Welke kleur zal deze appaloosa worden?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Appy_Lynne
Berichten: 60
Geregistreerd: 13-09-18

Welke kleur zal deze appaloosa worden?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 18-09-18 07:42

Hi allemaal,

Ik vraag mij af of de appaloosa kenners van Bokt een inschatting hebben van hoe dit veulen zal verkleuren?

De mama is bruin en de papa appaloosa chabrak bruin. Het is een american appaloosa maar omdat papa geen papieren heeft heeft hij dit ook niet. Hij is van 5-2018.

Veulen
Afbeelding

Papa
Afbeelding

Mama
Afbeelding


Spekkie01

Berichten: 663
Geregistreerd: 07-11-08
Woonplaats: In de polder

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-18 11:14

Moeilijk te zeggen, het kan zijm dat ie zo blijft met een blanket op zijn kont, het kan ook zo zijn dat ie meer witte haren in zijn bruine vacht krijgt met de jaren.

Mijn merrie is nu 5 heeft ook een blanket, is tot haar 3e onveranderd gebleven, maar de laatste 2 jaar steeds meer witte haren in haatr vacht gekregen. Het ziet eruit alsof er sneeuwvlokjes op de vacht liggen.zij komt uit een panterbonte vader en een fewspot moeder. Ze is in de winter donkerder en in de zomer meer witte haren.

My horse is like whipped cream on a pie, sweet and irresistible

Appy_Lynne
Berichten: 60
Geregistreerd: 13-09-18

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 18-09-18 12:08

Spekkie01 schreef:
Moeilijk te zeggen, het kan zijm dat ie zo blijft met een blanket op zijn kont, het kan ook zo zijn dat ie meer witte haren in zijn bruine vacht krijgt met de jaren.

Mijn merrie is nu 5 heeft ook een blanket, is tot haar 3e onveranderd gebleven, maar de laatste 2 jaar steeds meer witte haren in haatr vacht gekregen. Het ziet eruit alsof er sneeuwvlokjes op de vacht liggen.zij komt uit een panterbonte vader en een fewspot moeder. Ze is in de winter donkerder en in de zomer meer witte haren.


Jaa het blijven toverballen he :D dacht al wel dat het lastig zou zijn zoiets te voorspellen. Wat grappig dat jou merrie de laatste 2 jaar ineens weer aan het veranderen is!

Spekkie01

Berichten: 663
Geregistreerd: 07-11-08
Woonplaats: In de polder

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-18 12:16

Afbeelding
Afbeelding

De bovenste is de vachtkleur zoals nu, de onderste als veulen. Haar blanket staat niet op de foto, maar is niet veranderd. Momenteel word ze weer donkerder.

Zoals ik al zei, net sneeuw.

My horse is like whipped cream on a pie, sweet and irresistible

Neonlight
Moderator Kantine

Berichten: 78375
Geregistreerd: 20-12-03
Woonplaats: Noord-Brabant

Re: Welke kleur zal deze appaloosa worden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-18 13:44

Omdat het over een kleur-vraag gaat verplaats ik dit topic naar [KG] Kleurengenetica.

Een ster was je altijd al, nu zul je als een ster aan de hemel fonkelen.
Dotje, 5 mei 2009- 21 januari 2010

[IM] Dag lieve Neon...
[IM] Dag lieve Michael, zeg je hallo tegen Neon?


hoikimmmy

Berichten: 932
Geregistreerd: 04-05-15

Re: Welke kleur zal deze appaloosa worden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-18 14:17

Ik denk wel dat er veel wit doorkomt. Knap koppie in ieder geval!

Neonlight
Moderator Kantine

Berichten: 78375
Geregistreerd: 20-12-03
Woonplaats: Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-18 15:27

Het veulen wat ik in 2012 gefokt heb was ook sjabrakbont, [KS-ITP] Mag ik ook in het Bokt-voetbal-team?. Die is fiks doorgekleurd, op 3 jarige leeftijd heeft zijn eigenaresse het volgende foto-topic geopend: [ITP] Appaloosa Reedhill's Spick 'n Span na een jaar weer ITP. Deze had al wel zilverkleurige manen bij de geboorte.

Het vrijwel identieke veulen van 2 jaar eerder, zie [KS-ITP] Reedhill's Salt 'n Pepa op de keuring, is uiteindelijk helemaal wit doorgekleurd met een paar vlekken op zijn kont.

Afbeelding

Een ster was je altijd al, nu zul je als een ster aan de hemel fonkelen.
Dotje, 5 mei 2009- 21 januari 2010

[IM] Dag lieve Neon...
[IM] Dag lieve Michael, zeg je hallo tegen Neon?

Appy_Lynne
Berichten: 60
Geregistreerd: 13-09-18

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 18-09-18 15:28

Spekkie01 schreef:
[ [url=m/NgVyQW.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/SHoD3F.jpg]Afbeelding[/url] ]

De bovenste is de vachtkleur zoals nu, de onderste als veulen. Haar blanket staat niet op de foto, maar is niet veranderd. Momenteel word ze weer donkerder.

Zoals ik al zei, net sneeuw.


Wat een knapperd!

Appy_Lynne
Berichten: 60
Geregistreerd: 13-09-18

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 18-09-18 20:22

Neonlight schreef:
Het veulen wat ik in 2012 gefokt heb was ook sjabrakbont, [KS-ITP] Mag ik ook in het Bokt-voetbal-team?. Die is fiks doorgekleurd, op 3 jarige leeftijd heeft zijn eigenaresse het volgende foto-topic geopend: [ITP] Appaloosa Reedhill's Spick 'n Span na een jaar weer ITP. Deze had al wel zilverkleurige manen bij de geboorte.

Het vrijwel identieke veulen van 2 jaar eerder, zie [KS-ITP] Reedhill's Salt 'n Pepa op de keuring, is uiteindelijk helemaal wit doorgekleurd met een paar vlekken op zijn kont.

[ [url=m/BJ3Wvj.jpg]Afbeelding[/url] ]


Wauw wat gaaf beide! Het blijft bijzonder hoe ze veranderen!

Fanou

Berichten: 36
Geregistreerd: 14-09-18

Re: Welke kleur zal deze appaloosa worden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-18 14:29

Wauw, ik wist dus helemaal niet dat appaloosas zulke verschillende kleuren aan konden nemen. Dacht dat ze geboren worden en zo blijven. Ik ben wel nieuwsgierig of jullie een link hebben od het ergens uitgelegd is?

Appy_Lynne
Berichten: 60
Geregistreerd: 13-09-18

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 19-09-18 14:53

Fanou schreef:
Wauw, ik wist dus helemaal niet dat appaloosas zulke verschillende kleuren aan konden nemen. Dacht dat ze geboren worden en zo blijven. Ik ben wel nieuwsgierig of jullie een link hebben od het ergens uitgelegd is?


Uitleg heb ik niet echt wel een soort van kaart waarop je verkleuring kan zien

https://goo.gl/images/4zZdxM

Fanou

Berichten: 36
Geregistreerd: 14-09-18

Re: Welke kleur zal deze appaloosa worden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-18 14:54

Oh wat leuk! Ik heb morgen vrij dus ga me hier over inlezen denk ik. Aan de hand van de foto kan je niet inschatten welke kleur hij wordt trouwens?

Appy_Lynne
Berichten: 60
Geregistreerd: 13-09-18

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 19-09-18 14:56

Fanou schreef:
Oh wat leuk! Ik heb morgen vrij dus ga me hier over inlezen denk ik. Aan de hand van de foto kan je niet inschatten welke kleur hij wordt trouwens?


Wel een beetje maar het blijft een gok. Misschien dat je er beter achter kunt komen als je weet welk gen de ouders dragen?

Maar dan nog kunnen ze op latere leeftijd nog flink verkleuren :D

Fanou

Berichten: 36
Geregistreerd: 14-09-18

Re: Welke kleur zal deze appaloosa worden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-18 14:57

Het zijn net van die snoep ballen of niet, elk jaar gaat er een laagje af en komt er een nieuwe kleur tevoorschijn. Super bedankt voor de informatie!


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 2 bezoekers