Het Connemara topic, deel 2!

Moderators: Sica, C_arola, Neonlight, balance

 
 
TinekeVD
Berichten: 1523
Geregistreerd: 10-11-14

Re: Het Connemara topic, deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-17 11:38

nee hoor, misschien gevalletje van heel druk...
hoe ging de springles?


Django_Mette

Berichten: 1363
Geregistreerd: 25-03-13
Woonplaats: Betuwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-17 18:51

Ik lees nu bijna een halfjaar mee, dus hoogtijd dat ik me maar eens meld :o

Mijn naam is Ilse, ik ben 19 jaar en ik zit momenteel in mijn examenjaar van de Havo, en ik hoop volgend jaar aan een studie Logistiek en Economie te kunnen beginnen. Sinds 7 juni 2017 heb ik mijn eigen Ierse vriendje <3 Zebo is een vierjarige ruin van Murvey Benny x Leág, dus echt in Ierland geboren. Het is een enorm sociale, vriendelijke ruin, vaker bruinbont dan schimmel :Y) Momenteel rijd ik niet op hem, maar ik hoop dat van het voorjaar weer te kunnen gaan doen met een nieuw zadel. Tot die tijd mag hij gewoon lekker buiten staan, grasmaaien en rustig pup zijn :)
Afbeelding
En nog met onze Shetlander van 1,5 jaar oud :3
Afbeelding
Afbeelding

Insta: @feddethebarockpinto

Birgit01

Berichten: 780
Geregistreerd: 12-01-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-17 21:16

Gefeliciteerd Ilse met je leuke connemara!

Afbeelding
Springles was weer leuk om naar te kijken!

Afbeelding
Vandaag even naar het bos. Alleen op de terugweg door het dorp, springt Rocks opzij, over zo'n bruin paaltje, durfde bijna niet te kijken naar de 'schade', maar gelukkig ( denk ik) alleen een schaafwond. Maar gewassen met betadineshampoo en later wat vetramil erop gedaan. En maar even in de wei om 'm wat in beweging te houden. Hopen dat het meevalt. Het is wel pijnlijk bij aanraking maar hij loopt niet kreupel!
Afbeelding



Afbeelding

Birgit01

Berichten: 780
Geregistreerd: 12-01-15

Re: Het Connemara topic, deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-17 21:20

Per ongelijk 2 'wondfoto's', wel beetje overdreven! Zit trouwens aan de binnenkant van zijn achterbeen, beetje van boven richting de lies.

Bar

Berichten: 3993
Geregistreerd: 09-02-05
Woonplaats: Bathmen

Re: Het Connemara topic, deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-17 21:49

Wat balen Birgit! Gelukkkg lijkt het mee te vallen.

Welkom Ilse, wat een leukerd en fijn dat hij nog even lekker pup mag zijn.
Hij heeft trouwens een goed presterende halfbroer in Nederland, Secret Benny. Die heeft 2x meegedaan aan het EK eventing!

Mark en Cézanne (Mistral x Bernstein), Dressuur L2 + 13, Springen B + 8, SGW B+11

_Yasmine_

Berichten: 4582
Geregistreerd: 12-03-08
Woonplaats: Bij een kapotte Hefbrug

Re: Het Connemara topic, deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-17 09:19

Welkom Ilse! Wat een leukerd! :j

Jeetje Birgit, Lijkt op foto gelukkig ook niet heel diep. Even schrikken!

Ondanks alle stilte hier (facebook??? geen idee is die er? ) toch nog lekker aan het meelezen!

Ondertussen druk in de weer met Rosie, lekker met de galop aan het werk! En ze gaat ook in draf en stap heel fijn sjouwen! Wereldpony! Zo leuk om te merken dat ze vooruit vliegt *D Afbeelding
Afbeelding
Zo huppelden we een paar weken terug rond! Ze heeft steeds beter door waar ze haar benen moet laten, hoe haar rug te gebruiken.

Birgit01

Berichten: 780
Geregistreerd: 12-01-15

Re: Het Connemara topic, deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-17 12:19

Ziet er goed uit Yasmine!
Paar pagina's terug staat een linkje naar een nieuwe facebookpagina over connemara's, maar ik zit niet op facebook.
Het is gelukkig maar een schaafwond, maar je weet niet hoe 'zeer' het van binnen doet. Hij sprong echt bovenop die paal. Maar heb 'm vandaag ook nog niet kreupel zien lopen gelukkig.

Tribunals

Berichten: 2681
Geregistreerd: 22-06-10
Woonplaats: Steenwijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-17 12:37

Ik ben inderdaad erg druk maar lees nog steeds braaf mee hoor :D

Leuke pony Ilse! Hoe groot is hij?

Wat vervelend Birgit, hopelijk geneest het gauw!

Rosie gaat echt met sprongen vooruit! Ziet er goed uit.

Jack is onlangs geschoren, weer lekker kaal.


Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Django_Mette

Berichten: 1363
Geregistreerd: 25-03-13
Woonplaats: Betuwe

Re: Het Connemara topic, deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-17 15:31

Dank iedereen :D

Birgit: Oei, dat is balen. Gelukkig dat het geen vleeswond of zoiets is :c

Bar: Dat wist ik helemaal niet! Ik heb hem gelijk even gegoogled, wat een plaatje <3 Er zit echt zo'n Murvey Benny hoofd op. Topsport hoeft van mij niet, maar toch wel leuk om te weten dat zijn halfbroertje het zo goed doet :j

Yasmine: Dat ziet er al goed uit, en wat een leuk setje! Staat enorm leuk op die kleur <3

Tribunals: Dankje! Bij de advertentie stond dat hij was gemeten op 1.53, maar ik denk dat hij iets kleiner is, 1.45-1.50 op zijn max. Hij is wel iets overbouwd, dus misschien dat de achterhand 1.53 is, maar ik wil hem volgende maand proberen te meten. Dan heb ik hem zes maanden, en omdat hij in de breedte best is gegroeid met zijn vetjes ben ik wel benieuwd hoe hoog hij is.
Jack <3 Wat een vreselijk knap beest is dat! Vooral nu hij geschoren is, al is hij met een vachtje ook heel knap :+ Zou zo voor een schimmel doorkunnen :D

Insta: @feddethebarockpinto

Saaams

Berichten: 13244
Geregistreerd: 20-01-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-17 18:40

Beaut was vandaag wederom stout.

Afgelopen zaterdag hadden we crossles bij Gert en Alice Naber. Toen was ze dus al rete stout: bokken, steigeren en álles weigeren.

Vandaag springles. Voor de sprong top, na de sprong ging ze weer hard. Weer mij uit het zadel trekken na de sprong. Op t einde begon ze ineens met weigeren (zelfde hoogte 60cm + sprong die ze al 5x eerder gedaan had) schoot bijna tegen de paal aan, straf gegeven. Daarna wilde ze het weer 3x proberen, maar kon haar er overheen drukken. Ik snap echt niet waarom ze zo stout is. We doen nu al dressuur tussen de sprongen door en dan loopt ze echt uitmuntend. Een B proef is er niks bij zeg maar :=

Laerkens Beauty

Birgit01

Berichten: 780
Geregistreerd: 12-01-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-17 21:28

Wat vervelend dat ze niet meewerkt Saaams! Uit je eerdere berichten leek ze het springen juist zo leuk te vinden!

Saaams

Berichten: 13244
Geregistreerd: 20-01-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-17 21:40

Ze vind het ook leuk. Maar ze doet een beetje puberen := Prive springt ze trouwens gewoon top. Denk een soort prikkel van andere.

Laerkens Beauty

Punz

Berichten: 8552
Geregistreerd: 04-03-10

Re: Het Connemara topic, deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-17 23:17

Welkom Ilse

Birgit wat is het dan schrikken zeg. Maar lijkt gelukkig goed afgelopen, toch?

Saams: dat is dan toch puzzelen he, thuis fijn lopen en op locatie dan dit gedrag. Dat begrijp ik tenminste: thuis geen enkel probleem, maar elders dit gedrag? Zit misschien maar een ding op, en dat is vaak meenemen? En dan qua hoogte/ ingewikkeldheid op vreemd terrein even een flinke stap terug?

Tribunals: mooie foto's weer!!!

Jou-tje is ook weer kaal, dit keer door EK zelf gedaan. En het moet gezegd: het is echt netjes geworden. Helemaal blij mee weer!


Iedereen een Connemara!!


.

Saaams

Berichten: 13244
Geregistreerd: 20-01-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-17 08:28

Snap dat je het zegt Punz. Maar ze sprong gisteravond thuis. Daar is ze nooit echt stout. Dat hard gaan ect is gewoon weer een stukje opvoeding en vind ik ook niet erg dan luistert ze snel. Maar dat ze na een aantal keer de hindernis er ineens langs schiet. Haar afstand was prima, hindernis was niet veranderd en dat tot een paar keer aan toe willen proberen maar ik was er voor. . Stomme ook is dat ze tijdens priveles echt super springt. Nu met de groep (4) is ze al 3 lessen aan het terroriseren, we springen al ruim een jaar met deze groep.
We springen ook maar 1x pw. Uitgezonderd wedstrijd. Ze krijgt binnenkort maar even geen les om het hoofdje weer op orde te zetten.
Volgende week priveles buiten de deur. Ben benieuwd. Gekke pony := Het lijkt overigens geen pijn of onwil. Ze gaat gewoon met oortjes naar voor de hindernis tegemoet :=


Is Jou voor de tweede keer geschoren? Of was hij nog niet gedaan? Wel lekker voor ze.

Laerkens Beauty

TinekeVD
Berichten: 1523
Geregistreerd: 10-11-14

Re: Het Connemara topic, deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-17 15:55

ilse welkom, wat een heerlijk lief koppie zit erop, op de onderste foto kijkt hij net als onze melody kan kijken.

birgit fijn dat het springen goed ging en wat schrikken van die wond, hoe ziet het er vandaag uit? geen last van stijfheid?

yasmine, ziet er fijn uit, zag ook al wat moois van rosie voorbij komen op fb, knappe pony!!

tribunal weer een heerlijk kale jack en wat is hij dan wit he, hier laatst op een wedstrijd ook en geschoren valk, ontstond er toch een hele discussie langs de bak wat voor kleur dat wel niet was, haha

saams dat is lastig, soms zijn ze even hun grenzen aan het verkennen en soms geven ze aan dat het even teveel is, tja zoek het maar eens uit he.... blijft lastig. die van sanne heeft het ook even gehad hoor, na de hindernis zo snel mogelijk op zoek naar de volgende..waar...waar...waar en racen zeg maar, toen even een hele fijne prive springles gehad twee keer en over was het probleem :) super fijn, sanne moest ook even weten hoe ze de pony op kon vangen na de sprong zonder dat hij ervandoor crostte en toen mel wist dat dat niet kon was het klaar. en dat was zonder trekken of wat ook, de instructeur ging gewoon een aantal meter na de sprong achter de hindernis staan.....met gevaar voor eigen leven, hi maar dat viel gelukkig mee. sanne hoefde alleen maar zwaar te gaan zitten. hij is nu nog steeds enthousiast en soms zeeeeeeer enthousiast, maar let veel meer op wat sanne wil en wacht ook af .

verder hier vandaag heerlijk zelf gereden, gister naar een clinic geweest van rien van der schaft dus heerlijk kunnen dromen over wat wij toch nooit kunnen :) maar.....ook erg leuke tips meegepikt en daar tijdens de les mee aan de slag en jeeeeeeetje wat een knappert is het toch, hij deed het gewoon, poeh wat ben ik dan weer trots. oh ja en gister ochtend een hele reis naar brabant gemaakt en sanne haar stage is geregeld!!! beetje in jubelstemming hier dus...

Saaams

Berichten: 13244
Geregistreerd: 20-01-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-17 19:59

Zaterdag komt er iemand van het stamboek voor controle van Beaut voor officiele papieren? Werd gebeld en had echt eerst zoiets eeeeh wie, hoe wat? Toen viel t kwartje :’)

Laerkens Beauty

Gizeppie

Berichten: 2777
Geregistreerd: 23-02-12
Woonplaats: In mijn hangmat

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-17 22:43

Saaams schreef:
Zaterdag komt er iemand van het stamboek voor controle van Beaut voor officiele papieren? Werd gebeld en had echt eerst zoiets eeeeh wie, hoe wat? Toen viel t kwartje :’)


Cool zeg! Ik zou ook wel wat meer over t connemara stamboek willen weten. Reuze interessant!

~ A great horse will change your life ~ The truly special ones, define it! ~ <3

Bar

Berichten: 3993
Geregistreerd: 09-02-05
Woonplaats: Bathmen

Re: Het Connemara topic, deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-17 22:55

Voor vragen over lidmaatschap en op naam zetten ed. kun je het beste even een mailtje sturen naar info@connemara.nl
Dat komt dan bij een bestuurslid terecht.

Leuk Saams, staat Beaut straks echt op jouw naam!

Mark en Cézanne (Mistral x Bernstein), Dressuur L2 + 13, Springen B + 8, SGW B+11

Marrit13

Berichten: 3382
Geregistreerd: 25-04-09
Woonplaats: een Friezin in Gelderland!

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-17 07:08

Oh leuk Saams! Ik vond dat heel bijzonder want bij mijn Dravers ging dat niet. Tuurlijk is maar stukkie papier maar geeft net beetje extra *D

www.connemara.nl

Birgit01

Berichten: 780
Geregistreerd: 12-01-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-17 10:29

Isabelle heeft ze hier allebei ‘afgeleverd’, met de papieren al op mijn naam, dus dat was makkelijk,maar die woont ook in hetzelfde dorp ( of is het een stad) dan het stamboek.

Heb het idee dat het met Rocks wel goed gaat, mag er niet aan komen, maar dat mag ook niet aan zijn goede been aan de binnenkant. Hij is sowieso nogal gevoelig op zijn lijf. Zelfs borstelen vindt hij maar een noodzakelijk kwaad, terwijl Pandora daar super van geniet. Als je maar een borstel pakt, loopt hij weg ( als ‘ie kan).

Nu ging het met Pandora ook niet zo goed gistermiddag. Rocks krijgt nog rust, dus dochter heeft met Pandora op het veldje gereden. Wel redelijk wat gecrosst, maar daar had ze zelf ook zin in. Op de terugweg begon ze te hoesten, beetje droge hoest alsof er iets in de weg zat. Bij het afzadelen flemen en gapen. En met der tanden over het ijzer van de box heen en weer, neusgaten wijd, dus duidelijk helemaal niet lekker. Dus gelijk maar dierenarts gebeld, maar de paardenartsen waren net weg, dus situatie uitgelegd en ze zou bellen en overleggen. Drie kwartier later belde de da, maar toen was ze net aan het opknappen, ze was ook weer aan het eten. En de neusgaten waren weer streepjes ipv rondjes. Dus wel een tijd overlegd met de dierenarts wat nu te doen. Eventueel kuur ( cortisonen)verlengen, maar had zelf niet het idee dat ze daar van opgeknapt was en geef dat ‘r ook liever niet als het niet perse nodig is. Vandaag mag ik een soort hoestdruppels halen die ook verzachtend werken voor de keel. En heb zelf nog wat phytonics spul besteld voor luchtwegen en weerstand. Daarnet belde mijn man, dat ze weer raar aan het hoesten was, maar toen ik kwam, was het weer over. Vind het echt moeilijk, hoop maar dat het niet erger wordt!

Tineke, fijn dat de stage rond is, wordt vast een supertijd voor haar! Gaat Melody ook mee?

TinekeVD
Berichten: 1523
Geregistreerd: 10-11-14

Re: Het Connemara topic, deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-17 10:56

birgit wat vervelend, hopelijk valt het mee, maar niets zo erg als zorgen om je dier.

melody gaat niet mee, ze krijgt het daar hartstikke druk dus we hadden zelf al bedacht dat meenemen geen optie was, dus ook niet ter sprake geweest. ze zal 's avonds hartstikke moe zijn en als je dan nog je eigen pony moet trainen. was natuurlijk wel heel gaaf geweest, maar ja je moet ook realistisch zijn denk ik, dus.....heb ik m een tijdje voor mezelf :D


TinekeVD
Berichten: 1523
Geregistreerd: 10-11-14

Re: Het Connemara topic, deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-17 17:10

Oh en saams hartstikke leuk natuurlijk!!

ingaa

Berichten: 1160
Geregistreerd: 14-03-10
Woonplaats: Zwolle

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-17 20:51

Leuke pony Ilse!

Dat is schrikken zeg Birgit01, hopelijk is het bij de schaafplek gebleven en geen zwelling ontstaan?

Jack is en blijft een knapperd, zijn uitdrukking blijkt heel erg op die van Beth.

Vervelend Saams dat Beaut zo baldadig is, Beth heeft dit zelfde gedrag als jij beschrijft ook een jaar of 2 vol gehouden. Inmiddels 16 en haar gekke jaren gehad maar zeker toen ik nog 13/14 was kon ze zo ineens bedenken dat we het niet meer gingen doen. Leuk dat ze langs komen voor officiële papieren, Beth heeft helaas te veel arabisch bloed om opgenomen te worden in het connemara stamboek, eigenlijk dus een klein beetje illegaal hier :x

Hier niet echt fanatiek op moment, de bak is een drama, drainage kapot, verlichting kapot, en het is te nat om het nu te vervangen. Helaas ook geen trailer meer omdat ik hem niet kwijt kon dus kunnen niet echt een kant op nu. Lekker rustig aan voorlopig buitenritjes en koppie leegmaken. De fysio is geweest voor Beth ze had een kleine blokkade onderin de spieren van de hals. Paar dagen gelongeerd afgelopen dagen en straks als de bak weer beter is weer verder trainen.

Afbeelding

Dinkytoy's Elisabeth
Lini Louise

Django_Mette

Berichten: 1363
Geregistreerd: 25-03-13
Woonplaats: Betuwe

Re: Het Connemara topic, deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-17 19:57

Poeh Saams. Dat is niet niks. Kan me wel voorstellen dat dat enorm kan frustreren := Is het ook niet een stukje winterweer en dat ze daar wat degoutanter van wordt? Wel superleuk dat ze nu eindelijk op jouw naam staat!

Tineke: Dankjewel! Het koppie is ook het eerste waar ik voor viel als ik heel eerlijk ben :o Al gebruikt hij dat hoofd ook wel heel vaak om te bedelen of over te komen als een heel groot en machtig iets. Valt best mee eigenlijk. Het is af en toe wel een beetje een watje :')

Inga: Dankjewel! Ik zou wel hetzelfde kunnen zeggen over Beth. Wat een gave kleur! Wel balen dat de bak echt in een keer een heel drama is. Hopelijk gaat het nu beter nu de fysio geweest is.

Hier nu bezig met Zebo zoveel mogelijk beweging geven met wandelen en korte periodes op de wei, al durf ik dat eigenlijk amper meer omdat het daar net een schaatsbaan is zonder ijs := Met een beetje geluk hebben we eind januari een paddock van 10x10 hier zodat we in ieder geval weer kunnen longeren mits het weer dat toelaat.

Insta: @feddethebarockpinto

Punz

Berichten: 8552
Geregistreerd: 04-03-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-17 22:35

Birgit: Hoe is het nu met Pandora? Wat akelig zo zeg, dat er iets aan de hand is, maar je kunt niet helder krijgen wat het is... En hoe is het nu met Rocks?

Qua weidegang ed hebben we hier het geluk dat de paarden ook swinters gewoon op de wei kunnen. Bak is eigenlijk ook best lang goed. Maar als het echt te slecht is ( te nat, te koud) of als ik geen zin heb om s avonds in mijn eentje te rijden, terwijl er verder niemand is, dan ga ik gewoon naar een binnenbak hier in de buurt. Vind ik dan toch comfortabeler

Verder hebben we hier vanavond een wat mij betreft mágisch moment gehad. Langzamerhand raken de wissels meer en meer bevestigd bij Jou en EK heeft hem echt toenemend fijn aan de hulpen staan...

En vanavond, EK was eigenlijk al min of meer klaar met het rijden van Jou, rijdt ze hem de diagonaal op en springt ze aan het begin van de diagonaal een wissel..........en een paar passen verder weer een.. en een 3 galopsprongen verder weer................ :oo :oo

Kortom: Ik kon nauwelijks geloven wat ik zag.. Jou en EK die zomaar een mini-serie wissels springt. Zomaar... spelenderwijze kijken of het kon, wat er zou gebeurde als ze de hulpen zou geven... En die gekke Jou doet het gewoon!! En natuurlijk valt er het eea op aan te merken.... Maar joh........ Wat wás dit gaaf, en wat bén ik trots en ontroert.... Gekke, lieve, dappere Joutje doet het toch maar ( en natuurlijk ook trots op EK die dit toch maar mooi voor elkaar krijgt met Jou. Zonder haar was dit natuurlijk nooit gebeurd!:



( tweede wissel is wat lastiger te zien, is een vier galopsprongen na de eerste..)


Iedereen een Connemara!!


.


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 5 bezoekers