Paardje voor mijn dochter en mij

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Natasja81
Berichten: 35
Geregistreerd: 15-11-15

Paardje voor mijn dochter en mij

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 02-09-18 15:56

Ik ben op zoek naar een leuk paardje voor mijn dochter van 7 en mij. Mijn dochtertje kan al een beetje rijden, dus hij moet wel koel in het hoofd zijn. Ik ben zelf maar 1.56, maar helaas geen lichtgewicht (rond de 80kg |( ) Nu ben ik aan het afvallen en wil ik zeker weten dat ik niet te zwaar ga zijn voor het paardje. Ik weet alleen even niet naar wat voor paardje ik op zoek moet gaan?? Ik heb geen haast en moet toch eerst nog wat kiloos kwijt. Maar hebben jullie tips voor wat voor paard / pony ik mijn ogen open kan houden?


Natasja81
Berichten: 35
Geregistreerd: 15-11-15

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 02-09-18 16:12

Castilja schreef:
Misschien een sportieve tinker?


Ja die vinden we allebei wel heel leuk. Maar ik lees overal toch wel dat die wat te lomp en te sterk zijn voor een kind. Tenley zou een tinker wel heel leuk vinden.

Natasja81
Berichten: 35
Geregistreerd: 15-11-15

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 02-09-18 16:13

RiverHunter schreef:
Mischien een quarter, die zijn heel koel in het hoofd geloof ik en ook redelijk sterk


Ja heb ik ook al aan gedacht, of een leuke paint. Maar die zijn vrij duur zie ik overal. En meestal western beleerd.

Natasja81
Berichten: 35
Geregistreerd: 15-11-15

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 02-09-18 16:34

Friezen vind ik zelf niks eigenlijk. Prachtig om te zien, maar gewoon mijn soort paard niet.

Mijn dochter wil gewoon lekker tutten en knuffelen. En inderdaad een beetje stappen en draven enzo. Ze moet er wel haar lesje op kunnen rijden. Ik zal degene zijn die er voornamelijk op zal rijden tot ze wat groter is.

Haflingers zijn ook leuk. Maar ik ken ze alleen van behoorlijk sterk en eigenwijs (haflingerstreken) zijn. Er zullen vast wel lieverds tussen zitten hoor. Maar een hafje lijkt mij voor mijn dochter niet geschikt.


Natasja81
Berichten: 35
Geregistreerd: 15-11-15

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 02-09-18 16:35

Nienkje_H schreef:
Fell pony. Kan ook wel sterk zijn, maar koel, niet te duur, kan tot ca 100 kg dragen.


Die kende ik eigenlijk niet. Ze zien er wel superleuk uit!

Natasja81
Berichten: 35
Geregistreerd: 15-11-15

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 02-09-18 18:06

Eline_S_S schreef:
Ik zou toch eens kijken voor een haflinger. Je moet natuurlijk wel de goede match hebben. Mijn haflingermerrie rijden kinderen van 10 zo op weg, maar zodra een volwassene dressuurmatig lastige dingen gaat vragen kan ze echt nog wel eens lastig doen :o Niet qua bokken oid, maar net een beetje vasthouden etc.


Ooh maar dat vind ik wel leuk! Als hij maar lief en kalm is voor mijn dochter.

Natasja81
Berichten: 35
Geregistreerd: 15-11-15

Re: Paardje voor mijn dochter en mij

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 02-09-18 18:09

Tnx voor al jullie reacties!! De keuze is reuze zie ik al wel. Nu goed gaan rondkijken en eerst afvallen. Het moet een paardje voor het leven worden. Maar de rug en benen hoeven niet naar de knoppen gaan door mijn gewicht. Ik heb geen haast.

Alleen liever gister dan morgen hihi

Natasja81
Berichten: 35
Geregistreerd: 15-11-15

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 02-09-18 18:57

lieveli schreef:
Voor mijn 7 jarige broertje kwam er een c pony en voor mij een e pony. Laat je grietje lekker op een pony groot worden, dan kan ze bij de ponyclub. Voor jezelf een fijn dier waar ze dan in kan groeien.


2 paarden is echt geen optie. En als ik een paardje voor mezelf koop wil zij er ook op kunnen rijden. Ik kan moeilijk tegen haar zeggen dat het dan niet kan. Er moet vast wel iets te vinden zijn waar we allebei wat mee kunnen denk ik zo. Ik heb verder niet echt ambities voor wedstrijden enzo. Dus een leuk recreatie paardje voor ons beiden is echt wat het moet worden.

Natasja81
Berichten: 35
Geregistreerd: 15-11-15

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 02-09-18 19:00

anjali schreef:
ClauH schreef:
Waarom zou het een specifiek ras moeten zijn?
Ik had vroeger een grote stevige d-pony van 14 jaar die met gemak de z oefeningen liep.
Mijn zusje kwam destijds net onder het zadel uit en bij haar maakte ze zich absoluut niet druk.
Ik zou dus zeggen, koop een wat oudere leermeester, daar hebben jullie waarschijnlijk allebei plezier van?

Maar het moet wel een gewichtsdrager zijn. Vandaar dat bepaalde types,bijv. Fjord,worden aangeraden.


Klopt. Ik wil echt wel afvallen. Dat is ook beter voor mij en voor ons toekomstige paardje. Maar 55 kg bijvoorbeeld zal ik echt niet meer gaan wegen.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 30 bezoekers