Het Connemara topic, deel 2!

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
fla
Berichten: 36
Geregistreerd: 22-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-18 21:11

Thanks voor de foto’s en info. Prachtige pony’s allemaal. Zo krijg ik toch een beetje een beeld erbij. Er zijn dus toch best wat connemara,s boven de 1.50 m. Dat zou voor mij idd prima passen. Nu nog eentje vinden als jullie nog tips hebben waar te zoeken dan hoor ik dat natuurlijk graag.

ingaa

Berichten: 1161
Geregistreerd: 14-03-10
Woonplaats: Zwolle

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-18 21:35

Goed gereden allemaal, en gave foto's!

Nette bloeduitslag hoor Saams, fijn.

Ik ben 1,84 groot en Beth is 1,53 maar gelukkig wel breed, kan nog net vind ik :)

Afbeelding

koeke

Berichten: 869
Geregistreerd: 29-09-03
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-18 22:02

Lees nu en dan bij, maar van reageren komt het zelden :o

FelineNanet: Wat een onwijs sneu nieuws van Kiet. Vond het zo knap wat je met haar bereikt had, jammer dat daar geen vervolg aan komt. Fijn dat ze zich nu wel gelukkig lijkt te voelen. Hoop dat ze van een mooi pensioen kan genieten!

Saaams: Wat een prachtige foto's heb je gemaakt in Luttenberg. Ziet er super uit. Kon het niet redden om te komen kijken, maar zo toch een beeld. Ook leuke foto's van je clinic. Bijzonder die pilaren (of zo) in de hal.

Punz: Proficiat met de ZZ-lichtstartgerechtigdheid *\o/* Echt een mijlpaal lijkt me.

fla schreef:
Wat leuk een connemara topic. Ik ben zelf ook aan het kijken voor een pony of klein paard en de connemara spreekt mij erg aan. Nu is het best lastig om een leuke grote d maat of e te vinden. Ik ben bang dat ik te lang ben voor een pony van 1.45 met mijn 1.68 lengte. De pony’s die ik hier in dit topic op de foto zie lijken zo groot. Of zijn jullie allemaal zo klein? Hoe groot zijn jullie pony’s en hoe lang zijn jullie zelf. Ben ik erg benieuwd naar.
Met mijn 1.70 vind ik mezelf best groot en zwaar voor onze pony van 1.48 (half Connemara). Ik rijd hem daarom max. 3 keer per week, geen lange buitenritten en spring/cross er nooit mee. Had hem graag 10 cm groter gehad, dan was ie ideaal geweest.

Ik heb het afgelopen jaar aardig gezocht naar een grote Connemara-merrie, maar uiteindelijk toch maar weer voor een KWPN'er gegaan :o Wie weet komt die Connemara nog op mijn pad, dan maken we daar gewoon plaats voor :)

Bar

Berichten: 3993
Geregistreerd: 09-02-05
Woonplaats: Bathmen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-18 22:06

Pony's boven de 1.50 zijn wel iets lastiger te vinden. Met jouw lengte zou ik een pony hoog in de D maat ook zeker niet uitsluiten.

Stal van Boxtel, te vinden op Facebook, haalt regelmatig leuke pony's uit Ierland.
Op Sporthorses staan momenteel ook een paar leuke pony's.

FatCat

Berichten: 1887
Geregistreerd: 02-01-17
Woonplaats: NB

Re: Het Connemara topic, deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-18 22:34

Mij beste vriendin in Ierland heeft regelmatig Connemara's te koop. Ook grote maat. Zij heeft mijn merrie voor mij gevonden. Zoek maar even op 'MJ Costello' op facebook.

kitobeer

Berichten: 1293
Geregistreerd: 16-07-14
Woonplaats: Baarle nassau

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-18 00:53

Ik denk dat ik de kroon span met mijn reus. De meeste weten wel dat die groot is . En hij groeit nog. nu 4 j
Tis een volbloed connemara langs beide kanten en meet 1.58 m inmiddels. En in september zadelmak gemaakt en van de winter hebben wij even een stop gehad Nu sinds een maand weer opgepakt. . En afgelopen week ben ik voor het eerst in draf gegaan. Ben toch blij dat ik het zelf heb gedaan. Hij is nog steeds braaf en wil zo graag voor mij werken. Als ik 1 keer zachtjes ho zeg staat die zo stil. Helaas nog geen beeldmateriaal. Maar dat komt nog wel.
Afbeelding



Ja zo een gaaf dekje. Past denk ik erg mooi bij sky :)

Punz

Berichten: 8563
Geregistreerd: 04-03-10

Re: Het Connemara topic, deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-18 09:35

Prachtig dier is het Kitobeer!

En 1.70 op 1.48 kan prima, mits het geen te smal dier is. Dat is bij een kruising misschien sneller zo.

En natuurlijk speelt gewicht ook mee... hier ook weer in lijnstand: ben niet zo groot, maar werd wel te zwaar ( ook qua menselijke maat/ niet alleen om opJou te passen: ben gewoon te dik nu)

TinekeVD
Berichten: 1523
Geregistreerd: 10-11-14

Re: Het Connemara topic, deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-18 13:38

Kito dekje is van hkm en heb ik bij agradi gekocht Afbeelding

Marrit13

Berichten: 3383
Geregistreerd: 25-04-09
Woonplaats: een Friezin in Gelderland!

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-18 17:30

Tineke ga weg met je dekjes en zweepjes :')

Lucy van Eline is echt pony pony maar ik vind haar er ook prima oppassen met 1.72 (gokje :+ ) Lucy is 1.42 of zo? Maar dier heeft wel body. Net als IJslanders, ook klein maar niet zo tenger als een wels of sommige NF.

Sky is schitterend! Vind die kleur ook onwijs mooi <3

TinekeVD
Berichten: 1523
Geregistreerd: 10-11-14

Re: Het Connemara topic, deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-18 18:21

:x

kitobeer

Berichten: 1293
Geregistreerd: 16-07-14
Woonplaats: Baarle nassau

Re: Het Connemara topic, deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-18 12:42

O is het deze . Ik had al gekeken maar ik twijfelde aan de kleur. Ik zal hem is meteen bestellen.

Birgit01

Berichten: 780
Geregistreerd: 12-01-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-18 20:29

Rocks en Michelle hadden hun eerste wedstrijd vandaag! Rocks vond het niet zo geslaagd dat hij in zijn eentje naar de grote hal moest, was veel leuker in de inrijhal! Hij heeft dan ook heel de tijd heel hard lopen hinniken! Maar op zich is hij wel netjes tussen de witte hekjes gebleven en luisterde hij nog wel, dus kon slechter, 172 en 169 punten. Jammer vd spanning stond er op het protocol.
Afbeelding

TinekeVD
Berichten: 1523
Geregistreerd: 10-11-14

Re: Het Connemara topic, deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-18 20:36

Dan nog echt knap gedaan, lastig rijden als ze zo doen. Sommige vinden het echt naar als ze alleen zijn. Melody vindt het prima als we hem meenemen dan is hij heel rustig maar owee als we een naderbij hem weg halen dan brult hij als een wilde en is helemaal over de rooie.

Gizeppie

Berichten: 2777
Geregistreerd: 23-02-12
Woonplaats: In mijn hangmat

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-18 20:54

Lieve Connemara vrienden,

Is er iemand die hier ook les heeft in academische rijkunst? Mijn huidige instructrice heeft mij vertelt dat ze gaat stoppen met lesgeven ivm andere baan.. :( Ik wil vooral iemand die aan de hand mij verder kan helpen.. Is er iemand die hier een leuk idee over heeft?

Birgit01

Berichten: 780
Geregistreerd: 12-01-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-18 20:56

Vond ook dat ze het goed deed hoor! Was voor haar ook de eerste keer. En in het buitenseizoen zijn er waarschijnlijk wel meerdere ringen ( was 20 jaar geleden iig zo), voelt hij zich wat minder alleen!

Birgit01

Berichten: 780
Geregistreerd: 12-01-15

Re: Het Connemara topic, deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-18 20:58

Nee, sorry Gizeppie geen ervaring. Weet eigenlijk niet precies wat het inhoudt.

Marrit13

Berichten: 3383
Geregistreerd: 25-04-09
Woonplaats: een Friezin in Gelderland!

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-18 21:07

Gizeppie schreef:
Lieve Connemara vrienden,

Is er iemand die hier ook les heeft in academische rijkunst? Mijn huidige instructrice heeft mij vertelt dat ze gaat stoppen met lesgeven ivm andere baan.. :( Ik wil vooral iemand die aan de hand mij verder kan helpen.. Is er iemand die hier een leuk idee over heeft?


Zowel Bar (toch?) als ik hebben goede ervaringen met Marlous Eertink. Ik rij inmiddels weer “Engels” mijn Draver vond aan de hand super, Lloyd vindt er geen bal aan :+

Knappe Rocks! Lijkt me inderdaad lastig rijden met die spanning, maar hopelijk een kwestie van km’s maken :j

Gizeppie

Berichten: 2777
Geregistreerd: 23-02-12
Woonplaats: In mijn hangmat

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-18 21:20

Marrit13 schreef:
Gizeppie schreef:
Lieve Connemara vrienden,

Is er iemand die hier ook les heeft in academische rijkunst? Mijn huidige instructrice heeft mij vertelt dat ze gaat stoppen met lesgeven ivm andere baan.. :( Ik wil vooral iemand die aan de hand mij verder kan helpen.. Is er iemand die hier een leuk idee over heeft?


Zowel Bar (toch?) als ik hebben goede ervaringen met Marlous Eertink. Ik rij inmiddels weer “Engels” mijn Draver vond aan de hand super, Lloyd vindt er geen bal aan :+

Knappe Rocks! Lijkt me inderdaad lastig rijden met die spanning, maar hopelijk een kwestie van km’s maken :j


Ja haar ken ik idd. Ben wel eens bij haar geweest, maar omdat ik naar Epe ga verhuizen betaal ik daar 70 euro voor een uur les.. das wel heel hoog..

Saaams

Berichten: 13264
Geregistreerd: 20-01-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-18 22:06

Ik heb grondwerk/werk ad hand les bij wendy klarenbeek en binnenkort romy huisman. Maar dat is denk ik wat te ver?

FelineNanet

Berichten: 1630
Geregistreerd: 03-09-11

Re: Het Connemara topic, deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-03-18 22:27

Er zit in NH ook een fijn iemand, ze heeft met regelmaat routes in heel NL (Celine van der Stroom). Je kan haar in ieder geval contacten via FB :)

Bar

Berichten: 3993
Geregistreerd: 09-02-05
Woonplaats: Bathmen

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-18 22:37

Vraag Marlous anders eens of ze niet iemand in jouw buurt weet.

Ik heb idd een aantal jaren bij Marlous gelest de laatste jaren van mijn rijcarriere.
En mijn allerliefste hondje is bij haar geboren.

Gizeppie

Berichten: 2777
Geregistreerd: 23-02-12
Woonplaats: In mijn hangmat

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-18 22:52

Saaams schreef:
Ik heb grondwerk/werk ad hand les bij wendy klarenbeek en binnenkort romy huisman. Maar dat is denk ik wat te ver?


Ik heb gister een clinic van Romy gehad.. maar die komt niet naar Epe of wordt mega duur.

Gizeppie

Berichten: 2777
Geregistreerd: 23-02-12
Woonplaats: In mijn hangmat

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-18 22:52

Saaams schreef:
Ik heb grondwerk/werk ad hand les bij wendy klarenbeek en binnenkort romy huisman. Maar dat is denk ik wat te ver?


Die andere mevrouw is wel een optie! Ga der ff opzoeken!

Gizeppie

Berichten: 2777
Geregistreerd: 23-02-12
Woonplaats: In mijn hangmat

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-18 22:53

Bar schreef:
Vraag Marlous anders eens of ze niet iemand in jouw buurt weet.

Ik heb idd een aantal jaren bij Marlous gelest de laatste jaren van mijn rijcarriere.
En mijn allerliefste hondje is bij haar geboren.


Ja heb ik al contact gehad met haar via Facebook maar zij kent niemand in die omgeving helaas.

Carol10

Berichten: 146
Geregistreerd: 17-05-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-18 12:59

Jeetje wat gaat het hier toch snel, ik kan het bijna niet bij houden.
Wat een mooie foto’s van de keuring, jammer dat ik er niet bij kon zijn!
Wat ik zo gaaf vind zijn die groene rijjasjes, waar koop je die? Die wil ik ook! Als een echte connemarefan wedstrijdje rijden

Ondertussen hebben Heather en ik ook onze eerste wedstrijd achter de rug, Heather deed het super. Ik was helaas de weg nog een kwijt☺️ Maar toch hadden we 186 punten 2x dus ik ben erg blij! Het jammere was dat ik nog geen startkaart heb en dat het niet meeteld misschien toch maar aanvragen. ( nooit gedacht dat het zo goed zou gaan)
Ik heb helaas nog geen foto van mijn wedstrijdpony *\o/*

Ik weet niet goed wat academische rijkunst is dus daar weet ik weinig van.
Ik denk altijd dat je niet te groot moet zijn voor een Connemara( het is tenslotte een pony) maar nu ik de foto’ zie, kan het best. Op het moment wordt June ingereden door een man van 1.80, ook daar had ik mijn twijfels over maar het staat niet verkeerd moet ik zeggen. Ze doet het trouwens erg braaf, geen stap verkeerd.