het Schwarzwalder fuchs kletstopic

Moderators: Sica, C_arola, Neonlight, balance

 
 

sasika

Berichten: 2180
Geregistreerd: 14-06-06
Woonplaats: Beinsdorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-18 20:50

Mirrav wat een plaatje is het toch!

Hoe gaat het oefenen tot nu toe aan de lange lijnen? Pakt hij het goed op?



Gisteren Moos weer is voorzien van een hengstenvlecht en wat een body begint hij nu toch te krijgen.. wat een beetje gras en training wel niet doen :)


Afbeelding


Love_Rosie

Berichten: 1482
Geregistreerd: 01-06-12

Re: het Schwarzwalder fuchs kletstopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-18 13:06

Ja body krijgen ze wel van gras _O- .
Ik rijd ivm de hitte steeds maar heel vroeg, dan zit er ook nog niet zo'n dikke grasbuik aan.
En dan passen m'n rijlaarzen tenminste nog dicht :+. Aangezien ik m'n wedstrijden door de week 's avonds plan ivm werk in weekend gaat dat nog wel even een uitdaging worden met opgezette benen _O-

Helaas ben ik nu zelf ziek met dit mooie weer & ga ik al paar week naar fysio die me met dry needling behandeld, waarna ik een paar dagen niet zwaar mag (en kan) tillen.

dierfysio

Berichten: 5288
Geregistreerd: 16-10-05
Woonplaats: Leusden

Re: het Schwarzwalder fuchs kletstopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-18 19:34

Afbeelding
M'n uitzicht gisteravond! <3 Anderhalf hart geduld eindelijk beloond; Jupp is weer rijpaard geworden. Wel een project hoor; hij snapt niks, moet alles nog leren. Maar hij was erg braaf. Hopelijk blijft dat zo! :)

*\o/* www.dierfysio.nu voor dierfysiotherapie en chiropractie paard *\o/*
trotse mama van twee knappe zonen!

pillow
Berichten: 7727
Geregistreerd: 23-09-11
Woonplaats: naast het drents friese wold

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-18 21:48

Afbeelding
Faja op haar zondags

Faja V. Modim M. Franzi V. Vento x Max

MirRav

Berichten: 32
Geregistreerd: 29-10-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-18 14:59

sasika schreef:
Mirrav wat een plaatje is het toch!

Dankjewel... :o

Hoe gaat het oefenen tot nu toe aan de lange lijnen? Pakt hij het goed op?

We hebben helaas nog niet weer veel kunnen oefenen, aangezien ik zijn neus nog wel regelmatig iets naar buiten moet zetten en ik dan dus over zijn rug moet met mijn arm, is dat nog te hoog voor mijn arm i.v.m. die slijmbeursonsteking, maar hij vindt het allemaal heel leuk.

Gisteravond laat maar lekker een paar rondjes gestapt over de drafbaan, ook dat vindt meneer erg leuk.




Gisteren Moos weer is voorzien van een hengstenvlecht en wat een body begint hij nu toch te krijgen.. wat een beetje gras en training wel niet doen :)

Hahhaa ja dan gaat het ineens hard he?!


[ [url=m/cHgFMR.jpg]Afbeelding[/url] ]

MirRav

Berichten: 32
Geregistreerd: 29-10-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-18 15:03

pillow schreef:
[ [url=m/eI65fq.jpg]Afbeelding[/url] ]
Faja op haar zondags

Wauw wat is Faja al groot en mooi, ik heb haar nog steeds als veulen in gedachten hahaha

brombacher
Berichten: 3
Geregistreerd: 29-06-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-18 21:56

Goedenavond Schwarzwälder Fuchs eigenaren/liefhebbers,

Graag wil ik van dit Forum gebruik maken om u te informeren dat de Schwarzwälder Fuchs Vereniging Nederland een rit organiseert in het Nationaal Park de Utrechtse Heuvelrug op 24 juni 2018. Op onze Facebookpagina (Schwarzwälder Fuchs Vereniging Nederland) en website (http://www.sfvn.nl) kunt u hier meer informatie over lezen. Inschrijven is nog mogelijk tot 1 juni a.s.

Afbeelding

BianCatjee

Berichten: 3177
Geregistreerd: 17-01-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-18 08:46

Het is een erg mooi bos om te rijden! :o
Wij komen er ook elk jaar met vereniging de stichtse aanspanning.

Helaas voor mij dit jaar niet te doen op die datum.. volgende keer hoop ik wel mee te kunnen

<3 Megan ♡

sasika

Berichten: 2180
Geregistreerd: 14-06-06
Woonplaats: Beinsdorp

Re: het Schwarzwalder fuchs kletstopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-18 21:30

Love Rosie haha ja ik bedoelde dan niet de grasbuik _O- die probeer ik tegen te gaan met een graasmasker.

Ojeej beterschap zeg!!


Dierfysio wat heerlijk om weer aan de slag te gaan met jupp! De knoppen komen vanzelf wel weer



Is de rit van de vereniging ook openbaar voor niet leden?

BianCatjee

Berichten: 3177
Geregistreerd: 17-01-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-18 21:38

sasika schreef:
Love Rosie haha ja ik bedoelde dan niet de grasbuik _O- die probeer ik tegen te gaan met een graasmasker.

Ojeej beterschap zeg!!


Dierfysio wat heerlijk om weer aan de slag te gaan met jupp! De knoppen komen vanzelf wel weer



Is de rit van de vereniging ook openbaar voor niet leden?


Ja ook voor niet leden met een Fuchs ;) (ik ben ook geen lid)

<3 Megan ♡

Love_Rosie

Berichten: 1482
Geregistreerd: 01-06-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-18 18:30

sasika schreef:
Love Rosie haha ja ik bedoelde dan niet de grasbuik _O- die probeer ik tegen te gaan met een graasmasker.

Ojeej beterschap zeg!!


Dierfysio wat heerlijk om weer aan de slag te gaan met jupp! De knoppen komen vanzelf wel weer

Is de rit van de vereniging ook openbaar voor niet leden?


Haha snap ik, hij ziet er zo ook goed uit hoor, mooi qua dikte.
Zo zag Ot er afgelopen winter ook uit en daar ben ik erg tevreden mee.
Nu wel weer wat dikker door gras, maar nog wel acceptabel :j .

Hebben die van jullie ook zo'n last van de warmte?
Ik zat er vanochtend om half 9 al op maar dat was voor Ot al te warm.
Nu was het hier vanochtend ook windstil dus was het ook al vroeg heel warm..

Fid

Berichten: 140
Geregistreerd: 09-03-16
Woonplaats: Oirlo

Re: het Schwarzwalder fuchs kletstopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-18 19:13

Daxos heeft nu ook heel veel last van de warmte. Die al nat van het niks doen. Dus of smorgens of savonds laat in de bak wat spelen en vrijheidsdressuur en verder vakantie.

BianCatjee

Berichten: 3177
Geregistreerd: 17-01-06

Re: het Schwarzwalder fuchs kletstopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-18 21:55

Ja mijn dames hebben al 2 weken vrij.. zijn nat van het niks doen. Hoop gauw weer even iets te kunnen doen met ze :)

<3 Megan ♡

sasika

Berichten: 2180
Geregistreerd: 14-06-06
Woonplaats: Beinsdorp

Re: het Schwarzwalder fuchs kletstopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-18 01:31

Ja Moos heeft deze week ook weinig gedaan. Niet te doen die benauwde warmte.

MirRav

Berichten: 32
Geregistreerd: 29-10-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-18 08:44


BianCatjee

Berichten: 3177
Geregistreerd: 17-01-06

Re: het Schwarzwalder fuchs kletstopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-18 16:25

Miriam leuke fotos! Heb de filmpjes ook voorbij zien komen, hij had er zin in ;) dat zouden mijn dames niet doen denk ik, te bang dat ze nat worden haha (vooral megan)


Helaas moet ik jullie mededelen dat ik al enige tijd in een lastige situatie zit.. maar ik heb afgelopen weekend definitief besloten dat helaas 1 van mijn 2 dames verkocht zal gaan worden :( vanavond ga ik even zitten voor een advertentie..
Mochten jullie nog iemand weten die op zoek is naar een super brave Fuchs van 9 jaar, dan hoor ik het graag. Ze gaat uiteraard alleen weg naar een super goed huisje waar ik een goed gevoel bij heb!

<3 Megan ♡

pillow
Berichten: 7727
Geregistreerd: 23-09-11
Woonplaats: naast het drents friese wold

Re: het Schwarzwalder fuchs kletstopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-18 22:32

BianCatjee. Wat jammer dat je haar moet verkopen, zal wl moeilijk voor je zijn. Ik heb eventueel wel belang bij Megan, die kan mooi bij Faja in het span, als de maat ook hetzelfde is.

Faja V. Modim M. Franzi V. Vento x Max

BianCatjee

Berichten: 3177
Geregistreerd: 17-01-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-18 22:40

pillow schreef:
BianCatjee. Wat jammer dat je haar moet verkopen, zal wl moeilijk voor je zijn. Ik heb eventueel wel belang bij Megan, die kan mooi bij Faja in het span, als de maat ook hetzelfde is.


Ja moeilijk is het zeker.. :(
Voor nu staat maquavinci te koop en blijft megan, maar mocht ik toch besluiten megan te verkopen dan houd ik het zeker in gedachte! (Megan is inmiddels 1.50 denk ik maar moet ze nodig eens echt opmeten, maar die meetdingen zijn zo gruwelijk duur en dat vind ik zonde voor die ene keer..)

Faja is echt mooi geworden! <3 als ik aan faja denk zie ik die veulen foto's voor me maar ze is allang veulen af..

<3 Megan ♡

pillow
Berichten: 7727
Geregistreerd: 23-09-11
Woonplaats: naast het drents friese wold

Re: het Schwarzwalder fuchs kletstopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-18 22:48

Faja is nog maar 144 cm. Ik zet er een lange lat recht naast en vervolgens een waterpas op de schoft en tegen de lat. Streepje onder de waterpas op de lat en meten maar.

Faja V. Modim M. Franzi V. Vento x Max

BianCatjee

Berichten: 3177
Geregistreerd: 17-01-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-18 07:51

pillow schreef:
Faja is nog maar 144 cm. Ik zet er een lange lat recht naast en vervolgens een waterpas op de schoft en tegen de lat. Streepje onder de waterpas op de lat en meten maar.


Dat is een handige tip! Dat gaan we eens proberen vandaag of morgen :D

<3 Megan ♡

MirRav

Berichten: 32
Geregistreerd: 29-10-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-18 10:20

Hallo allemaal, ik heb even een vraagje. Aangezien Manolito het voor de kar lopen zo leuk vond toen hij beleerd werd wil ik hier misschien zelf ook iets mee gaan doen. We hebben bij stal een mooie lange drafbaan, dus ik kan daar veilig oefenen haha. Nu ben ik hier helemaal niet in thuis, kan iemand mij dus informeren wat voor spullen jullie er voor gebruiken? Een fuchs is natuurlijk wel weer wat anders als de andere paarden hahah. Ik heb iemand op stal die me les kan geven, dus het gaat me vooral om wat voor soort tuig en kar. Ik hoor het graag. Groetjes Miriam
Afbeelding

sasika

Berichten: 2180
Geregistreerd: 14-06-06
Woonplaats: Beinsdorp

Re: het Schwarzwalder fuchs kletstopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-18 19:30

Biancaatje wat een moeilijke beslissing zeg! Komt vast een goed huisje voor!

MirRav het is natuurlijk voornamelijk wat je zelf wil. Ik persoonlijk houd van harde banden en luchtvering op mijn wagen. Daarnaast is mijn wagen bijvoorbeeld wel echt bedoeld voor de wedstrijden.

Voor op de weg zou ik eerder luchtbanden aanraden en zitplek als je meerdere mensen mee wilt nemen.

En tuig is wel goed kijken. Vind zelf wel lastig. Moses heeft momenteel allemaal losse onderdelen tussen full en extra full.

Afbeelding

BianCatjee

Berichten: 3177
Geregistreerd: 17-01-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-18 09:04

-:(- -:(- heb ik net een lang bericht getypt kan ik weer opnieuw beginnen... -O-
Vanmiddag nieuwe poging.. nu eerst maar aan het werk

<3 Megan ♡

spotterick

Berichten: 757
Geregistreerd: 27-10-13

Re: het Schwarzwalder fuchs kletstopic

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 12-06-18 15:18

heb je al een nieuw huisje kunnen vinden voor je mooie paardje Biancatje?
Deze zomer ga ik langzamer hand beginnen aan het beleren van Mephisto kan het haast niet geloven dat het al 3 jaar is dat ik hem heb :o

daaf4ever
Berichten: 2729
Geregistreerd: 30-10-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-18 15:22

Dierfysio; wat een heerlijk gezicht, genieten of niet! :) Hoe gaat het nu verder?

BianCaatje; wat onwijs jammer... heb je inmiddels al een nieuwe eigenaar gevonden of niet niet?

Miriam; succes met het mennen. Mack heeft eerder boomslepen gedaan bij zijn vorige eigenaar in Duitsland, wij hebben nooit met hem gemend.

Verder zie ik nog een mooie Moses, strak hoor!!



Helaas heb ik ook minder leuk nieuws... Door tijdgebrek (wegens veel zorgen en natuurlijk mijn zoontje die in december geboren is) en het feit dat de klik uitbleef, hebben wij besloten om Mack te verkopen.

Het ging ineens allemaal zo snel en zo 'toevallig'. Ik reageerde op iemand die een fjord zocht voor onder een huifkarbed of een SF niks voor ze was ivm hun brave rustige karakter en intelligentie.
Daarop reageerde weer iemand anders privé of ik bekend was met de SF en of ik er 1 had staan.....

Euhm, ja die heb ik wel.... Nouja we raakten aan de praat en om een heeeeeeeeel lang verhaal kort te maken; vorige week maandag is hij naar zijn nieuwe vrouwtje vertrokken. Aan de ene kant heel klote, want je koopt niet een paard met de intentie om hem na 1.5 jaar weer te verkopen, echter voelde het zo goed met deze vrouw... Dat mijn moeder en ik Mack los konden laten en hem aan haar toe konden vertrouwen.

Volgens de foto's en berichtjes die we krijgen heeft hij het super naar zijn zin, hij mag daar lekker bospaard zijn!

Ik hoop dat ik hier nog wel mee mag kletsen, het blijft een geweldig ras en zal genieten van jullie verhalen en foto's :)

07-12-2005 Rust zacht lieve Daaf.
22-11-2016 Rust zacht lieve Blue.
Bedankt voor alles


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 6 bezoekers