Wat een lelijk ras! Oh, maar die van jou is wél mooi hoor...

Moderators: Sica, C_arola, Neonlight, balance

 
 
Piekosjj

Berichten: 5433
Geregistreerd: 10-03-08
Woonplaats: Kalmar, Zweden

Re: Wat een lelijk ras! Oh, maar die van jou is wél mooi hoor...

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-13 19:24

Ik vind dit altijd geweldig mooie paarden, en vroeger droomde ik d'r altijd van om d'r één te hebben :D
Helaas zie je ze niet zo veel in Nl, en al helemaal niet in mijn regio, je hebt hier óf dure warmbloeden of IJslanders.
Ik bewonder trouwens hoe belachelijk veel jij over deze (en andere Oosterse) paarden weet, heb aardig lang over je profiel gedaan!
Ik vind vooral de kleur en de bouw van de paarden echt prachtig, soms zie je van die foto's en dan lijken ze wel goud! Ook die hele sprekende koppies met mooie grote ogen, daar kan je toch geen nee tegen zeggen? <3 Vooral de merrie hierboven is echt stunning, helaas geen geld, tijd en heb ik al 'n pony haha!


Piekosjj

Berichten: 5433
Geregistreerd: 10-03-08
Woonplaats: Kalmar, Zweden

Re: Wat een lelijk ras! Oh, maar die van jou is wél mooi hoor...

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-13 19:24

Een perfecte hoogte voor mij *droomt lekker verder* :D

Piekosjj

Berichten: 5433
Geregistreerd: 10-03-08
Woonplaats: Kalmar, Zweden

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-13 19:14

Wat een prachtige foto's komen er weer voorbij zeg. Had lang niet meer in dit topic gespiekt maar ik heb weer veel moois gemist :+ Zat net ook op de site van de te-koop paarden te kijken, en dan baal ik opeens dat een paard er hier gewoon niet in zit. Wat een prachtpaarden zijn die Tulpar Dag en Umma, écht 100% mijn type! Mooi smal maar toch wel wat dikker, en vooral de donkere heeft een mooie brede hals. Pfffff <3

Enne TS, van mijn mag die voorpluk er gewoon op blijven hoor :D


Piekosjj

Berichten: 5433
Geregistreerd: 10-03-08
Woonplaats: Kalmar, Zweden

Re: Wat een lelijk ras! Oh, maar die van jou is wél mooi hoor...

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-13 19:19

Afbeelding
Die wil ik wel hebben *D

Piekosjj

Berichten: 5433
Geregistreerd: 10-03-08
Woonplaats: Kalmar, Zweden

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-13 10:05

minetje schreef:
Piekosjj schreef:
[ Afbeelding ]
Die wil ik wel hebben *D


Héérlijk paard dat :D Ik rijd hem nu wekelijks, het is zo'n schat ook <3 Hij zit ook geweldig!


Oooooh lucky you! Zit echt weg te kwijlen bij dat paardje zeg, heb nog nooit gehad 'wauw die wil ik serieus hebben' maar dat gevoel heb ik nu wel een beetje. Al is mijn eigen verzorgpaardje nog steeds mijn grootste liefde hoor :D

Piekosjj

Berichten: 5433
Geregistreerd: 10-03-08
Woonplaats: Kalmar, Zweden

Re: Wat een lelijk ras! Oh, maar die van jou is wél mooi hoor...

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-13 12:35

Klopt, maar als 17-jarige student die nog maar net de zadelmaker kan betalen voor d'r verzorgpony zit een Akhal Teke paardje van 8500 euro er niet in :+

Piekosjj

Berichten: 5433
Geregistreerd: 10-03-08
Woonplaats: Kalmar, Zweden

Re: Wat een lelijk ras! Oh, maar die van jou is wél mooi hoor...

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-13 18:19

Haha dankjewel minetje, hij staat al netjes bij mijn bookmarks, dan kan ik hem makkelijk terugvinden :D

Piekosjj

Berichten: 5433
Geregistreerd: 10-03-08
Woonplaats: Kalmar, Zweden

Re: Wat een lelijk ras! Oh, maar die van jou is wél mooi hoor...

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-13 12:56

Kwijlt voor de verandering weer eens d'r gehele macbook onder. Wat een prachtige beesten blijven het toch <3
Wij hebben een meisje uit Rusland in de klas en volgens haar is stalling daar inderdaad verschrikkelijk duur, 'tis daar echt nog een sport/hobby voor de elite klasse.

Piekosjj

Berichten: 5433
Geregistreerd: 10-03-08
Woonplaats: Kalmar, Zweden

Re: Wat een lelijk ras! Oh, maar die van jou is wél mooi hoor...

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-14 19:59

Er is hier al een aardig tijdje niet meer gereageerd, maar ik heb wat leuk nieuws. Ik moet volgend jaar 10 weken stage lopen en ik heb hier voor tientallen bedrijven gemailed, en onder andere een Akhal Teke stoeterij en Estonia. Helaas kreeg ik hier nooit antwoord van terug, tot vandaag! Ik enorm enthousiast, want van alle bedrijven die ik heb gemailed stond deze hoog op mijn lijstje, ik sprong dus zowat een gat in de lucht van blijdschap :D
Ik vroeg me af of iemand ervaring heeft met deze stoeterij. (TS misschien wel? :) ) Ik heb al gekeken op de site die hier veel voorbij komt, maar ik kon geen paarden vinden uit Estonia, al had ik het idee dat er in verhouding met eerdere keren dat ik de site bekeek er niet erg veel ATs te koop stonden. Ik kan niet echt een duidelijke naam van de stal vinden, ze zijn te vinden op akhalteke.ee
Er is natuurlijk nog helemaal niks zeker of ik daar daadwerkelijk mijn stage kan lopen, maar ik ben in ieder geval enorm enthousiast en ik kan echt niet wachten om heel misschien met deze ongelooflijk knappe paarden te mogen werken in zo'n prachtland :):)

Piekosjj

Berichten: 5433
Geregistreerd: 10-03-08
Woonplaats: Kalmar, Zweden

Re: Wat een lelijk ras! Oh, maar die van jou is wél mooi hoor...

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-14 19:29

Bedankt voor de site TS, ik ga haar zeker een berichtje gestuurd om te vragen naar haar ervaring. Fijn om te weten dat ze goed aangeschreven staan, en toen ik las dat ze ook vets zijn werd ik al helemaal blij en ik dacht meteen; dat gaat kei interresant worden! Hun Facebook pagina heb ik gevonden, maar hier staat helaas helemaal niks op.
Op de hoogte houd ik jullie zeker :):)

Piekosjj

Berichten: 5433
Geregistreerd: 10-03-08
Woonplaats: Kalmar, Zweden

Re: Wat een lelijk ras! Oh, maar die van jou is wél mooi hoor...

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-14 21:53

Ze zijn vanuit Nederland goedgekeurd als leerbedrijf, dus dat komt zeker goed, ze lieten ook aan mij weten dat ze vaker stagiaires hadden gehad, ook uit Nederland. Ah zippora je maakt me nu nog enthousiaster, hoop echt dat ik snel een reactie terug van ze krijg! :D

Piekosjj

Berichten: 5433
Geregistreerd: 10-03-08
Woonplaats: Kalmar, Zweden

Re: Wat een lelijk ras! Oh, maar die van jou is wél mooi hoor...

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-14 23:37

Wat een paard kan veranderen van 2 jaar naar een volwassen paard!
Ik heb leuk nieuws, als ik vanuit school toestemming krijg ga ik deze zomer naar Estland om daar de hele zomer en een deel v/d herfst met deze prachtige paarden te mogen werken *\o/*

Piekosjj

Berichten: 5433
Geregistreerd: 10-03-08
Woonplaats: Kalmar, Zweden

Re: Wat een lelijk ras! Oh, maar die van jou is wél mooi hoor...

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-14 10:15

Oei dat klinkt niet zo fijn dan, een dood paard verkopen..
Wat wél fijn om te horen is, is dat ze niet ontiegelijk smal zijn zoals wel snel doet vermoeden als je ze niet. Ben zelf ook niet de allerslankste (maar zeker niet dik of erg breed oid!) en dan ziet het er met mijn 1.73 toch nog een beetje normaal eruit als ik de Tekes op m'n stageplek mag rijden. :+

Piekosjj

Berichten: 5433
Geregistreerd: 10-03-08
Woonplaats: Kalmar, Zweden

Re: Wat een lelijk ras! Oh, maar die van jou is wél mooi hoor...

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-14 17:40

Wat een springkanon die bovenste zeg!
4 augustus vertrek ik naar Estland naar een AT fokkerij voor drie maanden, heb er echt enorm veel zin in!

Piekosjj

Berichten: 5433
Geregistreerd: 10-03-08
Woonplaats: Kalmar, Zweden

Re: Wat een lelijk ras! Oh, maar die van jou is wél mooi hoor...

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-14 13:23

Ik ga inderdaad stage lopen ja :D

Piekosjj

Berichten: 5433
Geregistreerd: 10-03-08
Woonplaats: Kalmar, Zweden

Re: Wat een lelijk ras! Oh, maar die van jou is wél mooi hoor...

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-14 14:18

Ik studeer in Wageningen aan Van Hall Larenstein, de studie Animal Husbandry (=dierhouderij) en de major Equine, Leisure & Sports. Dit is een Engelstalige studie en heel kort samengevat wordt je opgeleidt om mee te draaien in de business/management/science kant vd paardensport. Geen stallen mesten dus, maar echt het 'HBO werk.' Ik ben op dit moment heeel erg geintresseerd in endurance en de fokkerij en wellicht wil ik me hier nog verder in verdiepen. De endurance kwam pas nadat ik m'n stage had gekozen, dus ik ben enooorm lucky dat de AT een ras bij uitstek daarvoor is en dat de staleigenaren beiden dierenartsen zijn voor 3*** endurance wedstrijden :):)

Piekosjj

Berichten: 5433
Geregistreerd: 10-03-08
Woonplaats: Kalmar, Zweden

Re: Wat een lelijk ras! Oh, maar die van jou is wél mooi hoor...

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-14 12:27

Ik ga sowieso een blog bijhouden (staat al online maar verder nog niks er op; to-estonia maar ik zal jullie ook zeker op de hoogte houden!
Ik heb zelf nog nooit met Tekes gewerkt maar van jongs af aan ben ik al gefascineerd door deze paarden! :D

Piekosjj

Berichten: 5433
Geregistreerd: 10-03-08
Woonplaats: Kalmar, Zweden

Re: Wat een lelijk ras! Oh, maar die van jou is wél mooi hoor...

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-14 13:38

Ga ik zeker doen! Dankjewel :)

Piekosjj

Berichten: 5433
Geregistreerd: 10-03-08
Woonplaats: Kalmar, Zweden

Re: Wat een lelijk ras! Oh, maar die van jou is wél mooi hoor...

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-14 18:08

Dat ik net na het veulenseizoen ben vind ik ook erg jammer ja, maargoed ik zit nu nog op school :+ Stage is ook eigenlijk pas vanaf 1sep, dus ik ga al een maandje eerder dan de meesten uit mijn klas. Het zijn inderdaad voornamelijk fokmerries die met z'n allen op 1 groot land staat (wat ik van de foto's heb gezien) maar ik geloof dat ze d'r ook een aantal paarden wat meer in training hebben. :) En ja, heel bijzonder is dat altijd ja als je langzaam ziet dat een paard je steeds meer begint te vertrouwen, zo prachtig altijd!

Piekosjj

Berichten: 5433
Geregistreerd: 10-03-08
Woonplaats: Kalmar, Zweden

Re: Wat een lelijk ras! Oh, maar die van jou is wél mooi hoor...

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-14 21:32

Wat een heerlijke verhalen kan jij toch altijd schrijven zeg :D

Piekosjj

Berichten: 5433
Geregistreerd: 10-03-08
Woonplaats: Kalmar, Zweden

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-14 11:19

Ze gaan hier met 2 jonge merries naar Ising en heeeel misschien kan ik ook mee, maar ik gok eerlijk gezegd dat ik hier moet blijven (jammer jammer)

Piekosjj

Berichten: 5433
Geregistreerd: 10-03-08
Woonplaats: Kalmar, Zweden

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-14 20:26

Rukhama mag wel deze kant op komen, wat een verschijning :D
Hier zijn ze afgereisd naar Ising met twee jonge merries, 2-jarige Fuksiya (v. Myrat) en jaarling Gul-Oylyk (v. Gullistan). Ben zelf enorm fan van Gul-Oylyk, echt een enorm prachtig paardje die er al enorm 'af' uit ziet. Al ziet ze er wel een stuk meer 'baby' uit met afgeschoren manen, ( :o ) terwijl Fuksiya er met afgeschoren manen enorm op vooruit is gegaan.

Piekosjj

Berichten: 5433
Geregistreerd: 10-03-08
Woonplaats: Kalmar, Zweden

Re: Wat een lelijk ras! Oh, maar die van jou is wél mooi hoor...

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-14 23:38

Kemsiz is van Kichitorgai he? Hij lijkt er sprekend op. Prachtig koppie :j

Piekosjj

Berichten: 5433
Geregistreerd: 10-03-08
Woonplaats: Kalmar, Zweden

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-15 15:20

Een v/d jonge paarden in Estland had ook een buikvlek :j
Afbeelding

Ik dacht dat in 't boek wat ik heb staat dat drie witte benen geluk geven, wat zouden ze van drie witte benen combinatie met buikvlek maken? :D

Piekosjj

Berichten: 5433
Geregistreerd: 10-03-08
Woonplaats: Kalmar, Zweden

Re: Wat een lelijk ras! Oh, maar die van jou is wél mooi hoor...

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-15 12:34

Ik denk dat Einder inderdaad lethal white bedoelt.
4 witte benen vind ik persoonlijk ook mooier dan een ander aantal. Of 4, of niks! Kolletjes en snebjes vind ik zelf ook heel erg leuk. Mijn pony (helaas geen Teke :+ ) heeft een prachtige kol + grote sneb, en m'n favoriete merrie in Estland had nog 'n heel klein schattig snebje!
Afbeelding


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: GrapeshotBot en 4 bezoekers