonplaats: On my horse!

Re: het Schwarzwalder fuchs kletstopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-18 16:30

hoi Claire, als je mij jouw gegevens even stuurt dan geef ik die aan hem. hij is komende week met vakantie maar dan zal hij daarna wat laten horen.

BianCatjee

Berichten: 3179
Geregistreerd: 17-01-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-18 16:31

Surion1984 schreef:
BianCatjee schreef:
Hallo Claire,
Wat leuk dat jullie voor een Fuchs willen gaan! En wat zonde dat je haflinger helaas te klein blijkt te worden..

Uiteraard zijn er meer mensen die een veulen fokken, ik verwacht komend jaar ook een veulen en deze is voor de verkoop. Ik kan alleen niet zeggen of het een hengst of merrie word haha ;)
Wolsink hoor ik ook veel voorbij komen en verder durf ik het eigenlijk niet te zeggen.
Ik zelf kom altijd bij Marja (de Fuchs stoeterij).


Dank voor je reactie Bianca,

Wolsink heb ik inderdaad ook vaker gehoord, maar die zijn niet makkelijk te contacteren haha.
Bij Marja zijn we inderdaad geweest, prachtige plek hele lieve vrouw en fantastische paarden.
Wat leuk dat je merrie drachtig is, misschien dat we bij jullie ook eens langs kunnen komen om kennis te maken? Wie weet draagt ze een hengstenveulen en zou dat onze toekomstige vent kunnen zijn haha.

Groetjes Claire


Dat durf ik niet te zeggen, ik ken Wolsink verder niet. Als ik iets zoek of iemand vraagt mij ernaar stuur ik ze altijd door naar Marja, hele goede ervaring mee en ken haar al bijna 10 jaar :)

Dat mag natuurlijk altijd, ja wie weet. Het word haar eerste veulen

<3 Megan ♡

Love_Rosie

Berichten: 1496
Geregistreerd: 01-06-12

Re: het Schwarzwalder fuchs kletstopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-18 20:03

Heb je wolsink proberen te bellen? Ik had hem in 1x aan de telefoon. Hij heeft ook altijd wel wat staan en hoor altijd positieve verhalen over hem.

MirRav

Berichten: 32
Geregistreerd: 29-10-13

Re: het Schwarzwalder fuchs kletstopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-18 12:06

Ik stuur ook altijd iedereen naar Marja haha

MirRav

Berichten: 32
Geregistreerd: 29-10-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-18 12:18

FF foto's spammen van mijn mooie mannetje Manolito... Hebben een paar weken geleden een shoot gedaan met hem.

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

dierfysio

Berichten: 5288
Geregistreerd: 16-10-05
Woonplaats: Leusden

Re: het Schwarzwalder fuchs kletstopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-18 12:38

Jan Wolsink is een handelaar, maar een eerlijke man, die goed is voor z'n paarden. Zoals hij het zegt, is het ook. Heb er zelf goede ervaringen gehad, en van meer dan vijf anderen zelfde positieve ervaringen gehad. Je kunt hem gewoon bellen, hij is erg vriendelijk en z'n vrouw ook. Heeft mooie Fuchsen staan en verkoopt geen onzin praatjes wat bij anderen nog wel eens het geval is.

*\o/* www.dierfysio.nu voor dierfysiotherapie en chiropractie paard *\o/*
trotse mama van twee knappe zonen!

dierfysio

Berichten: 5288
Geregistreerd: 16-10-05
Woonplaats: Leusden

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-18 12:39

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Jupp mocht gisteren mee op nascholing. Hij vond het reuze spannend, maar heeft heel braaf z'n best gedaan. Kleine held is het! <3

*\o/* www.dierfysio.nu voor dierfysiotherapie en chiropractie paard *\o/*
trotse mama van twee knappe zonen!

paleoceen

Berichten: 502
Geregistreerd: 02-03-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-18 13:02

dierfysio schreef:
Jan Wolsink is een handelaar, maar een eerlijke man, die goed is voor z'n paarden. Zoals hij het zegt, is het ook. Heb er zelf goede ervaringen gehad, en van meer dan vijf anderen zelfde positieve ervaringen gehad. Je kunt hem gewoon bellen, hij is erg vriendelijk en z'n vrouw ook. Heeft mooie Fuchsen staan en verkoopt geen onzin praatjes wat bij anderen nog wel eens het geval is.


Ik heb ook een goede ervaring met hem.

dierfysio

Berichten: 5288
Geregistreerd: 16-10-05
Woonplaats: Leusden

Re: het Schwarzwalder fuchs kletstopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-18 19:49

Hoe is het met jou en Vriend? Hoe ziet hij er nu uit, als vijfjarige? Zo'n lieverd. :)

*\o/* www.dierfysio.nu voor dierfysiotherapie en chiropractie paard *\o/*
trotse mama van twee knappe zonen!

paleoceen

Berichten: 502
Geregistreerd: 02-03-08

Re: het Schwarzwalder fuchs kletstopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-18 21:35

Heel lief is hij. Hij staat met twee merries bij ons op de track en bak. Ik zal ff kijken of ik filmpje kan uploaden van hem met mijn dochter.


paleoceen

Berichten: 502
Geregistreerd: 02-03-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-18 21:59

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Surion1984

Berichten: 29
Geregistreerd: 03-05-17
Woonplaats: Mierlo

Re: het Schwarzwalder fuchs kletstopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-18 16:07

Thnx voor alle berichten, we hebben wat contact gegevens opgeschreven. Gaat helemaal goed komen.

sasika

Berichten: 2180
Geregistreerd: 14-06-06
Woonplaats: Beinsdorp

Re: het Schwarzwalder fuchs kletstopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-18 22:00

Mirrav.. ik ben echt fan van je Manolito! wat is het toch een knappe bink!

paleoceen: leuke foto's :)

pillow
Berichten: 7785
Geregistreerd: 23-09-11
Woonplaats: naast het drents friese wold

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-18 22:30

Afbeelding

Afbeelding
Faja is zadelmak

Faja V. Modim M. Franzi V. Vento x Max

sasika

Berichten: 2180
Geregistreerd: 14-06-06
Woonplaats: Beinsdorp

Re: het Schwarzwalder fuchs kletstopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-18 23:29

pillow wat goed! mooi krachtig achterbeen op de tweede foto

BianCatjee

Berichten: 3179
Geregistreerd: 17-01-06

Re: het Schwarzwalder fuchs kletstopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-18 11:05

Miriam: knappe Manolito <3 vind hem echt zo gaaf!! Ik hoop zo dat megan en Modim er ook iets knaps van maken... nog zolang wachten haha

Dierfysio: jupp is ook al zo'n knapperd! Wat fijn dat hij het zo goed deed

paleoceen: aaah die laatste foto <3

Surion1984: succes met de zoektocht naar een fijn veulen, hoop dat jullie kunnen vinden wat je zoekt!

Pillow: wow haha word een echte grote meid.. kan me haar nog zo als veulen voor me halen! Knap paardje geworden ook <3

<3 Megan ♡

sasika

Berichten: 2180
Geregistreerd: 14-06-06
Woonplaats: Beinsdorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-18 16:41

Precies een jaar geleden heb ik moses opgehaald! Wat gaat zo'n jaar toch snel, en wat heb ik genoten. Op naar nog meer jaren <3 Afbeelding
Afbeelding

sasika

Berichten: 2180
Geregistreerd: 14-06-06
Woonplaats: Beinsdorp

Re: het Schwarzwalder fuchs kletstopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-18 19:22


BianCatjee

Berichten: 3179
Geregistreerd: 17-01-06

Re: het Schwarzwalder fuchs kletstopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-18 20:05

Wat een mooie foto's van Moses <3
Wie was zijn vader ook alweer?


Megan heeft gister voor het eerst los gedraaft onder het zadel met mijn bijrijdster :D Ze doet het super nadat ze toch 3 maanden niet meer onder het zadel is geweest..
Verder houd ze echt van knuffelen en aandacht <3
Afbeelding
En megan op haar meest charmante manier :')
Ze was moe...
Afbeelding

<3 Megan ♡

sasika

Berichten: 2180
Geregistreerd: 14-06-06
Woonplaats: Beinsdorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-18 10:22

Knappe Megan! Rijd je zelf ook op Megan?

Moses zijn paps is Maitanz en zijn moeder is Hana(vader daarvan is Federweisse)

Ik vond het jammer dat ik toentertijd geen interesse heb getoond in zijn veulen die nog aan de voet bij moeders liep. Want als dat net zo'n geweldig paard wordt <3

Gisteren voor de grap gekeken hoe hij reageert met de voltigebeugel om. In stap kan alles.
Afbeelding


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 22 bezoekers