Wat een lelijk ras! Oh, maar die van jou is wél mooi hoor...

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

 
 
Piekosjj

Berichten: 5447
Geregistreerd: 10-03-08
Woonplaats: Kalmar, Zweden

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-17 16:48

Wat een heerlijke berg nieuwe informatie weer Jo. Thanks _/-\o_
Enne, met wie mag Muzanna op date?!



Piekosjj

Berichten: 5447
Geregistreerd: 10-03-08
Woonplaats: Kalmar, Zweden

Re: Wat een lelijk ras! Oh, maar die van jou is wél mooi hoor...

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-17 17:37

M'n zoekkunsten zijn niet goed genoeg om er een plaatje van te vinden :+
Maar eh, als ze 'm leuk vind? Gaat Muzanna dan helemaal op reis naar Rusland?

Piekosjj

Berichten: 5447
Geregistreerd: 10-03-08
Woonplaats: Kalmar, Zweden

Re: Wat een lelijk ras! Oh, maar die van jou is wél mooi hoor...

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-17 18:20

Ja haaaallo %)

Piekosjj

Berichten: 5447
Geregistreerd: 10-03-08
Woonplaats: Kalmar, Zweden

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-17 18:44

Ok, zoekwerkje. Ik heb 1083 Omar gevonden, maar helaas vind ik het lastig om zijn offspring te vinden. Tot nu toe heb ik de hengst 1226 Maidan 6 uit 1990 gevonden die wat veulens heeft in Stavropol, waaronder de (bekende?) hengst Gazomet. Gezien de leeftijd van Maidan (hij zou nu 27 worden?) gok ik dat dat 'm niet gaat worden. Verder kan ik niks over hem vinden. Dan de tweede hengst die ik heb gevonden is Maksut 2. Deze hengst komt uit '89 dus nóg onwaarschijnlijker dan Maidan. Ook heb ik het idee dat Maksut niet het type is waar jij mee zou willen fokken.
Dan heb ik nog wat merrieveulens van Omar gevonden maar dat lijkt me lastig worden :))

Ik moet wel zeggen dat Maksut mij totaal niet aanspreekt maar Omar juist wel ontzettend, altijd grappig om te zien hoe de fokkerij uit kan pakken :j

Piekosjj

Berichten: 5447
Geregistreerd: 10-03-08
Woonplaats: Kalmar, Zweden

Re: Wat een lelijk ras! Oh, maar die van jou is wél mooi hoor...

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-17 19:50

Wauw, dat zo'n oude hengst dan nog zo fit is om te dekken. Dat zou in de warmbloedenwereld waar ik op dit moment (helaas) iets meer in zit toch echt not done zijn :D

Piekosjj

Berichten: 5447
Geregistreerd: 10-03-08
Woonplaats: Kalmar, Zweden

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-17 19:55

Weet iemand trouwens nog of de twee (?) Shael paarden zich nog in NL bevinden? Dat zou eventueel ook leuk zijn om daar bij een Teke-info-dag langs te gaan :)
Laatst bijgewerkt door Piekosjj op 23-02-17 19:55, in het totaal 1 keer bewerkt

Piekosjj

Berichten: 5447
Geregistreerd: 10-03-08
Woonplaats: Kalmar, Zweden

Re: Wat een lelijk ras! Oh, maar die van jou is wél mooi hoor...

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-17 15:50

Dat is inderdaad een plaatje die Kardash! Kan niks anders dan een enorm gaaf veulen woren Jo :j
wbt de warmbloeden fokkerij, ik vind het zelf allemaal altijd erg snel-snel-snel gebeuren. Elk jaar word er weer ontzettend veel nadruk gelegd op de nieuwe 3-jarige hengsten om zo snel mogelijk meer 'kwaliteit' en nieuw bloed er bij te krijgen. Hierdoor krijg je elk jaar zo veel nieuwe hengsten er bij en verdwijnen de 'oudere' (lees; 10-15 jarigen) al best snel naar achter in de pedigree. Zelf vind ik dit erg jammer, je hebt imo een veel beter overzicht in de hengst als deze wat ouder is, volledig uitgegroeit is en zichzelf heeft kunnen bewijzen in de sport of in offsprings. Maargoed, ik ben dan ook wel echt 'n leek in het fokken hoor :D

Piekosjj

Berichten: 5447
Geregistreerd: 10-03-08
Woonplaats: Kalmar, Zweden

Re: Wat een lelijk ras! Oh, maar die van jou is wél mooi hoor...

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-17 16:10

Ja dat is zeker zo, er zijn natuurlijk een paar duizend nieuwe kwpn veulens per jaar in NL vs een paar honderd (?) Tekes wereldwijd. Dat maakt natuurlijk al een heel verschil :D

Piekosjj

Berichten: 5447
Geregistreerd: 10-03-08
Woonplaats: Kalmar, Zweden

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-17 21:59

Ik weet ook dat een van de Estse merries ook drachtig naar NL is verkocht. Wie oh wie zou 't zijn? :D

Het blijkt dat er ook een Teke staat waar ik naar Zweden toe terug ga, dus die moet ik dan wellicht ook eens een keer op gaan zoeken volgend jaar. <<)

Piekosjj

Berichten: 5447
Geregistreerd: 10-03-08
Woonplaats: Kalmar, Zweden

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-17 22:38

Ah de Estse dus. :):) Ben heel benieuwd naar het veulen van Chirchiq!

Piekosjj

Berichten: 5447
Geregistreerd: 10-03-08
Woonplaats: Kalmar, Zweden

Re: Wat een lelijk ras! Oh, maar die van jou is wél mooi hoor...

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-17 22:39

Dat komt goed Jo! En uiteindelijk uiteraard een eigen Teke in de achtertuin van mijn mooie Falu rode huisje ;)

Piekosjj

Berichten: 5447
Geregistreerd: 10-03-08
Woonplaats: Kalmar, Zweden

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-17 20:58

Dat is wel zeker het plan ja. Ik voel me gewoon alles behalve thuis in Nederland en Zweden is zo'n heerlijk land waar ik met een beetje geluk ook leuk werk kan gaan vinden in de paardenvoeding-business. :)

Piekosjj

Berichten: 5447
Geregistreerd: 10-03-08
Woonplaats: Kalmar, Zweden

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-17 20:41

Ik heb al op facebook mooie foto's voorbij zien komen, erg mooie en typische paarden imo :j


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: SentiBot en 22 bezoekers