Wat een lelijk ras! Oh, maar die van jou is wél mooi hoor...

Moderators: Sica, C_arola, Neonlight, balance

 
 
Retjethorse

Berichten: 2497
Geregistreerd: 18-11-13
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-16 18:51

Dat boek klinkt erg interessant! Ik zou het ras heel graag beter leren kennen. :j Binnenkort is het mijn verjaardag dus dan weet ik weer wat vragen. xD

Zodra ik mijn studies beëindigd heb zou ik graag een paard erbij nemen. En hoewel dat ten vroegste pas over 3 jaar is, ben ik toch al wat aan het rondkijken naar een ras dat aan mijn eisen voldoet. De AT is zeker een ras dat ik mijn achterhoofd wil houden. :)



Retjethorse

Berichten: 2497
Geregistreerd: 18-11-13
Woonplaats: België

Re: Wat een lelijk ras! Oh, maar die van jou is wél mooi hoor...

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-16 10:38

Wat een knapperds ieris! :D
Meer beeldmateriaal is altijd welkom natuurlijk. <3

Retjethorse

Berichten: 2497
Geregistreerd: 18-11-13
Woonplaats: België

Re: Wat een lelijk ras! Oh, maar die van jou is wél mooi hoor...

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-16 18:43

Die wijze blik in hun ogen is inderdaad zo bijzonder! :))

Hihi dat hooi op Matsie haar hoofd. :P

Retjethorse

Berichten: 2497
Geregistreerd: 18-11-13
Woonplaats: België

Re: Wat een lelijk ras! Oh, maar die van jou is wél mooi hoor...

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-16 18:35

Ik heb onlangs deze site ontdekt: http://akhalteke-sale.com/forSale. Daar staan ook knappe AT's tussen!
Ik heb de site eens aan mijn moeder laten zien en ze vond het ook een prachtig ras. :D Ik zei dat het jammer was dat het zo ver is, maar haar reactie was meteen dat je die kon laten overkomen. _O- Als het aan haar lag, zou ze wel een AT willen kopen, maar mijn vader werkt niet mee. :')

Retjethorse

Berichten: 2497
Geregistreerd: 18-11-13
Woonplaats: België

Re: Wat een lelijk ras! Oh, maar die van jou is wél mooi hoor...

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-16 22:33

JoSav schreef:
Leuk, retjethorse! Ik kan het ras alleen maar aanraden. Het zijn echte gezinspaarden - maar niet voor iedereen geschikt. De meeste staan in Rusland te koop maar ook in NL en Duitsland staan regelmatig enkele jonge paarden te koop. In Frankrijk, Tsjechië en Slowakije zijn ook diverse fokkers. Ook dat is qua afstand goed te doen, maar bij de aanschaf van een AT is het aan te raden een kenner in te schakelen. Het zijn wel echt paarden voor het leven, die zich heel erg hechten aan hun mensen.

Dat is momenteel iets waar ik wat schrik voor heb, dat we niet met hun karakter zullen kunnen omgaan. Maar ik heb het ras ook nog nooit in het echt gezien dus is het moeilijk om over te oordelen. :P Een kenner inschakelen is sowieso wel de bedoeling als het ooit zover komt, ik ken niets van de bloedlijnen en dergelijke. Maar ik ben rustig aan het topic aan het doornemen, dankzij jou is er toch wel heel veel informatie. :D

ieris: Ja het eerste wat mijn moeder ook zei was dat ze een wijze blik in hun ogen hadden.
Fijn dat jouw Teke's goed beginnen te wennen. Bijzonder om mee te maken hoe die band ontstaat! :)

Oh ik kijk ook heel graag plaatjes! :D

Retjethorse

Berichten: 2497
Geregistreerd: 18-11-13
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-16 21:54

JoSav, ik vind het echt prachtig hoe je over het ras kan vertellen! :D
Is het omgaan met hun intelligentie en gevoeligheid niet iets waar je mee kan leren omgaan? Ik kan me wel voorstellen dat het niet voor iedereen weggelegd is, maar ikzelf bijvoorbeeld heb nog nooit ervaring gehad met zo'n gevoeligheid en intelligentie bij paarden. Mijn merrie is namelijk zo'n gemiddeld paard dat zich lekker laat rondsturen. Ze is niet dom, maar ook niet zoals jij de AT omschrijft. :P
Mocht ik ooit voor een AT gaan als tweede paard, dan zou ik toch willen weten of ik met die intelligentie en gevoeligheid kan omgaan of leren omgaan voordat ik er werkelijk een aanschaf. Het zou zonde zijn zo'n dier te moeten kopen en vervolgens weer te moeten verkopen omdat het niet lukt. :j

Weet of ken jij toevallig Teke's die western bereden worden? Reining zul je ze vast niet snel zien doen, maar misschien wel in de tragere disciplines zoals Trail of Pleasure?


Haha het zou gaaf zijn om jouw Teke's eens van dichtbij te bekijken Ieris, maar als Belg zijnde denk ik ook dat het nogal ver is. :') Misschien kunnen we samen gaan jokari. _O-

Retjethorse

Berichten: 2497
Geregistreerd: 18-11-13
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-16 22:47

Ik woon in de buurt van Aalst. xD Dat is toch ook al een klein uurtje rijden. :')

Retjethorse

Berichten: 2497
Geregistreerd: 18-11-13
Woonplaats: België

Re: Wat een lelijk ras! Oh, maar die van jou is wél mooi hoor...

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-16 12:30

Het boek Golden Horse is besteld! *\o/*

Retjethorse

Berichten: 2497
Geregistreerd: 18-11-13
Woonplaats: België

Re: Wat een lelijk ras! Oh, maar die van jou is wél mooi hoor...

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-16 16:46

Dat zou wel leuk zijn ja, ik denk namelijk niet dat ik naar het noorden van Nederland kan gaan. Alleen rijden zie ik niet zo goed zitten en je ouders vragen om te rijden is ook al iets. _O-

Retjethorse

Berichten: 2497
Geregistreerd: 18-11-13
Woonplaats: België

Re: Wat een lelijk ras! Oh, maar die van jou is wél mooi hoor...

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-16 14:41

Ja het boek heb ik al even binnen. :D Ik geloof dat hij 2 dagen na het plaatsen van de bestelling geleverd is. :P Ondertussen ben ik mijn oom aan het warm maken voor dit ras (met behulp van het boek en wat foto's en filmpjes uit dit topic!) en ik moet zeggen dat het erg goed werkt. }>
Ik ben er zeker van dat ik hem wel kan strikken als chauffeur moest er een rondje Teke kijken komen. Hij is ondertussen namelijk gek van het ras. :))

Wauw ik snap wel dat je vriend verliefd is op dat paard hoor, lekker ding is het! :~

Veel beterschap JoSav, hopelijk ben je snel hersteld. :)

Retjethorse

Berichten: 2497
Geregistreerd: 18-11-13
Woonplaats: België

Re: Wat een lelijk ras! Oh, maar die van jou is wél mooi hoor...

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-16 12:07

Ik zou het risico ook wel willen nemen, maar er mag echt geen tweede paard bijkomen tot mijn opleiding afgerond is. Met mijn stages heb ik ook de tijd er niet voor helaas. -O-

Retjethorse

Berichten: 2497
Geregistreerd: 18-11-13
Woonplaats: België

Re: Wat een lelijk ras! Oh, maar die van jou is wél mooi hoor...

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-16 14:41

Ik had het deze voormiddag ook al gezien. Hopelijk heeft ze een fijne eigenaar gevonden. :j

Retjethorse

Berichten: 2497
Geregistreerd: 18-11-13
Woonplaats: België

Re: Wat een lelijk ras! Oh, maar die van jou is wél mooi hoor...

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-16 19:54

Haha wat een toffe foto ieris. :D Die oortjes ook onschuldig naar voor gericht. :P

Ik heb mijn oom net enkele posts hier laten lezen als jullie het karakter beschrijven en ook het verhaal van jouw AT zippora, hij is helemaal verkocht! :D Hij vroeg me al op welke termijn ik het zie zitten om eentje te kopen. :') En een rondje AT kijken ziet hij helemaal zitten. +:)+

Retjethorse

Berichten: 2497
Geregistreerd: 18-11-13
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-16 11:06

ieris schreef:
Ja dat is echt leuk Retjehorse!
Wat gaaf dat je oom er een paar wil gaan bekijken met jou.

Ik heb ook iets leuks meegemaakt, mijn moeder zat bij de dierenarts , en komt een oud collega van haar tegen.
Blijkt dat zij ook akhal-teke's heeft, en heel actief is geweest in de endurance.
Ze woont gewoon maar een dorp verder dan mijn ouders!!!!
Ze zij tegen mijn moeder dat ik altijd welkom ben om te komen kijken, nou ben heel benieuwd.
Ga ik binnenkort zeker langs.
Is misschien ook wel wat voor jullie rondje Retjehorse, dat is vlak bij Nijmegen.
Hopelijk wel. :D
Ik ben echt heel benieuwd om het ras in het echt te zien en kennis te maken met hun karakter. :P Want ik heb echt schrik dat ik niet met hun karakter zou kunnen omgaan. :') Ik ben bang dat ik niet zelfzeker genoeg zal zijn en met mijn voeten laat spelen. :o

Retjethorse

Berichten: 2497
Geregistreerd: 18-11-13
Woonplaats: België

Re: Wat een lelijk ras! Oh, maar die van jou is wél mooi hoor...

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-16 13:44

zippora schreef:
Echt... het zijn schatten. Heel slim, maar echt lief.
En gelukkig zijn de meeste Europese AT's heel netjes opgevoed en hebben ze echt geleerd beleefd te zijn. die van mij heeft gewoon pech gehad ;( . En zelfs dan is hij nog een charmeur en weet hij mensen over hun angst voor paarden heen te helpen.
Dus maak je niet al te druk.

Wat ga je zoeken? Een volwassen paard of een veulen/jaarling?

Ik zou eerder op zoek gaan naar een jaarling tot driejarige. Maar dit is echt nog een 'ver van mijn bed' plan hoor. :') Zodra ik mijn diploma en vast werk heb, ben ik van plan om een tweede paard te kopen.

Goh ieris, wat bedoel je juist met consequent zijn... :') Ik heb echt geen idee of ik consequent ben met mijn huidige merrie. En dat is waarom ik aan mezelf twijfel of een AT wel bij mij zou passen. :P
Mijn merrie bijvoorbeeld is vaak humeurig (voornamelijk wanneer ze eet, maar op de weide durft ze ook wel eens dominant zijn) en dan krijg ik er vaak een boze blik toegeworpen met de oren in de nek. Maar daar blijft het ook wel bij, ze zal niet bijten of stampen (zou ze eens moeten proberen ook... }> ) Ik heb al verschillende dingen geprobeerd zoals afstraffen (meestal met de stem of met de vinger wijzen) tot negeren en haar enkele passen achteruit laten zetten. Is dit consequent genoeg? Ik heb er echt geen idee van. :o
En daar ligt mijn 'angst' wat. Niet bij de dieren zelf, maar gewoon dat ik niet 'goed genoeg' ben.

Retjethorse

Berichten: 2497
Geregistreerd: 18-11-13
Woonplaats: België

Re: Wat een lelijk ras! Oh, maar die van jou is wél mooi hoor...

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-16 11:52

Dank je voor de uitleg! :D Ik begrijp nu wat je bedoelt met consequent zijn en het belang ervan, zeker bij zulke slimme dieren. :P Of ik momenteel 100% consequent ben, dat denk ik niet, maar het valt dus wel te leren. Nu dit nog aan mijn moeder haar verstand proberen te brengen. :')

Het fijne is dat wij onze eigen weide hebben en er dus geen buitenstaanders betrokken zullen zijn bij het opvoeden van de toekomstige AT.

Retjethorse

Berichten: 2497
Geregistreerd: 18-11-13
Woonplaats: België

Re: Wat een lelijk ras! Oh, maar die van jou is wél mooi hoor...

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-16 13:15

Ik kan me voorstellen dat je dan even staat te glunderen JoSav. :D Fijn als ze je toch nog weten te verbazen.

Retjethorse

Berichten: 2497
Geregistreerd: 18-11-13
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-16 18:43

JoSav is dat Fries dat jullie praten in dat linkje? :P

Retjethorse

Berichten: 2497
Geregistreerd: 18-11-13
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-16 21:26

Einder schreef:
Retjethorse schreef:
JoSav is dat Fries dat jullie praten in dat linkje? :P

Ik denk dat. Ik heb vier keer moeten luisteren (Belg) :P Maar ik ben er uit, dat boek wil ik toch wel graag!

Ik ben ook een Belg en af en toe begreep ik eens een zin. :') Mijn moeder was aan het meekijken en die keek ook maar raar. xD

Retjethorse

Berichten: 2497
Geregistreerd: 18-11-13
Woonplaats: België

Re: Wat een lelijk ras! Oh, maar die van jou is wél mooi hoor...

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-16 16:06

Vast wel, je kan maar proberen toch? :)

Ik ben stiekem wel benieuwd naar foto's! :D

Retjethorse

Berichten: 2497
Geregistreerd: 18-11-13
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-16 11:15

Lijkt me inderdaad heel leuk om daar heen te gaan ja! :D
En leuk 7 veulentjes! <3

Retjethorse

Berichten: 2497
Geregistreerd: 18-11-13
Woonplaats: België

Re: Wat een lelijk ras! Oh, maar die van jou is wél mooi hoor...

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-16 12:12

IK ben benieuwd naar de foto's! :D En jammer van die merrie, sterkte met het verlies. :(

Retjethorse

Berichten: 2497
Geregistreerd: 18-11-13
Woonplaats: België

Re: Wat een lelijk ras! Oh, maar die van jou is wél mooi hoor...

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-16 09:24

Jammer. :( Waar loopt het fout? Misschien kan ik helpen? :)

Retjethorse

Berichten: 2497
Geregistreerd: 18-11-13
Woonplaats: België

Re: Wat een lelijk ras! Oh, maar die van jou is wél mooi hoor...

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-16 14:54

Bokt upload doet blijkbaar raar. :P

Knappe AT's hoor! :D

Retjethorse

Berichten: 2497
Geregistreerd: 18-11-13
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-16 18:24

snowylover: prachtige veulens! :D

Oeh die Ugen is mooi! Tokhtamysh heeft echt gave nakomelingen, de hengst zelf is ook ontzettend gaaf.

Voor mij zal het voornamelijk afhankelijk zijn welke datum in augustus gekozen wordt, aangezien ik eind augustus - begin september zeker al 2 herexamens heb, mogelijks kunnen er nog enkele bijkomen, maar ik hoop echt van niet. :') Ook moet mijn oom die dag kunnen, ik zie het niet zitten om zelf en alleen zo ver te rijden voorlopig. :o


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 2 bezoekers