Het Connemara topic, deel 2!

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

 
 
EK19

Berichten: 498
Geregistreerd: 16-07-13

Re: Het Connemara topic, deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-17 00:52

*kruipt onder de steen vandaan*

Grappig hoe iedereen verschilt qua voeren en de dekens.

Bij mij staat Luce onder een 100grams amigo met hals. En een behoorlijke dikke wintervacht. Helaas wegens op dit moment door 3 banen geen tijd om haar nog te scheren. Dus vorig weekend in der beertjesvacht mee op wedstrijd. (Had alleen haar baardhaar en der beentjes iets opgeschoren). Devil heeft alleen een regendeken op. En beide staan 24/7 buiten met 1 schuilplekje.

Qua voer krijgen ze smorgens en savonds iedereen een bak met een mix voordroogkuil/hooi en ieder halve schep care4life.

Van mij mag de sneeuw wel weg... enige voordeel dat ik morgen eindelijk een "gedwonge" vrije dag heb!

Wie wil er nou geen Connemara?


Django_Mette

Berichten: 1365
Geregistreerd: 25-03-13
Woonplaats: Betuwe

Re: Het Connemara topic, deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-17 12:37

Oké, ik kom ook weer eens langs haha.
Zebo staat zonder deken. Hij staat nu toch stil dus hij mag dit jaar zijn wintervachtje houden. Volgend jaar wil ik hem wel gaan scheren :=

Met een beetje geluk ligt er straks een dermate goed laagje dat de pony's straks even naar buiten kunnen. Snel foto maken en dan mag het allemaal wel weer smelten, drogen en snel weer zomer worden :o

Insta: @feddethebarockpinto

Birgit01

Berichten: 780
Geregistreerd: 12-01-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-17 15:52

Schattig hoofdje van Jou <3

Pony's hier zagen er vanmorgen wel koud uit! Ze stonden met z'n 2en in het uiterste hoekje vd paddock, zo ver mogelijk bij de 'enge' stal vandaan. De sneeuw begon nl te smelten en af en toe valt er dan een heel 'pak' van de bomen af. Supereng!!!
Ze waren helemaal blij dat ik de wei open zette, konden ze nog verder bij die 'enge' stal vandaan. wel leuk voor de plaatjes!
Afbeelding

Afbeelding

Maar hier is nu de meeste sneeuw wel uit de bomen, denk dat ik ze dan toch maar even opsluit in de stal met een zweetdeken. Ze moeten er tegen kunnen met wintervacht, maar ze zien er zo nat uit!

Afbeelding

Marrit13

Berichten: 3383
Geregistreerd: 25-04-09
Woonplaats: een Friezin in Gelderland!

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-17 16:01

Nou wat een weertje he? Gaat hier eigenlijk non stop door, we zitten ook midden in het gebied wat meest getroffen wordt/gaat worden -O- Lloyd en zijn matties staan al sinds 12.30 binnen, die waren er al helemaal klaar mee :+ Ben normaal van zo lang mogelijk buiten maar ze gaven zelf aan naar binnen te willen. Gelukkig denken mijn stalgenootjes er hetzelfde over (we regelen alles zelf met 4 man) en om 17u en 20u rijden er nog 2 dames voor een check en voerbeurt.

Dus nu... Netflixen, dekentje en snaaierij :+ (ik vermoed dat 7km verderop EK hetzelfde doet nu :D )

www.connemara.nl

EK19

Berichten: 498
Geregistreerd: 16-07-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-17 19:09

Marrit13 schreef:
Dus nu... Netflixen, dekentje en snaaierij :+ (ik vermoed dat 7km verderop EK hetzelfde doet nu :D )



Jep... was half 9 wakker; een slechte kerstfilm gekeken en verder series aan! Ondertussen naaar de paarden geglibberd en bovenverdieping opgeruimd... prut weer!

Wie wil er nou geen Connemara?

esje007

Berichten: 620
Geregistreerd: 14-05-12
Woonplaats: Regio Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-17 22:17

Wij zouden vandaag op wedstrijd gaan, maar zijn met de trailer ongekeerd toen bleek dat de snelweg glad was. Gelukkig zonder ellende weer thuis gekomen.
Daarna met knotten in, wit dekje en witte rijbroek (Rebel staat niet aan huis, dus ik moest het doen met wat ik mee had) door het winterwonderland gereden. Met al dat wit was Rebel wel erg geel! :D

Afbeelding

Punz

Berichten: 8561
Geregistreerd: 04-03-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-17 23:48

Gaaf Esje!
Birgit: wat een dramaqueens zijn het dan toch :) Maar leuk voor de foto's!


Hier ook midden in sneeuwgebied... en net als Marrit de paarden vandaag geheel tegen mijn principes ook vroeg naar binnen gedaan..

En EK: Punz kan een práchtige Levade als aan de hand naar binnen gebracht wordt, en ze dan sneeuw in haar gezicht krijgt, en ik het niet goed vind dat ze omdraait... :oo .
Wat een portret is het dan he? Maar goed.... een goed gesprek deed wonderen :)

Edit.. even wat 'sfeer' plaatjes:


Afbeelding


Afbeelding


Afbeelding


Iedereen een Connemara!!


.

curly2day

Berichten: 5593
Geregistreerd: 23-06-01
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-17 01:20

Brigit vallend sneeuw is ook heel eng :-)

Esje: mooie foto!
Dat jullie op pad durfden joh

Iedereen maar een beetje aan het chillen geslagen zo te lezen.

Hier ook een behoorlijke witte omgeving (denk in totaal wel 30 cm sneeuw), 3 pony's op ijzers dus even creatief een stalletje gemaakt.
Er kunnen er 2 samen in de bestaande stal staan. Voor Karel een stuk van de inloopstal afgezet.Pak zaagsel erin en klaar is kees.
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

En de beek naast ons huis

Afbeelding

Marrit13

Berichten: 3383
Geregistreerd: 25-04-09
Woonplaats: een Friezin in Gelderland!

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-17 04:06

Als er maar eten is, he Curly :+

Vandaag schijnt ook drama te worden dus zal ook wel een kort buitendagje worden -O- Maargoed, ook hier geldt principe “home is, where the food is” :')

Bos is wel prachtig;


Afbeelding

Afbeelding

www.connemara.nl

curly2day

Berichten: 5593
Geregistreerd: 23-06-01
Woonplaats: Gelderland

Re: Het Connemara topic, deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-17 08:05

Yep als er maar eten is

Hier vandaag ook maar noodgedwongen binnen staan, het is niet anders helaas.

TinekeVD
Berichten: 1523
Geregistreerd: 10-11-14

Re: Het Connemara topic, deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-17 11:51

Wij kregen gister aan t eind van de dag ook eindelijk sneeuw en sanne had vandaag sneeuw vrij dus tijd voor mooie plaatjes en om even te rijden.
Als je stiekem van de beukenhaag snoept krijg je dus lekker sneeuw op je hoofd...Afbeelding

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Gizeppie

Berichten: 2777
Geregistreerd: 23-02-12
Woonplaats: In mijn hangmat

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-17 15:12

Mijn studie gaf mij vandaag sneeuw vrij! Gaan we maar even dankbaar gebruik van maken!
Afbeelding

Afbeelding

~ A great horse will change your life ~ The truly special ones, define it! ~ <3

ingaa

Berichten: 1161
Geregistreerd: 14-03-10
Woonplaats: Zwolle

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-17 16:06

Leuk al die winterfoto's, het is altijd wel een mooi gezicht.

Hier staan ze ook alleen in de ochtend een paar uurtjes in de paddock, daarna met slowfeeders op stal. Beth is ook wel een koukleum dus de 400 gram liner maar onder haar wug gedaan. Na woensdag gaat het weer dooien, nog even volhouden.

Bak was bevroren dus even een rondje buiten gemaakt vanochtend toen het nog droog was.
Gelijk even gekeken hoe het land erbij ligt maar dat staat nog onder water.

Afbeelding

Dinkytoy's Elisabeth
Lini Louise

TinekeVD
Berichten: 1523
Geregistreerd: 10-11-14

Re: Het Connemara topic, deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-17 17:17

Gizeppie ook al het geluk van een dagje sneeuw vrij :brr: lekker hoor, dan idd tijd voor mooie plaatjes.

Inga wij hadden de mazzel dat de bak gewoon lekker dooi was onder de sneeuw, maar een buitenrit is ook niet verkeerd, mooie witte wereld.

esje007

Berichten: 620
Geregistreerd: 14-05-12
Woonplaats: Regio Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-17 20:42

Mooie sfeerplaatjes allemaal!

Birgit01

Berichten: 780
Geregistreerd: 12-01-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-17 20:43

Jammer dat je wedstrijd niet door ging Esje! Zeker als je al helemaal op pad bent!

Mooi halster Gizeppie!

En Tineke; jullie konden toch nog lekker rijden in de sneeuw!

Hier alleen zelf wat geploeterd in de sneeuw en 2x de pony's even in de wei laten spelen. Het is al van vanochtend vroeg aan het sneeuwen, met echt een koude harde wind en daar willen ze echt niet 'tegen in lopen'. Rocks gaat dan ook echt steigeren uit protest.
Afbeelding

Afbeelding

Tribunals

Berichten: 2682
Geregistreerd: 22-06-10
Woonplaats: Steenwijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-17 21:25

Heerlijk al die sneeuwfoto’s! Hier ligt inmiddels zo’n 25 centimeter en het gaat maar door.

Mijn favoriete plaatje van de dag.. wát een heerlijk uitzicht. Afbeelding

Birgit01

Berichten: 780
Geregistreerd: 12-01-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-17 22:21

Kan zo op een kerstkaartje Tribunals!
( maar z'n buurman is toch geen shetlander?)

Tribunals

Berichten: 2682
Geregistreerd: 22-06-10
Woonplaats: Steenwijk

Re: Het Connemara topic, deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-17 22:56

De shet hebben we niet mee verhuisd helaas.

Punz

Berichten: 8561
Geregistreerd: 04-03-10

Re: Het Connemara topic, deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-17 23:41

Prachtige foto's allemaal!!

En Birgit dit was dus ook Punzels standje "Levade" toen e met haar hoofd tegen de sneeuw in moest lopen.

Gaaf wel dat je dit moment zo hebt weten te 'vangen'


Iedereen een Connemara!!


.

Gizeppie

Berichten: 2777
Geregistreerd: 23-02-12
Woonplaats: In mijn hangmat

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-17 00:03

Birgit01 schreef:
Jammer dat je wedstrijd niet door ging Esje! Zeker als je al helemaal op pad bent!

Mooi halster Gizeppie!

En Tineke; jullie konden toch nog lekker rijden in de sneeuw!

Hier alleen zelf wat geploeterd in de sneeuw en 2x de pony's even in de wei laten spelen. Het is al van vanochtend vroeg aan het sneeuwen, met echt een koude harde wind en daar willen ze echt niet 'tegen in lopen'. Rocks gaat dan ook echt steigeren uit protest.
[ [url=m/DzJQlM.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/LreGub.jpg]Afbeelding[/url] ]


Leuke foto's! *\o/*

Haha, dat is mijn kerst halster met glitters haha.. Dacht is wel toepasselijk op deze dag.. :P

~ A great horse will change your life ~ The truly special ones, define it! ~ <3

Birgit01

Berichten: 780
Geregistreerd: 12-01-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-17 00:05

Afbeelding
Deze is nog iets mooier, maar helaas beetje onscherp! Dit was gewoon spelen in de wei, maar vorige week wilde mijn dochter toch even rijden terwijl het sneeuwde en toen deed hij dit ook 3x omdat hij niet met z'n hoofd tegen de storm in wilde. ( toen moest ze er af van mij)


Punz

Berichten: 8561
Geregistreerd: 04-03-10

Re: Het Connemara topic, deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-17 00:10

Prachtig!!


Iedereen een Connemara!!


.

Saaams

Berichten: 13258
Geregistreerd: 20-01-10

Re: Het Connemara topic, deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-17 20:02

Fan van alle sneeuwfotos. Gelukkig is het dooien ervan al begonnen. Beaut word hier alleen ohz stout van, die steigert niet zo snel en rennen in de paddock vind ze zelf helemaal een no go haha.

Beaut heeft vandaag winterbanden gekregen.
Kan ze de komende 8 weken op lopen :D
Afbeelding

Laerkens Beauty

Punz

Berichten: 8561
Geregistreerd: 04-03-10

Re: Het Connemara topic, deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-17 22:34

Toch een fijn gevoel, sneeuwbeslag eronder als je paard ook in de winter op ijzers moet staan!

Bij Jou laat ik de ijzers er tegen het einde van het outdoor seizoen er onder vandaan halen, ook uit "straks gaat het sneeuwen en staat hij met klonten ijs onder zijn voeten stress".... ( en nee.. de tip van het invetten van hoeven en ijzers tegen dit klonten helpt niet....... gewoon niet :) )


Iedereen een Connemara!!


.


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 27 bezoekers