KWPN-taxatietopic, max 2 foto's.

Moderators: Sica, C_arola, Neonlight, balance

 
 
MerelV

Berichten: 1762
Geregistreerd: 02-01-10
Woonplaats: Noord-Limburg

Re: KWPN-taxatietopic, max 2 foto's.

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-17 09:15

Ik denk zeker 15000 euro Jester, misschien nog wel meer, maar vind dat moeilijk schatten. Paard heeft volgens mij zeker een hoop potentie.

New Hennessy L1+29
Fabulous Faline 17-05-2010 - 25-11-2021, ons sprookje is ten einde
Dressuur jurylid M


Picassox
Berichten: 10678
Geregistreerd: 01-05-06
Woonplaats: Arnhem

Re: KWPN-taxatietopic, max 2 foto's.

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-17 09:23

Oeh, ja Harry denk ik ook zeker 15000 om nu mee te beginnen. Maar denk dat 'ie ook nog wel snel opklimt in waarde in de aankomende jaren als hij zo door blijft gaan! :)

Jester_

Berichten: 12253
Geregistreerd: 16-12-07
Woonplaats: Eerbeek

Re: KWPN-taxatietopic, max 2 foto's.

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-17 09:27

Voor 15 gaat ie ook lang nie weg haha :D hij blijft ook eerst, juist zodat hij dat eerst gaat ontwikkelen en dan voor toch een stuk meer weggaat als goed is :')

When you're with me, no judgement
You can get that from anyone else
You don't have to prove nothing
You can just be yourself

Picassox
Berichten: 10678
Geregistreerd: 01-05-06
Woonplaats: Arnhem

Re: KWPN-taxatietopic, max 2 foto's.

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-17 09:29

Dat geloof ik zeker! Maar het gaat er ook om als ie nú weg zou gaan hè? Ik weet wel zeker dat hij straks voor veel meer weg kan! :D

Nies_
Berichten: 18300
Geregistreerd: 25-12-05

Re: KWPN-taxatietopic, max 2 foto's.

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-17 09:41

15 lijkt me een koopje. Ruim over de 20 komt meer in de buurt.

Quir

Berichten: 17345
Geregistreerd: 13-07-05
Woonplaats: Zweden

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-17 10:25

Meeste worden wel laag getaxeerd, voor dat geld heb ik veel kopers!! :+ Nu is t zonder video lastig zeggen natuurlijk en is t uitgaan van wat de eigenaar zegt, maar toch...

Jester, harrewar: 45.000/50.000
Niveau mooi naar leeftijd (en verder), uit een gp moeder en laat aanleg voor verzamelde werk zien. Mooie commerciële schofthoogte. Als je die verkoopt, laat maar even weten!

Picasso, George clooney: 15.000
Niveau iets achter op leeftijd, maar zeker niet veel en goed acceptabel. Erg mooi paard om te zien, galop lijkt wat simpel en vlak (maar dat is vanaf een foto). Mooie schofthoogte, gezond en lijkt allround te zijn. Geen paard voor alle ruiters, maar niet gek.

Jodi, 7 jarige Oscar: 5000
Geen prestatie, geen predikaten of iets. Geen paard voor iedereen. Heeft ze wel uiteindelijk een veulen gehad?

NadjaNadja, 7 jarige: 12.500
Hier zou ze enorm gewild zijn!! Zelfs voor t dubbele zal ze zo verkocht zijn als ze verder helemaal gezond is. Voor Nederland iets klein, de rest van de wereld perfecte maat. Niveau iets achter op leeftijd, maar niet heel veel. Mooi paard om te zien. Zie wel wat terug in haar van mijn oude merrie, met name haar hoofd en uitstraling (dat was een OOSeven).

Ik heb hier een 8 jarige staan voor de verkoop. Benieuwd wat jullie zeggen...

8 jarige ruin
1,70m
In Nederland paar jaar terug L2 geklasseerd met zeer goede scores (altijd rond de 65/70% en top 3 klassering). Hij staat nu in Zweden
M/Z niveau gereden
Gezond, klinisch en röntgenologisch helemaal goed.

Zeer braaf en betrouwbaar paard, kan iedereen mee overweg. Makkelijk in de bossen en springt simpel een sprongetje (aantal jaar geleden als jong paard, examen in Deurne mee gelopen in dressuur en springen).
Paard met drie goede gangen en gaat makkelijk extra lopen, heel makkelijk naar de passage, etc. Paard voor het hogere werk en met de juiste instelling. Wordt voor verkoop klaar gemaakt voor minimaal Z2/ZZL, maar waarschijnlijk loopt ie zo mee naar de lichte tour.


Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

SharonIndezz
Berichten: 4688
Geregistreerd: 16-07-10
Woonplaats: 's-Hertogenbosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-17 13:31

Geen verstand van dit soort paarden. Maar ga een poging doen, sorry als ik stomme dingen zeg :+

Harrewar, mooi dier om te zien, mooi aan de maat, mooi op niveau, en zoals je zelf aangeeft aanleg voor het hogere werk, ik denk 35000,-


Paard van Quir, aansprekend paard om te zien, goed op niveau, leert makkelijk zoals ik het lees. Ook goed aan de maat, ik zou ook deze rond de 35000,- zeggen.

Ben benieuwd naar mijn paard ( wel holstein gefokt)

Cadillac
Connor x Contender
2013
B/L gereden leert makkelijk en snel, ook te rijden door wat minder ervaren ruiters, springt ook geweldig!
Litteken op de zijkant door operatie
Schiefels op voorbenen
100% goed op de foto

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Change3x

Berichten: 6575
Geregistreerd: 06-12-11
Woonplaats: Nijverdal

Re: KWPN-taxatietopic, max 2 foto's.

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-17 13:49

Jester, op het moment dat je hem Z geklasseerd hebt dan kun je er zeker wel rond 30.000+ voor gaan vragen als je beschrijving klopt! Ook echt een heel mooi paard om te zien! :D

Quir, ik vind het lastig om een paard te beoordelen als er geen rijfoto's bij zitten... Maar op je beschrijving afgaande zo'n 30.000+

Sharon, wat een aansprekend paard heb je daar! Schiefels en littekens zijn jammer maar als hij echt goed is maakt dat niks uit! Kent al aardig wat voor een 4 jarige en heeft op de sprong een mooie voorbeentechniek. Ik zou zeggen 10.000 door zijn littekens en schiefels.

Ik ben benieuwd wat jullie over mijn merrie zeggen!

8 jaar
Westpoint x Iglesias
Merrie
Zwart (verkleurd in de zomer wel iets)
1.65/1.66
L2 dressuur, BB springen en is ook bekend met het crossen
Een zeer goede stap, een ruime draf en een zeer goede galop
Laat een hele goede techniek zien op de sprong!
Beheerst de wissels, makkelijk en los in het lijf, beheerst verder alle oefeningen t/m het Z2 en doet dit ook allemaal heel erg makkelijk
Nog nooit op de foto gezet omdat ze een eigen fokproduct is en we niet de intentie hebben om haar te verkopen.
De reden dat ze niet verder is uitgebracht dan haar huidige niveau is door een gebrek aan tijd, ze wordt nu weer regelmatig gestart (met succes!)
Ze heeft een heel werkwillig karakter, kan wel wat heet worden maar laat dit ook snel weer afvloeien.

Ik heb helaas maar heel weinig goede foto's dus hiermee zullen jullie het moeten doen. :+ Op mijn profiel staat nog een andere galopfoto!
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

https://scontent-amt2-1.xx.fbcdn.net/v/ ... e=59BE7244

Wipher
Berichten: 506
Geregistreerd: 22-06-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-17 20:22

Daar er in dit topic al langer niet is gereageerd, ga ik alleen op de laatste reageren.

Change3x: leuke merrie! 8 jaar en L2 is nog niet zo veel voor de sport. Het is natuurlijk wel veelbelovend dat zij de oefeningen van het Z thuis al loopt, maar daaraan is nu niet veel waarde te verkopen denk ik. Wanneer ze hoger geklasseerd is, heeft dit natuurlijk wel invloed op de prijs.
Ik vind het een aansprekend dier, ben niet zo thuis in de dressuurpaarden, maar zeg rond de 8000/10.000

Ik ben benieuwd wat jullie van mijn jonkie vinden.

- Merrie
- Vittorio x Glendale
- 4 jaar oud
- is als 20e ge-eindigd in de Stal Hendrix competitie (voor 4 jarige paarden, op basis van punten) van de in totaal 110 leeftijdsgenoten, met steeds 7.5 voor het springen

Braaf in de omgang, lief knuffelpaard. Met rijden ook braaf, maar wel gevoelig/licht aan de hulpen. Changeert gemakkelijk

https://www.youtube.com/watch?v=xdRf7zvMNKQ&t=16s
https://www.youtube.com/watch?v=cBTiJIjFRjA

lauwtjuhh
Berichten: 940
Geregistreerd: 12-04-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-17 18:45

change3x ik zou denk ik rond de €6-7000 uitkomen, niveau thuis getraind of op papier bevestigd dmv wedstrijden zou nog mee kunnen werken in de prijs.

wipher, oei springpaarden niet mijn gebied... als ik het filmpje zo zie ben ik wel onder de indruk. qua techniek heb ik er de ballen verstand van }:0 zou ook zo niet weten in welke prijscategorie ik zou moeten denken. puur op gevoel €4-6000??


Dan ben ik benieuwd wat jullie van mijn merrie denken?
https://www.bokt.nl/markt/ad/460721/10- ... ie-te-koop

Paard gaat de verkoop in omdat ik steeds minder tijd voor haar heb, en dat heeft ze wel nodig om uit te blinken. zonde om zo'n paard stil te laten staan en daarom verkoop ik haar. Hoop op basis van jullie inschattingen te weten te komen of ik met mijn prijs goed zit of dat er in mijn geval emotionele waarde te veel aan toe gevoegd wordt.

brand los.

Change3x

Berichten: 6575
Geregistreerd: 06-12-11
Woonplaats: Nijverdal

Re: KWPN-taxatietopic, max 2 foto's.

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-17 18:56

Mijn merrie loopt inmiddels op hoger niveau in alle disciplines maar het is leuk om taxaties te lezen!

Lauwtjuhh, €5000/6000. Ziet eruit als een leuk paard maar is 'al' 10 en loopt 'maar' M1+1. Is niet uitgebracht in andere disciplines dan dressuur dus vandaar mijn taxatie!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-17 11:15

Geen verstand van prijzen.
Maar ben wel benieuwd wat jullie van mijn puppy vinden.
Ruin 2.5 jaar vader desperado moeder uit de reina stam
Aan de hand super braaf. Verkeersmak en heel koel in het hoofd. Nergens van onder de indruk en een tikkeltje dominant.
Stokmaat nu ongeveer tussen de 162 en 163 is nog overbouwt.


Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Carmuh

Berichten: 1266
Geregistreerd: 12-03-04
Woonplaats: purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-17 12:16

Lauwtjuh.....Ik zou zeggen 6000,merrie heeft voor haar leeftijd weinig niveau.

[***].....Ik denk 8000?

Ik heb mijn merrie al eerder in dit topic gezet maar ben benieuwd waar ze nu op getaxeerd word aangezien we weer geruime tijd verder zijn.

Humulandra Ren
Oscar X Dillenburg
1.70 hoog
5 jaar
PROK, STB-EXT
M2+11, in training Z1/Z2 niveau
Trailermak, braaf op buitenrit, braaf bij smid, maakt sprongetje
in 2014 klinisch en röntgenolgisch goedgekeurd voor de sport

Merrie heeft dit jaar een dood geboren veulen va Ferdeaux gegeven en is voor 2018 drachtig van Just Wimphof, heeft dus enkele weken tussendoor stil gestaan en/of rustig aan gedaan. Ze is vrij nuchter van aard, kan haar zonder zadel rijden of iemand op zetten die net zo handig is. Zet je haar wat meer aan het werk dan wilt ze nog wel een uitbreken maar zal nooit bokken of steigeren. Plan is om haar begin 2018 SPORT te krijgen en daarna nog een keer aanbieden op de keuring om te kijken of we haar STER kunnen krijgen.

Ik zou haar graag willen laten taxeren zonder veulen, dus puur de merrie zelf.


Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Humulandra Ren STER,PROK,SPORT(Oscar X Dillenburg): B+18(PR:207)-->L1+13(PR:203)-->L2+10(PR:196)-->M1+11( PR:201)-->M2+12(PR:191)-->Z1+11 (PR: 223.5)-->Z2+10(PR:228)-->ZZL+11(PR:228,5)-->
Nèjustico KB (Just Wimphof X Oscar)

Jester_

Berichten: 12253
Geregistreerd: 16-12-07
Woonplaats: Eerbeek

Re: KWPN-taxatietopic, max 2 foto's.

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-17 21:48

Zou dan toch wel rond de 20 schatten. Merrie, mooie maat en kleur, doet het goed in de sport en goedgekeurd

When you're with me, no judgement
You can get that from anyone else
You don't have to prove nothing
You can just be yourself


Wipher
Berichten: 506
Geregistreerd: 22-06-13

Re: KWPN-taxatietopic, max 2 foto's.

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-17 23:53

[***], heeft die ruin een kromming in zijn been voor, of lijkt dat zo door de foto's?
Ik zie iig niet waarom dat beestje van 2.5 ineens €8000 waard zou zijn..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-17 07:48

Wipher schreef:
[***], heeft die ruin een kromming in zijn been voor, of lijkt dat zo door de foto's?
Ik zie iig niet waarom dat beestje van 2.5 ineens €8000 waard zou zijn..


Nee heeft hij niet

Change3x

Berichten: 6575
Geregistreerd: 06-12-11
Woonplaats: Nijverdal

Re: KWPN-taxatietopic, max 2 foto's.

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-17 08:18

Voor de merrie zou ik zeggen tussen de 20 en 30.

De 2,5 jarige is niet te beoordelen zonder bewegend beeldmateriaal.

Jester_

Berichten: 12253
Geregistreerd: 16-12-07
Woonplaats: Eerbeek

Re: KWPN-taxatietopic, max 2 foto's.

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-17 09:14

Als het een paard is uit een goeie stam, (wel ff filmpje dan), goed beweegt en nog even wat groeit zou ik ook zeggen rond de 8

When you're with me, no judgement
You can get that from anyone else
You don't have to prove nothing
You can just be yourself

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-17 10:40


Ik heb een filmpje van een jaar geleden.
Moet nodig even een nieuwe maken

Moeder is uit de reina burga stam
Vader Desperado

Pippaaa
Berichten: 22
Geregistreerd: 28-02-06

Re: KWPN-taxatietopic, max 2 foto's.

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-17 10:50

Hallo allemaal,

Ik zou graag jullie advies willen over de waarde van een merrie die ik op het oog heb.
Het gaat om een 7 jarige KWPN merrie, Zhivago x Michelangelo.
Merrie loopt nu in het Z met winst.

Ze heeft een lichte bemerking, bij een van de sprongen is OCD geconstateerd.
Chipjes zitten op een plaats waarbij ze er geen last van zou moeten krijgen.
Paard is voor recreatief gebruik goedgekeurd, indien ze nog wat langer in de zwaardere sport zou lopen zou dit lichte gebrek er niet meer toe doen? Hiernaast zuigt ze lucht.

Wat voor bedrag zouden jullie voor deze merrie geven?

Jester_

Berichten: 12253
Geregistreerd: 16-12-07
Woonplaats: Eerbeek

Re: KWPN-taxatietopic, max 2 foto's.

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-17 10:53

Ik zou dan max rond de 6 zitten

When you're with me, no judgement
You can get that from anyone else
You don't have to prove nothing
You can just be yourself

Amaryllis

Berichten: 10101
Geregistreerd: 11-07-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-17 10:55

Ik zou meer moeite hebben met het luchtzuigen dan met de chip in de sprong waar ze nu op dit niveau mee presteert. Prijs max 6000 imo als ze verder helemaal aan je wensen voldoet.

Voor de Oscar-merrie hier boven zou ik nu zeggen rond de 15000. Om te stijgen zou ik graag toch eerst de merrie op Z-niveau (z2+6 voor predikaat) zien presteren en elite hebben.

ElSea
Berichten: 5377
Geregistreerd: 18-05-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-17 12:15

CynthiaM schreef:
Hallo allemaal,

Ik zou graag jullie advies willen over de waarde van een merrie die ik op het oog heb.
Het gaat om een 7 jarige KWPN merrie, Zhivago x Michelangelo.
Merrie loopt nu in het Z met winst.

Ze heeft een lichte bemerking, bij een van de sprongen is OCD geconstateerd.
Chipjes zitten op een plaats waarbij ze er geen last van zou moeten krijgen.
Paard is voor recreatief gebruik goedgekeurd, indien ze nog wat langer in de zwaardere sport zou lopen zou dit lichte gebrek er niet meer toe doen? Hiernaast zuigt ze lucht.

Wat voor bedrag zouden jullie voor deze merrie geven?


Imo is het enige goede advies om haar niet te kopen. Als je het geld hebt, koop dan een paard zonder gebreken. Als dat niet zo is en dit de manier is voor jou om een talentvol hoog opgeleid paard te kopen, moet je wel bereid zijn de risico's en bijbehorende kosten voor lief te nemen (verhoogde kans op koliek en operatie als de chip gaat zwerven).

Voor mij zou dit paard dus niet meer dan 4000 waard zijn, maar dat komt omdat ik dat risico niet wil nemen omdat als het fout gaat, je dan nog veel meer geld kwijt ben voor de operaties. Die 4000 is dus puur gebaseerd op het risico wat je koopt.

Quir

Berichten: 17345
Geregistreerd: 13-07-05
Woonplaats: Zweden

Re: KWPN-taxatietopic, max 2 foto's.

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-17 12:47

Chip zou ik zelf niet zo bang voor zijn, maar inderdaad risico wordt steeds kleiner dat het problemen gaat geven als ze langere tijd op hoger niveau lopen (zonder problemen dan uiteraard).

Luchtzuigen, ik zelf geef er niet zo enorm veel om. Bij juiste management kan je daar gewoon hele fijne en gezonde paarden aan hebben. Echter als je haar ooit weer wilt verkopen, gaat dat waarschijnlijk heel lastig worden.

Als t verder een gewoon fijn paard is, niet meer dan 3500/4000, een hele aparte, goed opgeleide misschien wat meer.

FloortjeM
Berichten: 1041
Geregistreerd: 20-08-05
Woonplaats: 's-Heer Arendskerke

Re: KWPN-taxatietopic, max 2 foto's.

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-17 14:00

een vijfjarige die niet eens ster werd op de keuring, niet zo heel makkelijk is en uit een niet zo heel populair lijntje komt voor € 15.000-€ 20.000,00 lijkt mij behoorlijk aan de prijs. Net als € 8.000,00 voor een groene 2,5 jarige die aan de kleine kant is en waarvan geen enkele standfoto beschikbaar is.

Whoopy: Mijn enige eigen echte grand prix-paard
http://www.mrmaat.nl


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 4 bezoekers