Wat een lelijk ras! Oh, maar die van jou is wél mooi hoor...

Moderators: Sica, C_arola, Neonlight, balance

 
 
Piekosjj

Berichten: 5433
Geregistreerd: 10-03-08
Woonplaats: Kalmar, Zweden

Re: Wat een lelijk ras! Oh, maar die van jou is wél mooi hoor...

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-15 16:40

Zippora dit zou best kunnen door de verharing. Mijn pony verandert ook wekenlijks in deze periode, en dat is gewoon een simpele bruine pony :+ Het zou best kunnen dat hij het altijd heeft maar dat het in de zomer minder opvalt omdat dan z'n haar 'n stuk korter is? Op zeg ik nu iets geks? Ook mijn pony heeft hele plukken bruine haren op z'n benen in de wintervacht. Verschrikkelijk lelijk vind ik 't zelf :')


Piekosjj

Berichten: 5433
Geregistreerd: 10-03-08
Woonplaats: Kalmar, Zweden

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-15 17:46

Prachtige foto's weer! Zal ook eventjes een foto spammen van het 'nieuwe' veulen van Guli-Star uit Estland. Prachtig zwart veulen (of smockey black of toch gewoon bruin?) met een heerlijke blaze en 4 witte benen. Het is dat ik niet zo'n fan ben van de merrie haar veulens qua bouw en dat ik 't geld niet heb, anders had ik 't wel geweten :+
Afbeelding

Piekosjj

Berichten: 5433
Geregistreerd: 10-03-08
Woonplaats: Kalmar, Zweden

Re: Wat een lelijk ras! Oh, maar die van jou is wél mooi hoor...

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-15 17:49

Jorieke wat voor 'n boek ben je aan het schrijven?

Piekosjj

Berichten: 5433
Geregistreerd: 10-03-08
Woonplaats: Kalmar, Zweden

Re: Wat een lelijk ras! Oh, maar die van jou is wél mooi hoor...

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-15 19:34

Ik had zeker 'n zwak voor de perlino dames, Ozariya <3 Maar zwart met vier witte benen en 'n mooie bles is toch ook wel sprookjesachtig of niet dan? haha :D
Een boek over Friezen? Dat is wel de hele andere richting op :+

Piekosjj

Berichten: 5433
Geregistreerd: 10-03-08
Woonplaats: Kalmar, Zweden

Re: Wat een lelijk ras! Oh, maar die van jou is wél mooi hoor...

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-15 19:10

Ik heb 'm! Vind 'm erg mooi. Mooi stuk over de geschiedenis en over de verschillende lijnen wat best interessant is. Fototechnisch enorm mooie foto's, en natuurlijk prachtige paarden :j
Als je wat foto's wilt van 'binnen in' moet je maar roepen!

Piekosjj

Berichten: 5433
Geregistreerd: 10-03-08
Woonplaats: Kalmar, Zweden

Re: Wat een lelijk ras! Oh, maar die van jou is wél mooi hoor...

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-15 19:35

Herinner me morgen nog een keer dan maak ik er wat voor je :D

Piekosjj

Berichten: 5433
Geregistreerd: 10-03-08
Woonplaats: Kalmar, Zweden

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-15 11:57

Zooo hier heb ik wat foto's!
Afbeelding
Foto met m'n hand zodat je kan zien hoe groot 'ie wel niet is :):)

Zoals ik al zei begint het boek met een inleiding en history vd Teke met ook een paar echt oude foto's. Er staan veel bekende foto's in van de bekende hengsten in, vooral liefhebbers van Tokthamysh (ik leer nooit z'n naam schrijven....) mogen blij zijn want die staat er meerdere keren in. Maar er staan 'gelukkig' ook een goed aantal onbekendere foto's en paarden in, zoals deze merrie uit Luxemburg. De meeste foto's staan er in als 1 foto per pagina, als enkele foto zoals de foto van Saivan een paar links hierboven, of een anderhalve pagina. Dit lijkt storend omdat je dan de naad in het midden hebt maar dat is het zeker niet!
Ook zitten er een paar grote platen in. Wat een landschap daar toch ook he <3
Afbeelding

Op het einde zijn er nog een aantal pagina's toegewijd aan de verschillende lijnen met voorbeeldfoto's.
Bij alle foto's staat er bij welk paard/paarden het zijn en uit welk land ze komen :j
Ik vind 't zelf een enorm mooi boek, het leent zich ook nog eens uit voor insipiratie als 'fotograaf' zijnde haha

Piekosjj

Berichten: 5433
Geregistreerd: 10-03-08
Woonplaats: Kalmar, Zweden

Re: Wat een lelijk ras! Oh, maar die van jou is wél mooi hoor...

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-15 12:28

Ik geloof dat wij hem van de duitse amazon af hebben!


Piekosjj

Berichten: 5433
Geregistreerd: 10-03-08
Woonplaats: Kalmar, Zweden

Re: Wat een lelijk ras! Oh, maar die van jou is wél mooi hoor...

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-15 22:15

Fijn te horen dat volgend jaar rustiger voor je word Jo!
Ik heb vakantie en ik spendeer m'n vrije tijd aan het van voor af aan doorlezen van 't hele topic. Helaas doen veel linkjes het niet maar ik ben weer overspoeld met nieuwe Teke informatie :D

Piekosjj

Berichten: 5433
Geregistreerd: 10-03-08
Woonplaats: Kalmar, Zweden

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-15 18:06

Mooie foto's he Iris? :D
Sla 't boek regelmatig open en geniet 'r nog steeds elke keer van, topplaten van een stel prachtige Tekes!

Piekosjj

Berichten: 5433
Geregistreerd: 10-03-08
Woonplaats: Kalmar, Zweden

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-16 20:05

Leuk weer wat van je te horen! Is het nu wat rustiger rondom je Friese boek?

JoSav schreef:
*blaast lagen stof van topic*

Het is een drukke periode geweest, dat is een ding dat zeker is. In de afgelopen periode dat het hier stil is geweest zijn er diverse artikelen van mij gepubliceerd, waaronder een bundel. Ook heb ik een artikel mogen schrijven voor de Her&DER van de endurancevereniging van de KNHS. Dat is, hoe kan het ook anders, een artikel over de Akhal-Teke. Ik zal het nog even kortsluiten met de redactie van het blad maar zodra het kan zal ik het artikel hier plaatsen. :j

Persoonlijk vond ik het een mooi artikel geworden, dat heel goed de essentie van het ras laat zien; een intelligent, mensgericht paardenras dat in alles al eeuwenlang is gefokt als familiepaard, oorlogspaarden en paard voor (soms uitzonderlijk) lange afstanden.

Toen ik laatst bij Esther Groen was had ik net de editie in m'n handen waar een stuk over de Tekes in stond, en ik zag meteen Muzanna er uit springen! Helaas had ik niet de tijd daar om het uitgebreid te lezen, maar het zag er zeker uit als een mooi artikel :)

En inderdaad wat betreft het boek; het stuk over de hengstenlijnen is zeker heel interessant voor 'beginnende' liefhebbers van het ras zoals ik! :) Erg mooie site van de Slovaken, en inderdaad wat lijkt die merrie op Muzanna zeg! Je ziet 'r er direct vanaf!

Piekosjj

Berichten: 5433
Geregistreerd: 10-03-08
Woonplaats: Kalmar, Zweden

Re: Wat een lelijk ras! Oh, maar die van jou is wél mooi hoor...

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-16 20:20

Jeeeeetje wat begint Mertlik op z'n papa te lijken zeg :oo Die luiige blik in z'n ogen en dan die gebolde neus. Bizar hoe Myrat dat toch aan al z'n veulens mee weet te geven

Piekosjj

Berichten: 5433
Geregistreerd: 10-03-08
Woonplaats: Kalmar, Zweden

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-16 19:16

Wie zie ik daar nu voorbij komen? Mijn grote kleine liefde uit Estland, Persiyanin <3 Wat is die op z'n papa gaan lijken!

Afbeelding

Als kleine beeb <3
Afbeelding


Moet zichzelf nu inhouden om een berichtje te sturen met prijzen etc :oo

Piekosjj

Berichten: 5433
Geregistreerd: 10-03-08
Woonplaats: Kalmar, Zweden

Re: Wat een lelijk ras! Oh, maar die van jou is wél mooi hoor...

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-16 22:03

Jo fijn om te weten dat ik niet de enige ben die schuldig is aan plaatjes kijken :o Doe dat zó graag, en dan lekker wegdromen bij al die prachtige koppies! En inderdaad, prachtig hoe Persiyanin zo is uitgegroeid. Vind alle veulens van Serdar enorm mooi en sprekend in 't hoofd maar hij springt er toch wel uit! Als ik 't geld er nou voor had gehad, had ik 't wel geweten :*

Leuk Iris, weer nieuwe foto's van de twee zwartjes, ze zien er beiden goed uit zeg!

Piekosjj

Berichten: 5433
Geregistreerd: 10-03-08
Woonplaats: Kalmar, Zweden

Re: Wat een lelijk ras! Oh, maar die van jou is wél mooi hoor...

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-16 15:33

Je vriend heeft een goede smaak Jo :j Prachtig dat blauwe oog!
Helaas kan ik niet mee met 't rondje Teke want ik zit 't komende half jaar in de UK. Jammer ): Dus, als er iemand in 2017 een twee rondje wilt doen? :D

Piekosjj

Berichten: 5433
Geregistreerd: 10-03-08
Woonplaats: Kalmar, Zweden

Re: Wat een lelijk ras! Oh, maar die van jou is wél mooi hoor...

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-16 13:16

Alle paarden van Shael zijn toch zo ongelooflijk mooi <3 Staat die schimmelhengst niet nog in NL?
Jorieke ik ben hier inderdaad voor stage bij een paardenvoer bedrijf :)

Piekosjj

Berichten: 5433
Geregistreerd: 10-03-08
Woonplaats: Kalmar, Zweden

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-16 20:44

Nou dat 's nog eens leuk nieuws Retje :D

Piekosjj

Berichten: 5433
Geregistreerd: 10-03-08
Woonplaats: Kalmar, Zweden

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-16 13:08

Ik weet ook nooit precies hoe je het uitspreekt, maar ik gebruik altijd een zachte 'k' en twee scherpe e's in de Teke. De meeste mensen snappen dan na 1x herhalen waar ik 't over heb. :') In het Russisch schrijven ze geloof ik ахалтекинский waarbij de x word uitgesproken als een h als in happy. Ahaltekinskii dus. Maar voor de goeie en uitgebreide uitleg kijk ik toch even naar Jorieke :+

Piekosjj

Berichten: 5433
Geregistreerd: 10-03-08
Woonplaats: Kalmar, Zweden

Re: Wat een lelijk ras! Oh, maar die van jou is wél mooi hoor...

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-16 13:56

Dan heeft mijn app het me dus verkeerd uitgelegd :evaw:

Piekosjj

Berichten: 5433
Geregistreerd: 10-03-08
Woonplaats: Kalmar, Zweden

Re: Wat een lelijk ras! Oh, maar die van jou is wél mooi hoor...

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-16 01:34

Kunnen jullie die dan in augustus plannen? :))

Piekosjj

Berichten: 5433
Geregistreerd: 10-03-08
Woonplaats: Kalmar, Zweden

Re: Wat een lelijk ras! Oh, maar die van jou is wél mooi hoor...

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-16 17:59

Niet helemaal mijn type AT, maar manman ik ben gek op cremmelo's :D

Piekosjj

Berichten: 5433
Geregistreerd: 10-03-08
Woonplaats: Kalmar, Zweden

Re: Wat een lelijk ras! Oh, maar die van jou is wél mooi hoor...

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-16 14:41

En ehm... familie de Vries? Staan ergens aan het strand geloof ik? En Michelle Schuyt met Gyshgun, maar weet niet of zij nog meer Tekes heeft. Ik stem voor Augustus want dan ben ik in Nederland :D

Piekosjj

Berichten: 5433
Geregistreerd: 10-03-08
Woonplaats: Kalmar, Zweden

Re: Wat een lelijk ras! Oh, maar die van jou is wél mooi hoor...

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-16 17:07

Voor een lezing is zéker interesse :D
Ik heb een auto dus ik kan mensen vanuit omgeving Ede/Wageningen/Arnhem oppikken mocht dat nodig zijn :)

Piekosjj

Berichten: 5433
Geregistreerd: 10-03-08
Woonplaats: Kalmar, Zweden

Re: Wat een lelijk ras! Oh, maar die van jou is wél mooi hoor...

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-16 22:00

Dat kan waarschijnlijk dan wel Astrid!
Om nog even terug te komen op de Tekes, vind Tokhtamysh (leer ik ooit zijn naam te schrijven?) altijd zo'n sprekende hengst, en je kan altijd zó zien wie zijn nakomelingen zijn. Een vd merries uit Estland heeft toen ze nog bij Geli stond een veulen gehad van Tokhtamysh, prachtig paard en van beiden ouders de typische looks gekregen!

Piekosjj

Berichten: 5433
Geregistreerd: 10-03-08
Woonplaats: Kalmar, Zweden

Re: Wat een lelijk ras! Oh, maar die van jou is wél mooi hoor...

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-16 23:06

Ik zat al te dubben of het nou Stavropol was of niet, dacht Argamak te zien maar toen zag ik die bruine vlek op z'n hoofd, zo bijzonder vind ik dat altijd bij Pekhimdar! Aan de ene kant heel uniek, maar toch ook 'zonde' bij zo'n witte. Maar pff wat een filmpje, prachtig! Ben heel benieuwd naar de rest! :):)


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 5 bezoekers