Het Connemara topic, deel 2!

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Birgit01

Berichten: 780
Geregistreerd: 12-01-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-18 19:07

Fijn dat ze gelijk behandeld kon worden Saams! Ben benieuwd of je snel verschil gaat zien met rijden.

En... is Jou Jou herenigd met zijn kudde? Blije paardjes?

esje007

Berichten: 620
Geregistreerd: 14-05-12
Woonplaats: Regio Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-18 21:11

JouJou weer thuis?
Fijn dat Beauty behandeld is. Hopelijk komen de klachten niet terug.

Punz

Berichten: 8562
Geregistreerd: 04-03-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-18 00:04

Jaaa!! Jou is weer thuis!!
Afdak vanochtend klaar, terwijl ik Jou op ging halen werd daar de laatste hand aan gelegd.

BAL was góed, en dat was heel geweldig nieuws. Geen actieve onstekingen dus meer.
Met bronchoscopie kleine tegenvaller: longen zo goed als schoon, maar nog nét een heel klein beetje heel dun slijm. Niet in sliertjes maar hier een daar een mini spetje. Dierenarts had hem graag volledig schoon mee willen geven, maar was vooral heel tevreden met de BAL.

Beleid nu: drie weken met medicatie doorbehandelen thuis, en dan wel stapwerk geven, maar verder niet, om te voorkomen dat er met diep ademen van deze spetjes toch weer taaier slijm gevormd wordt.
Na drie weken terug voor herhaling bronchoscopie. En als alles goed is vanaf dat moment het werk gewoon weer oppakken.

Nogmaals naar de uiteindelijke prognose gevraagd, en daar was ze heel erg positief over. Tzt gewoon weer als vanouds inzetbaar, waarbij de stofallergie natuurlijk blijft bestaan, en we bij hoest in het algemeen gewoon direct met behoorlijke medicatie moeten ingrijpen, om de neerwaartste spiraal van deze keer te voorkomen.

JOu's thuis komen was indrukwekkend, ontroerend. Hij was zoooo blij weer thuis te zijn, was er helemaal hyper van. Zijn dames begroeten, hapje gras eten, even rennen, dan weer naar zijn dames.
En Punzel hínneken toen ze hem zag. Zij naar hem, hij naar haar...

Maar toen hij haar vervolgens wilde kroelen bleek Punzel ineens toch een echte merrie. Gil-griet... Pffff.
Maar goed. Ze is wel de rest van de dag pal naast hem gebleven, is geen seconde van zijn zij geweest. HIj moet dan wel de nodige beleefdheid betrachten... maar zíj heeft hem geclaimd.. :')

Plaats morgen wel wat foto's

En voor nu ben ikzelf vooral verschrikkelijk blij, tevreden en gelukkig!!

( met excuus voor de late update.... het was een beetje een volle dag vandaag :o )

Edit:
mbt (hooi)stofallergie: gestoomd hooi en 24/7 buiten moeten hier dus de truuk gaan doen. Daar zouden die problemen ip een behoorlijk eind mee opgelost moeten zijn!

Birgit01

Berichten: 780
Geregistreerd: 12-01-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-18 07:05

Wat fijn dat hij er weer is Ria! Ik geloof zeker dat dat een ontroerend moment is! Nog 3 weken stapwerk betekent dus waarschijnlijk dat hij weer het onck moet missen! Wel ontzettend jammer. Maar wel het belangrijkst natuurlijk dat hij beter is/wordt. Het is wel veelomvattend zo’n hooi/stofallergie, vrees dat Pandora daar ook last van heeft. Ben net met een kuurtje begonnen, waar ze in een ander topic op bokt goede ervaringen mee hebben. Ben benieuwd of ik verschil merk. Da geven trouwens wel tegenstrijdige adviezen ( schat Utrecht wel hoger in dan de plaatselijke), hier zeiden ze juist dat het goed was om de boel regelmatig door te blazen ( even galopperen).

Punz

Berichten: 8562
Geregistreerd: 04-03-10

Re: Het Connemara topic, deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-18 09:55

Nou ja. Mijn da zei dus ook dat hij gewoon door kon werken. Maar het lijkt er dus op dat dat de problemen toch erger heeft gemaakt . Stappen is prima, en zelfs helpend. Inmilde gevallen rustig drafje waarbij ze dus níet diep door moeten ademen ook. Maar als ze al last hebben en dan het diepe doorademen vragen zou het slijm taaier maken. Dat mag nu dus nog absoluut niet.

Punz

Berichten: 8562
Geregistreerd: 04-03-10

Re: Het Connemara topic, deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-18 09:56

En ja: geen ONCK voor hem. Maar daar hadden we ip al wel rekening mee gehouden

esje007

Berichten: 620
Geregistreerd: 14-05-12
Woonplaats: Regio Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-18 21:50

Wat fijn dat JouJou weer thuis is en herenigd met zijn dames!! *\o/*
ik schrok me vandaag rot... Rebel had een enorme bobbel op zijn boeg, maatje tennisbal. Leek wel of hij daar spontaan een borst gegroeid had. Ik dacht eerst aan een insect, maar bedacht later dat het van de inenting eergisteren kan zijn. Beetje verhoging, geen echte koorts. Daar heeft hij nog nooit last van gehad, maar misschien door de hitte????

ingaa

Berichten: 1161
Geregistreerd: 14-03-10
Woonplaats: Zwolle

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-18 22:50

Leuke cross foto's Saams! Ook fijn dan je toch een reden gevonden hebt voor haar gedrag en dat ze gelijk behandeld kon worden. Moet ze nu nog een paar keer voor goed resultaat?

Nette punten Marrit13, wat is ook een bonk van een pony ik hou der van :j

Yes super van Jou Punz, fijn dan hij thuis en blij is. Nu hopen dat de medicatie de laatste spatjes ook aanpakt en hij daarna schoon blijft.

Reactie op de entingen gebeurd nog wel vrij regelmatig Esje, is er een combi van influenza en tetanus geënt of enkel influenza? Vervelend maar vaak moeten ze er even doorheen, eventueel koelen en stappen als de bult vocht naar benden trekt. In elk geval niet in het zweet laten lopen.

Beth haar humeur was drama afgelopen week dus die kreeg een week vrij, niks mee te beginnen zeur merrie. Begin deze week ging het beter dus weer begonnen met longeren, de voorbenen gingen harder dan de achterbenen :+ Ze was in elk geval weer vrolijk. Gisteren de zadelmaker gehad en weer een boommaat gegroeid kwa bespiering, vorig jaar ook al dus we zijn op de goede weg, ze is ook zo breed aan het worden!
Afbeelding

TinekeVD
Berichten: 1523
Geregistreerd: 10-11-14

Re: Het Connemara topic, deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-18 11:38

Oh Ria wat heerlijk wat heerlijk! Ik zou zeggen kijk en geniet maar dat zul je vast doen.

Marrit ik vind t echt top! Super leuk en knappe Lloyd!!

Saams tja het blijft lastig, sanne had laatst ook een stop op 2 merkte met losrijden dat hij niet enthousiast was tja twee dagen ervoor was sanne even terug van stage en gingen ze samen het bos in en Melody was KNETTER gek!! Dus spierpijn!!! Ja en idd heel jammer maar springen lukt dan gewoon niet.

Ze is nu weer weg, vlak voor onck komt ze terug... nu al zin in! En hij was zooooo vreselijk blij dat ze er weer was, zo mooi om te zien. Dan ben ik toch echt zijn tweede keus.

Jacobienx

Berichten: 111
Geregistreerd: 16-02-17

Re: Het Connemara topic, deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-18 14:58

En we hebben er weer een nieuwe Z connemara bij!

Vandaag de laatste punten behaald in het M2 dus heb nu gemaild naar ONCK om te proberen of ik daar Z1 kan starten. Super blij en trots. Bij het protocollen ophalen even heel emotioneel moment. Het is met ups en downs gegaan maar dan nu toch doorgezet en dat is beloond <3 Nu gaan we voor het sportpredicaat *\o/*
Afbeelding

Birgit01

Berichten: 780
Geregistreerd: 12-01-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-18 21:28

Gefeliciteerd Jacobien! Kan me voorstellen dat je supertrots bent!

esje007

Berichten: 620
Geregistreerd: 14-05-12
Woonplaats: Regio Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-18 22:40

Gefeliciteerd Jabobien!! Knap hoor! *\o/*

Punz

Berichten: 8562
Geregistreerd: 04-03-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-18 23:00

Gefeliciteerd!!!
Spannende stap hoor: overgang naar het Z1.
Zijn jullie er klaar voor? Of nog even de punten op de i zetten voor dat het winstpunt in het Z in zicht komt?

Jacobienx

Berichten: 111
Geregistreerd: 16-02-17

Re: Het Connemara topic, deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-18 11:49

bedankt!
Ga zaterdag Z1 starten om te wennen aan de grote baan. Misschien nog niet winstpunt waardig maar gewoon gaan en niet meer terug naar dat rottige M2 haha. De oefeningen zitten er al wel in maar het mag allemaal nog wat meer bevestigd. Op ONCK ga ik ook Z1 starten dus dan kijken of ik hem dan goed voor elkaar heb. Morgen voor t eerst proef oefenen want thuis hebben we geen 20x60 baan dus ben benieuwd!

Saaams

Berichten: 13262
Geregistreerd: 20-01-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-18 18:23

Vind het echt een prestatie hoor! Het Z. Doe het je niet na. Al zou ik het graag doen :+

Beaut mocht mee naar de zadelmaker. Bloedhitte helaas maar anders duurde het nog langer en het springzadel ligt echt beroerd..

Dressuurzadel is wijder. Van MW naar W. *\o/*
Deze drukte nu op haar schoft. Had ik niet verwacht.
Springzadel is weer flink opgevuld en recht getrokken. Beaut maakt het zadel altijd zelf scheef door de vulling weg te duwen, dus hij schoof naar rechts.
Daarna een nieuwe vliegendeken gekregen.. de mooie roze was kapot. Gelukkig garantie. Nu heeft ze een andere want ze had al weer een bulten golfslagbad.

Zadelmaker vond haar ook enorm verbeterd in het lopen. Ze loopt nu vanuit achter naar voor en vangt zichzelf na de galop ook mooi op, op achter ivm dat ze ter aarde stort op de voorkant. Ze voelt nog wel wat onstabiel wat zich uit in Max verstappen taferelen. Maar dat moeten we rustig trainen van de chiropractor.

:+

Afbeelding

Afbeelding

Jacobienx

Berichten: 111
Geregistreerd: 16-02-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-18 16:51

Dankjewel Saaams! Komt echt wel als je die plannen hebt. Als je er zelf maar in geloofd komt je vaak een heel eind. Top dat iemand anders ook ziet dat je vooruit gaat! Is altijd wel een bevestiging van je gevoel vind ik.

Vanochtend proef wezen oefenen en het ging best aardig. Pony had het super zwaar en warm dus lekker veel gestapt tussendoor. Les heeft nog wat gave plaatjes opgeleverd.


Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Power pown <3

Birgit01

Berichten: 780
Geregistreerd: 12-01-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-18 19:55

Super Saaams, dat de behandeling al zo snel lijkt te helpen!
Je hebt ‘m lekker aan het lopen Jacobien. ( jammer voor de foto’s dat z’n oortjes op jouw gericht zijn, bedoel ik niet mee dat ‘ie het niet naar zijn zin heeft)

Voordeel van springles ( vanavond) is dat de oortjes meestal naar de hindernis ‘kijken’. Was wel warm, maar toch nog maar gelest, vrijdagavond wedstrijd.

Afbeelding

En nog eentje gisteren in de wei! Lekker beest!
Afbeelding

TinekeVD
Berichten: 1523
Geregistreerd: 10-11-14

Re: Het Connemara topic, deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-18 12:14

Heerlijke foto’s Birgit en veel plezier vrijdag! Als het goed is dan even iets minder warm.

Jacobien wat top, punten bij elkaar voor t Z, knap hoor.

Saams wat fijn hè dat zo iemand dan ook ziet dat beaut zo vooruit gaat en zich ontwikkelt, jij voelt t en het is op foto’s goed te zien maar die bevestiging is dan toch wel heel erg fijn.

Hier zijn we de hele week vroeg op zit om een uur of 7 te paard voor de warmte aan. Nou twijfelde ik al een paar dagen asn Mel en had t idee dat er toch iets niet lekker zat ondanks dag hij ontzettend zijn best doet. Naar mijn idee toch gekomen na de over enthousiaste bosrit vorige week dus vandaag ter controle even afgereisd en wat bleek ... heiligbeen stond scheef tja daardoor strakke rugspier dus... Viola de boek weer recht gezet spieren los en een hele blije Melody

Birgit01

Berichten: 780
Geregistreerd: 12-01-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-18 16:30

Wat fijn dat je zo iemand achter de hand hebt Tineke waarbij je snel terecht kan. Dat mis ik hier wel.

Birgit01

Berichten: 780
Geregistreerd: 12-01-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-18 19:52

Afbeelding
Iets voor jou Ria?

Punz

Berichten: 8562
Geregistreerd: 04-03-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-18 21:42

:D
Dank voor je berichtje!

Ik was op facebook al getagd. En op zich zou ik dit best heel leuk vinden, maar heb het op dit moment zo verschrikkelijk druk, dus ga niet de tijd nemen om een mail te sturen oid.
En verder is dat dan werktechnisch ook wat lastig. Het zou leuk zijn om iemand vanuiy Connemara land in Bit te hebben staan, om over het ras te vertellen... maar weet niet of ik dat dan moet zijn.
Vrees dat een best substantieel deel van mijn clienten Bit zou kunnen lezen.. Dus weet niet of ik dat dan fijn vind...

Ik had zelf gedacht dat dit wel leuk zou zijn voor EK :D
Laatst bijgewerkt door Punz op 31-05-18 21:46, in het totaal 1 keer bewerkt

Punz

Berichten: 8562
Geregistreerd: 04-03-10

Re: Het Connemara topic, deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-18 21:45

En verder....

Newsflash:

Afbeelding

20 minuten hoestloos gestapt!!!

Tot aan controle de 13de mogen we alleen nog maar stappen, en vandaag voor het eerst gedurfd om een 20 minuten met hem te stappen. ( zou opgebouwd mogen worden tot ci drie kwartier,/ uur als de ademhaling maar rustig blijft) Vond het zo spannend: zo bang tóch weer een hoest te horen, een vochtige ademhaling of wat dan ook....
Maar whooohoooeeeee *\o/* in ieder geval voor nu niets van dat alles. Dus even heel erg blij en heel erg opgelucht, Vond dit echt spannend!

Birgit01

Berichten: 780
Geregistreerd: 12-01-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-18 22:05

Wat fijn Ria, lijkt me inderdaad spannend! Ben nu bij Pandora een week met der korrels bezig ( Balsamic control) en van de week met rijden nog niet gehoest. Nog wel eens met eten en opstaan na het liggen. Ik ga in ieder geval de pot opmaken en als het dan niet betert maar weer de dierenarts.

TinekeVD
Berichten: 1523
Geregistreerd: 10-11-14

Re: Het Connemara topic, deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-18 09:28

Oh Ria wat heerlijk!!!!!!

Birgit het is idd fijn, iedere donderdag kun je er terecht, andere dagen werkt hij op grote stallen. En hopelijk betert het hoesten bij jou ook.

Saaams

Berichten: 13262
Geregistreerd: 20-01-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-18 18:03

Tineke, Dat is ideaal een vaste dag dat je terecht kan.

Heerlijk Ria, wauw wat moet dat fijn zijn. Weer na lange tijd stapritje op Jou! Duimen draaien dat hij zich zo fit blijft voelen!


Hier erg in dubio. Wanneer ik Beaut moet verhuizen. Stal is per vandaag beschikbaar. Maar wanneer zal ik er verplaatsen, voor het onck, na het onck, gewoon eind van de maand? Zo lastig..