Het Connemara topic, deel 2!

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

 
 
Gizeppie

Berichten: 2777
Geregistreerd: 23-02-12
Woonplaats: In mijn hangmat

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-18 21:59

Marrit13 schreef:
Oh Greetje ken ik van naam! Heb zelf met met mijn Draver een tijd bij Marlous Eertink gelest, erg leuk :j Dat moet vast goedkomen :D


Marlous ken ik ook. Heb lessen van haar bekeken op stal mansour. Ja eerst werken aan zijn zelfstandigheid. Denk dat hier t probleem onder andere zit..

~ A great horse will change your life ~ The truly special ones, define it! ~ <3


Birgit01

Berichten: 780
Geregistreerd: 12-01-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-18 00:22

Leuk om over al die verschillende karakters te lezen! Zou bij mij waarschijnlijk ook een lang verhaal
worden ( kan uren of ze praten), maar ga het maar even in 2 foto’s samen vatten:
Afbeelding

Afbeelding

Punz

Berichten: 8561
Geregistreerd: 04-03-10

Re: Het Connemara topic, deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-18 12:27

Birgit:
Gewéldig, echt geweldig!

Ik ga er over nadenken hoe ik die twee van mij in een paar woorden ( of beelden) kan karakteriseren


Iedereen een Connemara!!


.

curly2day

Berichten: 5593
Geregistreerd: 23-06-01
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-18 14:07

Leuk idee om in een foto te laten zien

Afbeelding
Karel, geïnteresseerd maar gereserveerd


Afbeelding
Hij is dan wel niet meer onder ons, maar dit is typerend Sec, lekker ondeugend.

Birgit01

Berichten: 780
Geregistreerd: 12-01-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-18 14:13

O, wat leuk! Een vervolg! Kom maar op!

Saaams

Berichten: 13258
Geregistreerd: 20-01-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-18 14:31

Tof idee. :D

Beaut is een binnenvetter. Als ze een mens was zou ze niet snel over zichzelf praten.
Ze is alleen niet zo dapper en verschuilt zich liever achter iemand die ze lief heeft. Ze is kieskeurig in wat en wie ze leuk vind en ze zal je dan altijd begroeten. Vind Beaut je niet leuk kan je zeker niet op haar rijden, ze zal echt niks voor je doen. Beaut houd van gezelligheid en staat graag met haar neus overal bovenop. Maar als Beaut NEE zegt. Bedoeld ze ook echt nee en moeten we dat respecteren :+
Met werken is ze echt een harde, wil graag werken, zeker niet lui en gaat net zolang door met werken voor je tot je zelf stopt. Maar ze geeft wel aan wanneer haar hoofdje er niet meer bij is.

Haar nee ik wil niet hoofd.
Afbeelding


Afbeelding
Afbeelding

En Beaut haar favoriete bezigheid?

Afbeelding

Laerkens Beauty


Birgit01

Berichten: 780
Geregistreerd: 12-01-15

Re: Het Connemara topic, deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-18 14:41

Expressief in haar uitdrukkingen is ze in ieder geval!

Marrit13

Berichten: 3383
Geregistreerd: 25-04-09
Woonplaats: een Friezin in Gelderland!

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-18 15:41

Oooh leuk met foto’s!

Lloyd de Ierse grappenmaker :+
Afbeelding

Lloyd grumpy; al dat gedoe met foto’s en ouweh*eren met mensen erbij, laat hem maar doen waar hij voor komt; werken en weer terug naar stal om te eten :')

Afbeelding

En mijn allerliefste rots in de branding; dit was tijdens eerste oefencross en ik was zó nerveus, en gewoon bang _O- Maar kijk naar zijn blik; vol rust, vertrouwen en hij neemt mij dan op sleeptouw.


Afbeelding

www.connemara.nl

Birgit01

Berichten: 780
Geregistreerd: 12-01-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-18 16:35

Niet verkeerd opvatten, maar die eerste foto deed me zo aan de mammoet uit ice-age denken!
Afbeelding
Maar zonder gekheid helemaal geweldig natuurlijk, dat je precies de pony gevonden hebt, die bij je past!

Birgit01

Berichten: 780
Geregistreerd: 12-01-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-18 16:38

Afbeelding
En Pandora lijkt op een baby-zeehond!
( is mijn dochter niet met mij eens, dus zal wel aan mij liggen, ik zie overal wat in)

Marrit13

Berichten: 3383
Geregistreerd: 25-04-09
Woonplaats: een Friezin in Gelderland!

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-18 17:21

Birgit01 schreef:
Niet verkeerd opvatten, maar die eerste foto deed me zo aan de mammoet uit ice-age denken!
[img]m/AyPYfF.jpg[/im
Maar zonder gekheid helemaal geweldig natuurlijk, dat je precies de pony gevonden hebt, die bij je past!


Ik begrijp precies wat je bedoelt hoor :D Haha! Sprekend _O-

En ja ik zie Seabert wel degelijk in Pandora _O- wel súperschattig!

www.connemara.nl

Jacobienx

Berichten: 111
Geregistreerd: 16-02-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-18 19:03

Afbeelding
Leuk ik doe mee! Dit is typisch Robin. Heel erg gefocust op mij, hij wil hard voor je werken maar als hij het niet vertrouwd dan kruipt hij in z'n schulpje. Deze foto gemaakt op T onck afgelopen jaar. Vaak bij een wat groter evenement is hij super sensibel en springt ie voor alles weg :')
Ohja m'n moeder vind Robin een ramshoofd hebben haha :(:)

Lumière ♡

Punz

Berichten: 8561
Geregistreerd: 04-03-10

Re: Het Connemara topic, deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-18 19:30

Oh.. geweldig dit!!
Nog geen tijd gehad om mijn eigen aandeel te leveren, maar geniet van jullie foto's en omschrijvingen!


Iedereen een Connemara!!


.

Majabeestje
Berichten: 3803
Geregistreerd: 07-02-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-18 20:50

Superleuk dit <3

Birgit01

Berichten: 780
Geregistreerd: 12-01-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-18 20:55

Om ‘m niet alleen negatief af te schilderen, dit is ook Rocks! Vrienden met alle paardachtigen die hij tegen komt!
Afbeelding

Afbeelding
Pandora kijkt dan juist zo boos dat je er bang van zou worden!

FatCat

Berichten: 1887
Geregistreerd: 02-01-17
Woonplaats: NB

Re: Het Connemara topic, deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-18 21:56

Wat leuk al die fotos!

ingaa

Berichten: 1161
Geregistreerd: 14-03-10
Woonplaats: Zwolle

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-18 22:51

Ja leuk idee! :D

Grappig ik herken best wat dingen van jullie pony's in Beth.
Beth is mega betrouwbaar maar niet makkelijk. Speelt graag hard to get maar heeft een piep klein hartje. Erg introvert en het vergt wat geduld om haar losser te krijgen. Ze is een harde werker maar wel op haar manier en laat het goed weten als het niet gaat zoals zij het in haar hoofd heeft. Ze is erg intelligent en heeft echt haar eigen ideeën over alles en durft best te dreigen. Toch durf ik kinderen prima op haar te laten rijden, haar hoofd spreekt boekdelen dan maar ze doet er alles aan om ze op haar rug te houden. Nieuwe dingen vind ze erg spannend en hecht zich dan aan een persoon die ze vertrouwd en vertrouwd er dan ook wel op dat het goedkomt.
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Veilig achter de baas de wijsneus uithangen :+

Dinkytoy's Elisabeth
Lini Louise

Punz

Berichten: 8561
Geregistreerd: 04-03-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-18 00:15

Jou:

Afbeelding


Miss Rapunzel:
(het linker veulen. De rechterpony is Pandora van Birgit)


Afbeelding

Afbeelding

Dat dus.....:') :')

En...
For old times sake, nog een keertje Pandora en Punzel <3 :

Afbeelding


Iedereen een Connemara!!


.

Birgit01

Berichten: 780
Geregistreerd: 12-01-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-18 00:44

<3
( dat voorbeentje heeft Pan ook als ze boos is, hebben ze van hun vader volgens mij)

Gizeppie

Berichten: 2777
Geregistreerd: 23-02-12
Woonplaats: In mijn hangmat

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-18 18:29

Saaams schreef:
Tof idee. :D

Beaut is een binnenvetter. Als ze een mens was zou ze niet snel over zichzelf praten.
Ze is alleen niet zo dapper en verschuilt zich liever achter iemand die ze lief heeft. Ze is kieskeurig in wat en wie ze leuk vind en ze zal je dan altijd begroeten. Vind Beaut je niet leuk kan je zeker niet op haar rijden, ze zal echt niks voor je doen. Beaut houd van gezelligheid en staat graag met haar neus overal bovenop. Maar als Beaut NEE zegt. Bedoeld ze ook echt nee en moeten we dat respecteren :+
Met werken is ze echt een harde, wil graag werken, zeker niet lui en gaat net zolang door met werken voor je tot je zelf stopt. Maar ze geeft wel aan wanneer haar hoofdje er niet meer bij is.

Haar nee ik wil niet hoofd.
[ [url=m/WmFaeE.jpg]Afbeelding[/url] ]


[ [url=m/FJfzpk.png]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/ZMNZLQ.jpg]Afbeelding[/url] ]

En Beaut haar favoriete bezigheid?

[ [url=m/pNhcVO.jpg]Afbeelding[/url] ]


Beaut lijkt qua karakter enorm op mijn ruin.. ook een binnenvetter. Alleen als je over zijn grens gaat raakt hij of in paniek of hij gaat drammen en met zijn hoofd schudden.. Springen houdt hij idd ook van!

~ A great horse will change your life ~ The truly special ones, define it! ~ <3

esje007

Berichten: 620
Geregistreerd: 14-05-12
Woonplaats: Regio Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-18 22:44

Leuke foto's! !
Wat typeert Rebbie het meest? ?? Vrolijk, nieuwsgierig, erg slim, ongeduldig en natuurlijk dol op eten.....
Afbeelding

Saaams

Berichten: 13258
Geregistreerd: 20-01-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-18 22:59

Hebben jullie de storm allemaal overleefd?

Hier zijn er veel bomen omgewaaid. Ik was doodsbang dat ze op een stal zouden vallen. Beaut vond het rete interessant, toen er een boom om viel en zij er naar mocht kijken. Ook profiteert ze er graag van :+


Afbeelding

Afbeelding

Laerkens Beauty

ingaa

Berichten: 1161
Geregistreerd: 14-03-10
Woonplaats: Zwolle

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-18 23:40

Schrikken Saams! Gelukkig dat Baut zich er niet te druk om kon maken.

Hier op stal alles rustig, paarden wel binnen gehouden en alleen met mesten even naar buiten ivm dakpannen van het dak van buren die rondvlogen. Vanavond nog gereden, bak is weer een mooie modderpoel helaas. Het water van in de IJssel staat ook angstaanjagend hoog! Iets meer dan een meter onder de top van de dijk. Tot aan de bomen is normaal het weiland waar de paarden lopen.
Stal is direct aan de andere kant van de dijk.
Afbeelding

Dinkytoy's Elisabeth
Lini Louise

esje007

Berichten: 620
Geregistreerd: 14-05-12
Woonplaats: Regio Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-18 15:42

De stal staat hier nog, maar de dakplaten zijn wel beschadigd en moeten wss deels vervangen worden. Erge tegenslag voor de staleigenaren. Die hebben gisteren met angst en beven toegezien, het dak vloog er bijna af...Echt bizar!
In het bos is ook best weer veel schade. Een slagveld, dat ik vandaag met Rebel in het zonnetje heb verkend. Oortjes naar voren geprikt, heel alert, maar overal langs. Soms een stukje "cross country" vanwege bomen op het pad, zoals op de foto. De belichting van de foto is niet geweldig, maar komt door de felle zon en het feit dat Rebel geen geduld heeft om stil te staan voor een foto. :+ {:}
Zelfs bij de bosrand een paar vierkante meter golfplaat van een dak tegengekomen. Die plaat moet afkomstig zijn van een boerderij of stal die zeker een kilometer verderop ligt, want dichterbij ligt alleen akkerland!!! Daar moest ik toch wel even serieus in gesprek met Rebel voordat hij dat vertrouwde om langs te stappen.
Afbeelding

Saaams

Berichten: 13258
Geregistreerd: 20-01-10

Re: Het Connemara topic, deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-18 16:13

Hahaha zelfde hier Esje! Die oortjesfoto had van ons kunnen zijn. Wij zijn ook wezen survivallen in het bos. Beaut was zo fris, ging helemaal bokken als we een drafstukje vonden :=

Laerkens Beauty


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 44 bezoekers