Irish Draught in Nederland

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
IrishDraught

Berichten: 5114
Geregistreerd: 02-01-13
Woonplaats: Brabant

Re: Irish Draught in Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-18 18:33

Wat een leuk paard Laura!

Mijn paard heeft wel gewoon full en is een “kleintje” van 1.63 maar wel singel maat 1.40 zonder dik te zijn

san4nie
Berichten: 3557
Geregistreerd: 13-12-09
Woonplaats: Groningen

Re: Irish Draught in Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-18 09:06

Spannend Laura! Die van mij is met de boot gekomen is me verteld. Weet je al meer?

Mijn ruin heeft gewoon maatje full, maar mag nog wat dikker. En is dressuurmatig ook best heel fijn te rijden. Pasje opzij is bijvoorbeeld ook geen probleem. Maar buiten en springen blijft leuker.

De mijne heeft wel een super gevoelige huid. Snel wondjes en geneest momenteel langzaam. Hij zat ook echt onder de plekken toen ik hem kocht. Hebben die van jullie dat ook?

paljaslaura

Berichten: 2742
Geregistreerd: 23-06-10
Woonplaats: Noord Holland

Re: Irish Draught in Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-18 10:02

Ze komen altijd met dr boot san4nie :) ze varen op Calais en rijden dan door naar Nederland. Je kan ook varen op hoek van Holland maar dat is een heel stuk duurder

Apple

Berichten: 76189
Geregistreerd: 27-01-02
Woonplaats: Bij het strand

Re: Irish Draught in Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-18 17:05

Meeste Ierse paarden gaan zelfs 2 keer met de boot :-) Eerst vanuit Ierland naar de UK en daarna van Dover naar Calais/Duinkerken

paljaslaura

Berichten: 2742
Geregistreerd: 23-06-10
Woonplaats: Noord Holland

Re: Irish Draught in Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-18 17:16

Ja dat dus haha

san4nie
Berichten: 3557
Geregistreerd: 13-12-09
Woonplaats: Groningen

Re: Irish Draught in Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-18 17:18

Oké, weer wat geleerd! Ik heb er totaal geen verstand van. Kwam een leuk paard tegen en dat bleek een Ier te zijn. En zo ben ik wat gaan zoeken op internet.

egnie

Berichten: 2369
Geregistreerd: 26-03-05
Woonplaats: oet ut Oosten

Re: Irish Draught in Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-18 18:57

hihihihi Hier net zo. Was niet op zoek naar een paard van over de zee. En al helemaal niet naar een soort van tinker...... Heb dus nu een paard uit Ierland wat een kruising met een tinker is.
De mijne is dressuurmatig niet goed geschoold, verder wel heel netjes opgevoed. Hij is inmiddels goed aangekomen. Hij heeft toen hij net bij mij was een schimmelinfectie gehad die hardnekkig was, maar nu hij gesetteld is en de weerstand op peil heeft lijkt hij goed gezond.

LAURA Gefeliciteerd met je aanwinst! Hopelijk komt hij snel naar huis.

san4nie
Berichten: 3557
Geregistreerd: 13-12-09
Woonplaats: Groningen

Re: Irish Draught in Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-18 23:40

Weet je al meer Laura?

Mijn brave ventje:
Afbeelding
Hoop stiekem wel dat ie wat vaart gaat maken met dikker worden. :D

Berdien

Berichten: 64503
Geregistreerd: 19-09-04
Woonplaats: Groningen

Re: Irish Draught in Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-18 07:46

Knap ventje hoor! Staat hij op gras? En heb je hem al eens ontwormd sinds je hem hebt?

Kimmie25501

Berichten: 7556
Geregistreerd: 19-01-14

Re: Irish Draught in Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-18 08:37

Komt vast wel goed. Duurde bij die van mij ook best een tijdje. Gras doet idd zeker goed. Ik heb die van mij een tijdje pulp bij gevoerd omdat die echt heel schraal was. Je hebt hem ook nog niet zo lang toch? Dan moeten ze vaak nog wennen en dan vallen ze ook wat af meestal. Dat trekt na een tijdje vanzelf weer bij :)

paljaslaura

Berichten: 2742
Geregistreerd: 23-06-10
Woonplaats: Noord Holland

Re: Irish Draught in Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-18 09:22

Mooie foto
Hij komt eind volgende week. Dus nog even geduld :)
Ik gaf olie bij toen Mickey wat schraal was.

san4nie
Berichten: 3557
Geregistreerd: 13-12-09
Woonplaats: Groningen

Re: Irish Draught in Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-18 11:45

Spannend Laura! Kan me voorstellen dat het wachten nu wel lang duurt.

Ja hij staat op gras inderdaad. Maar geen heel volle wei, z’n vrienden zijn dik genoeg. Dus zet hem af en toe al even alleen op een ander stukje met meer gras. Paar weken terug heb ik hem ontwormd. Hij is hier nu bijna 2 maand. Ik moet ook wat meer geduld hebben hoor. Maar zie hem liever gewoon snel lekker rond.

ellenimar
Berichten: 379
Geregistreerd: 18-09-09

Re: Irish Draught in Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-18 13:32

lizet_lara kijk eens op fb ! je hebt daar speciale groepen met ID, en kijk dan eens bij Cappa Casanova.. :P
verder zie ik nog steeds weinig lekkere bodybuilders ID zware types voorbij komen..., jammer

Sille55

Berichten: 253
Geregistreerd: 08-09-11

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-09-18 22:05

lizet_lara schreef:
Stille meelezer met een vraag voor jullie :x

Ik wil mijn merrie volgend jaar laten dekken, nou lijkt het mij wel wat om te dekken met een ID. Mijn merrie (zjens khan x jetsed-d) is een ontzettend bloederig type en wil graag een nakomeling met een wat rustiger karakter en meer "body".

De nakomeling mag best wat pit en karakter hebben, maar niet zo vreselijk nerveus/rillerig/springerig/druk als dr moeder.

Zijn er (goedgekeurde) hengsten in Nederland waar mee gedekt wordt? Ik vrees dat de keuze beperkt is, maar in het sportpaarden "wereldje" kan ik niks vinden wat mij aanstaat.

Alvast bedankt voor de mensen die willen meedenken!

[ [url=m/UqKiYt.jpg]Afbeelding[/url] ] mijn merrie


Behalve mijn eigen, zou ik zo verder geen hengsten hier in Nederland weten.. Dan zou je het denk ik toch over de grens moeten zoeken..



ellenimar schreef:
lizet_lara kijk eens op fb ! je hebt daar speciale groepen met ID, en kijk dan eens bij Cappa Casanova.. :P
verder zie ik nog steeds weinig lekkere bodybuilders ID zware types voorbij komen..., jammer


Inderdaad jammer dat er nog niet veel ouderwetse, volle ID's langs zijn gekomen. Denk dat die toch wat zeldzaam zijn hier in Nederland... ;)

IrishDraught

Berichten: 5114
Geregistreerd: 02-01-13
Woonplaats: Brabant

Re: Irish Draught in Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-18 04:51

Die van mij is echt een bodybuilder alleen wat klein voor een ID 1.62. Zal daarom wel het land uit zijn.

paljaslaura

Berichten: 2742
Geregistreerd: 23-06-10
Woonplaats: Noord Holland

Re: Irish Draught in Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-18 10:50

Tijdens mijn paardenkijk dag in Ierland ook drie hele leuke ID's gezien. 2 die wat simpeler liepen maar echt super lief waren en eentje die echt zo'n showhunter type was. De mensen met wie ik was hadden net een nieuwe klant die later die week zou komen die op zoek was naar zo'n ID dus die heb ik toen ook gezien haha.
Fantastische paarden zijn het!

Overmorgen komt mijn nieuwe vriend aan :D Kan niet wachten!

lizet_lara

Berichten: 759
Geregistreerd: 08-06-11

Re: Irish Draught in Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-18 20:16

Staat die van jou ter dekking sille55?
Zoja dan zou ik graag wat meer info willen via pb

Sille55

Berichten: 253
Geregistreerd: 08-09-11

Re: Irish Draught in Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-09-18 11:41

Ik stuur je later vandaag even een pb. ;)

san4nie
Berichten: 3557
Geregistreerd: 13-12-09
Woonplaats: Groningen

Re: Irish Draught in Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-18 12:47

Hij is er nu Laura!? Hoe gaat het met hem? En heb je al meer foto’s?

Ik had maandag heerlijk gereden, was net thuis en kreeg een berichtje van een stalgenootje dat ie steeds ging liggen en weer staan. Bleek flinke koliek te hebben. Daar zijn we vanaf maandag tot aan donderdag/ vrijdag druk mee in de weer geweest. Wat een schrik zeg! Had het nog nooit zo meegemaakt. Ondanks dat ie niet mocht eten omdat ie niet mestte, bleef ie zo blij en braaf. Gelukkig gaan we nu weer de goede kant op!

Berdien

Berichten: 64503
Geregistreerd: 19-09-04
Woonplaats: Groningen

Re: Irish Draught in Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-18 18:46

Ach wat sneu! Gelukkig knapt hij wat op!

Hier stond Sil ineens met een dik been. Gelukkig was het niets ernstigs, maar je schrikt wel. Tot nu toe hebben we niet heel veel geluk gehad namelijk :=

paljaslaura

Berichten: 2742
Geregistreerd: 23-06-10
Woonplaats: Noord Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-18 22:41

Gelukkig is hij opgeknapt san4nie!
Snap dat je dan even schrikt berdien..

Harvey is inderdaad gearriveerd! Hij kwam licht verwilderd de wagen af maar dat is niet zo gek :+ mijn andere paard vindt ie erg leuk en ze staan al samen (met draadje ertussen) op de wei vandaag. Hij begint te settelen dus ben hartstikke benieuwd hoe hij zich gaat ontwikkelen :)
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Berdien

Berichten: 64503
Geregistreerd: 19-09-04
Woonplaats: Groningen

Re: Irish Draught in Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-18 18:22

Fijn dat hij er is!!

Hoe is het nu met die van jou San4nie?

Afbeelding
<3

Sil is voor een Ier echt een bangerd _O- dus met deze wind maar vrij laten springen. Dan komt ze wel echt tot haar recht hoor, zó gaaf!

san4nie
Berichten: 3557
Geregistreerd: 13-12-09
Woonplaats: Groningen

Re: Irish Draught in Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-18 15:09

Wat een gaaf dier is het Laura! Hij ziet er wel goed uit.

De jouwe heeft zo wel een heel stoer hoofd Berdien. Maar haar karakter dus wat minder.

Mijn ventje doet het weer goed! Maar hij is weer enorm ingevallen. Hij staat nu ‘s nachts op stal ivm gras opbouwen en zodat ie extra hooi kan eten. Maar dat vindt ie echt stom geloof ik, beukt tegen de deur dan. En hij krijgt schuurplekken van een deken op z’n heupen omdat ie zo dun is. Dus beetje dilemma waar ik nu goed aan doe.

Heb nog niet weer gereden, maar ga woensdag op vakantie. Dus denk dat hij ook maar alvast vakantie heeft.

egnie

Berichten: 2369
Geregistreerd: 26-03-05
Woonplaats: oet ut Oosten

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-18 16:32

SANIE wat balen zeg. Hopelijk knapt hij snel op. Even vakantie is geen straf.

LAURA Wat een knappert, fijn dat hij al vriendjes is met je andere paard.

Hier hebben wij een rijdipje. Ik heb denk ik signalen gemist, maar hij zweette zo ontzettend onder het zadel. Het liep er gewoon af. Uiteindelijk in het zand beland omdat meneer ineens 180 graden de andere kant om vloog. Ik zit helaas niet stevig, nooit gedaan ook, dus kan het niet uitzitten. Met longeren geen zweetdruppel te bekennen. Nu pas terug gedaan en rij aan de longeerlijn. Eerst even zonder mij warm laten worden en dan samen even in de rondte hobbelen. De eerste keer flink wat spanning toen ik ging zitten, maar dat werd gelukkig minder. Waar het vandaan komt weet ik niet, geschrokken uitproberen of beide. Hoop dat we er snel door zijn want herhaaldelijk bodem inspectie zit ik niet op te wachten.
Vandaag geprobeerd om met dubbele lijn te longeren en dat vindt hij dan weer helemaal prima. Eerst wel wat spanning maar dat vloeide gelukkig snel weg.

paljaslaura

Berichten: 2742
Geregistreerd: 23-06-10
Woonplaats: Noord Holland

Re: Irish Draught in Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-18 19:34

Lastig egnie. Hopelijk kan je het zo oplossen!
Even vakantie zal hem goed doen dan Sanie :)
Knappe Sil!