Konik-eigenaren, deel 2!

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
belindaap88

Berichten: 300
Geregistreerd: 22-04-13
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-17 22:24

Zo tijdje niet echt actief geweest, maar vandaag kon ik het toch niet laten om wat foto's te schieten. Hopelijk hebben jullie paardjes zich ook vermaakt in de sneeuw, ben benieuwd naar jullie plaatjes <3!

@Tess, Kaiyo is behoorlijk eenkennig. Als ik er een tijd weinig mee bezig bent wordt hij drammerig en lastig met rijden. Hij heeft vaak ook lang de tijd nodig om een nieuwe verzorger/bijrijder te leren kennen. Ik heb nu nog 1 dame over, die hem 2x per week rijdt (waarvan 1x pw les). Sinds de afgelopen maand gaat dit gelukkig helemaal goed. Ik rij overigens (heel laagdrempelig en kort) zelf ook weer sinds een maand, dus wellicht dat het een combinatie is.

Welkom terug Bobby!

@Kwita, leuk dat jullie zijn gaan kijken bij de potvis! Zou ik ook nog wel eens willen zien, kan me gewoon niet voorstellen hoe groot zo'n dier dan is.

@Storm, Kaiyo heeft alleen in 't eerste jaar (4j terug) met deken gestaan. Dit was echt drama. Hij was een houdini, kreeg dekens af, zonder iets los/stuk te maken, of raakte volledig verstrikt in z'n deken etc etc.. Daarna besloten dat als het niet nodig was, hem zonder deken te houden. Ben ik nu heel blij mee! Hij heeft 't totaal niet koud en is ook behoorlijk snel droog na t rijden.

Foto's!

1. Eerste wat mr ging doen was 5x achter elkaar rollen :')

Afbeelding

2. En verder rollen

Afbeelding

3. Daarna ging hij even gek doen

Afbeelding

4. Gekke clown

Afbeelding

5. Gelukkig kunnen we ook nog normaal doen

Afbeelding

6. En mooi op de foto

Afbeelding

7. En even met baas gek doen

Afbeelding

8. Sneeuwbal spelen

Afbeelding

9. Maar gras eten blijft het belangrijkste

Afbeelding

StormMilagro

Berichten: 1760
Geregistreerd: 22-05-10
Woonplaats: Arnhem

Re: Konik-eigenaren, deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-17 11:00

Ah wat een heerlijke foto's van Kaiyo!

Avalon87

Berichten: 1153
Geregistreerd: 24-06-11
Woonplaats: Nuenen

Re: Konik-eigenaren, deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-17 18:28

Heerlijke foto's belinda! Zo leuk in de sneeuw he! kayjo heeft een stoer kort kapsel!

kwita

Berichten: 6543
Geregistreerd: 14-04-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-17 17:48

Wat een leuke foto's gelukkig kun je weer iets rijden,houd moed dat kost veel tijd!
Hier was het ook weer vies en nat, gelukkig kun jejezelf dan binnen lekker opwarmen!
Ze wilde niet mee wandelen, maar kijken of er goed word gemest is dan wel weer leuk :+
Afbeelding,
maar ze haalde wel de mangels/ voederbiet in stijl
Afbeelding

kwita

Berichten: 6543
Geregistreerd: 14-04-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-18 22:03

Afbeelding
Zo hier waaide alles wat niet goed vast zat weg, hopelijk hebben jullie geen schade!
Afbeelding
Smoky had zoals altijd haar eigen plan!
Afbeelding
En de inwendige vriend moet ook verzorgd worden, wist ze ook nog een nieuw touw te scoren gewoon zomaar!

Camillawolf
Berichten: 29
Geregistreerd: 08-05-17

Re: Konik-eigenaren, deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-18 00:03

Wat en leuke fotos allemaal! <3
De schade bij ons valt mee gelukkig!
Super leuke fotos van Kayjo *\o/*

Ik heb na en tijdje weer eens een
youtube video gemaakt!! :))

https://youtu.be/bvLo7oGyNwA

kwita

Berichten: 6543
Geregistreerd: 14-04-14

Re: Konik-eigenaren, deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-18 10:22

Wat een leuk filmpje!

ChefsSpecial

Berichten: 2683
Geregistreerd: 06-05-09
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-18 13:09

Hallo allemaal,

Het is even geleden dat ik mij gemeld heb, wij hebben helaas de afgelopen tijd wat strubbelingen gehad op paarden-gebied. Zware peesklap bij onze Dante en Cheyenne werd eigenlijk alleen maar door onze bijrijdster gereden, omdat mijn man er helaas gewoonweg geen tijd en energie voor had.
Dit heeft ons doen besluiten om Cheyenne te koop te zetten.

Ik wilde dat toch even hier in het topic kwijt, aangezien hier de echte liefhebbers zitten.

Even meer info:
Cheyenne (Floreska in haar paspoort) is een kruising konik x paint van nu 13 jaar.
Western omgeschoold sinds 2011, daarvoor altijd dressurmatig gereden.
Heerlijk paard voor buitenritten, kan makkelijk alleen mee, maar is wel erg voorwaarts en gaat graag "hard". Wij denken dat ze heel dicht bij de natuur staat door haar konikbloed (wij weten dat haar moeder bijna niet tam te krijgen was) en daardoor snel terug naar "haar" kudde wil. Wel weet ik zeker dat met training dit op te lossen is.

Mocht iemand meer interesse hebben, mijn pb staat natuurlijk altijd open!

StormMilagro

Berichten: 1760
Geregistreerd: 22-05-10
Woonplaats: Arnhem

Re: Konik-eigenaren, deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-18 15:04

Wat jammer Denise! Als ik me het goede paard voor de geest haal, is het een prachtige merrie!

ChefsSpecial

Berichten: 2683
Geregistreerd: 06-05-09
Woonplaats: Brabant

Re: Konik-eigenaren, deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-18 17:24

StormMilagro en Kwita, ik ga vanavond even op m’n gemak jullie berichten beantwoorden!

ChefsSpecial

Berichten: 2683
Geregistreerd: 06-05-09
Woonplaats: Brabant

Re: Konik-eigenaren, deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-18 20:00


nadine_yvana

Berichten: 1115
Geregistreerd: 19-01-09
Woonplaats: Emmen

Re: Konik-eigenaren, deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-02-18 09:13

Dat meen je niet Denise! Wat jammer en wat een moeilijke beslissing!

ChefsSpecial

Berichten: 2683
Geregistreerd: 06-05-09
Woonplaats: Brabant

Re: Konik-eigenaren, deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-18 11:05

Ja, het is een hele moeilijke beslissing. Doet ook ontzettend pijn. Maar Menno is z’n motivatie kwijt en we hebben haar nu al ruim een jaar staan voor alleen onze bijrijdster. En dan wordt het wel een hele dure grasmaaier....

KimIndah

Berichten: 625
Geregistreerd: 03-02-14
Woonplaats: Veldhoven

Re: Konik-eigenaren, deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-18 13:43

HOOOOOOOI DAMESSSSS!!!
Dat is lang geleden :Y)

Jullie hebben overduidelijk heel veel plezier Camilla.
En wat word Skylar toch een enorm knap dier <3

Jammer dat jullie een nieuw plekje voor Cheyenne gaan zoeken, maar op lange termijn zal ze er beter van worden. Ik hoop dat de juiste koper zich aanbiedt. Veel succes.

Ik ben eindelijk een beetje "gewend" aan het moederleven en ben nu sinds een aantal weken mijn kleine Pinda opnieuw zadelmak aan het maken :D Hij doet alsof hij niks anders gewend is en ik heb dus ook op zijn rug gehangen. Het wil alleen niet heel erg vlotten, want ik ben vaak alleen en dit is iets wat je toch beter met zijn tweetjes kunt doen :roll:

Soms zijn we gewoon lekker een beetje aan het aankloten en dat gaat dan ongeveer zo :') :
https://www.youtube.com/watch?v=laKkJSBcaaA

StormMilagro

Berichten: 1760
Geregistreerd: 22-05-10
Woonplaats: Arnhem

Re: Konik-eigenaren, deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-18 16:14

Ah knappe Indah weer! Ik ben benieuwd hoe hij het straks onder het zadel gaat doen!

We zijn nu ook weer wat meer met Boots bezig, vooral nog longeren en grondwerk, straks met beter weer het zadel er maar weer eens opgooien en kijken wat hij doet!

KimIndah

Berichten: 625
Geregistreerd: 03-02-14
Woonplaats: Veldhoven

Re: Konik-eigenaren, deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-18 11:48

Ja ja! Gisteren was het dan zo ver! Afbeelding

StormMilagro

Berichten: 1760
Geregistreerd: 22-05-10
Woonplaats: Arnhem

Re: Konik-eigenaren, deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-18 13:46

Ahhh wat goed! En wat staat het hem ontzettend gaaf!

nadine_yvana

Berichten: 1115
Geregistreerd: 19-01-09
Woonplaats: Emmen

Re: Konik-eigenaren, deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-02-18 14:30

Super tof Kim, jullie zijn prachtig samen!

kwita

Berichten: 6543
Geregistreerd: 14-04-14

Re: Konik-eigenaren, deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-18 17:58

Wat een geweldig paard heb je Kim!
Hier heb ik met Smoky ons dochter naar de speel afspraak gebracht, Wat was het heerlijk buiten en wat was ze weer braaf! Heb er helaas geen foto's van maar heerlijk toch zo een oerpony, ze kunnen tegen de kou en vinden zelf hun pad in de sneeuw niet 1x heeft ze gegleden en dan zo voorzichtig met haar ruitertje.Tja ik ben echt trots op haar een draaiende molen met klapperende zeilen, sleetjes, fietsen auto's ,loslopende hertjes en het was de eerste keer in het dorp. Ze gaf de kritische mensen toch een bevestiging dat ook een konik een gewone leuke pony is.....(maar tja dat kan niet want die zijn wild is dan het verweer!, heb er toch om gelachen zo overtuigd dat is toch knap). Nee het is geen wedstrijd pony, maar die heb ik ook niet nodig. **\O/**

StormMilagro

Berichten: 1760
Geregistreerd: 22-05-10
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-18 15:07

Ik kreeg van het weekend een paar lieve foto's van Boots gestuurd, die heeft zijn bijrijdster gemaakt. Al is ze nu voornamelijk bezig met longeren, dus nog niet met rijden haha. Binnenkort met zadel en als dat goed gaat weer met ruiter, maar dat ga ik als eerst zelf doen! Maar ze kunnen gelukkig heel goed met elkaar. Boots heeft haar flink uitgeprobeerd aan het begin, maar nu gaan ze vooruit.


Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

sillydehaf

Berichten: 3
Geregistreerd: 12-06-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-18 21:32

nadine_yvana schreef:
sillydehaf schreef:
Hoi! Zoals jullie wisten stond Bobby te koop, ik kwam dit topic tegen en het leek me leuk om hierop te reageren. Op dit moment is Bobby zo'n maand bij mij! :)


[ [url=m/VwP9gw.jpg]Afbeelding[/url] ]


Jeetje wat fijn om Bobby terug te zien! Hoe gaat het met hem??


Het gaat super met hem! Hij is vrij snel begonnen met puberen/uitproberen. Nu zijn we hier bijna doorheen gelukkig, wel pikt hij alles supergoed op en is echt een knuffel! We hebben zelfs al op hem gevoltigeerd (Wat toch aardig bokkend ging haha) en 2 springwedstrijden met hem gereden, met de als resultaat bij de laatste wedstrijd foutloos met 1 balkje in de barrage! Hij wordt op dit moment door 2 andere nog bijgereden wat ook heel goed gaat! :D
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

sillydehaf

Berichten: 3
Geregistreerd: 12-06-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-18 21:35

StormMilagro schreef:
Ah Bobby! Wat leuk dat je je bin ons meld :). Hoe is de verhuizing gegaan en hoe gaat het nu?


Het trailerladen deed en doet hij supergoed! Eenmaal thuis was hij eigenlijk erg rustig, hij heeft nu ook zijn eigen stal omdat hij het toch wel heel leuk vind om bij de buren in de stal te klieren.

SandravdB

Berichten: 2805
Geregistreerd: 13-06-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-18 12:37

Meld me ook, mijn konik is nu onderweg vanaf slachthuis in belgië naar mij, wordt onverwachts een merrie wat ik erg leuk vind, volgens advertentie zouden het allemaal hengsten zijn. Heb haar nog niet in echt gezien maar ergens in de middag wordt ze gebracht.

StormMilagro

Berichten: 1760
Geregistreerd: 22-05-10
Woonplaats: Arnhem

Re: Konik-eigenaren, deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-18 17:33

Oh wat spannend Sandra! Als ze er is, show je dan foto’s?

SandravdB

Berichten: 2805
Geregistreerd: 13-06-04

Re: Konik-eigenaren, deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-18 21:09

Ze is op moment erg ziek, dus even prioriteit bij haar behandelen