Konik-eigenaren, deel 2!

Moderators: Sica, C_arola, Neonlight, balance

 
 
kwita

Berichten: 6542
Geregistreerd: 14-04-14

Re: Konik-eigenaren, deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-18 19:00

Wat vervelend sandra, hopelijk komt het goed! We wachten af...
Hier is er iets aan het ontwikkelen.....eind mei zien we het resultaat ik vind het rete spannend!
Ook ontwikkelt onze duizend poot zich tot iets verassends ze doet aan voltigeren met onze dochter !, alle gedoe ze vind het prima ik ben zo trots op die 2 ,ze springt er zo bovenop vanaf de grond...en dan is dochter nog maar 5! wilde ook een gave foto uploaden maar dat lukte niet!
Ook is er minder nieuws...skylar staat te koop omdat hij echt te veel temprament heeft voor ons meisje. Ja ik moet nog aan het idee wennen.Maar hij kan toch niet zomaar hier zijn voor de heb....wat zal ik hem missen, maar wie weet hoe gelukkig hij iemand nog gaat maken.

Tijd heeft vleugels maar geen teugels, carpe diem!


StormMilagro

Berichten: 1755
Geregistreerd: 22-05-10
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-18 22:54

Ach wat jammer van Skylar! Maar wat je zegt, te leuk om grasmaaier te zijn. Hopelijk vind je een goed huisje voor hem.

Hoe gaat het er nu mee Sandra?

Night gathers and now my watch begins - The world is not in your books and maps, it’s out there - May we meet again
:¨·.·¨:
`·. Montana & Rio


SandravdB

Berichten: 2805
Geregistreerd: 13-06-04

Re: Konik-eigenaren, deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-18 05:40

Gaat goede kant op, dierenarts verwacht dat ze binnen een week opgeknapt moet zijn en koortsvrij moet zijn. Dus even afwachten of dit uit gaat komen

kerstmuts

kwita

Berichten: 6542
Geregistreerd: 14-04-14

Re: Konik-eigenaren, deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-18 09:43

is er een idee wat het was of waar het vandaan komt?Dat zal best schrikken zijn als je nieuwe paardenkind zo ziek is!

Tijd heeft vleugels maar geen teugels, carpe diem!

SandravdB

Berichten: 2805
Geregistreerd: 13-06-04

Re: Konik-eigenaren, deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-18 14:00

Opgelopen in loods van slachthuis vermoed ik omdat er daar heel veel verschillende paarden bij elkaar staan, ze heeft luis, droes en wormen en wordt hier dus voor behandeld en gaat de goede kant op,

kerstmuts

SeaSide

Berichten: 2301
Geregistreerd: 17-11-12
Woonplaats: Groote Keeten

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-18 12:45

SandravdB schreef:
Opgelopen in loods van slachthuis vermoed ik omdat er daar heel veel verschillende paarden bij elkaar staan, ze heeft luis, droes en wormen en wordt hier dus voor behandeld en gaat de goede kant op,


Ik meld mij ook heb 3 veulentjes staan die uit het zelfde slachthuis kwamen, zijn direct bij ons in quarantaine gezet toen bleek dat Sandra haar veulen mogelijk droes had.
Afbeelding
Zijn tot nu toe geen droes verschijnselen geweest wel had 1 veulen een enorm gat onder zijn kaak -O- , maar dat gaat inmiddels de goede kant op.

Help my naar de finale van de Hollands Got Horsemanship wedstrijd! Stem via deze link https://mycompass.horse/home/nl-nl/mark ... en-van-sea
Sociale media:
Tiktok: Priscilla_otto
Insta: Priscilla_otto
YT:Seaside Horse Adventures
FB: Seaside Horse Adventures
Lessen of vragen over vrijheidsdressuur mail dan naar: seasidehorseadventure@gmail.com

kwita

Berichten: 6542
Geregistreerd: 14-04-14

Re: Konik-eigenaren, deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-18 08:38

Dames wat ben ik blij dat er hier 4 paarden op bokt staan en een 2e kans krijgen,heb er geen tijd en plaats voor dus ben jullie dankbaar dat jullie dat willen doen! *\%/*

Tijd heeft vleugels maar geen teugels, carpe diem!

KimIndah

Berichten: 625
Geregistreerd: 03-02-14
Woonplaats: Veldhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-18 20:35

Hoi dames!

Dat is alweer even geleden!

Wat ontzettend leuk on te zien dat er 4 konikbaby's hier terecht zijn gekomen. Heb mijn vriend het bericht van het slachthuis ook laten zien en mijn grootste pruillip opgezet, maar dat mocht niet baten.

Hoe gaat het met iedereen??

Kwita, wat een moeilijke keuze moet dat geweest zijn. Ik weer zeker dat hij op een goed stekkie terecht komt. Voor minder zal je hem ook niet weg doen. Hoe gaat het met Smokey en je dochter?

Vordert het inrijden een beetje met Boots, stormmilago? Of was je er nog niet aan begonnen?

Avalon, heb je nog leuke ritjes in de toekomst gepland staan hier in omstreken? Of was de Eersel/Postel rally eenmalig?

En waaaaaaaarrrr is Kayioooo?? <3

Kruidenweide
Berichten: 2
Geregistreerd: 09-05-18

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-18 16:55

Hallo,
Ik ben nieuw hier op bokt. Ik zoek mensen met ervaring met konik paarden. Ik sta op het punt om (wel of niet) een konik merrie te kopen van 11 jaar en het is een hele mooie, lieve merrie, maar ze is nog niet goed bereden geweest. Ze komt van een manege in Belgie waar ze 'zadelmak' is gemaakt en bereden, daarna door mensen gekocht en weinig bereden en door haar huidige eigenaar helemaal niet bereden. Ook heeft ze weinig gedaan het afgelopen jaar en sinds oktober niet bereden. Ze gaat rennen als je er op gaat en dan is ze bang. Na een tijdje stopt ze met rennen en laat ze zich gewoon berijden zegt de eigenaar.
Ik wil uiteindelijk recreatief met haar rijden, lekker door de bossen en heide, maar ik wil wel een betrouwbaar, stabiel paardje. Hebben jullie ervaring met het op late leeftijd aanrijden van konikpaarden en hoe is hun karakter doorgaans? Zijn ze dan misschien te 'wild' om er nog een betrouwbaar, stabiel rijpaard van te maken? Ze is heel gevoelig, reageert goed op 'loswerkhulpen'. Ik hoor graag jullie ervaring!

Groet, Filippien

StormMilagro

Berichten: 1755
Geregistreerd: 22-05-10
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-18 16:21

KimIndah schreef:
Vordert het inrijden een beetje met Boots, stormmilago? Of was je er nog niet aan begonnen?


Ja we zijn zeker begonnen! Maar heel rustig aan omdat ik gewoon niet elke week evenveel tijd hem om met hem bezig te zijn en mijn bijrijdster ook niet. Longeren gaat goed, grondwerk ook, maar voor de volgende stap, een zadel, moet ik eerst een nieuwe hebben. Hij is uit mijn western- en dressuurzadel gegroeid en de 2 andere zadels die ik heb zijn weer te breed :+. Mijn boomloze past hij wel, maar die gebruik ik voornamelijk voor Raven, en voor Boots moet er een andere pommel in. Dus ik ga denk ik alles verkopen en een boomloze western erbij kopen.

Hoe gaat het nu met Indah?

Night gathers and now my watch begins - The world is not in your books and maps, it’s out there - May we meet again
:¨·.·¨:
`·. Montana & Rio

SeaSide

Berichten: 2301
Geregistreerd: 17-11-12
Woonplaats: Groote Keeten

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-18 12:07

Voor een Konik die ook gered is van het Belgische slachthuis, is een vriendin van mij opzoek naar een nieuwe eigenaar. Zijn er in deze groep nog tips waar we specifieke konik liefhebbers kunnen vinden??

Betreft een merrie van 1 jaar, halster mak en zo extreem lief <3 .

Afbeelding

Help my naar de finale van de Hollands Got Horsemanship wedstrijd! Stem via deze link https://mycompass.horse/home/nl-nl/mark ... en-van-sea
Sociale media:
Tiktok: Priscilla_otto
Insta: Priscilla_otto
YT:Seaside Horse Adventures
FB: Seaside Horse Adventures
Lessen of vragen over vrijheidsdressuur mail dan naar: seasidehorseadventure@gmail.com

kwita

Berichten: 6542
Geregistreerd: 14-04-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-18 09:13

Wat een tijd geleden dat ik hier geweest ben, en tot mijn schrik zag ik dat ik kruiden weide niet eens beantwoord heb! Ik dacht dat doe ik later die avond wel ...maar ik zal het nu dan als nog doen.Ervaring met wilde konings paarden heb ik niet, wel mbt je vraag een verwilderd trekpaard. Die liep in natuur gebied en dekte ook zijn haflinger kudde. Dat paard was6 toen hij geruind werd en in de verkoop kwam, via een omweg handelaar kwam hij bij ons opstal om naar een markt te gaan. het lange verhaal heel kort het was een geboren leider en had die ook zelf nodig...met zoveel kracht was dat voor mij als 25 jarige niet gemakkelijk. Desondanks is hij wel opgeleerd voor het ring rijden. Het was een gouden paard hij ging echt voor je door het vuur. Toenheeft de handelaar hem verkocht en heeft hij ge boomsleept in de bossen ( zo sterk was hij) en won daar ook prijzen mee! maar als er een merrie hengstig was...hij wist wie en ook de snelste weg om daar te komen.Nooit als hij aan het werk was wel in zijn vrijetijd, schrikdraad muren en auto's hij worstelde zich er altijd of er over of der dwars door heen! .Desondanks was het wel een lief en betrouwbaar paard, groot verkeer of wat dan ookhet was echt een dappere dodo!
En wat een Leuk bericht van boots. Dat is echt een ellende bij groeiende paarden die zadels, je blijft wisselen en kopen/verkopen!. Wat een lief merrie'tje hier boven...Heb er helaas geen plek voor. facebook heb je ook een oostvaarders plassen geschikt of niet als huisdier groep. Dat is de enige die ik weet. Maar ook de bokt markt en marktplaats gewoon proberen!( en zeelandnetprikbord) dat gaat ook best goed heb ik hier ervaring.
Hier zijn er weer nieuwe dingen gebeurd wat best even schrikken was. De shet die zakte zomaar door zijn achter benen met dochter er op gelukkig bleef ze kalm en mijn man had ze er afgehaald en zo rolde hij om en kon niet meer overeind. Na een poosje met hulp wel. maar het zat niet lekker in zijn rug en l achter been. nu na 3 dagen loopt hij weer normaal...dus ja dat is een pensioen. erg zonde want hij was zo lief met de kinderen, Maar tja dan komt al het werk op smoky's schouders neer. Dus dat opende wel een deur voor skylar. die gaan we dan wel houden en beleren en zo komt het dat skylar uit de verkoop is *\o/* ,dat vind ik dan niet erg. Ook hij doet het erg goed, het sturen zetten we er op vanaf de grond en geloof het of niet hij is erg slim en leergierig.Wel zit ik met het ruiter ding....waar vind ik een lieve verzorgster die hem wilt berijden en doorrijden. je krijgt alleen penny meisjes voornamelijk kinderen of te grote,zware jong volwassenen. Dus daar zoeken we nog even naar door.
bij het trekpaard gaat het gelukkig goed over 4 dagen is ze uitgerekend dus tja dat is best spannend en elke nacht even kijken. we hebben wel een merrie naam ..maar voor een hengst is het lastig. En ik hoop zo op een merrie omdat een hengst verkocht wordt, dat haat ik zo aan fokken -O- .
Daarom heb ik zelf besloten niet meer te fokken met smoky, maar met het trekpaard is het anders die lijn is al vanaf mijn schoonvader in de familie en dat willen we graag door laten lopen omdat het ook een eerbetoon is aan de trekpaarden die dus hier nog aan de ploeg hebben getrokken...tja tradities he!! ;)
Met dochter lief gaat het prima en die is best geschrokken van het feit dat haar maatje de shet zijn einde nadert ooit. Dat vind ze het ergst, het rijden trekt haar even niet zo. Maar de voltige wel, dus wekelijks is smoky de klos en die doet het met best wat liefde. Gewoon rustig stappen,af en toe een grasprietje pakken en weer doorstappen.En als dochter haar evenwicht verliest dan gaat ze stil staan zo lief tot ze haar evenwicht weer heeft en stapt dan verder <3 .( soms denk ik wel eens door de verkoper werd ze uitgemaakt voor eigen gereid en liever lui dan moe....en toch heeft ze zoveel inzet en trouw. hoe kan het dat een dier zo enorm veranderd is ,dat moet er toch altijd al ingezeten hebben!).
Ik zal proberen later op de dag foto's te plaatsen, dat is ook altijd leuk om te laten zien!
Laatst bijgewerkt door kwita op 21-05-18 09:44, in het totaal 1 keer bewerkt

Tijd heeft vleugels maar geen teugels, carpe diem!

nadine_yvana

Berichten: 1115
Geregistreerd: 19-01-09
Woonplaats: Emmen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 21-05-18 09:41

Kruidenweide schreef:
Hallo,
Ik ben nieuw hier op bokt. Ik zoek mensen met ervaring met konik paarden. Ik sta op het punt om (wel of niet) een konik merrie te kopen van 11 jaar en het is een hele mooie, lieve merrie, maar ze is nog niet goed bereden geweest. Ze komt van een manege in Belgie waar ze 'zadelmak' is gemaakt en bereden, daarna door mensen gekocht en weinig bereden en door haar huidige eigenaar helemaal niet bereden. Ook heeft ze weinig gedaan het afgelopen jaar en sinds oktober niet bereden. Ze gaat rennen als je er op gaat en dan is ze bang. Na een tijdje stopt ze met rennen en laat ze zich gewoon berijden zegt de eigenaar.
Ik wil uiteindelijk recreatief met haar rijden, lekker door de bossen en heide, maar ik wil wel een betrouwbaar, stabiel paardje. Hebben jullie ervaring met het op late leeftijd aanrijden van konikpaarden en hoe is hun karakter doorgaans? Zijn ze dan misschien te 'wild' om er nog een betrouwbaar, stabiel rijpaard van te maken? Ze is heel gevoelig, reageert goed op 'loswerkhulpen'. Ik hoor graag jullie ervaring!

Groet, Filippien


De mijne is zadelmak gemaakt met 7 jaar en had ernstig vluchtgedrag wat ik er nooit meer helemaal uit kon krijgen ondanks dat ik hem op een gegeven moment tuigloos kon rijden en hij perfect reageerde uiteindelijk, maar het extreme vluchtgedrag bleef. Als je een relaxed paardje zoekt voor buitenritten zou ik de gok niet wagen om eerlijk te zijn. Dan zou ik eerder voor een jong dier gaan die je nog wat meer naar je hand kan zetten. Mijn hele verhaal en ervaringen met Pumbaa staat beschreven in dit topic en het vorige topic over het konikpaard. Voor vragen kun je me altijd berichten. Ik lees nog altijd mee in dit topic en volg met plezier de vorderingen van iedereen!

belindaap88

Berichten: 300
Geregistreerd: 22-04-13
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-18 10:56

Hoi lieve mensen, alweer een tijdje geleden dat ik heb gereageerd! Met ons gaat het eigenlijk heel erg goed, afgelopen maand twee keer met Kaiyo alleen een rondje in het bos gereden, wat voor ons beide nog erg spannend was (veel stilstaan, moeilijk vinden de andere kant op de gaan als hij andere paarden ziet), maar we zijn beide keren veilig thuis gekomen. Ik heb mezelf ook voorgenomen dat als ik 't te spannend vind, ik er gewoon af mag en mag wandelen (het rondje is 1,5u stappen), dat helpt wel, maar gelukkig nog niet nodig geweest. Verder rijden we vaak samen met andere buiten, wat super gaat, en gaat mijn bijrijdster binnenkort een onderlinge B proef met hem starten!

Sinds een aantal weken staat meneer weer 24/7 op de wei, waar hij weer heerlijk tussen 8 dames en 1 oude ruin staat. Hij voelt zich weer helemaal 't mannetje.

Filippien, ik denk dat ik het niet zou doen. Wat ik bij Kaiyo zie is dat ik met consequent en duidelijk zijn wel veel heb bereikt in 5 jaar, maar dat sterke (oer) karakter blijft er toch in zitten. Bij Kaiyo uit dit vooral in zijn kudde niet willen achter laten.

Op de facebook pagina Konik van de OVP als rijpaard huisdier, geschikt of ongeschikt!? zag ik ook een mooie ruin van 12 te koop. Wellicht is dit wat voor je Filippien?

Seaside, ik vind haar zo cute! Zelfs over na gedacht of het een optie is om haar over te nemen. Maar financieel gezien moet ik het gewoon niet doen. Wij willen binnenkort een huisje gaan kopen samen, dus niet de juiste timing. Maar zou er ooit wel een merrie konik bij willen <3.

Kwita, naar van de shet :(:). Wel fijn dat Skylar daardoor kan blijven. Hoop voor je dat het een merrie veulen wordt! Hou je ons op de hoogte? Verder geniet ik altijd zo van jou fotos en verhalen met je dochtertje, echt fijn dat Smoky zo lief is met haar.

Kim hoe staat het ervoor met het inrijden van Indah? Jaloers op jouw paardje hoor, zo'n prachtig dier!

<3
Afbeelding

Met een deel van z'n harem
Afbeelding

We zijn niet altijd de charmanste :')...
Afbeelding

kwita

Berichten: 6542
Geregistreerd: 14-04-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-18 08:42

Afbeelding
hier kun je zien dat die 2 echt een band hebben.
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
tja deze foto's zijn echt gewoon zo puur, en de laatse toen was skylar naar voren gekomen om te kijken wat we aan het doen waren en liep gewoon een rondje mee en Elvira moest natuurlijk de laatste moves showen!

Afbeelding
Afbeelding
En ook de jongste is dol op alles bij de paarden.

Afbeelding
En hier is het duo nog eens samen te zien!

Tijd heeft vleugels maar geen teugels, carpe diem!

kwita

Berichten: 6542
Geregistreerd: 14-04-14

Re: Konik-eigenaren, deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-18 08:24

hier een heel ander bericht,we hebben er een veulen bij( foto's komen nog ).

Tijd heeft vleugels maar geen teugels, carpe diem!

nadine_yvana

Berichten: 1115
Geregistreerd: 19-01-09
Woonplaats: Emmen

Re: Konik-eigenaren, deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 27-05-18 12:06

Gefeliciteerd Kwita! Super leuk! En wat plaats je altijd mooie verhalen met schattige foto's!

Belinda, wat ziet Kaiyo er happy uit! Hij is zo mooi!

Binnenkort plaats ik even een update van hoe het hier gaat, in de tussentijd alweer erg veel gebeurd!

kwita

Berichten: 6542
Geregistreerd: 14-04-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-18 13:24

Hier onder spam ik toch even onze aanwinst,
Afbeelding
Afbeelding

Naam Kjeld en het is een hengstje (geen konik maar'n trekpaard) op de 1e foto net geboren en op de 2e foto 5 uur oud!
Het beestje is gelukkig kern gezond maar we hebben wat afgetobd mbt het drinken, het is een eerste veulen en de moeder heeft te veel melk in de uier...dramatisch want dan doet het drinken veel zeer en dus kreeg hij de biest uit een flesje! ( helaas geen foto's van) Na 6 uur had hij dus voor het eerste zelf bij moeder gedronken. Inmiddels is het bijna routine om eerst wat te melken en dan te drinken, maar ook al is bewerkelijk het is ook kei lief en een heel relaxt veulen. :9

Onze dochter was er bij en het maakte veel indruk en tja:" ze poepte zomaar een veulen uit deed de juf verslikken in haar ochtend thee" we hebben er heerlijk om gelachen :9

Tijd heeft vleugels maar geen teugels, carpe diem!

Shariff32
Berichten: 54
Geregistreerd: 01-06-18

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-18 14:53

Goeden middag sinds vorige week ook trotse eigenaar van naar zeggen een konik ze heet Shimmer en is een maand of 6

kwita

Berichten: 6542
Geregistreerd: 14-04-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-18 15:37

Shariff32 schreef:
Goeden middag sinds vorige week ook trotse eigenaar van naar zeggen een konik ze heet Shimmer en is een maand of 6


oh wat gaaf....dat vraagt om foto's ;) Welkom hier!

Tijd heeft vleugels maar geen teugels, carpe diem!

Shariff32
Berichten: 54
Geregistreerd: 01-06-18

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-18 16:03

kwita schreef:
Shariff32 schreef:
Goeden middag sinds vorige week ook trotse eigenaar van naar zeggen een konik ze heet Shimmer en is een maand of 6


oh wat gaaf....dat vraagt om foto's ;) Welkom hier!


Dat probeerde ik maar via me telefoon wil het niet lukken. :(

Shariff32
Berichten: 54
Geregistreerd: 01-06-18

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-18 20:08

Afbeelding

Hehe gelukt dit is Shimmer

Shariff32
Berichten: 54
Geregistreerd: 01-06-18

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-18 20:15

Afbeelding

Shariff32
Berichten: 54
Geregistreerd: 01-06-18

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-18 21:15

Zal me zelf eerst nog even voorstellen ik ben nathalie moeder van een dochter van bijna 6. En nu hebben we 3 pony's die zal ik ook voor stellen.
Shariff is een ruin van 22 jaar
Afbeelding
En dan hebben we Emmy een shet van 7jaar
Afbeelding
En Shimmer die had ik al voorgesteld.
Groetjes

StormMilagro

Berichten: 1755
Geregistreerd: 22-05-10
Woonplaats: Arnhem

Re: Konik-eigenaren, deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-18 22:53

Wat leuk, nog eentje bij de groep! Welkom :)

Night gathers and now my watch begins - The world is not in your books and maps, it’s out there - May we meet again
:¨·.·¨:
`·. Montana & Rio


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 3 bezoekers