Het Connemara topic, deel 2!

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
SkyMarian

Berichten: 10936
Geregistreerd: 04-10-02
Woonplaats: Achterhoek

Re: Het Connemara topic, deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-16 09:00

C2D hieperdepiep gewoon alweer een jaar. *\o/*

Ik had foto's voorbij zien komen op FB van Clooney. Echt superleuk en wat is hij mooi. <3

Leef je weer een beetje Elysa? :(:)

David moet idd regelmatig mee. Al boft hij de komende twee weekenden. Zaterdag gaat hij met mijn moeder naar de speeltuin en hoeft hij niet mee naar les. En volgend weekend gaat hij bij mijn schoonouders logeren en hoeft hij ook niet mee naar de les. :+

EAST

Berichten: 394
Geregistreerd: 03-06-16

Re: Het Connemara topic, deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-16 09:26

Zo ik ben weer bij!

Wat een onwijs gave merrie, helaas staat het bij mij vol om over nog een pony na te denken :P.

Gefeliciteerd met jullie een jaar! Nog steeds op een roze wolk Y)(^).

Verder al weer 3 pagina's terug zag ik een overeenkomst met Eastern. Tribunals ik heb er ook last van dat mijn pony aan de kletter gaat en uit enthousiasme bokken geeft die moeilijk uit te zitten zijn. Donders! :+

Bij ons gaat het alleen maar regen vandaag dus de paardjes staan binnen. Als ik uit school kom maar mezelf in me regenkleren hijsen en rijden! Pony haalt namelijk alles uit de kast als het regent (waarom weet ik ook niet.. _O-).

En welkom nieuwkomers! Ben er zelf ook niet lang maar dit topic is tot nu toe het leukste en actiefste topic op bokt wat ik volg. +:)+

Fijne dag allemaal!

Change3x

Berichten: 6581
Geregistreerd: 06-12-11
Woonplaats: Nijverdal

Re: Het Connemara topic, deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-16 09:38

Ik ben nog aan het hoesten en verkouden maar ik ben weer op school! Morgen concours met de zwarte dus we gaan gewoon door. :')

Hier gaat het ook veel regenen maar bij ons staan ze gewoon buiten. Ze zijn niet van suiker! :p

TinekeVD
Berichten: 1523
Geregistreerd: 10-11-14

Re: Het Connemara topic, deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-16 10:28

Hier sputtert het ook wat, dus hopelijk valt er dan ook wat over de gehele dag! Schijnt toch wel echt te gebeuren vandaag. Moet ook, want dan kan het dorre gras weer groen worden!
Net in ieder geval melody gelongeerd. Met pessoa teugel, jaja. Vorige week voor het eerst maar eens omgehangen en hij deed precies wat ik vereachtte. Bokken!! Man man wat vond hij het eng, dat ding achter zijn kont langs....arme pony....doodsangsten stond hij uit. Daar ren je dus heel hard voor weg! Helaas bleef dat bontje hem achtervolgen. Een serie flinke bokken hielp ook al niet, dus wat doe je dan.....heel angstig met samengeknepen billen redelijk rustig doorlopen :D vandaag dus voor de tweede keer eraan gedaan en de billen knepen samen, maar wat was hij braaf en zelfs na een minuut of tien begon meneer te briesen, heerlijk. Al met al viel dat vreselijk enge bontje dus wel mee, hihi

SM zo gaat het hier ook, sanne vindt het allemaal geweldig, maar onze zoon vindt er niets aan en is blij wanneer hij niet mee hoeft. Het is dan echt handig dat we de paarden bij huis hebben. Toen dat niet zo was moest hij verplicht mee, dus gingen zijn trekkers e.d. Mee en vermaakte hij zich wel in het zand, maar toch.

Change, toch nog een keer beterschap.

Schirocco hoe gaat het met de wondjes van rosie?

FelineNanet

Berichten: 1630
Geregistreerd: 03-09-11

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-06-16 10:31

Gefeliciteerd met Kareltje en beterschap Elysa :(!

Ria wat heb je gedaan, deze stam is echt zo wat ik zoek: breed met beweging en groot genoeg :=
Ik moet nu leren voor m'n tentamen, maar ben nu gewoon kwijlend filmpjes aan het kijken. Een combinatie met punz zou ook geweldig zijn, doen!!! :))

Silver_Fox

Berichten: 512
Geregistreerd: 10-12-15

Re: Het Connemara topic, deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-16 12:10

@Punz, haha geweldig!! @TinekeVD pas op hoor, want na dat boek raak je alleen nog maar meer verliefd op Connemara's :j

EAST

Berichten: 394
Geregistreerd: 03-06-16

Re: Het Connemara topic, deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-16 12:28

De paarden zijn zeker niet van suiker maar het land wel :P. Ik probeer er geen modderpoel van te maken, lopen ze het helemaal stuk.

Change3x

Berichten: 6581
Geregistreerd: 06-12-11
Woonplaats: Nijverdal

Re: Het Connemara topic, deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-16 12:30

Oh ja ik vind de weidegang belangrijker dan de weide zelf, die droogt wel weer op. :=

EllyC

Berichten: 8123
Geregistreerd: 18-12-07

Re: Het Connemara topic, deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-16 12:48

Ik laat een deel vd wei in de winter altijd helemaal kapot lopen en als je dan zit hoe snel dat zich weer hersteld. Beetje graszaad door 1x kunstmest en gaan.

curly2day

Berichten: 5593
Geregistreerd: 23-06-01
Woonplaats: Gelderland

Re: Het Connemara topic, deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-16 13:16

Hier lopen ze ook lekker buiten, 1 stuk mag stuk in de winter, soms 2 afhankelijk of het noodzaak heeft.

TinekeVD
Berichten: 1523
Geregistreerd: 10-11-14

Re: Het Connemara topic, deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-16 13:19

Hier lopen ze ook lekker buiten, maar in de paddock. er ligt net drijfmest op het land, maar in de winter lopen ze ook in de paddock. we hebben helaas niet een groot stuk land, dus moeten we er zuinig op zijn. toch komen ze op deze manier ook alle dagen lekker buiten, ze staan nu ook 24/7 buiten. alleen als ze niet meer droog kunnen liggen dan gaan ze naar binnen.

schirocco24

Berichten: 688
Geregistreerd: 11-08-13
Woonplaats: Reeuwijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-16 13:44

Wij zijn ook weer terug.. :D jullie praten wel door zeg.. Punz wat een ontzettend mooie merrie. <3 Verder zie ik dat iedereen een fijn weekend heeft gehad.! :j

Toen ik vrijdag Rosie uit het land had gehaald had ze er weer twee wondjes bij en bijtplekken op der billen -O- Een van de wondjes was echt mega, der hele zwilwrat lag eraf :?

Afbeelding

Ik gelijk in paniek de DA gebeld, is het nog wel wijs om weg te gaan??! DA vond gelukkig dat ik gewoon moest gaan zolang ze maar niet kreupel loopt, en mocht het dik worden dan is er daar ook wel een DA.

Dus goed, spullen ingepakt en gaan. Het laden op de heen weg ging erg fijn :j

Eenmaal daar aangekomen, de stallen gezocht en de paarden uitgeladen. Rosie snoof wat en daarna was het van "ohh.. naja het zal wel goed zijn" Knopje relaxt was aan.! En bleef het hele weekend aan. Paard was zo chill, vond alles leuk en prima en dan allemaal op het gemakje.. _/-\o_

Ze hadden daar ook een weegbrug staan, dus daar moesten we gebruik van maken.. Moest ik eerst der gewicht raden :x euhm.. doe maar 500 ofzo.. := .! had ik het precies goed _/-\o_ Rosie weegt dus 500 kilo :Y)

We hebben veel gedaan, en ik ga nog een topic aan maken.. :j die volgt nog, ook zijn we gisteren nog eventjes de Veluwe op geweest :D


Afbeelding

Afbeelding


Afbeelding
Koeiendrijven kunnen we ook nog wel leren, bang is ze er in elk geval niet voor >;)


Afbeelding

Ik ben echt mega trots op die knappe merrie.!
Working equitation met de stok in draf.. Rosie vond het wat raar, maar wel leuk! <3


Nog op de foto voor de willem alexander hal, mag natuurlijk niet ontbreken. Het was een hele overwinning :=

Afbeelding

pringle11
Berichten: 77
Geregistreerd: 01-04-15

Re: Het Connemara topic, deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-16 13:59

Wat een mooie foto's Schirocco! <3

Birgit01

Berichten: 780
Geregistreerd: 12-01-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-16 14:34

Oh, shirocco, zo jaloers op die koeienfoto! Ik kom met Rocks amper het erf nog af sinds de koeien buiten staan. Ga wel een paar keer per week oefenen, maar hij danst/snuift en steigert! Heb 'm ook al 1 keer niet kunnen houden en toen is hij teruggerend! Gelukkig wel een doodlopend straatje!
Pandora was vorig jaar bijna net zo erg, (maar die steigert in ieder geval nooit),maar dat gaat na veel oefenen gelukkig aardig goed. Maar zo los! Zou toch nog niet goed komen denk ik.

Afbeelding
Gisteravond dus alleen met Pandora nog een 'rondje gedaan'. Moeders had eigenlijk geen puf na een heel weekend werken, maar dochter had veel zin, dus dan ga je toch hè. En dan is het eigenlijk veel lekkerder, dan op de bank ploffen.

TinekeVD
Berichten: 1523
Geregistreerd: 10-11-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-16 14:38

Leuk verslag met beeldmateriaal schirocco, top! Hoe is het nu met haar wondjes? Mooi aan het genezen? Kan me voorstellen dat je schrok, das echt niet leuk en zo snel achte elkaar dat ze wondjes heeft. Wordt ze in de wei door een ander te grazen genomen?

schirocco24

Berichten: 688
Geregistreerd: 11-08-13
Woonplaats: Reeuwijk

Re: Het Connemara topic, deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-16 14:58

Heerlijke foto birgit, ziet er fijn uit..!
Tja.. Rosie is nogal nieuwsgierig naar andere dieren, loopt er recht op af.. Ik had ze ook willen laten snuffelen maar de andere paarden reden door, dus dat komt nog wel een keertje. Maarja, wie weet het Rosie in het verleden wel eens met koeien gestaan..

Tot nu toe is het met de wondjes goed gegaan. Ga zo weer kijken het is gewoon afwachten of dat het niet dik word want anders moet ze weer aan de antibiotica ;( .. dus hopen op het beste.
De meeste van stal beweren dat rosie "leider" is in de groep. De groep was heel stabiel tot er 3 weken terug een 3 jarige bij kwam. Ik had rosie eruit willen halen, maar er is een plek meer dus dan moet ze op de paddock staan. We houden het nu gewoon goed in de gaten, en met de regen staan ze maar heel kort (gelukkig komen ze nog wel buiten). Volgende week gaan er twee fjorden weg, dus misschien dat de rust dan een beetje terug keert. We gaan het zien, straks maar kijken of de been niet dik is en er geen nieuwe wondjes bij zitten... 8)7

Saaams

Berichten: 13264
Geregistreerd: 20-01-10

Re: Het Connemara topic, deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-16 15:01

Balen van dat wondje. Die sprongen zien er goed uit!!
Hier werkt wassen met betadine goed, eenmalig en daarna groeit alles mooi dicht.

schirocco24

Berichten: 688
Geregistreerd: 11-08-13
Woonplaats: Reeuwijk

Re: Het Connemara topic, deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-16 15:03

Op aanraden van de DA, afspoelen en koelen dan betadine scrup erin en daarna acederm wordpsray er op.. Rosie is nogal gevoelig op wondjes.. Het is dan zo snel dik -O- Nu hopen op het beste..

Maar thanks, ik merk wel dat rosie nog niet zo sterk is op de achterhand, ze zet der achterbenen ook nog uit elkaar >;)

Saaams

Berichten: 13264
Geregistreerd: 20-01-10

Re: Het Connemara topic, deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-16 15:04

Kwestie van trainen maar je bent pas net begonnen he! Dus al vet goed.

Klinkt als een goed wond beleid.

Silver_Fox

Berichten: 512
Geregistreerd: 10-12-15

Re: Het Connemara topic, deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-16 16:25

@schirocco24 wat leuk allemaal! Rosie is stoer, echt een mooie kleur ook.
Die van mij is als de dood voor koeien (en eerst ook van shetlanders := )

Tribunals

Berichten: 2682
Geregistreerd: 22-06-10
Woonplaats: Steenwijk

Re: Het Connemara topic, deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-16 16:48

Hier schuin tegenover staat een kudde Shetlanders inclusief hengst. Daar rijd ik langs als ik over de weg ga. Je zou Jack dan eens moeten zien, zou denken dat ie nog hengst is :')

Birgit01

Berichten: 780
Geregistreerd: 12-01-15

Re: Het Connemara topic, deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-16 17:25

Ja Tribunals, heb bij Rocks ook al eens gekeken of toch echt alles weg is!Afbeelding
Hier onschuldig kopje en in de bak ook heel braaf, maar op andere paarden en dieren kan hij een beetje 'overdreven' reageren. ( vind ik, hij niet waarschijnlijk) Hij is nu nog maar net 4 natuurlijk, maar ik vraag me wel eens af of je dat er echt uit krijgt. Is Jack op wedstrijd wel braaf?

schirocco24

Berichten: 688
Geregistreerd: 11-08-13
Woonplaats: Reeuwijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-16 19:07

Silver_Fox schreef:
@schirocco24 wat leuk allemaal! Rosie is stoer, echt een mooie kleur ook.
Die van mij is als de dood voor koeien (en eerst ook van shetlanders := )


:')



Agh... Rosie heeft zich echt voorbeeldig gedragen ja.. <3 Ze was echt mega stoer..! Maar met springen wilde ze het liefste alles weigeren >;) nog een tikkeltje onzeker met springen := maar dat komt wel goed..


Netjes over de brug heen... Maar ik moest de eerste keer wel voorop want het was toch wel spannend... _/-\o_


Edit: wondje zag er net goed uit.. :j

Tribunals

Berichten: 2682
Geregistreerd: 22-06-10
Woonplaats: Steenwijk

Re: Het Connemara topic, deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-16 19:21

@ Birgit, ik herken het! In maart heb ik een fotomeeting gehad en ondanks de leuke foto's zou ik het niet snel weer doen. Stond een ander hengstje (ik gok een Welsh) bij, wat ruinen maar ook merries, en meneer toonde zulk verschrikkelijk gedrag! De hengsten kuren van de PRE hengsten in Spanje die ik jaren heb gereden waren daar niks bij.. Zegt al genoeg. En dat terwijl hij in de bak 9 van de 10 keer doodbraaf is. Durf er een klein kind dan wel op te zetten.

Heb m nog nooit zo opgefokt gezien. Staart in de lucht, kreeg hele shows te zien. Wist niet dat ie ook piaffe kon :') uiteindelijk ook echt vervelend gedrag, bokken en steigeren, proberen weg te rennen. Slaan in de richting van de andere hengst. Moest m toen even weg houden bij de andere paarden. Toen we terug liepen naar de trailer hebben andere mensen me geholpen met touwen en dergelijken om de neus heen wat hij zou zo met mij aan de haal gaan, dwars door iedereen heen.

Die kant van hem had ik nog nooit eerder gezien, meerdere persoonlijkheden dus.

Met lessen en dergelijken is hij bij mijn zusje liever lui dan moe, terwijl als ik er op stpa, hij veranderd in een heel andere pony de laatste tijd (sinds ik les heb, we hebben er beiden veel baat aan en gaan ontzettend vooruit). Hoe moeilijker de oefeningen, hoe voorwaartser, tempramentvoller en harder werkend hij wordt. Dus dat is wel súper fijn rijden.

Punz

Berichten: 8563
Geregistreerd: 04-03-10

Re: Het Connemara topic, deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-16 21:02

Altijd blij om foto's van Pandora te zien Birgit
En wat is Rocks toch een BINK!


En verder.. Connemara's zijn nuchter........maar hebben hoe dan ook óók werklust, en het merendeel heeft ook nogal wat eeeuuhhmmm persoonlijkheid zullen we maar zeggen :')