Wat een lelijk ras! Oh, maar die van jou is wél mooi hoor...

Moderators: RianneH, Neonlight, Nadia, balance, Lous

kiekje.be

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-14 11:29

De staartjes zijn soms zielig ja, weinig aan te doen. Mijn merrie haar staartje is ook maar dunnetjes, een voorlok heeft ze al helemaal niet, zeker als je dan vergelijkt met haar (bastaard)dochter in de achtergrond, die heeft pas een pak haar... :)

Afbeelding

Haar nek is ook naar de smallere kant toe, maar dat past gewoon bij de rest van haar ranke bouw. Geen gram vet aan te krijgen trouwens, want eten kan ze wel!

www.e-horse.be

kiekje.be

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-14 12:05

JoSav schreef:
Voor de verdere liefhebbers en meelezers ook een kort "kijk er zit ook een turboknop op" filmpje van mijn crossmonster:

[ Video ]

Ik mis de turboknop, ik zie enkel rustige galopjes... ben wel wat anders gewend in mijn weide! :D (Met meterslange remsporen bij dit weer, brrrrr)

Maar wel leuk om haar in beweging te zien hoor! :j

www.e-horse.be

kiekje.be

Re: Wat een lelijk ras! Oh, maar die van jou is wél mooi hoor...

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-14 10:22

Hier is de zadelpasser ook net langs geweest, voor Grappa heb ik boommaat 38 nodig! Mijn arabier is even rond dus zijn zadel zou haar moeten passen mits extra vulling vooraan. Ik ga proberen met Massimo hier, die hebben brede bommaten en fijne zadels.

Voor Gulpamyk, een echt smalle AT, heb ik boommaat 32 nodig. Het zadel van mijn overleden merrie paste haar perfect!

AT zijn dus weldegelijk breder dan ze eruit zien!

www.e-horse.be

kiekje.be

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-14 11:57

Piekosjj, je gaat 3 geweldige maanden tegemoet! Je gaat echt helemaal verliefd worden op dit ras, voor zover je dat nog niet bent eh.... regelmatig fotos en verslagjes posten dan! :)

www.e-horse.be

kiekje.be

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-14 08:40

zippora schreef:
Overigens was hij in het begin wel heel erg gevoelig op benen, ik moest bijna met mijn benen ver van hem af rijden. En dat is niet zo handig. Dat heeft ongeveer een jaar geduurd. Nu is hij eraan gewend en kan ik mijn benen gewoon de hele tijd goed aanleggen.

Heel herkenbaar! Ik ben in juli gestart met het zadelmak maken van Grappa en die reageerde eeeenooorm op mijn benen. Gewoon licht aanraken en ze sprong al meteen vooruit, zodat ik toch enkele weken als een kikker op dat paard zat, hahaha! Ondertussen is dat wel over, nu kan ik mooi mijn benen tegen haar buik leggen, ze is het gewend nu. Een jaar zo rijden, ik mag er niet aan denken...!

Qua schrikken mag ik zeker ook niet klagen: als ze schrikt gaat ze ook lopen, maar zodra ik reageer is het ook over. Na 3 passen lopen is het dus klaar. Bokken en steigeren heeft ze onder de man nog nooit gedaan, enkel de eerste keer dat er een voltige zadel op haar rug lag heeft ze ferm gebokt omdat ze die drie singels maar niks vond. (Toen zat er ook geen ruiter op, na dat bokfeestje ben ik er gewoon rustig op gaan zitten en gaf ze geen kik!)
Ze wordt trouwens bitloos ingereden dus ik mag wel zeggen dat ze een voorbeeldig paardjes is!

www.e-horse.be

kiekje.be

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-14 14:06

Oeeeeh geweldig wat je met Kemsiz al bereikt hebt op zo'n korte tijd! Hoe oud was hij toen je hem zadelmak maakte?
Ik kan haast niet wachten met mijn AT merrie, ze is 8 en ook niet zadelmak, en ik ben er NU al van overtuigd dat ze geweldig zal zijn onder het zadel...

Dat surfen is zoooo gaaf! En Kemsiz al helemaal, wat is hij mooi... als ik ooit een veulen wil hou ik hem zeker in het achterhoofd! :)

www.e-horse.be

kiekje.be

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-14 14:40

Ja ik wil het zelf doen, dan kies ik zelf het tempo en mij kent ze, de omgeving kent ze... zo minste stress voor haar. Ik heb haar dochter ook zelf beleerd, ging prima!
Die rustperiodes zijn zeker heel belangrijk, zoveel mensen onderschatten dat bij een jong paard en gaan nadat het dier op zijn 3de zadelmak is gemaakt, al direct uren gaan rijden... terwijl ze nog niks bespiering hebben en nog lang niet volgroeid zijn.
Grappa is 4,5 jaar oud en nu enkele maanden zadelmak - ik rijd haar max een half uur per week. Dat is meer dan genoeg, eens ze 5 is kan het iets langer maar ook nog met voldoende pauzes!

www.e-horse.be

kiekje.be

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-15 13:54

Mijn halfbloed AT heeft ook een witte vlek op haar buik - niet groot maar als ze rolt wel duidelijk te zien :) Ik vind het leuk, precies een teddybeer met een scheurtje waardoor je de vulling kan zien, hahaha :)

www.e-horse.be

kiekje.be

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-15 21:19

Hier geen bruine vlekken bij de meisjes, maar bij Grappa ook countershading én een aalstreep tijdens het wisselen van vacht. Een maand later is dat alles weer verdwenen... de appeltjes heeft ze echter het hele jaar door, ook in haar wintervacht!
Gulpamyk verhaart wel op een 'lelijke' manier eigenlijk, precies of ze kale plekken krijgt: daar waar het winterhaar weg is, staat er nog niet voldoende zomerhaar en zie je haar grijze vel duidelijk. Vorig jaar was dat ook zo, toen dacht ik nog dat het door de chemo kwam...

www.e-horse.be

kiekje.be

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-15 12:16

Bij Gulpamyk zijn het ferm grote vlekken, precies of ze schurft heeft... gelukkig komt dat zomerhaar er dan heel snel door en zie je na een week niks meer! Wel jammer dat het net nu is, ik had haar graag meegenomen naar het Hallerbos nu de hyacinten bloeien... ahja, so be it ;)

www.e-horse.be