Het Connemara topic, deel 2!

Moderators: Sica, C_arola, Neonlight, balance

 
 
Jacobienx

Berichten: 111
Geregistreerd: 16-02-17

Re: Het Connemara topic, deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-17 14:32

super Tineke!

Whahahaha lees het net beetje onozel :P

Lumière ♡


Jacobienx

Berichten: 111
Geregistreerd: 16-02-17

Re: Het Connemara topic, deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-17 14:24

Super leuk idee van de Facebook pagina!

Lumière ♡

Jacobienx

Berichten: 111
Geregistreerd: 16-02-17

Re: Het Connemara topic, deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-17 19:44

super gave foto's allemaal!
Hier weer even een update van Robin. Ik lees altijd mee maar nu eindelijk weer positief nieuws!

Robin is ongeveer 1,5 maand geleden behandeld door de fysio. Had hele goede verhalen gehoord van mensen en wij waren echt radeloos wat hij nou zou kunnen hebben. Bij de fysio bleek dat zn bekken scheef stond en daardoor ter compensatie voor begon te krukken. Helemaal behandeld en wat werd hij ruim in zijn beweging! Nog nooit Rob zo zien 'zweven' door de bak. Helemaal happy mee naar huis genomen en toen rustig begonnen met rijden.
De afgelopen maand rustig weer begonnen met oppakken maar toch liep hij bij het losrijden weer heel stijf. Echt super balen maar de fysio had gezegd dat als we hem nog niet helemaal top vonden wij weer langs mochten komen. Afgelopen weekend weer naar hem toe geweest. Hij heeft hem even kort behandeld en toen mocht ie weer mee naar huis. Hij liep de sterren van de hemel. Zo bijzonder, hij loopt nu zooo veel beter en losser door het lijf dan voor zijn blessure. Gisteren even meegehad naar les en mijn instructrice wist ook niet wat ze zag. Zo verbeterd.
We gaan nu lekker opbouwen met training zodat we in het nieuwe jaar kunnen gaan kijken of we de punten voor het Z kunnen behalen.
Het is zo fijn dat je weer lekker met je maatje samen kan gaan trainen. <3

Lumière ♡

Jacobienx

Berichten: 111
Geregistreerd: 16-02-17

Re: Het Connemara topic, deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-17 14:20

:= Afbeelding

Lumière ♡

Jacobienx

Berichten: 111
Geregistreerd: 16-02-17

Re: Het Connemara topic, deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-17 00:51

Beetje te laat maar fijne dagen iedereen!
Zelf de 26ste jarig en een super mooi lemieux dekje gekregen! Robin wordt weer goed verwend <3

Lumière ♡

Jacobienx

Berichten: 111
Geregistreerd: 16-02-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-18 14:17

Gizeppie schreef:
Lieve Connemara fans,

Ik heb jullie advies nodig! :)
Ik ben aan het kijken voor een Bucas smartex Rain deken.. Zijn er mensen hier die ervaringen hebben met de pasvorm? Of welke maat ik moet hebben. Normaal zit het beste 185.. Ik heb ook een eczeem deken van Rambo hier heb ik de 6.0 versie van.. deze is eigenlijk net iets te groot, maar bij de borst te groot.. Hebben jullie hier ervaringen mee? Ik hoor het graag!


ik heb van bucas gewoon zijn eigen maat (185) valt mooi met de hals. Zit alleen niet zo'n mooie rug in vind ik persoonlijk.

Zijn hier al mensen die zich hebben opgegeven voor de connemara competitie? En de wedstrijd in maart?
Hier beide al *\o/*
Ook staat 20 jan. de eerste wedstrijd weer gepland ben benieuwd hoe we het gaan doen. Met training gaat t heel goed maar nu kijken of we het in de proef ook voor elkaar krijgen.

Iedereen nog een gelukkige nieuwjaar :)

Lumière ♡

Jacobienx

Berichten: 111
Geregistreerd: 16-02-17

Re: Het Connemara topic, deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-18 13:14

sterkte Curly2day!

Lumière ♡

Jacobienx

Berichten: 111
Geregistreerd: 16-02-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-18 18:03

Afbeelding
Leuk ik doe mee! Dit is typisch Robin. Heel erg gefocust op mij, hij wil hard voor je werken maar als hij het niet vertrouwd dan kruipt hij in z'n schulpje. Deze foto gemaakt op T onck afgelopen jaar. Vaak bij een wat groter evenement is hij super sensibel en springt ie voor alles weg :')
Ohja m'n moeder vind Robin een ramshoofd hebben haha :(:)

Lumière ♡

Jacobienx

Berichten: 111
Geregistreerd: 16-02-17

Re: Het Connemara topic, deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-18 13:06

gave foto's en filmpjes komen voorbij!

Robin nu weer echt opgepakt en hij gaat super! Verzameld galopje en de contra zitten er weer in! 3 maart voor t eerst weer starten en dan 10 en 11 maart weer. Zin in!

Lumière ♡

Jacobienx

Berichten: 111
Geregistreerd: 16-02-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-18 07:41

Ja klopt Saams :D Jij had ook top gereden!

Lumière ♡

Jacobienx

Berichten: 111
Geregistreerd: 16-02-17

Re: Het Connemara topic, deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-18 11:04

Nog gefeliciteerd Birgit!
Wie is/rijd er zondag allemaal?

Lumière ♡

Jacobienx

Berichten: 111
Geregistreerd: 16-02-17

Re: Het Connemara topic, deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-18 15:09

leuk!! Rij zelf ook mee! Helaas zijn we er niet super vroeg omdat ik 's ochtends eerst met mn andere paard ergens anders moet rijden en daarna pas naar Luttenberg.
Saams blijf je tot t einde? :o

Lumière ♡


Jacobienx

Berichten: 111
Geregistreerd: 16-02-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-18 19:24

Saaams schreef:
Jacobienx schreef:
leuk!! Rij zelf ook mee! Helaas zijn we er niet super vroeg omdat ik 's ochtends eerst met mn andere paard ergens anders moet rijden en daarna pas naar Luttenberg.
Saams blijf je tot t einde? :o


Ja, is wel de planning. Al weet ik niet hoe laat het einde is? :+
Maar opvang voor Beaut is geregeld.


15.37 en 15.47 :+ :+

Lumière ♡

Jacobienx

Berichten: 111
Geregistreerd: 16-02-17

Re: Het Connemara topic, deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-18 16:02

Gezellig dat er zoveel komen! En jammer dat je niet meedoet Marrit!

Lumière ♡

Jacobienx

Berichten: 111
Geregistreerd: 16-02-17

Re: Het Connemara topic, deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-18 17:54

Whaha Birgit Ierse humor :D
lekker fel kleurtje Saaams!

Suuuper trots op Robin <3 Na 6 maanden niet starten vandaag het weer eens geprobeerd. De 1e proef veel spanning en de 2e proef ging stukken beter! Heel trots op hoe ver we zijn. 178,5 en 186,5 bevestigde dit De teller staat nu op M2 + 4 *\o/*
Morgen kijken of we de spanning in Friesland kunnen laten :+

Lumière ♡

Jacobienx

Berichten: 111
Geregistreerd: 16-02-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-18 11:18

Hier weer even een update van mij en Robin.
Afgelopen weekend wedstrijd gehad en wat ging dat fijn! Hij was zooo vreselijk in de 1e proef in Luttenberg op de connemara wedstrijd dat ik de moed een beetje in de schoenen voelde zakken. Zaterdag zo fijn kunnen rijden. Hij is niet 1x geschrokken en luisterde heel goed naar mn hulpen. Achteraf gezien was hij wat mat en misschien wat te rustig maar dat liever dan een stress pony <3 Ondertussen gaat het thuis heel goed en zijn we bezig met de Z oefeningen *\o/* Nu M2+5
Afbeelding
Afbeelding
bedankt Saaams voor deze gave foto :o
Afbeelding

Lumière ♡

Jacobienx

Berichten: 111
Geregistreerd: 16-02-17

Re: Het Connemara topic, deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-18 13:18

het is net wat te ver weg anders had ik het heel leuk gevonden :j

Lumière ♡

Jacobienx

Berichten: 111
Geregistreerd: 16-02-17

Re: Het Connemara topic, deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-18 16:19

Robin heeft weer een puntje gescoord in het M2 188 punten! Het Z komt steeds wat dichterbij *\o/*

Lumière ♡

Jacobienx

Berichten: 111
Geregistreerd: 16-02-17

Re: Het Connemara topic, deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-18 22:52

Wat een knappe merrie julie <3
Ik moet altijd zo om dat hoofdje van beauty lachen saaams _O- raceeeeen

Deze dressuurmuts heeft vandaag sinds een jaar weer springwedstrijd gehad. Vorig jaar verkeerdparcours door zenuwen en een val. Dit jaar ging het super *\o/* 1e parcours helaas een extra volte omdat hij schrok en het 2e parcours een balkje. Super blij met hoe makkelijk hij zich red! Afbeelding
Afbeelding
Foto's uit een filmpje geknipt dus niet super kwaliteit....

Lumière ♡

Jacobienx

Berichten: 111
Geregistreerd: 16-02-17

Re: Het Connemara topic, deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-18 20:40

Bedankt! Viel voor mijn idee best mee haha. Was BB voor E pony dus 80 cm.

Lumière ♡

Jacobienx

Berichten: 111
Geregistreerd: 16-02-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-18 13:20

Gizeppie dat heeft mijn pony ook gehad. Geen idee waar het door kwam maar hij begon ineens wat in te vallen. Vanaf toen hebben we alle paarden Luzerne bijgevoerd. Dit is een soort stekelig hooi wat je mengt met het biks. Hierdoor eten ze wat langzamer en krijgen ze extra ruwvoer. Dit heeft bij ons heel erg geholpen.



Gisteren zo'n leuke dag gehad! We hebben meegedaan aan een marathon bij ons in de buurt. Het doel is de hindernis in een goede volgorde zo snel mogelijk rijden. Het lijkt een beetje op crossen zonder sprongen. Met Robin werd ik tussen de paarden geplaatst omdat een e pony bij marathons bij de paarden hoort. Helemaal niet gedacht dat we kansmaakten op iets omdat er een paar racemonsters tussen zaten hahaha.
Maar doordat ik Robin best krap op zn achterbeen voltes kon laten galopperen en hem dressuurmatig goede wendingen kon laten rijden (en Robin absurd hard kan galopperen als ie wil :):) ) hebben we de snelle tijd gehaald van iedereen! *\o/*

Afbeelding

Hij deed super zn best en hij vond het helemaal geweldig!
Dus 1e geworden bij de marathon en nog een prijs voor de snelste tijd! <3

Afbeelding

Lumière ♡

Jacobienx

Berichten: 111
Geregistreerd: 16-02-17

Re: Het Connemara topic, deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-18 13:58

En we hebben er weer een nieuwe Z connemara bij!

Vandaag de laatste punten behaald in het M2 dus heb nu gemaild naar ONCK om te proberen of ik daar Z1 kan starten. Super blij en trots. Bij het protocollen ophalen even heel emotioneel moment. Het is met ups en downs gegaan maar dan nu toch doorgezet en dat is beloond <3 Nu gaan we voor het sportpredicaat *\o/*
Afbeelding

Lumière ♡

Jacobienx

Berichten: 111
Geregistreerd: 16-02-17

Re: Het Connemara topic, deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-18 10:49

bedankt!
Ga zaterdag Z1 starten om te wennen aan de grote baan. Misschien nog niet winstpunt waardig maar gewoon gaan en niet meer terug naar dat rottige M2 haha. De oefeningen zitten er al wel in maar het mag allemaal nog wat meer bevestigd. Op ONCK ga ik ook Z1 starten dus dan kijken of ik hem dan goed voor elkaar heb. Morgen voor t eerst proef oefenen want thuis hebben we geen 20x60 baan dus ben benieuwd!

Lumière ♡

Jacobienx

Berichten: 111
Geregistreerd: 16-02-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-18 15:51

Dankjewel Saaams! Komt echt wel als je die plannen hebt. Als je er zelf maar in geloofd komt je vaak een heel eind. Top dat iemand anders ook ziet dat je vooruit gaat! Is altijd wel een bevestiging van je gevoel vind ik.

Vanochtend proef wezen oefenen en het ging best aardig. Pony had het super zwaar en warm dus lekker veel gestapt tussendoor. Les heeft nog wat gave plaatjes opgeleverd.


Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Power pown <3

Lumière ♡

Jacobienx

Berichten: 111
Geregistreerd: 16-02-17

Re: Het Connemara topic, deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-18 15:23

Super gaaf saaams!
mooie cap Tineke!

Afgelopen zaterdag Z1 debuut gehad en dat ging me toch een partij lekker. Alle oefeningen moeten we natuurlijk nog bevestigen maar hij was zo fijn <3
met 197-6 en 202 waren de punten boven verwachting. Geen winstpunt maar veel te blij met hoe hij ging *\o/*

Lumière ♡


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 6 bezoekers