het Schwarzwalder fuchs kletstopic

Moderators: Sica, C_arola, Neonlight, balance

 
 
BianCatjee

Berichten: 3177
Geregistreerd: 17-01-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-18 17:22

xxx schreef:
Wauw, dat is te doen voor mij! Voor hoeveel dagen zoek je iemand?


Ik zal je even een pb sturen met de advertentie daar staat alles in ;)
Laatst bijgewerkt door Neonlight op 13-04-19 22:21, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Naam aangepast ivm anonimisatie

<3 Megan ♡


Runa

Berichten: 1107
Geregistreerd: 07-08-13
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-18 12:44

Wat een leuke updates allemaal!

Gefeliciteerd nog, daaf4ever! :D

En biancatjee, wat jammer! Maar leuk dat [xxx] ook in de buurt is, dat zou wel leuk zijn als dat wat wordt!

MirRav, succes met je lessen! En succes met die koudbloedwedstrijd, ik ben benieuwd!

Zelf heb ik nu eigenlijk 'perongeluk' een verzorgster gevonden voor Runa, namelijk een dochter van een vrouw die ook een paard in dezelfde pensionstal heeft. Ze heeft nu twee keer gereden en het gaat steeds beter, echt super leuk om te zien. De eerste keer probeerde Runa nog zomaar de bak uit te lopen, maar de tweede keer ging al een heel stuk beter. Echt knap hoe snel sommigen het oppakken :wow:
Laatst bijgewerkt door balance op 24-04-19 14:31, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Gebruikersnaam op verzoek verwijderd

sasika

Berichten: 2180
Geregistreerd: 14-06-06
Woonplaats: Beinsdorp

Re: het Schwarzwalder fuchs kletstopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-18 14:03

Zo kom je nog is verzorgpaarden tegen! Leuk!

Moses leert super snel en elke dag wel wat bij. Hij staat sinds kort op ijzers, dus hij kan voor de wagen :D

Vandaag maar geoefend met tussen het lamoen staan
Afbeelding

Afbeelding

Maar ook het longeren gaat super

Afbeelding

Ja ik ben helemaal fan van dit paard

Afbeelding

Anoniem

Re: het Schwarzwalder fuchs kletstopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-18 16:14

Hahaha oooh wat zijn z'n voorvoeten smerig als 'ie voor de wagen staat! Lekkere smeerkezen, al helemaal met dit weer. Leuk paard hoor!!

sasika

Berichten: 2180
Geregistreerd: 14-06-06
Woonplaats: Beinsdorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-18 17:03

Xxx schreef:
Hahaha oooh wat zijn z'n voorvoeten smerig als 'ie voor de wagen staat! Lekkere smeerkezen, al helemaal met dit weer. Leuk paard hoor!!



Ja de paddock is momenteel 1 grote drekbende. Heb zijn sokken er ook maar afgeschoren gezien dat ging broeien.

Nog een paar maanden en dan.... Voorjaar zon en zomer. Ik kijk er nu al naar uit :-P

Frebel
Berichten: 10
Geregistreerd: 29-08-16

Re: het Schwarzwalder fuchs kletstopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-18 15:08

De Schwarzwälder Fuchs Vereniging Nederland!!!
Gaat naar ’s Werelds grootste mensportfeest "PAARD EN KOETS"


Op dit mooie evenement mogen wij als Verenging toch niet ontbreken en daarom is besloten om naar het paardenevenement “Paard en Koets”te gaan. Er is geen betere locatie waar je de naamsbekendheid van de verenging en het ras kan promoten.
Ideeën zijn van harte welkom deze kunt u mailen naar sfvn@live.nl.


Alles leren over de mensport tijdens ruim 20 demonstraties per dag? Geïnformeerd worden over de nieuwste ontwikkelingen? Andere menliefhebbers ontmoeten? Kom naar Paard&Koets op 20, 21 en 22 april op Equestrian Centre De Peelbergen in Kronenberg (Limburg). Hier smelten Paard&Koets en de Internationale Menwedstrijden Kronenberg samen tot ’s werelds grootste mensportfeest.
Het nieuwe evenement bestaat uit de volgende onderdelen:
* 2 beurshallen met 150 stands
* 2 demonstratiepistes binnen
* 2 demonstratiepistes buiten
* 2 dressuur-/vaardigheidspistes
* Marathonparcours (óók in en om de beurshallen)

www.paardenkoets.nl

Adres:
Travers 5
5976 PL Kronenberg

anjali
Berichten: 14919
Geregistreerd: 25-07-15

Re: het Schwarzwalder fuchs kletstopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-18 18:27

Ik vind het ook een heel mooi ras.Toen ik in December een paard zocht vond ik er een op internet te koop staan die me erg aantrok,maar die stond erg ver weg en ik had geen vervoer. Toen ben ik eerst bij een ander paardje (geen SF) gaan kijken die hier in de buurt stond en die klikte ook en daarom heb ik die toen gekocht.Maar ik denk nog wel eens aan die Fuchs.Volgens mij is hij er nog.Maar 2 paarden wordt me wat te duur!

Frebel
Berichten: 10
Geregistreerd: 29-08-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-18 12:24

Hallo Fuchs liefhebbers,

Helaas moet ik mijn eigen gefokte merrie verkopen. Het is een donkere vos en ze is ongeveer 154 hoog. Rabella is zadelmak maar moet zeker nog worden doorgereden en dus op dit moment nog niet geschikt voor beginners. Ze wil heel graag voor je werken en vindt alles wat nieuw is spannend maar ook heel erg leuk. Weten jullie iemand die een fuchs merrie zoekt, ik heb de advertentie ook op bokt.nl gezet. Willen jullie dit delen.

Alvast bedankt.

BianCatjee

Berichten: 3177
Geregistreerd: 17-01-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-18 13:23

Frebel schreef:
Hallo Fuchs liefhebbers,

Helaas moet ik mijn eigen gefokte merrie verkopen. Het is een donkere vos en ze is ongeveer 154 hoog. Rabella is zadelmak maar moet zeker nog worden doorgereden en dus op dit moment nog niet geschikt voor beginners. Ze wil heel graag voor je werken en vindt alles wat nieuw is spannend maar ook heel erg leuk. Weten jullie iemand die een fuchs merrie zoekt, ik heb de advertentie ook op bokt.nl gezet. Willen jullie dit delen.

Alvast bedankt.


Succes en sterkte met de verkoop van je Fuchs!!

<3 Megan ♡

sasika

Berichten: 2180
Geregistreerd: 14-06-06
Woonplaats: Beinsdorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-18 10:55

Frebel schreef:
Hallo Fuchs liefhebbers,

Helaas moet ik mijn eigen gefokte merrie verkopen. Het is een donkere vos en ze is ongeveer 154 hoog. Rabella is zadelmak maar moet zeker nog worden doorgereden en dus op dit moment nog niet geschikt voor beginners. Ze wil heel graag voor je werken en vindt alles wat nieuw is spannend maar ook heel erg leuk. Weten jullie iemand die een fuchs merrie zoekt, ik heb de advertentie ook op bokt.nl gezet. Willen jullie dit delen.

Alvast bedankt.


Wat is ze gaaf! Succes met de verkoop, ik ga haar delen

sasika

Berichten: 2180
Geregistreerd: 14-06-06
Woonplaats: Beinsdorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-18 21:21

Wat een lekker weer is het geweest met de paarden aan de slag te gaan!

Vandaag heb ik mijn Dressuurzadel op orde kunnen maken en dat heb ik gelijk op Moses afgepast. Eerst even in de bak en toen nog lekker naar buiten geweest. Hij doet het allemaal zo braaf.

Afbeelding


daaf4ever
Berichten: 2729
Geregistreerd: 30-10-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-18 07:31

Wat heerlijk Sasika! Het was inderdaad heerlijk weer.

Hier gaat alles zijn gangetje. Ik heb deze week groen licht gekregen van de gynaecoloog om het rijden weer heel rustig op te pakken! *\o/*


Afbeelding


Vandaag of morgen is meneer de sjaak :j hij is zijn spieren alvast aan het trainen dmv draken met zijn weide genootje. :+

07-12-2005 Rust zacht lieve Daaf.
22-11-2016 Rust zacht lieve Blue.
Bedankt voor alles

daaf4ever
Berichten: 2729
Geregistreerd: 30-10-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-18 20:56

Afbeelding
Best view in the world! Back in the saddle again! *\o/* :D

07-12-2005 Rust zacht lieve Daaf.
22-11-2016 Rust zacht lieve Blue.
Bedankt voor alles


sasika

Berichten: 2180
Geregistreerd: 14-06-06
Woonplaats: Beinsdorp

Re: het Schwarzwalder fuchs kletstopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-18 21:17

Jaaa!!! Wat heerlijk voor je!

MirRav

Berichten: 32
Geregistreerd: 29-10-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-18 11:55

Hey allemaal, Gisteren een superdag gehad op de koudbloedwedstrijden in Exloo. Manolito was natuurlijk voor de eerste keer mee op wedstrijd en haalde in de eerste proef zelfs een derde prijs! Ook mijn dochter was mee met haar haflinger (ook voor de eerste keer op vreemd terrein) en zij won de eerste proef en werd derde in de tweede proef! Ben zo trots op hun alle 4Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

anjali
Berichten: 14919
Geregistreerd: 25-07-15

Re: het Schwarzwalder fuchs kletstopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-18 12:03

Proficiat. Wat een mooie dieren.

MirRav

Berichten: 32
Geregistreerd: 29-10-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-18 12:05

anjali schreef:
Proficiat. Wat een mooie dieren.

dankjewel, ben ook superblij met ze.

Manolito is natuurlijk nog maar net 4, dus we gingen eigenlijk voor de lol heen om eens te kijken hoe hij op vreemd terrein zou reageren. Hij was de enige Fuchs en had dan ook een hoop bekijks. haha

sasika

Berichten: 2180
Geregistreerd: 14-06-06
Woonplaats: Beinsdorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-18 14:24

Wat goed! En wat een knappe prestatie gelijk :)


Wij hebben eigenlijk door de vorst heel weinig kunnen doen. Bak bevroren dus we hebben een hoop gewandeld en wat beginselen van wat vrijheidsdressuur geprobeerd

Vandaag maar gelijk uitgetest of hij het onder het zadel kan... Check **\O/**


MirRav

Berichten: 32
Geregistreerd: 29-10-13

Re: het Schwarzwalder fuchs kletstopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-18 14:30

Haha helemaal geweldig!

Wij hebben gelukkig een binnenbak en kunnen dus altijd rijden. Manolito en Noah zijn ook dol op vrijdheidsdressuur, dus we wisselen het lekker af.

Love_Rosie

Berichten: 1482
Geregistreerd: 01-06-12

Re: het Schwarzwalder fuchs kletstopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-18 21:12

Gefeliciteerd Mirjam :). Ik hoor en zag op foto's van Karla dat het mooi is opgeknapt binnen.
Zaterdag liep er nog een Fuchs in het Z1 trouwens :j .

Hier helaas al tijdje kreupel paard... Vlak voor de vorst te kort bekapt.. daardoor gekneusde hoef waarin ze 2x hebben lopen zoeken of er misschien toch een hoefzweer zat.. en flink lopen snijden door andere hoefsmid die uiteindelijk ook niks kon vinden ^). Hopelijk knapt het nu weer op nu de grond weer zachter wordt. Als het aan Ot ligt beginnen we maar weer; Hij beet me even hard in m'n schoen.. Doet ie alleen als ie zicht stierlijk verveeld }:) .
Was een slecht moment om een paard te kort te bekappen, maarja, terugplakken gaat niet

BianCatjee

Berichten: 3177
Geregistreerd: 17-01-06

Re: het Schwarzwalder fuchs kletstopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-18 21:29

Mirjam nogmaals gefeliciteerd en wat top dat ze allemaal zo braaf waren op ander terrein! :D

Sasika leuk! Ik wil ook meer vrijheidsdressuur gaan doen met de dames :)

Love_rosie vervelend zeg! Maar terug plakken is inderdaad niet echt een optie.. hoop voor je dat het gauw hersteld is en Ot weer snel opgeknapt is!

Hier gaat het eindelijk weer goed met de dames, 5 weken niet/slecht willen eten.. bleken beide wormen en maagzweer te hebben, eindelijk (!!) na 4 jaar geholpen door een dierenarts tegen de wormen. En heb de bevestiging gekregen dat ik de bloedworm wel uitgeschakeld heb :) (lang verhaal, bespaar ik jullie.. ben blij dat ik er vanaf ben)

Waren best wel stressvolle weken met die flinke kou er ook nog achteraan.. nu weer rustig aan het werk zetten en genieten :)

<3 Megan ♡

sasika

Berichten: 2180
Geregistreerd: 14-06-06
Woonplaats: Beinsdorp

Re: het Schwarzwalder fuchs kletstopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-18 11:38

Love_Rosie, wat balen zeg! hopelijk hersteld het snel.

Bianca, Wat kan dat naar zijn he die wormen. Gelukkig zijn je paarden er vanaf, want dat is nog wel is lastig. Nou hopen dat het niet in je land/paddock zit!

BianCatjee

Berichten: 3177
Geregistreerd: 17-01-06

Re: het Schwarzwalder fuchs kletstopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-18 12:36

Sasika gelukkig doe ik al vanaf dat ik daar sta elke dag het land/bak/stallen uitmesten, dus ik hoop dat dat mee valt..

<3 Megan ♡

Love_Rosie

Berichten: 1482
Geregistreerd: 01-06-12

Re: het Schwarzwalder fuchs kletstopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-18 21:40

Het leek dinsdag al wel weer aardig goed, vandaag voor het eerst weer even wat gedaan met em. Vond ie erg fijn, hij ging harder dan de bedoeling was :+ . Gaan der maar van uit dat het dan ook niet meer zeer doet :') .

Hij heeft helaas bedacht dat ie tijdens longeren het touw kan pakken en dan lekker kan gaan touwtrekken. Eerst alleen in stap, maar inmiddels kan ie het ook in draf en galop. (En dan denk je dat ze lomp zijn.. pakt gewoon touw bij zn buik weg in galop). Iemand eeb idee hoe we dit grapje er weer uit krijgen? Hij doet het erg vaak en ik heb moeite om te blijven ataan zo hard trekt ie :+ .

pillow
Berichten: 7727
Geregistreerd: 23-09-11
Woonplaats: naast het drents friese wold

Re: het Schwarzwalder fuchs kletstopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-18 21:50

Mijn Faja pakt ook alles, teugels touw longeerlijn. Die heb ik nu een pelhambit in. Daar zitten van die lange scharen aan en nu lukt het niet meer.

Faja V. Modim M. Franzi V. Vento x Max


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: SentiBot en 1 bezoeker