Het Connemara topic, deel 2!

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Birgit01

Berichten: 780
Geregistreerd: 12-01-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-18 18:58

Ziet er mooi ontspannen uit Ria! Ben toch echt benieuwd om Punzel en Pandora eens naast elkaar te zien!

Punz

Berichten: 8563
Geregistreerd: 04-03-10

Re: Het Connemara topic, deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-18 19:30

Ja, ik ook!! Zullen we serieus mikken op het ONCK 2019?
Wat zou dat gaaf zijn zeg, de halfzusjes, kuddegenootjes en destijd écht vriendinnetjes, weer eens naast elkaar.

Birgit01

Berichten: 780
Geregistreerd: 12-01-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-18 21:05

Ik ga ervoor! Op koningsdag heeft ze haar eerste wedstrijd trouwens. Vorige keer kon ze nog niet mee doen, omdat ik niet wist of ze als d of e gemeten zou worden.

Punz

Berichten: 8563
Geregistreerd: 04-03-10

Re: Het Connemara topic, deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-18 21:24

Spannend!!
Ben heel benieuwd hoe ze het gaat doen!

Birgit01

Berichten: 780
Geregistreerd: 12-01-15

Re: Het Connemara topic, deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-18 21:48

Ze is op zich heel braaf, maar heeft meer een eigen mening dan Rocks! Zou best kunnen dat er een bloemetje naast de ring staat waarvan ze besluit dat je daar beter niet bij in de buurt kunt komen. Kan alle kanten op dus!

Punz

Berichten: 8563
Geregistreerd: 04-03-10

Re: Het Connemara topic, deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-18 21:56

:) Dat stukje van een eigen mening hebben...

Kuch..

Dát klinkt wel heel bekend. En dan niet zozeer over dingen die ze ziet of hoort, daar is ze nogal nuchter in... Maar wel over hoe het werk gedaan moet worden............... Oeffff


Maar goed, ik ben in ieder geval alvast helemaal fan van jullie en ga mijn vingers blauw duimen!

Birgit01

Berichten: 780
Geregistreerd: 12-01-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-18 19:35

Afbeelding
Op de terugweg van springles, wat wordt het weer mooi groen buiten!

Punz

Berichten: 8563
Geregistreerd: 04-03-10

Re: Het Connemara topic, deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-18 23:24

Oh.. Heerlijke foto!

En ja.. .fijn he.. die ontploffende natuur!

Saaams

Berichten: 13266
Geregistreerd: 20-01-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-18 07:59

Ria, wat een stoere filmpjes op fb. Punzel rijden, die echt als een stoere madam onder je showt en dat ze zo komt aanrennen. Geweldig :oo Zie ik Beaut niet doen. Gras of brok is toch echt gras haha.

Birgit succes volgende week! Geef je een update?

Ik ga vandaag en morgen dressuur starten. Beetje zenuwachtig, omdat het de vorige keer zo goed ging.. ga er het beste van knutselen. (Hier is het helaas nog knutselen :+ ) Ze is ook een poosje aan het hoesten. Leek eerst onschuldig maar het houd niet op. Enkel ohz en na het rollen. Dus medicijnen komen vandaag binnen.

Punz

Berichten: 8563
Geregistreerd: 04-03-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-18 09:20

Saams: bij hoest niet te lang wachten, en Da inschakelen. We zijn met Jou nu al een week of 5 onderweg, en hij lijkt er nú pas een beetje vanaf. Hij zat in een patroon van opknappen en weer terugvallen. Hoesten was bij hem bij de eerste draf én dan na het rijden.
Begreep gisteren van iemand anders dat ze ook aan het klungelen waren met een hardnekkige hoest.
Zelfde beeld een beetje. Jou is er uiteindelijk toch ook wel wat ziek van geworden. Voorzichtig dus, en toch maar op tijd de DA.

Ik ga nu pas Jou weer stap voor stap opbouwen ( heb longeerschema gekregen), en duim dat hij over een week of wat weer echt lekker opgepakt kan worden.

Evengoed succes straks met je wedstrijden. Probeer vooral los te rijden zoals te thuis rijdt en niet ineens iets anders gaan doen. Dus gewoon net zo rustig, ontspannen proberen te rijden als thuis .Dan moet het goed komen!


En voor de nieuwschierige niet instagrammers/fbers:




Punz

Berichten: 8563
Geregistreerd: 04-03-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-18 09:26

Aanvulling

Dat roepen van Punzel... dat kent ze eigenlijk al van veulen af aan. Ik ging nadat ik haar gekocht had , zo'n beetje elke week naar Rosmalen, om haar te bezoeken bij haar fokster. En natuurlijk had ik dan ook wat lekkers voor haar bij me. Ze wist dus al snel dat ik voor haar kwam én dat ik dan wel wat lekkers bij me had. Op onderstaande filmpje is ze net afgespeend. Ze staat met haar kuddegenootjes als ik haar kom bezoeken. En dan gebeurd er dit:




Schattig he?
Ik wist niet dat ze dit zou doen hoor, gokte maar wat.
Maar zo lief dat ze dan zo reageert <3

(En Edit.... Gód wat is ze lélijk hier... _O- _O- )

TinekeVD
Berichten: 1523
Geregistreerd: 10-11-14

Re: Het Connemara topic, deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-18 14:08

Saams veel plezier!!

En Ria laat 1 ding nu heel duidelijk zijn, punzel hoort echt bij jou

Punz

Berichten: 8563
Geregistreerd: 04-03-10

Re: Het Connemara topic, deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-18 15:05

Tineke: dat wist ik gelukkig al wel hoor..

Hoe dan ook.. het is míjn meisje <3

Birgit01

Berichten: 780
Geregistreerd: 12-01-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-18 15:54

Ze is echt niet lelijk daar Ria, gewoon superschattig!
Die gekke pony’s van ons doen dat dus ook, zal in de familie zitten! Ze mogen elke dag een uurtje in de wei en als dat voorbij is, loop ik de wei in, pak voor de vorm een afgekloven tak in mijn hand en klak eens met mijn tong en dan rennen ze zo terug. Dan denk ik vaak ‘ jullie zijn toch iets te braaf’. Ik kan geen filmpjes plaatsen helaas, maar hier 2 ‘stills’ uit het filmpje:
Afbeelding

Afbeelding

esje007

Berichten: 620
Geregistreerd: 14-05-12
Woonplaats: Regio Eindhoven

Re: Het Connemara topic, deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-18 17:21

Heerlijk, die pony's op de wei.
Hoe ging het Saams?
Ik had vandaag ook wedstrijd. Prachtig weer, wel warm. Proeven gingen niet helemaal geweldig. Bij de eerste proef ontdekte Rebel halverwege de proef gevaarlijke bak kabouters.
Twee zeer uiteenlopende jury's.. .166 en 197.5 punten. Tweede is zwaar overgewaardeerd.

Saaams

Berichten: 13266
Geregistreerd: 20-01-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-18 18:18

Ik ben een blij meisje! :D

Inrijden ging super fijn. Rustig aan gedaan. Lekker ontspannen. No problem. Bloedheet. Baan lag in de zon.
1e proef rommelig: wilde niet door de hoeken, witte hekjes, auto als juryhokje. Viel 2x terug uit galop en best wat stug in de kaken. 176 punten. (Vond ik nog hoog)

2 proef was stuk chiller. Iets impuls verlies, ze was namelijk bekaf van de warmte. Maar tevreden wat kunnen rondsturen. 3e prijs en 190 punten. :oo

Morgen gaan we nog een keer. Dan starten we gelukkig om half 10.


Afbeelding

(Foto gekocht)
Afbeelding

Birgit01

Berichten: 780
Geregistreerd: 12-01-15

Re: Het Connemara topic, deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-18 19:27

Gefeliciteerd Saaams en Esje met de mooie punten. Ik zat net naar de startlijst van Koningsdag te kijken en er doen er maar 4 mee in de b, dochter moet met de ene pony als derde en met de andere als vierde. Niet zo handig met inrijden!

TinekeVD
Berichten: 1523
Geregistreerd: 10-11-14

Re: Het Connemara topic, deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-18 21:33

Nette resultaten dames !!

Saaams

Berichten: 13266
Geregistreerd: 20-01-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-18 15:54

Beaut pakt vandaag nog een puntje mee! 185,5 en 177. Ze doet zooo haar best!

Kregen zelfs een 7 voor haar stap. Terwijl dat de moeilijkste gang is voor haar qua tact.


Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

TinekeVD
Berichten: 1523
Geregistreerd: 10-11-14

Re: Het Connemara topic, deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-18 16:43

Wat heerlijk! Goed gedaan!
Voor ons geen wedstrijd dit weekend, sanne is gister en vandaag heerlijke lange buitenritten wezen maken en nu zijn we onderweg naar Brabant om haar naar stage te brengen... toch een lastig momentje en veel traantjes omdat ze Melody zo missen zal...

esje007

Berichten: 620
Geregistreerd: 14-05-12
Woonplaats: Regio Eindhoven

Re: Het Connemara topic, deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-18 18:13

Super gereden, Saams!
Ik kan me voorstellen dat het lastig is, zonder pony ver van huis. Mocht Sanne een schimmel connemara ruin als een acceptabele vervanger van Mel zien....ze mag Rebel wel lenen. Staat redelijk in de buurt van het stageadres.

Birgit01

Berichten: 780
Geregistreerd: 12-01-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-18 19:05

En jij misschien op de terugweg Tineke! Lijkt me ook lastig om je dochter zo lang te missen. Ook met de pony vind ik het vaak veel gezelliger met z’n 2tjes, dan mis ik haar echt als ze er niet is.

Marrit13

Berichten: 3383
Geregistreerd: 25-04-09
Woonplaats: een Friezin in Gelderland!

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-18 19:53

TinekeVD schreef:
Wat heerlijk! Goed gedaan!
Voor ons geen wedstrijd dit weekend, sanne is gister en vandaag heerlijke lange buitenritten wezen maken en nu zijn we onderweg naar Brabant om haar naar stage te brengen... toch een lastig momentje en veel traantjes omdat ze Melody zo missen zal...


En pa en ma niet zo? _O- Hoop dat ze het naar haar zin zal hebben!

Knappe punten Saams! Goed gedaan zeg, tussen de paarden.

Vd week doe ik even datumprikker maken voor de cross iom Hanneke.

Mss ook handig om dit voor de dressuurles van EK te doen? Anders blijft het weer bij een idee :+

Saaams

Berichten: 13266
Geregistreerd: 20-01-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-18 19:56

Goed idee Marrit.
Inmiddels al wel 2 lessen net Eline afgesproken :D

Begrijpelijk Tineke. Gelukkig rijden er treinen als ze eens een dag of weekend vrij is. Maar wat een geweldige stage gaat ze lopen. Spannend.

TinekeVD
Berichten: 1523
Geregistreerd: 10-11-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-18 20:01

Esje wat lief ik geef t door.
Birgit klopt hoor zo is het idd
Marrit paps en mams minder idd maar scheelt dat we kunnen appen ik heb beloofd iedere dag een foto van Mel te sturen
Saams over drie weken komt ze een paar dagen thuis