Het Connemara topic, deel 2!

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

 
 
schirocco24

Berichten: 688
Geregistreerd: 11-08-13
Woonplaats: Reeuwijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-16 00:17

Ff snel tussen door. Voor iedereen die nog een stukje aan wilt leveren wees welkom. Ik denk dat feline het kog kan toevoegen omdat het inde tweede post staat. Stuur mij maar pb dan gaan we het regelen.! Daarnaast wil ik nog een keer zeggen dat rosie geen bewezen connemara is :x maar van mij mag ze vanwege der karakter en der ras in het paspoort als connemara door het leven gaan omdat dit gewoon een geweldig ras is! <3


schirocco24

Berichten: 688
Geregistreerd: 11-08-13
Woonplaats: Reeuwijk

Re: Het Connemara topic, deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-16 10:23

Druk druk druk, caravan soppen, boodschappen doen, geld pinnen, tas pakken, paard der tas pakken := naja auto volladen, paspoort niet te vergeten :? , paard ook nog rijden en dan vanavond... Paardje in laden en naar ermelo..! Zin in! O:)

schirocco24

Berichten: 688
Geregistreerd: 11-08-13
Woonplaats: Reeuwijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-16 11:03

Thanks.. ik vind de stukjes ook cool geworden. *\o/*
Wij gaan naar paard en leven dag, dat is morgen :j dan gaan we schriktraining volgen en krijgen we working equitation les en daarna gaan we springen met je zenuwen onder controlle :)* (anders moesten we gelijk 80cm springen en dat vinden we nog wat hoog).
En om het weekend af te sluiten gaan we zondag nog ff de veluwe op :))

schirocco24

Berichten: 688
Geregistreerd: 11-08-13
Woonplaats: Reeuwijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-16 13:44

Wij zijn ook weer terug.. :D jullie praten wel door zeg.. Punz wat een ontzettend mooie merrie. <3 Verder zie ik dat iedereen een fijn weekend heeft gehad.! :j

Toen ik vrijdag Rosie uit het land had gehaald had ze er weer twee wondjes bij en bijtplekken op der billen -O- Een van de wondjes was echt mega, der hele zwilwrat lag eraf :?

Afbeelding

Ik gelijk in paniek de DA gebeld, is het nog wel wijs om weg te gaan??! DA vond gelukkig dat ik gewoon moest gaan zolang ze maar niet kreupel loopt, en mocht het dik worden dan is er daar ook wel een DA.

Dus goed, spullen ingepakt en gaan. Het laden op de heen weg ging erg fijn :j

Eenmaal daar aangekomen, de stallen gezocht en de paarden uitgeladen. Rosie snoof wat en daarna was het van "ohh.. naja het zal wel goed zijn" Knopje relaxt was aan.! En bleef het hele weekend aan. Paard was zo chill, vond alles leuk en prima en dan allemaal op het gemakje.. _/-\o_

Ze hadden daar ook een weegbrug staan, dus daar moesten we gebruik van maken.. Moest ik eerst der gewicht raden :x euhm.. doe maar 500 ofzo.. := .! had ik het precies goed _/-\o_ Rosie weegt dus 500 kilo :Y)

We hebben veel gedaan, en ik ga nog een topic aan maken.. :j die volgt nog, ook zijn we gisteren nog eventjes de Veluwe op geweest :D


Afbeelding

Afbeelding


Afbeelding
Koeiendrijven kunnen we ook nog wel leren, bang is ze er in elk geval niet voor >;)


Afbeelding

Ik ben echt mega trots op die knappe merrie.!
Working equitation met de stok in draf.. Rosie vond het wat raar, maar wel leuk! <3


Nog op de foto voor de willem alexander hal, mag natuurlijk niet ontbreken. Het was een hele overwinning :=

Afbeelding

schirocco24

Berichten: 688
Geregistreerd: 11-08-13
Woonplaats: Reeuwijk

Re: Het Connemara topic, deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-16 14:58

Heerlijke foto birgit, ziet er fijn uit..!
Tja.. Rosie is nogal nieuwsgierig naar andere dieren, loopt er recht op af.. Ik had ze ook willen laten snuffelen maar de andere paarden reden door, dus dat komt nog wel een keertje. Maarja, wie weet het Rosie in het verleden wel eens met koeien gestaan..

Tot nu toe is het met de wondjes goed gegaan. Ga zo weer kijken het is gewoon afwachten of dat het niet dik word want anders moet ze weer aan de antibiotica ;( .. dus hopen op het beste.
De meeste van stal beweren dat rosie "leider" is in de groep. De groep was heel stabiel tot er 3 weken terug een 3 jarige bij kwam. Ik had rosie eruit willen halen, maar er is een plek meer dus dan moet ze op de paddock staan. We houden het nu gewoon goed in de gaten, en met de regen staan ze maar heel kort (gelukkig komen ze nog wel buiten). Volgende week gaan er twee fjorden weg, dus misschien dat de rust dan een beetje terug keert. We gaan het zien, straks maar kijken of de been niet dik is en er geen nieuwe wondjes bij zitten... 8)7

schirocco24

Berichten: 688
Geregistreerd: 11-08-13
Woonplaats: Reeuwijk

Re: Het Connemara topic, deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-16 15:03

Op aanraden van de DA, afspoelen en koelen dan betadine scrup erin en daarna acederm wordpsray er op.. Rosie is nogal gevoelig op wondjes.. Het is dan zo snel dik -O- Nu hopen op het beste..

Maar thanks, ik merk wel dat rosie nog niet zo sterk is op de achterhand, ze zet der achterbenen ook nog uit elkaar >;)


schirocco24

Berichten: 688
Geregistreerd: 11-08-13
Woonplaats: Reeuwijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-16 19:07

Silver_Fox schreef:
@schirocco24 wat leuk allemaal! Rosie is stoer, echt een mooie kleur ook.
Die van mij is als de dood voor koeien (en eerst ook van shetlanders := )


:')



Agh... Rosie heeft zich echt voorbeeldig gedragen ja.. <3 Ze was echt mega stoer..! Maar met springen wilde ze het liefste alles weigeren >;) nog een tikkeltje onzeker met springen := maar dat komt wel goed..


Netjes over de brug heen... Maar ik moest de eerste keer wel voorop want het was toch wel spannend... _/-\o_


Edit: wondje zag er net goed uit.. :j

schirocco24

Berichten: 688
Geregistreerd: 11-08-13
Woonplaats: Reeuwijk

Re: Het Connemara topic, deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-16 22:16

Zo mooi zadeltje hoor.! :D

schirocco24

Berichten: 688
Geregistreerd: 11-08-13
Woonplaats: Reeuwijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-16 00:30

Punz schreef:
Ehmm.. wil niet heel vervelend doen. Maar het zou heel fijn zijn als we binnen dít bokt deel de deskundigheid daar laten waar hij hoort: bij de zadelmaker.

Die kan zien wat wij hier vanaf een foto niet kunnen zien ( foto is ook van een wat ongelukkige hoek genomen).. en er van uitgaande dat Saams een professional ingeschakeld heeft, moeten we er voor nu vanuit gaan dat het bestelde zadel goed is.

Zou zo zonde zijn als dit ook een topic wordt waarop mensen geen foto's meer durven posten uit angst voor commentaar...


Helemaal mee eens punz. Dit topic is bedoel zodat iedereen zich vrij voelt en dat de "overige" bokt metaliteit even vergeten wordt.
:D
Zoals al gezegd ik vind het een prachtig zadeltje.!! Ik ben gek op bruin en stiekem jaloers... Mijn houding wordt stiekem niet beter van het veelzeidigheids zadel wat in nu heb. :j

schirocco24

Berichten: 688
Geregistreerd: 11-08-13
Woonplaats: Reeuwijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-16 15:08

Rosie mag niet eens meer dan 5x per week lopen.. Eerlijk, mag niet van mijn instructeur. Maar ik vind het meer dan zat voor der, andere dagen doen we ff wandelen en soms ff losgooien. := Tenslotte hebben de spieren tijd nodig om te herstellen van het werk, als ze gaan verzuren door te veel training zal het paard het werk echt niet meer leuk vinden. :j
Misschien kan je er wat mee als argument.. Twee keer per dag kan geen kwaad, maar de hele week 2x per dag??? Dat vind ik echt te veel van het goede.. Dat zijn die paarden van nu helemaal niet meer geweend hoor..

Maar doelt je vader op aandacht (uitdaging) hoorde ik ook voorbij komen omdat hij soms zo lastig kan zijn?

schirocco24

Berichten: 688
Geregistreerd: 11-08-13
Woonplaats: Reeuwijk

Re: Het Connemara topic, deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-16 23:19

Gelukkig is het weer goed.!

Rosie staat opgetut op stal :=
Vanavond even mijn Penny naar boven laten komen en rosie voorbereid voor de onderlinge wedstrijd voor morgen _O-
Afbeelding
Afbeelding

schirocco24

Berichten: 688
Geregistreerd: 11-08-13
Woonplaats: Reeuwijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-16 23:10

Gaaf dat springen..! Blijf die filmpjes ook leuk vinden.

Klinkt als een productief lesje sm, k ben benieuwd naar de beelden :D

En kito, gaaf zo opleiding. Zal je paardje profijt van gaan hebben +:)+

Mijn proefje ging fijn vandaag, paardje wel wat te zwaar in de hand voor het mooie. Maar ze liep wel fijn gelukkig. Daarmee ook een eerste plek behaald. Dus super trots op mijn knollie.!

Afbeelding

Feline. Hoe gaat het met kiet der wondjes.? Rosie heeft ook een wondje op de haarrand van de staart wortel -O- .. Maar zei heeft het wel opengeschuurt.

schirocco24

Berichten: 688
Geregistreerd: 11-08-13
Woonplaats: Reeuwijk

Re: Het Connemara topic, deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-16 23:35

Thanks... Ik ben ook heel trots


Welkom baroeg...

Suzanne, ja best heel veel maar niets op mijn protocol. Vooral van stal genoten :D

Gaaf saams dat van mij was ook een fnrs proefje maar dan wel zonder galop. Rosie en ik gaan nog even in stuurloze crosmodus door de bak als we galopperen.. >;) foto's volgen nog. En mocht er interesse zijn zou ik het filmpje ook kunnen plaatsen..

schirocco24

Berichten: 688
Geregistreerd: 11-08-13
Woonplaats: Reeuwijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-16 16:02

Welkom lavie...
Hier even ruzie met YouTube, op de een of andere manier wilt hij gewoon niks uploaden op de WiFi. Dus dan maar op mijn mobile data.. :')


Er zijn echt nog een hoop verbeter punten, maar ik vind mijn houding al een stuk meer rechtop dan dat het was. 8-)

schirocco24

Berichten: 688
Geregistreerd: 11-08-13
Woonplaats: Reeuwijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-16 16:31

Nou nou, dat kan best hoor suus... Je weet dat de basis het moeilijkste is en het langste duurt he O:)

Vind het weer superleuk om die mooie laarzen, foto's, truucjes en supervette vooruitgangen te zien...!

Ik heb het wat druk gehad afgelopen tijd. Rosie gaat goed gelukkig O:) er zijn drie merries vertrokken en we hebben weer een stabiele kudde merries _/-\o_ Dus tot op heden geen nieuwe wondjes meer..

Zojuist mijn Pavo deken mogen ontvangen :)) Ik hadden exact het juiste gewicht van Rosie geraden (nee ze was nog nooit eerder op de weegschaal geweest) dus hebben we een zak voer en een deken gewonnen <3 Foto volgt nog..
Galop hebben we nog heel wat aan te sleutelen, voorlopig zijn we blij als ze redelijk relaxt een stukje galoppeert :o (dit is nog wel alsof rosie een giraffe is :roll: ) Dus onze wissels volgen nog (over een jaar ofzo :+ )

Morgen mogen we eindelijk weer lessen, heel veel zin in want rosie loop heel fijn op de hulpen de laatste tijd. Echter zal ik wel weer gewezen worden op al mijn "kleine" foutjes.. ~~}>

schirocco24

Berichten: 688
Geregistreerd: 11-08-13
Woonplaats: Reeuwijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-16 17:40


schirocco24

Berichten: 688
Geregistreerd: 11-08-13
Woonplaats: Reeuwijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-16 23:18

Sm wat ziet dat er netjes uit zeg.. +:)+

Enja houding is te leren, maar niet makkelijk.

Afbeelding
Rosie der knappe deken.. Mooi roze is niet lelijk...

schirocco24

Berichten: 688
Geregistreerd: 11-08-13
Woonplaats: Reeuwijk

Re: Het Connemara topic, deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-16 11:03

thanks...

pavoponyy.. _O- :=

schirocco24

Berichten: 688
Geregistreerd: 11-08-13
Woonplaats: Reeuwijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-16 11:55

De hoogte zal met de pony niet zo zeer het probleem zijn.. Het is vooral de afstanden en dan vooral op de dubbel. Een dubbel staat op concours ongeveer 7 á 7,5 meter (zeg ik dit goed?) Tja dan kom je met je pony die passen heeft tussen de 2,5 á 3 meter.??? Ik vind eigenlijk dat als je de pony er goed op traint dat het gewoon moet lukken... Met Kean sprong ik ook altijd op paarden afstanden en die was 1,46 ofzo... Haalde de afstanden wel maar ik deed alleen zo nu en dan springen met die pony voor de lol en verzorgde hem verder alleen als ze op vakantie was..

Ik zou gewoon lekker door trainen en dan eens een poging wagen.. :o En zoals suus zegt.. zz-zwaar zal mogelijk te hoog gegrepen zijn.. :')

schirocco24

Berichten: 688
Geregistreerd: 11-08-13
Woonplaats: Reeuwijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-16 23:45

Acederm werkt erg goed, zowel tegen ontsmetting en vliegen. Daarnaast houden vliegen er niet van. Gewoon 1 of twee keer per dag sprayen.. Helaas spreek ik uit ervaring. Rosie komt nog weleens aan met een diepe snee of wond ofzo.. _-:(

Vanavond niet zo fijn en toch heel fijn gereden. Ze heeft weer ondekt hoe ze op de voorhand kan lopen >;) maar ondanks dat, toch fijn aan de hulpen maar af en toe wat hangerig ~~}> Afbeelding

Afbeelding
Afbeelding

schirocco24

Berichten: 688
Geregistreerd: 11-08-13
Woonplaats: Reeuwijk

Re: Het Connemara topic, deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-16 00:13

Change. Ik vind dat je een prima zit hebt.! Iets waar ik heel veel moeite voor aan het doen ben...

Maarja ondanks... heerlijk genoten van mijn geweldige pony waar ik gewoon heel blij mee ben!

schirocco24

Berichten: 688
Geregistreerd: 11-08-13
Woonplaats: Reeuwijk

Re: Het Connemara topic, deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-16 12:51

Gefeliciteerd met de mooie resultaten... *\%/*

Ik snap je helemaal esje... en ik maar prutsen om die galop knop erop te krijgen.. |o

schirocco24

Berichten: 688
Geregistreerd: 11-08-13
Woonplaats: Reeuwijk

Re: Het Connemara topic, deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-16 12:46

Oeh.. Wat een knapperds..!
Hier komt er ook even geen paard bij...
tenzij het een goede hengst is dan mag die wel 1 maandje blijven.. :)*

schirocco24

Berichten: 688
Geregistreerd: 11-08-13
Woonplaats: Reeuwijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-16 13:11

Saaams schreef:
Stuur je hem dan de maand hierheen of zal ik Bjuut jouw kant op sturen <<)


Ze kunnen wel een maandje met zijn drietjes het land op hoor.. :=

schirocco24

Berichten: 688
Geregistreerd: 11-08-13
Woonplaats: Reeuwijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-16 12:48

Tribunals... Wat heb je gedaan.? Sterkte..

Hele mooie foto's change.

Weer wat foto's binnen.. Kijk ons eens stoer zijn <3 <3

Afbeelding


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 24 bezoekers