Het Connemara topic, deel 2!

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Punz

Berichten: 8562
Geregistreerd: 04-03-10

Re: Het Connemara topic, deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-18 23:58

Ohhh Die laatste foto! <3 <3 <3

Saaams

Berichten: 13262
Geregistreerd: 20-01-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-18 09:06

Mooie fotos! Ik vind die bloemen net zo’n gave sfeer geven als bloesems.

Beaut was gister mee op crossles. Klein beetje teleurgesteld in haar gedrag. Maar ze maakte het snel goed door met een rotgang zo de waterbak in te rennen :+
Alleen zijn mn laarzen kapot gegaan.. nog voor de les.. gelukkig mocht ik Hanneke haar chaps lenen.


Afbeelding

Afbeelding


Piaffe is hierbij ook bevestigd. Geen idee wat ze hier deed }:0

Afbeelding

Tribunals

Berichten: 2682
Geregistreerd: 22-06-10
Woonplaats: Steenwijk

Re: Het Connemara topic, deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-18 09:59

Leuk zo bij die bloemen!

Ziet er leuk uit Saaams maar wat ontzettend zonde van je laarzen! Welke waren het? :\

Saaams

Berichten: 13262
Geregistreerd: 20-01-10

Re: Het Connemara topic, deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-18 10:01

DeNiro’s. Rits is volledig stuk. Maar ze hebben wel heel erg te lijden hoor met water en zand.

Tribunals

Berichten: 2682
Geregistreerd: 22-06-10
Woonplaats: Steenwijk

Re: Het Connemara topic, deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-18 11:35

Ah enkel de rits? Dan valt het gelukkig mee.

Saaams

Berichten: 13262
Geregistreerd: 20-01-10

Re: Het Connemara topic, deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-18 11:38

Ja en enkele stiksels maar daar stoor ik me niet aan :+

Gizeppie

Berichten: 2777
Geregistreerd: 23-02-12
Woonplaats: In mijn hangmat

Re: Het Connemara topic, deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-18 18:15

Zoals belooft ga ik jullie foto's sturen van Flynn op zijn nieuwe plekje. O wat ben ik opgelucht en wat doet hij het goed. Beetje te goed (dik aan het worden).

Wat een mooie cross foto's heb je Saams! Echt gaaf! Wel jammer dat je laarzen stuk zijn..

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Saaams

Berichten: 13262
Geregistreerd: 20-01-10

Re: Het Connemara topic, deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-18 18:50

Hij ziet er happy uit.

Beaut was zo monsterlijk. Zo stout.
Binnen springen als een gek, dikke 1.10 oxer met ruimte zat (na afloop). Parcours buiten a 80 cm. Niet meer verder komen dan hindernis 2... 2 keer!! Echt teleurgesteld.

Afbeelding

Marrit13

Berichten: 3383
Geregistreerd: 25-04-09
Woonplaats: een Friezin in Gelderland!

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-18 20:26

Ooh mooi Esje! Rebel heeft zulke mooie lange manen <3

Gaaf Tribunals! Daar zullen vast hele stoere actiefoto’s uit gekomen zijn!!

Fijn Gizeppie! Hopelijk is hij weer snel de oude. Fijn dat je zo snel iets nieuws hebt gevonden!

Hoorde van Hanneke al dat de cross goed gegaan was! *\o/* Dan wel jammer dat het vandaag niet gelukt is.. Misschien even wat rustiger aan doen met uitjes en dingetjes? Misschien is het iets teveel of zo? Konden ze maar praten soms he.. :\

Zondag heb ik weer wedstrijd gehad, mijn 3de en weer veel dingen die vorige keer minder gingen, kunnen verbeteren! Resulteerde in een 3de plaats als ukkie tussen de best wel grote paarden *\o/* <3 Súpertrots op mijn knappe man, dit had ik nooit durven dromen. We (ik) komen van zo ver (als in: EK moest er soms bijna naast lopen omdat ik het eng vond en zooo _O- ). Zo leuk! Ik kan zo op hem bouwen, superfijn is dat. En het jurycommentaar ben ik nog meest trots op!

Afbeelding

Mag er meer doorheen maar middendraf is nog niet zo ons sterkste punt (omdat je dan sneller moet :)) )
Afbeelding

Binkie <<)
Afbeelding

Saaams

Berichten: 13262
Geregistreerd: 20-01-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-18 20:42

Ik weet niet of dat het is. Want dit was gewoon thuis? Ik zat sowieso al in dubio na de crossles een springwedstrijd. Maar ik zou maar 1 rondje doen en omdat het toch vertrouwd eigen terrein was. Had ik overlegd en dat zou ze wel aan kunnen.
Crossles gisteren ging dus ook al ruk. Ze voelt verder echt fit, energiek en dressuurmatig met inrijden liep ze echt hemels! Ze was zo los. Inrijden gaf ze me ook echt een goed gevoel. Dat ik echt zoiets had nou, we gaan een rondje knallen. Ik hoefde geen prijs en barrage ect. Wilde een rondje zonder weigering.

Ze heeft nu 2 dagen vrij, lekker de hele dag t land op. Donderdag gaan we even was dressuurmatig stretchen.

Volgende week komt de masseur ook weer voor haar en gaan we naar de zadelmaker voor een check.

Punz

Berichten: 8562
Geregistreerd: 04-03-10

Re: Het Connemara topic, deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-18 23:21

Marrit: ook hier nog maar een gefeliciteerd !! *\o/* *\o/* *\o/* Zo gaaf, en zo stoer!
Echt geweldig!!

Saams: kan me voorstellen dat je baalt. Lastig om uit te zoeken wat het dan kan zijn he.
Maar zou ze misschien ook gewoon spierpijn kunnen hebben? Of gewoon wat meer hersteltijd nodig hebben tussen twee parcoursen?? Ik probeer maar gewoon mee te denken hoor. Maar juist omdat ze de ene keer zo goed gaat, en dan de andere keer toch in stop modus terecht komt ( eigenlijk bij de crossles al, of niet?) Zou ze dan toch ergens in haar lijf even wat last hebben. Niet als in dat er wat mis is, maar gewoon.. simpelweg spierpijn van het oprekken van haar lijf?? En dan dus even niet willen springen omdat dan toch ook wat rekwerk is, wat misschien minder fijn voelt
( zoals wij bv niet graag van de trap af lopen als je spierpijn hebt in je kuiten?)

En nogmaals, geen idee hoor. Probeer gewoon een beetje met je mee te denken, want dit is dan toch best jammer..

Saaams

Berichten: 13262
Geregistreerd: 20-01-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-18 07:31

Zijn echt gave fotos Marrit. Hij loopt zo stoer.

Ze begon zondag inderdaad ook al. Had er al expres vrijdag en zaterdag extra vrij gegeven. Omdat ik haar inderdaad niet wilde overvragen. Ze is nu ook wel hengstig. Maar dat lijkt me geen reden. Ik denk dat het toch gissen blijft naar de oorzaak. Maar we gaan gewoon weer rustig verder. Voorlopig heeft ze naast les bij EK geen zware dingen op de planning.

Birgit01

Berichten: 780
Geregistreerd: 12-01-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-18 14:04

Gefeliciteerd Marrit. Ziet er goed uit op de foto’s.

Vervelend Saaams! Is ze ook gewoon kijkerig op de hindernissen of maakt het eigenlijk niet uit wat er staat. Pandora is heel kijkerig wat hindernissen betreft en eigenlijk alles waar ze der voeten op moet zetten. Een traktorspoor in de modder is bv ‘not done’. Dus vrees ook dat we 1 juni niet zo ver gaan komen in het parcours!

Saaams

Berichten: 13262
Geregistreerd: 20-01-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-18 14:13

Ze kan zeker kijkerig worden op de hindernis! Maar dan zijn het voornamelijk felgekleurde planken. Dit zijn de hindernissen die ze al jaren gebruiken. Dus ze heeft ze al vaker gezien op wedstrijd thuis.
Ze ging vandaag alweer vol in galop en hinnikend tegelijkertijd de wei door. Malle pony :=

Ik denk dat ze moeite heeft met het verwerken en focussen in drukke ruimtes. Dus soort claustrofobie? := We gaan gewoon lekker kilometers maken. Ze is nog jong zat en ze is niet gekocht om Z te gaan lopen. Ik weet gewoon dat ik een pony heb gekocht waarbij niet alles vanzelf gaat, dat kan enorm frustreren op het moment dat een ander wel altijd rond komt, zelfs ponys van 4 met geen parcourservaring of ruiters die zelf niet meer rijden waarbij de ponys/paarden alles op lossen.
Maar het gevoel als het ons wel lukt is natuurlijk heel fijn! Ze kan het allemaal, ze wil het ook allemaal heel graag. Maar ze weet soms ook niet wat ze moet en dan heeft ze denk ik gewoon niet volledig het vertrouwen dat ik er wel help.

Ik kreeg nog fotos binnen van de duinen meeting. Te mooi om niet te delen:

Afbeelding

Afbeelding


Komt vast goed in juni, lekker genieten en niet te moeilijk denken!

Birgit01

Berichten: 780
Geregistreerd: 12-01-15

Re: Het Connemara topic, deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-18 14:30

Die eerste foto lijkt wel uit een film <3

Nou Pandora heeft nog nooit een parcours gezien, dus we verwachten er niet veel van! Maar gelukkig hebben we er 2 mee. Haar instructeur wil ook mee, dus beetje jammer als je maar tot de 2de hindernis komt. Alles in Zeeuw-Vlaanderen is ook altijd ver ( nu ook weer dik een uur), dus anders beetje zonde van zijn tijd. Alhoewel hij op het moment zelf ook zo’n ( weiger) paard heeft, dus hij zal het wel snappen.

Saaams

Berichten: 13262
Geregistreerd: 20-01-10

Re: Het Connemara topic, deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-18 14:39

Mocht je de kans krijgen. Vraag of je dan achter een ander paard aan mag in het parcours, een ervaren paard. Dat helpt bij ons wel eens. Om even ritme te pakken.

Birgit01

Berichten: 780
Geregistreerd: 12-01-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-18 16:18

Dat zou inderdaad wel eens kunnen helpen! Maar geen idee of dat mag.

koeke

Berichten: 868
Geregistreerd: 29-09-03
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-18 19:54

Oh Saams, die eerste foto in de duinen! Net een sprookje. Vind je crossshirt in actie ook supergaaf. Jammer dat het springen even niet lekker ging, lucht zat over die oxer. Kan me voorstellen dat de hengstigheid ook meewerkt (nou ja tegenwerkt dus). Weet niet of je een logboekje bijhoudt? Dat geeft soms ook inzicht. Ben zelf paar weken geleden vervelend van mijn jonkie gevallen, achteraf denk ik dat de hengstigheid toen ook een rol speelde. Wel grappig: gister op pad voor een nieuwe cap. Was er een die me veel te duur was, maar geweldig zat en er nog mooi uitziet ook. Dus kom thuis met mijn Kask en zie dat jij die ook hebt. Vond hem al zo mooi toen je hem net had, nu heb ik er zelf lekker ook een :)

Fijn Gizeppie dat je zo snel een nieuw plekje hebt gevonden! Bevalt het en gaat het goed met Flynn?

Wat goed van Lloyd en jou Marrit. En wat zit je er blij op!

Die eerste foto van Rebel vind ik briljant Esje :D Echt net een kameel met punt-oren. Mooie kuif heeft Rebel. Vind die foto in het lange gras ook gaaf.

Bedankt voor de uitleg over HWSD Punz. Wist niet dat er nog geen begin bekend was, mooi dat er steeds meer getest wordt. Is er al een idee over het percentage dragers? Volg het WFFS verhaal op de voet en da's qua vererving hetzelfde. Lijkt me bij een gesloten stamboek helemaal lastig.

Saaams

Berichten: 13262
Geregistreerd: 20-01-10

Re: Het Connemara topic, deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-18 20:06

Haha mooi zijn ze he! Ik vind hem echt zo fijn. Super duur en ik verklaarde mezelf ook echt zwaar voor gek. Maar geen spijt. Kreeg van de andere altijd hoofdpijn. Ben wel nu bang te vallen dat ie dan stuk gaat :+
Gefeliciteerd met je aankoop!

Ik houd geen logboek bij. Omdat ik het nooit echt merk.. ze staat niet overdreven te plassen of zo.

Gizeppie

Berichten: 2777
Geregistreerd: 23-02-12
Woonplaats: In mijn hangmat

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-18 21:07

koeke schreef:
Oh Saams, die eerste foto in de duinen! Net een sprookje. Vind je crossshirt in actie ook supergaaf. Jammer dat het springen even niet lekker ging, lucht zat over die oxer. Kan me voorstellen dat de hengstigheid ook meewerkt (nou ja tegenwerkt dus). Weet niet of je een logboekje bijhoudt? Dat geeft soms ook inzicht. Ben zelf paar weken geleden vervelend van mijn jonkie gevallen, achteraf denk ik dat de hengstigheid toen ook een rol speelde. Wel grappig: gister op pad voor een nieuwe cap. Was er een die me veel te duur was, maar geweldig zat en er nog mooi uitziet ook. Dus kom thuis met mijn Kask en zie dat jij die ook hebt. Vond hem al zo mooi toen je hem net had, nu heb ik er zelf lekker ook een :)

Fijn Gizeppie dat je zo snel een nieuw plekje hebt gevonden! Bevalt het en gaat het goed met Flynn?

Wat goed van Lloyd en jou Marrit. En wat zit je er blij op!

Die eerste foto van Rebel vind ik briljant Esje :D Echt net een kameel met punt-oren. Mooie kuif heeft Rebel. Vind die foto in het lange gras ook gaaf.

Bedankt voor de uitleg over HWSD Punz. Wist niet dat er nog geen begin bekend was, mooi dat er steeds meer getest wordt. Is er al een idee over het percentage dragers? Volg het WFFS verhaal op de voet en da's qua vererving hetzelfde. Lijkt me bij een gesloten stamboek helemaal lastig.


Flynn doet het veel beter dan op zijn oude plekje. Ik denk dat ik de juiste keuze heb gemaakt.

Punz

Berichten: 8562
Geregistreerd: 04-03-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-18 22:25

Inderdaad verloopt de vererving hetzelfde : autosomaal recessief. Dik probleem als je het niet weet dat het er is want dan kan het als het ware als een veenbrand, ondergronds, ongezien zich als het ware verspreiden.
Geen enkel probleem als je het wel weet én er is een test beschikbaar. Simpelweg testen en dan verstandige combinaties maken. Dan hoef je bij een vrije merrie die fantastische hengst die drager is écht niet te laten staan.

En testen is bij de nederlandse fokkers niet meer een kwestie van "mooi dat er steeds meer getest wordt": zo goed als alle ponys worden getest, en voor de dekhengsten is het een voorwaarde dat ze getest worden.
Het ierse stamboek stelt verder dat alle ponys die na 2017 geboren zijn, bij stamboekopname op 2 of 3 jarige leertijd, getest moeten zijn op HWSD. Over een paar jaar is dus van elke in het Ierse stamboek opgenomen pony de HWSD status bekend, en ook voor dochterstamboek geld deze verplichting.

Dus: alle connemara pony dochter stamboeken zijn verplicht om er voor te zorgen dat dieren die na 2017 geboren zijn, bij stamboek opname getest zijn.

Nederlandse fokkers lopen hier overigens wat voor op de regelgeving: zodra de test beschikbaar was zijn ze al gaan testen .En echt niet elke pony is getest, maar de serieuze fokkers hebben hun materiaal getest.

esje007

Berichten: 620
Geregistreerd: 14-05-12
Woonplaats: Regio Eindhoven

Re: Het Connemara topic, deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-18 21:26

Marrit, gefeliciteerd met je 3e plek! Die pownies en hun amazones doen het toch maar goed zo tussen de paarden!! Lloyd ziet er ook super uit, wat glanst hij als een spiegel!

Saaams, lastig als het zo moeilijk grijpbaar is waarom het soms wel en soms niet lukt. Inderdaad...als ze konden praten zou het makkelijker zijn. (hoewel ik me soms ook afvraag of ze dan zo braaf zouden luisteren).
Gizepppi wat fijn dat Flynn nu veel beter op z'n plek is, goede keuze dus om te verkassen!!

Punz: aan het aftellen tot je JJ mag oppikken??

Punz

Berichten: 8562
Geregistreerd: 04-03-10

Re: Het Connemara topic, deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-18 21:40

JAAAAAAAAAAA

*\o/* *\o/* MORGEN *\o/* *\o/*

Saaams

Berichten: 13262
Geregistreerd: 20-01-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-18 21:47

Wat fijn! Was de laatste uitslag goed (van deze week)? Of hoor je dat pas morgen?

Saaams

Berichten: 13262
Geregistreerd: 20-01-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-18 11:53

Kleine update hier:

Vandaag kwam er een chiropractor op stal. Eentje die leerling is van Steffie vd Laarse. Hij kwam voor een stalgenoot en was erg indrukwekkend wat hij deed. Gevraagd of hij even naar Beauty kon kijken. Hij had zo’n medelijden met haar, dat hij er gelijk behandeld heeft. Ze zat vast vanaf wervel L3 tm L7 en ze er was geen beweging mogelijk in haar bekken. Daardoor liep ze ook met hoofdpijn. Je zag ook mooi verschil. In de stap bewegen de bekken vaak van boven naar beneden zeg maar. Beaut beweegt van links naar rechts.

Verklaard ook ons springen. Lange lijnen kan ze wel, scherpe bochten draaien doet haar pijn/is niet haalbaar dus valt ze stil in haar lopen.