Het Connemara topic, deel 2!

Moderators: Sica, C_arola, Neonlight, balance

 
 
curly2day

Berichten: 5593
Geregistreerd: 23-06-01
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-18 18:43

Dat jullie het bos in zijn gegaan 8-)
Er werd overal gewaarschuwd om het niet te doen :o


Marrit13

Berichten: 3382
Geregistreerd: 25-04-09
Woonplaats: een Friezin in Gelderland!

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-18 18:50

curly2day schreef:
Dat jullie het bos in zijn gegaan 8-)
Er werd overal gewaarschuwd om het niet te doen :o


Ja dit haha! Ik wilde vanmiddag ook, maar ben blij dat ik niet gegaan ben. Boswachters hier rijden rond en sturen mensen terug :+ dus maar rondje in de bak gespetterd :')

Wél mooi plaatje Esje :D En Saams; zit jij nu alweer op die unicorn van je? Ben je alweer 100%? >;)

www.connemara.nl

Saaams

Berichten: 13232
Geregistreerd: 20-01-10

Re: Het Connemara topic, deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-18 18:58

Beaut wilde graag. De was al eerder bij het hek, dan ik bij de bak :')
Plus we hebben best illegaal gereden over de goede vrije paden. En we zitten naast het bos. Dus kans dat die nog te vallen bomen op de bak vallen is ook aanwezig :+

Ja zeker! Ik heb er dinsdag voor t eerst opgezeten, dat ging prima. Woensdag heeft stalruiter met haar gesprongen. (klein detail; die had donderdag vet spierpijn := ) en vandaag dan gereden. Ging goed hoor. Ben ook al vanaf woensdag weer aan het werk. Oke, heb maar 2 diensten gedraaid maar dat ging ook.

Laerkens Beauty

esje007

Berichten: 617
Geregistreerd: 14-05-12
Woonplaats: Regio Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-18 19:23

Ik heb niks van waarschuwing meegekregen. :o
Het waaide niet meer hier. En hier doen ze sowieso erg weinig aan het bos onderhoud, behalve de doorgaande fietspaden vrij maken.
Uiteraard ben ik wel uit de buurt van grote omgeknakte bomen en bomen die scheef hangen gebleven.

Punz

Berichten: 8547
Geregistreerd: 04-03-10

Re: Het Connemara topic, deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-18 22:48

Hier in de omgeving is er inderdaad gewaarschuwd om niet de bossen in te gaan ivm loshangende takken, en bomen die nog nét niet gevallen zijn, maar niet veel meer nodig hebben om te gaan vallen.
Hier in de buurt van stal is vandaag zo'n net nog hangende boom een handje geholpen. Hing levensgevaarlijk over de weg.

Maar goed.
Ik ging vandaag toch het bos niet in, maar had met een aantal andere Connemara's ( en euhh.. ook wat niet Connemara's in tweetallen les van EK.
En echt zó fijn gereden... zelfs iets wat in de richting gaat van een arbeidspiroutte geprobeerd...(ok.. groot woord nog......maar het gevóel was er). Voelde mezelf op dat moment wel even héél stoer!


Iedereen een Connemara!!


.

Saaams

Berichten: 13232
Geregistreerd: 20-01-10

Re: Het Connemara topic, deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-18 09:39

Dat moet gaaf zijn! Heb je zelf nog wedstrijden op de planning? Ik kan niet wachten tot Eline hier is voor Beaut :D

Ik ben dit weekend met een stalgenoot mee geweest als groom naar een WE weekend bij Ton duivenvoorden. Wat interessant zeg en wat kan hij rijden :oo

Laerkens Beauty

Saaams

Berichten: 13232
Geregistreerd: 20-01-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-18 20:14

Osteopaat is terug geweest vandaag voor controle na de val. Ze was gevoelig aan de rechterkant. Aantal blokkades opgegeven. Ook een scheve wervel bij de schoft en achter het zadel.
Dus het valt mee! Hopelijk is ze eind vd week weer fijner te rijden. Was nu erg stug.

Ook heb ik een ticket gekocht voor de paarden bb cross @ Amsterdamse Bos in maart. Spannend. Ik ga zaterdag voor t eerst weer springen na de val.

Laerkens Beauty

Marrit13

Berichten: 3382
Geregistreerd: 25-04-09
Woonplaats: een Friezin in Gelderland!

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-18 22:11

Oh fijn Saams, dat het niet ernstig is.

Is dat de oefencross? A’damse bos is wel pittige dacht ik. Crossseizoen begint weer, leuk! Ben al paar keer geboekt door Hanneke om te groomen :+

www.connemara.nl

Saaams

Berichten: 13232
Geregistreerd: 20-01-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-18 08:29

Marrit13 schreef:
Oh fijn Saams, dat het niet ernstig is.

Is dat de oefencross? A’damse bos is wel pittige dacht ik. Crossseizoen begint weer, leuk! Ben al paar keer geboekt door Hanneke om te groomen :+


Ja oefencross. Nee is juist een simpele cross. Mag na 3 weigeringen ook gewoon door naar de volgende :=

Haha ja, ze had ook al weer crossdatums gepland. Volgens facebook gaat Hanneke ook naar Amsterdam

Laerkens Beauty

Marrit13

Berichten: 3382
Geregistreerd: 25-04-09
Woonplaats: een Friezin in Gelderland!

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-18 10:19

Oh ik dacht dat je de wedstrijd deed _O- maar sowieso stoer van je! Ja klopt ze gaat, kan helaas due niet mee: heb zelf een paardendingetje dan :D

www.connemara.nl


Punz

Berichten: 8547
Geregistreerd: 04-03-10

Re: Het Connemara topic, deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-18 13:34

Een paardendingetje dan?? >;)


Iedereen een Connemara!!


.

Saaams

Berichten: 13232
Geregistreerd: 20-01-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-18 16:55

Paardendingetje? >;) Valt me tegen dat je Beaut niet komt bewonderen.

Enneee Ria. Zag ik nu ZZL carierre voor JouJou? Wil Eline zo ver proberen te gaan?

Beaut moest vandaag longeren. Na 10 min even balkje erbij. Pony kreeg glinsteroogjes. :+

Afbeelding

Afbeelding

Laerkens Beauty

Punz

Berichten: 8547
Geregistreerd: 04-03-10

Re: Het Connemara topic, deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-18 17:39

Saams:
EK en Jou zijn nog maar een paar winstpunten verwijderd van dit doel....... :oo


Iedereen een Connemara!!


.

Saaams

Berichten: 13232
Geregistreerd: 20-01-10

Re: Het Connemara topic, deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-18 17:40

Moet je dan geen dispensatie aanvragen ivm zijn schofthoogte? Is hij dan de eerste connemara pony in het ZZL?

Laerkens Beauty

Punz

Berichten: 8547
Geregistreerd: 04-03-10

Re: Het Connemara topic, deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-18 17:46

Nee hoor . Zeker het zzl niet: dat is tegenwoordig nog basis sport
En als ik het goed heb moeten ze voor het ZZ zwaar 148.1 zijn. En dat istie :D


Iedereen een Connemara!!


.

Saaams

Berichten: 13232
Geregistreerd: 20-01-10

Re: Het Connemara topic, deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-18 17:47

Gelukkig :D
Ben zo benieuwd!

Laerkens Beauty

TinekeVD
Berichten: 1523
Geregistreerd: 10-11-14

Re: Het Connemara topic, deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-18 16:19

ik vind het zo geweldig punz dat jou dat allemaal doet en het ook nog laat lijken of het met twee hoefjes in de neus lukt, pffff echt respect hoor.

saams fijn dat t met jou en beaut weer goed gaat!!

Marrit en niet alleen te groomen toch?? :=

hier rij ik melody nu iets vaker, sanne is druk met school, maar blijft een leuk team, wanneer ze opstapt is het ook meteen weer weg rijden en afgelopen zaterdag wedstrijd gehad in Beilen wat echt groots wordt uitgepakt ieder jaar en ze springen zo samen weer een foutloze ronde en foutloze barrage rond, wat kun je dan trots zijn.
verder ben ik vorige week nogal gelanceerd, maar daar kon melody ook niets aan doen. was op donderdag met die harde storm en ik reed een beetje zoiets als travers en net met een dikke windvlaag zwiept de laurier die langs de bak staat toch een stuk naar binnen, juist tegen melody zijn lieve hoofdje aan waar hij natuurlijk ontzettend van schrok en dus gewoon razendsnel 5 meter opzij sprong. ik hing ernaast en dacht meteen dit red ik echt niet dus beugels uit teugels los en daar ging ik, plat op mn snuffert in de prut :D ponylief rende naar de ingang van de bak, stond daar uitgebreid te snurken, dus ik druipend van prut en water naar hem toe, krukje erbij, weer opgestapt, aangedraafd, travers ingezet en hij doet t ook zo weer, jeetje wat een schat is het toch ook. net of er niets aan t handje is.

Marrit13

Berichten: 3382
Geregistreerd: 25-04-09
Woonplaats: een Friezin in Gelderland!

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-18 18:36

Ik ben een beelddenker Tineke, bedankt voor jouw verhaal _O- Zelf niets aan overgehouden hoop ik? En nee niet alleen groomen, de eerste crosstraining staat al gepland! En natuurlijk nog 3 maart een indoor oefencross gepland **\O/** en mijn eerste dressuur wedstrijd staat ook gepland (nee zeg niet wanneer O:) )Weer spannend zat allemaal.

www.connemara.nl

Saaams

Berichten: 13232
Geregistreerd: 20-01-10

Re: Het Connemara topic, deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-18 18:44

Marrit. Heb jij geen interesse in een duo crossles de 26e bij Nijkerk? Mijn rijmaatje is uitgevallen ivm paard in training. En die groepen vind ik te groot :+

Laerkens Beauty

Birgit01

Berichten: 780
Geregistreerd: 12-01-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-18 19:09

Ik loop een beetje achter....

Punz, klinkt gaaf, arbeidspirouette!
Saaams, gelukkig zijn jullie weer goed op weg. Niet bang geworden om te springen? Succes met de cross!
Tineke, er zijn van die dagen dat je naar de bak kijkt en denkt ‘vandaag wil ik niet vallen’, maar wel braaf dat ‘ie zo braaf verder gaat!
Marrit, ook succes met de oefencross, maar dat duurt nog eventjes!


Afbeelding
In het bos zijn de sneeuwklokjes er weer!

En zaterdagmiddag gaan dochter en Rocks voor het eerst een heel parcours oefenen in een binnenbak. Als hij tenminste de vrachtwagen op gaat, nog nooit geprobeerd!

Marrit13

Berichten: 3382
Geregistreerd: 25-04-09
Woonplaats: een Friezin in Gelderland!

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-18 19:11

26ste welke maand??

Oh lekke foto Brigit! Ik ben wel klaar voor het voorjaar :+ wat een heerlijk bekkie die Rocks, bijdehandje of niet?

www.connemara.nl

Saaams

Berichten: 13232
Geregistreerd: 20-01-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-18 19:12

Marrit13 schreef:
26ste welke maand??

Oh lekke foto Brigit! Ik ben wel klaar voor het voorjaar :+ wat een heerlijk bekkie die Rocks, bijdehandje of niet?


Febr natuurlijk! En ik bedoel 25 :+

Laerkens Beauty

Marrit13

Berichten: 3382
Geregistreerd: 25-04-09
Woonplaats: een Friezin in Gelderland!

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-18 19:21

Moet ik straks ff agenda checken :+ to be continued :D

www.connemara.nl

TinekeVD
Berichten: 1523
Geregistreerd: 10-11-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-18 20:38

Leuke plannen allemaal Marrit en behalve een paar dagen spierpijn er verder weinig aan over gehouden gelukkig.

Birgit veel plezier zaterdag!!

En weet iemand waar ik een mooi connemara groen dekje kan vinden?

Saaams

Berichten: 13232
Geregistreerd: 20-01-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-18 22:04


Laerkens Beauty


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: SemrushBot en 1 bezoeker