KWPN-taxatietopic, max 2 foto's.

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

 
 
Leonie_M

Berichten: 4488
Geregistreerd: 08-11-01
Woonplaats: Dordrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-18 11:52

Sjef
6 jarige ruin, 1.72 m
Easy game x oscar

Binnenkort overstap Z1, springt een beginnende wissel. Heeft in alle klasses meerdere scores van 70% of hoger gelopen

Braaf en nuchter karakter, maar wel veel go en scherp aan de hulpen. Rontgenologisch goed gekeurd.


Afbeelding

https://youtu.be/UpZF1Twr3ik

UTILE DULCI: ZZ-licht + klasse 1 endurance (verkocht)
H'ADELPHOS Z1
B/L jurylid


Leonie_M

Berichten: 4488
Geregistreerd: 08-11-01
Woonplaats: Dordrecht

Re: KWPN-taxatietopic, max 2 foto's.

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-18 12:00

Brooklynn L, 12 jaar M2 in het verleden. Is ze op dit moment nog op dat niveau? Prijs 5000 en 6500.

UTILE DULCI: ZZ-licht + klasse 1 endurance (verkocht)
H'ADELPHOS Z1
B/L jurylid

Elisa2

Berichten: 37048
Geregistreerd: 31-08-04

Re: KWPN-taxatietopic, max 2 foto's.

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-18 16:35

Leuk paard Leonie, is ie makkelijk na te rijden of niet? als ie Z1 geklasseerd is en makkelijk na te rijden dan geld hier ook weer dat zo'n paard heel interessant is qua export.

''De echte discipel van de rijkunst heeft niet de erkenning door andere mensen nodig maar veel meer het gevoel om met zijn paard een te zijn. Ontbreekt deze harmonie, dan ontstaat in het beste geval volmaakte techniek, maar er ontstaat nooit volmaakte (rij)kunst.''

-Kurt Albrecht-

Jester_

Berichten: 12258
Geregistreerd: 16-12-07
Woonplaats: Eerbeek

Re: KWPN-taxatietopic, max 2 foto's.

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-18 16:46

En hoe is zijn moederlijn?

When you're with me, no judgement
You can get that from anyone else
You don't have to prove nothing
You can just be yourself


Leonie_M

Berichten: 4488
Geregistreerd: 08-11-01
Woonplaats: Dordrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-18 16:58


UTILE DULCI: ZZ-licht + klasse 1 endurance (verkocht)
H'ADELPHOS Z1
B/L jurylid

Elisa2

Berichten: 37048
Geregistreerd: 31-08-04

Re: KWPN-taxatietopic, max 2 foto's.

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-18 18:16

Is niet interessant bij een ruin de moederlijn, maar goed na te rijden in combi met de leeftijd, niveau en talent dan zit je op dit moment ook rond de E25.000,-. Voornamelijk vanwege de vraag naar dit soort paarden in de export.

''De echte discipel van de rijkunst heeft niet de erkenning door andere mensen nodig maar veel meer het gevoel om met zijn paard een te zijn. Ontbreekt deze harmonie, dan ontstaat in het beste geval volmaakte techniek, maar er ontstaat nooit volmaakte (rij)kunst.''

-Kurt Albrecht-

Jester_

Berichten: 12258
Geregistreerd: 16-12-07
Woonplaats: Eerbeek

Re: KWPN-taxatietopic, max 2 foto's.

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-18 18:20

Maar veel sport in de moederlijn doet ook een hoop. Als famile het goed in de sport doet geeft dat soms meer zekerheid

When you're with me, no judgement
You can get that from anyone else
You don't have to prove nothing
You can just be yourself

Petrichor

Berichten: 10527
Geregistreerd: 14-04-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-18 19:25

Elisa2 schreef:
xPearl schreef:
Grappig dat de prijzen zo uit een lopen! :')

@Petrichor
De standfoto is ook wel erg ongelukkig zoals ik zei. Maar dat is de enige, recente, die ik op dit moment heb. Deze is van Augustus 2017, toen ik hem net had. Toen was er nog weinig mee gedaan, naast wat longeren.
Standfoto


Niks mis mee hoor, paard is nog niet uitgegroeid..kan alleen maar mooier uitgroeien.


Nee paard is nog niet uitgeroeid en zal altijd mooier worden ook qua bespiering dus over een tijdje vast meer waard. Maar ik vrees dat die achterhand altijd een vors stuk hoger blijft, dat is toch niet iets wat men graag ziet.

The smell of earth after rain!

Elisa2

Berichten: 37048
Geregistreerd: 31-08-04

Re: KWPN-taxatietopic, max 2 foto's.

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-18 09:28


''De echte discipel van de rijkunst heeft niet de erkenning door andere mensen nodig maar veel meer het gevoel om met zijn paard een te zijn. Ontbreekt deze harmonie, dan ontstaat in het beste geval volmaakte techniek, maar er ontstaat nooit volmaakte (rij)kunst.''

-Kurt Albrecht-

Petrichor

Berichten: 10527
Geregistreerd: 14-04-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-18 10:31

Elisa2 schreef:
Als je het vergelijkt met zijn rug, dan is zijn achterhand helemaal niet zo hoog in verhouding..iets rechtere croupe is het maar daar is niets mis mee imo.

http://equinespirit.nl/wp-content/uploa ... ce-6.1.jpg
Dit is "overbouwd"

Ik zie toch echt een paard met een te hoge achterhand dat hoort niet. Een paard hoort opwaarts gebouwd te zijn dat is deze niet en dat zal hij ook nooit worden. Uiteraard zal het beter gaan worden met de tijd, maar nee dit zal nooit een opwaarts gebouwd paard zijn. Wordt voor dit paard straks heel erg moeilijk om te gaan zakken van achter.

The smell of earth after rain!

Change3x

Berichten: 6581
Geregistreerd: 06-12-11
Woonplaats: Nijverdal

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-18 10:52

Dat een jong paard wat overbouwd is, is toch zo gek nog niet? Dat lijkt me heel normaal in een groeifase. Ze moeten uit zichzelf wel heel opwaarts zijn willen ze nooit overbouwd zijn of worden.

Perryx
Berichten: 2503
Geregistreerd: 11-02-13

Re: KWPN-taxatietopic, max 2 foto's.

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-18 11:22

man , hoe lang gaan jullie hier nog over door?! wat een onzin zeg.. hij is nog jong.

Petrichor

Berichten: 10527
Geregistreerd: 14-04-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-18 12:06

Elisa heeft toevallig een andere mening dan dat ik heb, vind het juist wel interessant hoe er een verschil ontstaat. Soms kan je door een ander juist op een andere manier naar een paard kijken, alleen geldt dat voor mij op dit moment niet.

The smell of earth after rain!

Elisa2

Berichten: 37048
Geregistreerd: 31-08-04

Re: KWPN-taxatietopic, max 2 foto's.

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-18 17:28

We verschillen inderdaad van mening hier in..zolang als een paard maar opwaarts kan bewegen met de schoft omhoog en de hoeken in het achterbeen makkelijker kleiner kan maken is verzameling geen punt en imo zijn daarvoor het verloop van de rug, achterhand en het achterbeen van belang.

En wellicht is het voor de eigenaresse van dit paard juist fijn om verschillende {onderbouwde} meningen te horen? dit is toch een topic wbt waarde bepaling van een paard en daar is de bouw wel van belang in.

''De echte discipel van de rijkunst heeft niet de erkenning door andere mensen nodig maar veel meer het gevoel om met zijn paard een te zijn. Ontbreekt deze harmonie, dan ontstaat in het beste geval volmaakte techniek, maar er ontstaat nooit volmaakte (rij)kunst.''

-Kurt Albrecht-

Petrichor

Berichten: 10527
Geregistreerd: 14-04-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-18 21:05

Elisa2 schreef:
We verschillen inderdaad van mening hier in..zolang als een paard maar opwaarts kan bewegen met de schoft omhoog en de hoeken in het achterbeen makkelijker kleiner kan maken is verzameling geen punt en imo zijn daarvoor het verloop van de rug, achterhand en het achterbeen van belang.

En wellicht is het voor de eigenaresse van dit paard juist fijn om verschillende {onderbouwde} meningen te horen? dit is toch een topic wbt waarde bepaling van een paard en daar is de bouw wel van belang in.


Ik zie ons meningsverschil in elk geval niet als een aanval. :D

Tja en wat kan je precies zien op een foto? Wellicht valt het paard mij in het echt wel voor 100% mee, daarom zei ik in mijn eerste post ook op basis van de huidige foto's.

Wij hebben vaak genoeg paarden aangeboden gekregen die op de foto's ontzettend goed leken te zijn. Eenmaal aangekomen op die stallen bleek het in het echt gigantisch tegen te vallen.

The smell of earth after rain!

Amiigo

Berichten: 7310
Geregistreerd: 03-11-07
Woonplaats: NB

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-18 00:49

De Easy Game hier bovenaan gok ik + €25k, mooi dier, fijn lopen, fijn karakter en niveau naar leeftijd.


En de mijne? Nog geen plannen voor verkoop.
7 jarige merrie, Z1 geklasseerd, 1,71, Bordeaux x Montecristo x Cocktail
Top braaf in de omgang, makkelijker heb je ze niet. Ohz braaf, nuchter, maar scherp aan de hulpen, zijgangen doet ze met 2 hoeven in haar neus, net zoals uitgestrekte gangen. Geen bewegings topper maar beweegt correct met veel swung. Makkelijk na te rijden en laat je nooit in de steek, altijd lopen en geen extra spanning op concours.
Gaat ook wel eens mee naar buiten (alleen of groep) en verkeersmak. Sociaal naar andere paarden.
Edit: röntgenologisch + klinisch ggk in 2014

Afbeelding

Jester_

Berichten: 12258
Geregistreerd: 16-12-07
Woonplaats: Eerbeek

Re: KWPN-taxatietopic, max 2 foto's.

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-18 00:56

Zou toch wel voor rond de 15/20 schatten :j

When you're with me, no judgement
You can get that from anyone else
You don't have to prove nothing
You can just be yourself

Petrichor

Berichten: 10527
Geregistreerd: 14-04-06

Re: KWPN-taxatietopic, max 2 foto's.

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-18 07:32

Amiigo 12500.

The smell of earth after rain!

Change3x

Berichten: 6581
Geregistreerd: 06-12-11
Woonplaats: Nijverdal

Re: KWPN-taxatietopic, max 2 foto's.

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-18 07:56

Amiigo 20.000, lijkt een fijn dier!

Rosanna1990
Berichten: 702
Geregistreerd: 29-10-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-18 09:56

Hallo, allemaal. Ik heb die van mij inmiddels wel in de verkoop staan, en ben benieuwd wat jullie hiervoor zouden schatten :).

Z1 dressuur merrie
Maestro x Gribaldi
04-05-2010.
1.72m
Ze loopt regelmatig mee in de prijzen en springt al een groene wissel. Zowel op trens als stang en trens te rijden. Ze is makkelijk na te rijden en is braaf op vreemd terrein. Meerdere malen mee geweest naar het strand en het bos.

Haar volle broer Darwin loopt met Karen Nijvelt Intermediair 1 (zie ook horsetelex: https://www.horsetelex.nl/horses/pedigree/1492891/fenna)

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Petrichor

Berichten: 10527
Geregistreerd: 14-04-06

Re: KWPN-taxatietopic, max 2 foto's.

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-18 11:24

Heb je ook gewoon normale rijfoto's ipv op het strand?

The smell of earth after rain!

xPearl

Berichten: 3277
Geregistreerd: 29-01-14
Woonplaats: Een klein dorpje onderin Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-18 11:28

Ik vind het altijd interessant om meerdere meningen te lezen :).
Voor mij heeft het geen meerwaarde, want ik ben blij met 'm en hij doet het goed _O-. Plus dat we wel gaan zien hoe die bijtrekt over een tijdje. Of juist niet, haha. Maar het is wel interessant en zo leer je ook nog eens wat toch? :)

Amiigo

Berichten: 7310
Geregistreerd: 03-11-07
Woonplaats: NB

Re: KWPN-taxatietopic, max 2 foto's.

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-18 12:53

Pearl: ik schat jou paard tussen de 8-10, heb je topic gezien met filmpjes en vind hem erg fijn bewegen! Als die wat verder doorgereden, ruin is en hij wat meer groeit van voor dan wordt die natuurlijk meer waard :)

Ik rij zelf ook een merrie die overbouwt is (5 jaar oud) en die beweegt mooi met de schoft omhoog waardoor ik ohz daar geen last van heb, loopt heel makkelijk bovenin.
Afbeelding

xPearl

Berichten: 3277
Geregistreerd: 29-01-14
Woonplaats: Een klein dorpje onderin Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-18 13:06

Amiigo schreef:
Pearl: ik schat jou paard tussen de 8-10, heb je topic gezien met filmpjes en vind hem erg fijn bewegen! Als die wat verder doorgereden, ruin is en hij wat meer groeit van voor dan wordt die natuurlijk meer waard :)

Ik rij zelf ook een merrie die overbouwt is (5 jaar oud) en die beweegt mooi met de schoft omhoog waardoor ik ohz daar geen last van heb, loopt heel makkelijk bovenin.
[ [url=m/ko0Rzq.jpg]Afbeelding[/url] ]

Dankjewel! Castratie staat nog op de planning, haha. Wil m toch geen hengst houden :).

En wat een knappe bonte! Leuk ding! :D

ynskek
Moderator Algemeen1
No drama, no glory!

Berichten: 10399
Geregistreerd: 11-05-13
Woonplaats: Dronten

Re: KWPN-taxatietopic, max 2 foto's.

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-18 13:20

Amigo: rond de 15.0000
Rosanna: ook rond de 15.000

Ben ook wel benieuwd wat jullie van mijn rijdier vinden.

Ruin uit 2004, Oscar X havidoff
Stokmaat: 1.63
Niveau: in het verleden M2 met de punten voor t Z1

Inmiddels L1 geklasseerd, gemiddelden ruim 192 punten. L2 debuut gepland voor begin april.

Nuchter paard dat graag voor je wil werken. Makkelijk na te rijden. Ook geschikt voor beginnende ruiter.

Afbeelding
Afbeelding

Jury t/m F20, Zilver opleiding, A-proeven, VA en OS, Bixie-proeven, BB t/m L2 dressuur
Zecchino v. Oscar B+13 | L1+10 | L2+10


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 16 bezoekers