Het Connemara topic, deel 2!

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Punz

Berichten: 8563
Geregistreerd: 04-03-10

Re: Het Connemara topic, deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-17 01:01

Ohhhhhhhh héérlijk!

Birgit01

Berichten: 780
Geregistreerd: 12-01-15

Re: Het Connemara topic, deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-17 12:45

Afbeelding
ja, heb echt genoten met naar ze te kijken!

TinekeVD
Berichten: 1523
Geregistreerd: 10-11-14

Re: Het Connemara topic, deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-17 18:54

Bar bedankt, ik geef het door.

Birgit wat heeeeeeeerlijk!!

Gizeppie

Berichten: 2777
Geregistreerd: 23-02-12
Woonplaats: In mijn hangmat

Re: Het Connemara topic, deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-17 20:58

Wauw wat een plaatje!

Zijn er hier Connemara's die richting Epe hun paard op een pensionstalling hebben staan? Of zijn er mensen die in die omgeving tips hebben voor pensionstallingen daar?

ingaa

Berichten: 1161
Geregistreerd: 14-03-10
Woonplaats: Zwolle

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-17 22:12

Na al een tijdje stil meegelezen te hebben, wil ik mij hier toch maar eens melden.
Leuk om andere connemara eigenaren en hun pony's te kunnen volgen.

Hoe gaat het nu met je pony Birgit01? Helpt het weken van het hooi? Ziet er heerlijk uit op het strand.

Zelf ben ik in het bezit van een 16 jarige bay dun connemara merrie, Dinkytoys Elisabeth.
Inmiddels al weer 8 jaar. Tussendoor wel over geweest naar de paarden maar ze is toch altijd mijn favoriet gebleven en gelukkig de mogelijkheid gehad haar te kunnen houden. Helaas groeien pony's niet mee maar gelukkig is ze aardig aan de maat en kan ze me nog prima dragen.

Afbeelding

Saaams

Berichten: 13266
Geregistreerd: 20-01-10

Re: Het Connemara topic, deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-17 22:27

Mooie pony en ik vind je echt nog meer dan prima passen!

Birgit01

Berichten: 780
Geregistreerd: 12-01-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-17 00:16

Mooi kleurtje Ingaa! En kan inderdaad nog prima!

Ik merk nog niet heel veel verschil eigenlijk. Misschien iets minder hoesten met rijden ( altijd een paar keer in het begin), maar gisteren met het opeten vh poeder door een beetje slobber had ze ook weer last. Voor mezelf kan ik de relatie met eten (slikken) niet uitsluiten. Da niet meer gehoord, zal nog 's moeten bellen'

evanescence

Berichten: 2995
Geregistreerd: 30-12-06
Woonplaats: Veluwe.

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-17 13:52

Oeee lang niks laten horen over dancer en mij.. Maar het gaat dan ook niet geheel van harte de laatste tijd. Meneer heeft het bok seizoen in z'n knappe koppie. En hij bokt af en toe flink!
Wel hebben wij ons vorige week gewaagd aan onze eerste "spring" les dankzij Marieke! Nouja in stap over de balkjes en een enkele in draf.
Ooit springen wij echte sprongen! Maar nu moet ik nog even wat meer durven! Want jemig! Wat vond ik het spannend!


Afbeelding

Afbeelding

Punz

Berichten: 8563
Geregistreerd: 04-03-10

Re: Het Connemara topic, deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-17 01:04

Welkom Ingaa, welkom terug Evanescence!

Saaams

Berichten: 13266
Geregistreerd: 20-01-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-17 22:12

Ik heb vorige week een nieuw bitje gekocht voor het springen. Beetje twijfelachtig maar volledig goedgekeurd door Beaut vandaag. Ze word wat enthousiast met springen. Trekt me dan uit het zadel en op wedstrijd is de rem om de galop te fixen pas terug als we voorbij de laatste hindernis zijn :+
Dus een yankeebitje gekocht, dubbelgebroken watertrens. Ik heb alleen de bakstukken door de ringen gedaan en niet de teugels. Nu hebben we zeeeer minimale hefboom. Pony liep echt super, ik hoefde maar heel licht te zijn in mijn hulpen voor reactie, ze sprong heel goed vanuit achter omdat we konden schakelen en ze kwam uit zichzelf omlaag tijdens het draven, zelfs met bijna waslijntjes. Zo relaxed. <3
Zaterdag kunnen we hem weer is testen tijdens de crossles :D dressuur doen we gewoon op haar huidige sprenger bit, doet ze het prima mee :D

Klein filmpje op ista.
Laatst bijgewerkt door Saaams op 15-11-17 22:52, in het totaal 1 keer bewerkt

koetjeboe

Berichten: 4411
Geregistreerd: 02-12-04
Woonplaats: Bathmen

Re: Het Connemara topic, deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-17 22:50

Rex heb ik met crossen ook een ander bit anders bepaald hij hoe snel we gaan, die trekt ook steeds de teugels uit de handen dan

Iirene
Berichten: 129
Geregistreerd: 31-10-06

Re: Het Connemara topic, deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-17 23:52

Ik ben de afgelopen tijd wel blijven meelezen, maar had zelf niks te posten. Leuk om te lezen wat voor leuke dingen jullie allemaal met jullie pony’s doen.
Het veulen dat ik heb gekocht, is vandaag aangekomen (vanuit Duitsland)! De reis is erg goed gegaan gelukkig. Omdat hier mensen zitten van het stamboek : weten jullie wat er bij komt kijken als ik haar op naam wil laten zetten? Kan me voorstellen dat dat misschien anders is omdat ze geen nederlands paspoort heeft? En ik ga er eigenlijk vanuit dat ik er ook voor kan kiezen dat pas te doen op het moment dat ik met haar naar de keuring zou willen en dus toch al lid moet worden van het stamboek?

Birgit01

Berichten: 780
Geregistreerd: 12-01-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-17 11:55

Gefeliciteerd met je veulen Irene! Vast schattig! Foto?

En Eva......, lief hoofdje heeft je pony! Rocks heeft het bok - en in de luchtspringseizoen ook weer voor geopend verklaard. Hoewel hij er altijd al een handje van heeft is het in de winter duidelijk erger. Lukt met de korte dagen helaas niet om elke dag te rijden en dat heeft hij eigenlijk wel nodig.
Afbeelding
Zo donker is het al om kwart over 5.Waren we wel bijna thuis hoor! ( en met verlichting)

TinekeVD
Berichten: 1523
Geregistreerd: 10-11-14

Re: Het Connemara topic, deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-17 12:30

Welkom allemaal voor de nieuwelingen en welkom terug!!

Daans sanne is bij melody begonnen met springen met een gewoon dubbel gebroken bitje, nadat hij op een gegeven moment sterker werd ook over gegaan op een yankee bitje en later op een bit met in de ring twee boogjes om daarin je bakstuk en teugel te bevestigen, na een ruim half jaar springt ze nu weer met een simpel enkel gebroken bitje en dat gaat super. Soms moeten ze gewoon even leren hoe we het graag willen

TinekeVD
Berichten: 1523
Geregistreerd: 10-11-14

Re: Het Connemara topic, deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-17 22:19

Oh typ foutje Daans moet natuurlijk saams zijn. Merk nu dat t geen typ foutje was maar auto correct ...

esje007

Berichten: 620
Geregistreerd: 14-05-12
Woonplaats: Regio Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-17 22:52

Welkom allemaal!
Ik ben afgelopen week ziek geweest, griep. En oh wat was ik blij dat ik vandaag weer fit genoeg was om een buitenritje te maken. Rebel was enthousiast, maar wel braaf. Hij schrok (en ik ook!!) van een ree dat vlak voor ons het bospad over rende, maar ging er niet van door. Brave pownie!

Saaams

Berichten: 13266
Geregistreerd: 20-01-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-17 00:18

Beterschap! Dat is ook best een unieke ervaring. Maar wat bleef hij braaf!

Tineke ik hoop uiteindelijk ook weer terug te kunnen. Maar ze accepteerde het fijn en kwam zelf mijn hand op zoeken. Was zelf wat bang dat hij niet te scherp was vandaar maar 1 ring in gebruik voor de bakstukken.

Zaterdag gaan we weer crossen. Op nieuw terrein dit keer. Biddinghuizen bij Alice en Gert Naber-lozeman. Heb er zin in :D

TinekeVD
Berichten: 1523
Geregistreerd: 10-11-14

Re: Het Connemara topic, deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-17 11:40

Esje beterschap hopelijk snel weer op en top fit, het ritje heeft vast meegeholpen :j

Leuk saams veel plezier, sanne heeft laatst een lezing van Alice gehad op school was ook erg interessant .

En vanmorgen melody voor de tweede x geschoren hij was alweer verstopt in een lekker wollig vachtjeAfbeelding

Gizeppie

Berichten: 2777
Geregistreerd: 23-02-12
Woonplaats: In mijn hangmat

Re: Het Connemara topic, deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-17 14:58

Ik wil t graag met jullie delen! Ik ben ongelofelijk trots op mijn puppie pony! Hij heeft nog nooit een bos van dichtbij gezien, maar vandaag hebben we samen een buitenritje kunnen maken! Hij deed t goed, twijfelde af en toe, maar kon m toch overtuigen :).. Afbeelding

TinekeVD
Berichten: 1523
Geregistreerd: 10-11-14

Re: Het Connemara topic, deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-17 15:32

Gizeppie wat heerlijk!!

esje007

Berichten: 620
Geregistreerd: 14-05-12
Woonplaats: Regio Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-17 22:43

Wat super, Gizeppi!

Birgit01

Berichten: 780
Geregistreerd: 12-01-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-17 08:13

Mooie kleurtjes Gizeppie! En fijn dat 'ie zo braaf was voor de eerste keer!
Afbeelding
Hier ook mooie kleurtjes, maar dan in de lucht! Rocks was minder braaf, hij oefent voor de Spaanse rijschool ( hij denkt mss dat hij ook wit is), heeft wel 10 keer zo'n hoge luchtsprong gemaakt. Meestal uit enthousiasme ( joepie) of frustratie ( Dora loopt voor of gaat harder), hij bedoelt het niet kwaad, maar is toch niet echt prettig! En moeilijk om af te leren. Ze is er tot nu toe nog nooit afgevallen en rijdt gewoon stug door en als ik hem met mijn stem corrigeer luistert hij wel, maar hij kan het toch niet laten!

Gizeppie

Berichten: 2777
Geregistreerd: 23-02-12
Woonplaats: In mijn hangmat

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-17 08:31

Birgit01 schreef:
Mooie kleurtjes Gizeppie! En fijn dat 'ie zo braaf was voor de eerste keer!
[ [url=m/be3HUd.jpg]Afbeelding[/url] ]
Hier ook mooie kleurtjes, maar dan in de lucht! Rocks was minder braaf, hij oefent voor de Spaanse rijschool ( hij denkt mss dat hij ook wit is), heeft wel 10 keer zo'n hoge luchtsprong gemaakt. Meestal uit enthousiasme ( joepie) of frustratie ( Dora loopt voor of gaat harder), hij bedoelt het niet kwaad, maar is toch niet echt prettig! En moeilijk om af te leren. Ze is er tot nu toe nog nooit afgevallen en rijdt gewoon stug door en als ik hem met mijn stem corrigeer luistert hij wel, maar hij kan het toch niet laten!


Wat een prachtige foto! Wat een geweldige lucht! Haha.. Achja ken wel meer paarden die dat doen, omdat ze dan jolig worden. Flynn vond het vooral heel spannend.. Die draait zich of 180 graden om of gaat er vandoor.. maar ze zeggen oefening baart kunst!

Birgit01

Berichten: 780
Geregistreerd: 12-01-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-17 09:28

Straks mag hij 'legaal' in de lucht springen, ze hebben zo weer springles!

Veel plezier met crossen vandaag Saaams!

Birgit01

Berichten: 780
Geregistreerd: 12-01-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-17 10:50

Is iedereen naar de facebookpagina verhuisd misschien?