Het Connemara topic, deel 2!

Moderators: Sica, C_arola, Neonlight, balance

 
 
ingaa

Berichten: 1160
Geregistreerd: 14-03-10
Woonplaats: Zwolle

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-18 09:03

Welkom voor de nieuwe Connies, mooie pony's!

Hoe is het iedereen vergaan op het ONCK? Zie hierboven al een leuk filmpje van de parade :D

Hier weer terug van een week vakantie en Eper Paardenvierdaagse, heerlijk gehad!
Pony's helaas wel erg baldadig onderweg, niet van ze gewend, maar dat mocht de pret niet drukken. Weer op gave plekken geweest!
Afbeelding
Afbeelding

Dinkytoy's Elisabeth
Lini Louise


TinekeVD
Berichten: 1523
Geregistreerd: 10-11-14

Re: Het Connemara topic, deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-18 10:47

Inga wat heerlijk zo kom je nog eens ergens.

Wij hebben ook weer een geweldig onck gehad!!!! Een beetje hieperdepieper pony met dressuur die alles buiten de ring veel en veel interessanter vond dus geen wp gereden en met springen deed hij het geweldig alleen had hij nog duidelijk te weinig ervaring om de moeilijke wending van 7 naar de driesprong te rijden dus daar helaas uitgebeld. Wel super dijn dat Ze m toch nog mochten springen!! En een heerlijke parade waarbij pony lief het reuze spannend vond tijdens het lopen want hij houdt echt niet van iets achter zich maar bij de prijsuitreiking gaat hij lekker staan slapen dus hoe heerlijk is dat.
Het fijnste is toch wel dat ondanks geen wp we genoten hebben van de dag!! Met een goed gevoel naar huis, heerlijk!! En volgend jaar.....doe ik zelf ook mee...is de planning.

Punz

Berichten: 8552
Geregistreerd: 04-03-10

Re: Het Connemara topic, deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-18 20:50

Leven jullie allemaal al weer een beetje??
Mán... was gisteren toch een beetje brak nadat op vrijdag mijn ONCK al een beetje begon met het alvast wegbrengen van Punz en Lucy naar Ermelo en daar Punz alvast te wassen, en vervolgens dus zaterdag vanaf ci half 7 tot ci half 7 in touw als zowel eigenaresse/groom/stand-in voor hand en spandiensen/ en stamboek"bobo" ( :+ )..

Maar mán, wat heb ik genoten. Zo trots op mijn Punzeltje, die er precies 1 trailerrit voor nodig had om in Lucy haar BFF te vinden ( en heel Ermelo het kon horen als ze de nieuwe BFF even niet in het zicht had ) en die met het ONCK toch maar mooi haar wedstrijd debuut had met Eline.

Ik had met Eline afgesproken dat ik echt wilde dat ze af zou groeten als het gevaarlijk/onverantwoordelijk zou worden ( visioenen van een over het heeeeele terrein galopperende Punzel..Je weet het soms gewoon niet met haar .).. Maar mán, wat wás ze dapper, en wat wás ze braaf. Ze vond het oprecht best spannend allemaal en het is natuurlijk ook best een heel kijkerig terrein voor een pony die eigenlijk nog niet zo veel gezien heeft. ... Maar op wat blazen na, gaf ze er niet zo heel veel om, al zág ze wel alles, en wilde ze zich eigenlijk ook het liefst overal wel even mee bemoeien.

Maar Eline heeft "gewoon" alle onderdelen van de proef kunnen rijden op de plek én het moment dat het van haar gevraagd werd. Zelfs het aangalopperen ging steeds goed, en werd niet gevolgd door een megasprint.Dat was eerlijk gezegd veel meer dan ik had durven hopen. En daar waar de eerste proef echt in het teken stond van heel veel spanning en voornamelijk het hanteren van ontploffingsgevaar, was de tweede proef al veel meer ontspannen. Nog lang niet wat het zijn moet, maar zo mooi om te zien hoeveel rustiger ze deze proef doorkwamen.

In verband met Eline's klasseringen moest Punz direct in het L1 starten wat ik eerlijk gezegd ook nogal wat vond. En als je dan de protocollen ziet, en ziet dat Punz in de tweede proef gewoon 177 punten scoorde, dus gewoon echt al tegen een winstpunt aan, dan ben ik gewoon zo trots. Op mijn Punzeltje, maar misschien nog wel veel meer op Eline! Het is allemaal echt niet makkelijk met heethoofd Punzel, het rijden van haar vraagt zoveel ruitergevoel en wat vind ik het dan fantastisch dat Eline dít klaarspeelt _/-\o_

Superleuk trouwens dat dit jaar Tom Mc Loughlin, de voormalig voorzitter van het Ierse stamboek, er weer was. Dit keer in gezelschap van zijn vrouw, omdat hij zelf vorig jaar zo onder de indruk was van
1) De accomodatie
2) De rubriek kur op muziek/ pas de Deux en last but not least
3) De parade

En hij dit jaar dus wilde dat zijn vrouw dit ook zou zien. Vond ik zo'n mooi verhaal. Heel gesprek gehad verder over de import Connemara's, en dat de kwaliteit van deze pony's de laatste jaren toeneemt, waar we natuurlijk erg blij mee zijn. Maar oprecht genoten van het feit dat hij en zijn vrouw zo genoten van ons ONCK.

En ja.. Die parade
Muziekkeuze was spontaan initatief van onze geluidsmensen... Maar wat vond ik het prachtig. Ben dan een emotie doos hoor: gewoon jánken ( deed ik trouwens ook bij de proef van Ryan/Zorro... mán.. je zou toch spontaan een kind willen.. Te lief gewoon!!)


Iedereen een Connemara!!


.

Punz

Berichten: 8552
Geregistreerd: 04-03-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-18 20:56

Ohh.. en deze van Punzeltje moet ik toch ook hier even delen, al zullen de meeste van jullie hem al wel op fb gezien hebben. Geen filter gebruikt, gewoon het tegenlicht wat er was:

Afbeelding


Iedereen een Connemara!!


.

Birgit01

Berichten: 780
Geregistreerd: 12-01-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-18 21:27

Mooie foto Ria? En heeft die kuur Ryan/Zorro iets te maken met Rory Ryan of toevallig dezelfde naam? En gaaf dat de voorzitter ook speciaal zijn vrouw had meegenomen. Heb nu al zin om het volgend jaar ook eens mee te maken!

En moest wel lachen om het BFF - verhaal. Zou zo op Rocks kunnen slaan.

Birgit01

Berichten: 780
Geregistreerd: 12-01-15

Re: Het Connemara topic, deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-18 21:28

Dat eerste vraagteken, moet een uitroepteken zijn |o

Bar

Berichten: 3993
Geregistreerd: 09-02-05
Woonplaats: Bathmen

Re: Het Connemara topic, deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-18 08:16

Ja superleuk dat Tom er weer was. Zo'n parade kennen ze niet in Ierland vertelde hij. Ze vonden het idd prachtig.

Ryan heeft niets met Rory Ryan te maken. Ryan is de naam van een van de deelnemers die een superleuk kur reed als Zorro. Ik heb toestemming om zijn kur op de website te zetten dus die is daar vandaag of morgen te bewonderen. Zo'n leuke combinatie met zijn pony. Die hebben echt de show gestolen zaterdag!
Komt ook uit Zeeland trouwens Birgit, dus beetje bij jou uit de buurt.

Toppie dat mevrouw Punzel zich zo goed gedragen heeft Ria!

Mark en Cézanne (Mistral x Bernstein), Dressuur L2 + 13, Springen B + 8, SGW B+11

Birgit01

Berichten: 780
Geregistreerd: 12-01-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-18 10:08

Klinkt leuk Bar, ben benieuwd!

Saaams

Berichten: 13244
Geregistreerd: 20-01-10

Re: Het Connemara topic, deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-18 11:49

Ik reageer later even op alle posts. Even egopost. Beaut is verhuisd :D
Afbeelding

Laerkens Beauty


lideli

Berichten: 2434
Geregistreerd: 21-03-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-18 12:34

Wat goed Punz! Snap dat je trots op haar bent :)

Ziet eruit als een fijne plek Saaams

River en ik zijn vanochtend voor het eerst samen het bos in geweest en man wat was hij braaf! Zo trots <3

Ik ben trouwens helemaal vergeten op jullie te reageren :oo
Maar het klopt inderdaad dat hij als jaarling kampioen bij de jeugd was. Grappig dat hij aan zoveel pony's uit het topic gerelateerd is!

Het filmpje van de parade van het ONCK ziet er gaaf uit! Hopelijk zijn wij er volgend jaar ook bij :D

Afbeelding

Rozzy

Berichten: 1612
Geregistreerd: 16-08-06

Re: Het Connemara topic, deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-18 20:19

Ik kom even binnen vallen om de foto's die ik op het ONCK gemaakt heb te plaatsen! Staan ook op FB, maar voor degene die ze daar gemist hebben :)

Ze zijn helaas wel versprongen en staan dus door elkaar, dus even zoeken naar de juiste ruiter of amazone.
Als je een foto zonder logo, originele kwaliteit wilt hebben kun je een mailtje sturen naar robinhoodsfotografie @ gmail.com (zonder spaties :) ) Voor een foto zonder logo en in originele kwaliteit vraag ik €3.

https://photos.app.goo.gl/V8YwaN9SaZAHF5jh9

Saaams

Berichten: 13244
Geregistreerd: 20-01-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-18 20:44

Leuk! Zag er 6 van mij. Zal je morgen even emailen!
Laatst bijgewerkt door Saaams op 19-06-18 21:19, in het totaal 1 keer bewerkt

Laerkens Beauty

Punz

Berichten: 8552
Geregistreerd: 04-03-10

Re: Het Connemara topic, deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-18 21:18

:)
Je hebt mail....

Mán... wat vínd ik de foto's van Punz gaaf!!!


Iedereen een Connemara!!


.

Carol10

Berichten: 146
Geregistreerd: 17-05-15

Re: Het Connemara topic, deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-18 16:10

Leuk foto’s!! Heather lijkt zowaar mooi wit *\o/*
Het onck was erg gezellig, veel connemara liefhebbers gesproken en zelfs een winstpunt gereden *\%/*
De andere proef ging waardeloos, ze schrok van mensen die in de ring ernaast met witte hekjes gingen slepen en het kwam ook niet meer goed. Volgens de jury hebben we wel de prijs van snelste proef gewonnen :D en dat voor een pony die nooit door wil lopen!
Het was toch wat spannender voor haar dan ik had gedacht. Springen ging goed tot de laatste hindernis, daar moest ze zonodig 2x weigeren :?
De parade hebben we maar niet meer aan meegedaan, maar er naar kijken was net zo leuk.
Ik was helemaal kapot de volgende dag, en heather ook, we hebben alles gegeven zeg maar :+

Punz

Berichten: 8552
Geregistreerd: 04-03-10

Re: Het Connemara topic, deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-18 18:14

Oh joh... Toch een winstpunt gereden! Wat GAAF!!

En ik vind je voor het meedoen met het springen uberhaupt al een HELD!!
Én; je bent niet uitgebeld op hindernis 8.... Dat was geloof ik in dit parcours ook al een prestatie op zich!


Iedereen een Connemara!!


.

Saaams

Berichten: 13244
Geregistreerd: 20-01-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-18 18:39

Ik zag de fotos van Eline op Punzel. Dat blauwe staat hun echt gaaf. Punz is gewoon echt groot onder Eline. Vind het qua bouw echt een prachtige merrie, mooi uitgezwaard in spier.
Ik heb al moeite met een b proef. Complimenten voor EK die met punzel airlines even een van de grootste concoursterreinen kiest :=


Ik ben zo blij dat Beauty verhuisd is. Ze is enorm op haar gemak. Is vrolijk. Staat lekker buiten. Hinnikt me tegemoet. (Is ze niet verleerd :+) Ook de stal die ze heeft ben ik echt blij mee. Ze kan een heleboel zien als ze wil.
Maar met name de rust. Op mijn vorige stal was t vaak haasten en plannen ivm buitenstaan. Anders stond ze weer zo kort ect. Nu is het gewoon komen wanneer je wil, iets met je pony doen, weer terug in de paddock/wei en naar huis. Elke ochtend word haar stal gemest en zo nodig opgeschud en haar hooinet gevuld. Ze krijgt zo’n 9-12 kilo kuil per dag. Geen beschimmeld, nat en vet kuil meer.. op haar vorige stal kreeg ze iets van 2 kilo en dan voerde ik zelf nog hooi bij..
Het geeft mij ook een heleboel rust.

Beaut krijgt inderdaad kuil, bewust van de risicos. Maar het hooi is hier van de eerste snede op het moment dus bevat veel suiker


Afbeelding

Laerkens Beauty

Gizeppie

Berichten: 2777
Geregistreerd: 23-02-12
Woonplaats: In mijn hangmat

Re: Het Connemara topic, deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-18 21:07

Heerlijk he Saams om je pony zo te zien op te knappen! Ik herken je gevoel! Dan ga je toch met een gerust hart naar huis..

~ A great horse will change your life ~ The truly special ones, define it! ~ <3

Tribunals

Berichten: 2681
Geregistreerd: 22-06-10
Woonplaats: Steenwijk

Re: Het Connemara topic, deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-18 21:37

Wat fijn Saaams!

ingaa

Berichten: 1160
Geregistreerd: 14-03-10
Woonplaats: Zwolle

Re: Het Connemara topic, deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-18 19:38

Juiste beslissing gemaakt dus, fijn! :j
Ze heeft een mooie stal gekregen.

Dinkytoy's Elisabeth
Lini Louise

Saaams

Berichten: 13244
Geregistreerd: 20-01-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-18 21:52

Ja! Ik ben super blij.
Enige nadeel hier is dat mickey mouse mijn kast bezocht heeft. Stond een boterhamzakje brokjes -O-

Beaut mocht vandaag mee met crossles. Ander terrein. En welke pony was er het beste ponietje van de klas? (Vind ik :+ ) Beeeeeaut!
Ze heeft niks geweigerd en ging vol gas overal overheen. Zelfs de waterbak *\o/*

Laerkens Beauty

Punz

Berichten: 8552
Geregistreerd: 04-03-10

Re: Het Connemara topic, deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-18 22:29

Fijn dat de verhuizing goed verlopen is Saams! Is toch een hele stap om te zetten, en inderdaad weet je vaak pas hoe het ergens is als je er een tijdje staat. Dus spannend altijd. Heel fijn om hier dan te lezen dat het heel goed uit lijkt te pakken!!!

En cool: Beaut het braafste meisje van de klas!!!


Iedereen een Connemara!!


.

TinekeVD
Berichten: 1523
Geregistreerd: 10-11-14

Re: Het Connemara topic, deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-18 09:57

Saams wat fijn dat de verhuizing zo goed heeft uitgepakt, beaut dus duidelijk in haar hummetje.

Vandaag zou Mel nr 2 komen maar helaas moeten we nog even wachten, nu komt ze als t goed is vrijdag. Tja je bent van veel factoren afhankelijk bij zo’n transport. En Mel 1 doet t goed gelukkig. Vanmorgen al weer zo fijn gereden. Nog n weekje oefenen en dan mag hij met mij een klasse hoger....

TinekeVD
Berichten: 1523
Geregistreerd: 10-11-14

Re: Het Connemara topic, deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-18 15:42

Hier wordt je toch ook meteen verliefd op ...Afbeelding

Punz

Berichten: 8552
Geregistreerd: 04-03-10

Re: Het Connemara topic, deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-18 21:11

Oeehhhhhhhhhhhhhhhhhhh
Zéker!!!!


Iedereen een Connemara!!


.

Punz

Berichten: 8552
Geregistreerd: 04-03-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-18 22:49

Ohhh Eline en ik hebben net de ONCK foto's binnen van RobinHood fotografie/Melanie! Zo gaaf!!
Móet ze hier ook gewoon even posten hoor:
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Mán.. direct weer helemaal verliefd op mijn Punzeltje..


Iedereen een Connemara!!


.


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 5 bezoekers