Konik-eigenaren, deel 2!

Moderators: Sica, C_arola, Neonlight, balance

 
 
kwita

Berichten: 6542
Geregistreerd: 14-04-14

Re: Konik-eigenaren, deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-15 09:20

Ja het gras is hier ook gewoon heel goed, dat is zo lastig want je gunt ze echt de wei maar niet zoveel dat ze zich ziek eten...ben benieuwd hoe het met zo een masker gaat(het is een konik en die bedenken altijd een uitweg!).
had gister nog geprobeerd om een foto te plaatsen maar het wilde niet lukken, misschien andere keer wel heb het opgegeven.
heb inmiddels met smoky al met het tuig gewandeld en het gaat best goed.
Voor skylar is er nog geen ander huis gevonden, maar ik heb ook alle advertenties even stopgezet.... sommigen zijn echt zo*****dat ik het gewoon even beu was!
Dat is het makkelijke hij moet niet weg hij mag....ook ontstaat er een band met man en dochterlief dus de kopers moeten hem wel echt iets te bieden hebben want anders blijft hij gewoon!( en ondertussen hebben we bijna alle lokale veehandelaars al gehad, die denken dat hij in de weg staat dus die komen niet meer!)
Gisteren was de dierenarts geweest om te enten die vond hem ook heellief...tot dat hij een prik kreeg en even ging voelen hoe het met zijn balletjes zat....
Al heeft hij geen kuren dat kan zomaar veranderen en hier staan bijna alleen merries....dus tja dan heb je een ongelukje voor je het weet!

Tijd heeft vleugels maar geen teugels, carpe diem!


kwita

Berichten: 6542
Geregistreerd: 14-04-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-15 12:38

:o ohh hier ging wat mis
Laatst bijgewerkt door kwita op 27-04-15 12:44, in het totaal 1 keer bewerkt

Tijd heeft vleugels maar geen teugels, carpe diem!

kwita

Berichten: 6542
Geregistreerd: 14-04-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-15 12:43

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

tja de foto's spreken voor zich....hier stilaan werk in uitvoering, nu de paarden buitenlopen heeft deze kip stiekem de stal geclaimd.... :D

Tijd heeft vleugels maar geen teugels, carpe diem!

kwita

Berichten: 6542
Geregistreerd: 14-04-14

Re: Konik-eigenaren, deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-15 09:28

Nu had ik afgelopen nacht wat bijzonders een waak konik, ja heus...
midden in de nacht 3.45 liep er een te snuiven briesen en te stampen ik dacht nog nou wat doet die dan.
Ze hield maar niet op, ik dacht ik moet gaan kijken en zo begon ook de hond te grommen :? .
ja en dan naar buiten brr niets te vinden maar het paard hield op en de hond spoot er vandoor.....even als een vreemde auto. Ik kon echt niets vinden of vermissen maar de hond liep als een bezetene rond de auto.
En behalve dat de motorkap geopend was bleek vanmorgen ook het sleutelgat in mijn bezinedop vervormd.
pff wat een geluk dat ze zo attent was en dat er niets verder is gebeurd bedenk ik nu pas :x
Ga het toch maar melden bij de politie,ben eigenlijk best n beetje nijdig gek gedoe _-:( .

Tijd heeft vleugels maar geen teugels, carpe diem!

kwita

Berichten: 6542
Geregistreerd: 14-04-14

Re: Konik-eigenaren, deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-15 12:01

niet de auto gelukkig, het waren oostblokkers die electrische onderdelen accu's en bezine steelden om ze te kunnen doorverkopen en zelf hun auto te laten rijden.Was niet de enige, alleen bij mij was er niets weg omdat ze gestoord werden dat is dan weer n geluk bij n ongeluk. allemaal dankzij de beestjes (stiekem had ik nu een stambeeld smilie gewild!) *\o/*

Tijd heeft vleugels maar geen teugels, carpe diem!

kwita

Berichten: 6542
Geregistreerd: 14-04-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-15 13:22

een veulen voerbakje kopen of timmeren kan helpen ;)

Tijd heeft vleugels maar geen teugels, carpe diem!

kwita

Berichten: 6542
Geregistreerd: 14-04-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-15 18:57

welkom isabelHx er is weinig uiterlijk van te zien,dat is best verrassend.
Martin heel veel plaatjes posten, waar staan de paardjes als ik vragen mag?

Tijd heeft vleugels maar geen teugels, carpe diem!

kwita

Berichten: 6542
Geregistreerd: 14-04-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-15 16:29

Vandaag was het hier een aparte dag,zie zelf...
In gedachten zie ik dit plaatje voorme:
Afbeelding
wat was hij klein en zo nieuwsgierig.
Maar vandaag was het zover,
Afbeelding
daar was het moment,
Afbeelding
och arme......
Afbeelding

tja daar moesten we spontaan toch een traantje bij wegpinken:
Afbeelding

maar gelukkig gaat het weer goed met hem....voor zover dan

ik had Zo met hem te doen, En hij was echt chagrijnig
Maar als het goed is kan hij dan binnenkort weer samen met mams de wei in.

Tijd heeft vleugels maar geen teugels, carpe diem!

kwita

Berichten: 6542
Geregistreerd: 14-04-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-15 08:25

Belinda wat een mooie foto's,die met de bloesem die zou ik afdrukken prachtig! en gelukkig loopt hij weer beter want dat is natuurlijk het belangrijkste!
Isabel heeft lobke ook konik trekjes slim of eigenwijs?
Nikkietje wat een pech bij boots, gelukkig had je de da laten komen! smoky is 1.36hoog

Helaas was het nodig ik had skylar graag nog wat langer compleet gezien, maar hij verkoos steeds de verkeerde kant van de draad..... en liet de dames echt niet meer alleen...en deed echt pogingen
gelukkig kon hij het nog niet waarmaken en dat allemaal in tijd van 1 week!
vanmorgen was hij wel wat stijf maar leek echt de oude weer.
Ik vond het lastigste nog dat het zo een definitief iets is, maar nu het is beter maar als dan zelfs de da begint over hoe mooi hij is dan is het wel jammer. maar als hij hier blijft kan het echt niet anders want manlief begint nu echt fan te worden van hem, en andersom is het net zo 2zielen en een gedachte past echt bij hun.... :+

Tijd heeft vleugels maar geen teugels, carpe diem!

kwita

Berichten: 6542
Geregistreerd: 14-04-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-15 19:16

Belinda Had het topic gezien, zo mooi.
Nee hier heeft skylar een ontsteking, zijn zakje is zo dik en opgezwollen ...dat ik nu echt denk wat heb ik je aangedaan.
Voel me echt zo schuldig %)
En wat gaaf je indianen paard!,ga ik nu even onthouden een top idee is het met krijt gedaan?

Tijd heeft vleugels maar geen teugels, carpe diem!

kwita

Berichten: 6542
Geregistreerd: 14-04-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-15 13:02

och Nikietjee wat een vervelend bericht en dan zeker met die foto's dat je bij hem zit...
ooit had ik dat ook met een hafje, de manier van temmen was niet mals...altijd een lange zweep meenemen en afstraffen tot hij weer met zijn hoofd naar je toekomt en dan overdadig belonen.En daarna weer wegsturen tot het positieve gedrag wat je wilt weer gebeurt en ook dan weer overmatig belonen!
En ja dan krijg je ook dat ze weglopen en zo...maar probeer dan wel met zijn maatje leuke dingen te doen en die overmatig te belonen tot dat hij jaloers wordt en zichzelf steeds vaker gaat aanbieden. Daarna probeert boots snel weer iets anders denk ik.
Ik zelf had die tip van een oude paardeman, maar het lijkt een beetje op monty robberts zijn systeem ontdekte ik later,jaren later pas.
Of dit paardetechnisch oke is weet ik niet maar het heeft hier toen wel geholpen,Maar ik vond het toen vreselijk om te doen en vol te houden(ben geboren softy).
Later met inrijden was er weer zo een kracht meting...vreselijk maar ook dat ging toen over en het was achteraf gezien een poging tot het kapen van het leiderschap ook in de weide met maatjes speelde dat toen.
Dus blijf jezelf blijf rustig en duidelijk ( en pas goed op jezelf!) en doe alles zoals altijd met een boodschap jij bent de leider en gek gedrag wordt niet getolereerd!
(Ik hoop dat je er wat aan hebt).

Hier heeft Skylar nog een extra prik AB en pijnstilling gehad, dat werkte zo snel dat het eng was...
vanmorgen gewassen met betadine shampoo en hem met vliegenspray ingespoten....en hij deed echt niets zoo lief. :# .
Daarna had ik nog met hem gewandeld want ook dat helpt mbt de doorbloeding en het afvoeren van vocht en zwelling op advies van de DA, ook in het verkeer is hij nu zo kalm dat ik het maar misbruik om hem positieve ervaringen op te laten doen in het drukke verkeer met name groot verkeer dat is erg handig voor straks als hij weer fit is!
En zijn moeder...die vindt het heerlijk in haar prive weiland die krijgt zelfs een welvaartsbuikje, dus daar moeten we dan maar weer wat aan doen als er tijd over is!

Tijd heeft vleugels maar geen teugels, carpe diem!


kwita

Berichten: 6542
Geregistreerd: 14-04-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-15 13:30

Het is even geleden maar hier door ziekte en drukte een poosje geen post meer gedaan.
Gelukkig gaat het nu weer goed met skylar maar het was best spannend en ik heb hem zelfs geknepen, een ontsteking desondanks het vele ontsmetten....maar het ergste was dat de ontsteking niet weg wilde.
Koelen voor de zwelling,spoelen en nog eens spoelen voor de ontsteking en 5x een antibiotica prik.
Wat was hij ziek en zo zielig toen was de ontsteking minder at hij niet meer...
Na enig logisch denken kwamen we tot de conclusie dat hij een stijve nek had van de vele spuiten en niet kon buigen want op hoogte at hij bijna je vingers op.
Hij was ook ontzettend afgevallen we konden zijn ribjes tellen maar nu wordt het weer het oude vertrouwde paardje,gelukkig had hij een paar kilo'tjes op voor raad
Maar intussen is de slobber er af, zeer matig biks en 24/7 gras en het enige dat hij nu na al die spuiten denkt tabee ik ben weg!.dus de handjes biks moeten het vertrouwen weer lijmen en dat gaat aardig lukken.
Afbeelding



Verder is Smoky erg lief en doet ze het hier erg goed. Het wandelen met tuig doet ze erg graag al probeert ze nog echt wel eens wat uit :+
Toen de smid kwam had ze het er niet zo op hoewel het een paar lieve en kalme mensen zijn hadden ze aan die halve wilde(zo heet ze nu bij hun) meer werk dan aan die trekpaarden! en is ze in de Travaille bekapt!.Wat er nou mis was weet ik nog niet want de voorlaatste keer ging het wel.

Verder had mijn dochter op smoky de debuut ....behalve poetsen en eten geven onder begeleiding mocht ze er een keertje op.Gewoon alleen maar zitten...ze was zo onder de indruk en wilde er niet meer af! Ze straalde gewoon zo leuk om te zien.Maar toen ze er deze week ook nog met zadel op mocht stappen was ze zo trots en tja ik als moeder natuurlijk ook!
Ik had me ooit voorgenomen voor haar 4e niet op een paard te zetten....en papa zet haar er gewoon op! -O- (Gelukkig hebben ze ook zulke kleine capjes) ;)
Hier nog een kiekje van onze xs penny net 2 jaar slechts 0.90m groot maar voelt zich al heel wat, zie zelf
Afbeelding

(Jammer dat smoky net haar oren draaide,nu lijkt ze zo knorrig maar ze is juist heel geconsenteerd op dat kleine mensje op haar rug).
Je begrijpt dat deze een tikkeltje vergroot een plaatsje in huis krijgt!

Tijd heeft vleugels maar geen teugels, carpe diem!

kwita

Berichten: 6542
Geregistreerd: 14-04-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-15 18:29

oh leuk, welkom hier.. :D

Tijd heeft vleugels maar geen teugels, carpe diem!

kwita

Berichten: 6542
Geregistreerd: 14-04-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-15 12:56

Ik vind ze wel dat geld waard, maar ga je als volwassene nog op een konik van 1.35?.
Als je mijn gewicht en lengte hebt zeker niet!
En als ze pittig is zou ik er ook geen jong kind <11 op zetten!
Dus dan moet haar toekomstig ruiter al heel wat les uren hebben gehad, en die ouders gaan liever voor een wat verder beleerd paard.
Dus een kleinere jong volwassene zou haar best aankunnen, maar een konik opleren doe je niet even...ze zijn heel slim en dat kan ook tegen je gebruikt worden...besef dat wel.
En wat is haar achtergrond?

Tijd heeft vleugels maar geen teugels, carpe diem!

kwita

Berichten: 6542
Geregistreerd: 14-04-14

Re: Konik-eigenaren, deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-15 19:40

ohh heerlijk zeg :D die indah hij lijkt al zo groot wat is zijn stokmaat nu?

Tijd heeft vleugels maar geen teugels, carpe diem!

kwita

Berichten: 6542
Geregistreerd: 14-04-14

Re: Konik-eigenaren, deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-15 12:30

Goed bezig Van....ik benijd je, leuk dat er nog n konik was.
Die indah dat is echt al n hele kerel met zijn stokmaat!

Skylar wordt nu echt heel anders, het is een echt heel rustig en aanhankelijk aan het worden.
Toch bijzonder hoor en dat allemaal door de hormonen, ineens is hij puber af!

Tijd heeft vleugels maar geen teugels, carpe diem!

kwita

Berichten: 6542
Geregistreerd: 14-04-14

Re: Konik-eigenaren, deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-15 14:32

die laatste foto is zooo herkenbaar :D

Tijd heeft vleugels maar geen teugels, carpe diem!

kwita

Berichten: 6542
Geregistreerd: 14-04-14

Re: Konik-eigenaren, deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-15 06:19

Nadine, wat knap van jullie alle 3! je hebt me echt op ideeën gebracht ;)
Ik hoop dat je nog veel blijft posten!

Hier gaat alles zijn gangetje dus eigenlijk niets nieuws te melden!
Of toch... skylar en smoky staan weer terug in 1 wei, gek genoeg is vooral smoky hier erg blij mee en skylar maakt het gelukkig terug goed! :#

Tijd heeft vleugels maar geen teugels, carpe diem!

kwita

Berichten: 6542
Geregistreerd: 14-04-14

Re: Konik-eigenaren, deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-15 20:10

oh maar dat is niet mooi....ik duim dat het spoedig opknapt -O-

Tijd heeft vleugels maar geen teugels, carpe diem!

kwita

Berichten: 6542
Geregistreerd: 14-04-14

Re: Konik-eigenaren, deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-15 07:00

Wat rot dat jullie nu pech hebben.....maar wat is hij mooi en groot!
zal proberen deze week ook wat foto's te posten, tis best druk.

Tijd heeft vleugels maar geen teugels, carpe diem!

kwita

Berichten: 6542
Geregistreerd: 14-04-14

Re: Konik-eigenaren, deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-15 06:11

Die boots wat wordt hij al groot en ook weer volwassenen om te zien!
Maar ik denk dat indah toch wel weer gaat kippen vangen, dat is geen rustig paardje wat braaf in een hoekje gaat uitzieken....wel erg vervelend want tja het is ook niet niks.
Hier is ook nog een veearts geweest...voor skylar zijn ene bal werd weer dik( nou ja het plekje waar ooit wat zat) Een infectie door de vliegen ook zoiets geks! Maar ik zeg je die skylar als die de stem van de DA hoort dan wordt hij gek, dan is het echt een wild beest hoe ziek ook!
Hij had zoveel verdoving gehad en hij wilde alleen maar weg, net of ik een ladderzatte pony had!
dat de Da versteld stond van zijn wil en kunnen 2 potige sterke kerels sleepte hij door de wei!!
heb er helaas geen foto's van! :+
Nu gaat het gelukkig beter mag ook wel na 3 spuiten ab! maar het is weer de oude kroelkip gelukkig.
toen het hooi geperst werd was hij de makste van allemaal daar stond ik dan weer van te kijken, mega grote lawaaiige machines en meneer moet het eens even bekijken! :#
zal proberen vandaag nog foto's te plaatsen.

Tijd heeft vleugels maar geen teugels, carpe diem!

kwita

Berichten: 6542
Geregistreerd: 14-04-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-15 06:50

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Tijd heeft vleugels maar geen teugels, carpe diem!

kwita

Berichten: 6542
Geregistreerd: 14-04-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-15 12:14

tja spikes ... eigenlijk zijn het pinnetjes om te voorkomen dat hij weer probeert te drinken bij smoky, het werkt gelukkig. ;)
En idd ook hier een opa en peuter in de wei het shetje is 23 hoop dat ie' nog even blijft!

gelukkig gaat het beter met indah *\o/*

Tijd heeft vleugels maar geen teugels, carpe diem!

kwita

Berichten: 6542
Geregistreerd: 14-04-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-15 06:44

Belde gisteren avond de verkoper van smoky....hoe het was....bijzonder dat wel.
Er zat meer dan een jaar tussen, leuk dat ze toch nog een goed plekje gevonden had B-) .
En of er ook een foto van skylar opgestuurd kon worden, maar ook hun vonden het een mooi veulen :)ddd
(Best leuk maar wel n beetje vreemd)

Tijd heeft vleugels maar geen teugels, carpe diem!

kwita

Berichten: 6542
Geregistreerd: 14-04-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-15 15:30

Ik had hier al een tijdje niets meer gepost,jullie foto's hebben ons ook geinspireerd.

deze foto is voor mij bijzonder mijn overleden vader zijn hoed, en de xxs cap van dochter lief.
Afbeelding

onze xxs penny van vroeg in de ochtend tot dat ze op bed ligt en er van droomt kijkt ze hier naar uit!

Afbeelding

En ondertussen maar kwebbelen....

Afbeelding

En ondertussen maken onze fans het zich gemakkelijk..

Afbeelding

En dan nog eentje waar smoky gewoon helemaal opstaat!

Afbeelding

En het is intussen echt lastig, en een pony en een kind leuk op de foto krijgen maar het resultaat is echt wel geslaagd!

Tijd heeft vleugels maar geen teugels, carpe diem!


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 9 bezoekers