Wat een lelijk ras! Oh, maar die van jou is wél mooi hoor...

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 

Bodermus
Berichten: 9
Geregistreerd: 15-12-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-11 11:35

Wat gaaf al die info over de AT. Heb nog niet alles kunnen lezen maar dat ga ik eerdaags echt doen!

Tot een paar jaar terug reed ik ook op een AT.
Niet precifiek voor dit ras gekozen, maar ik heb echt onwijs veel plezier gehad aan die pony. Ook een goud kleuringe, niet zo erg als op de foto, maar zeker herkenbaar.

Had ontzettend veel uithoudingsvermogen en wilde altijd voor me werken, (als ik daarom vroeg). Echter was ie wel heel slim en super lenig, dus als ik even niet opletten nam ie me in de maling.

Dan reed ik naar mijn idee super goed, (je weet wel aangeleund, achterhand er onder enz) terwijl mijn instructrice er hoofdschuddend naast stond: Hij neemt je in de maling hoor! Hij doet helemaal niets!!! Hij wist zich dan zo te wringen dat ik te vreden was, terwijl hij gewoon de kantjes er van afliep :D

Nog een voorbeeld: Als ik een proefje reed, ging hij bij het binnenkomen en bij het afgroeten al automatisch stilstaan op X, en als ik dan een keer op G moest halthouden voor het groeten, dan dacht ie volgens mij echt dat ik vergat te groeten!!
En met 4-tal luisterde hij naar de comandant. Als die een overgang aankondigde, deed hij dat al, voordat het mars comando werd gegeven! Geweldig toch, een paard dat meedenkt!

De pony was wel heel zenuwachtig, als hij hulpen kreeg die hij niet snapte, bijvoorbeeld doordat iemand anders hem even reed, dan raakte die helemaal in de stress. Maar ik kon er alles mee, Dressuur, springen (alleen niet op wedstrijden ,omdat ie dan eerst 3 keer wijgerde voordat hij ging springen :+ ) en SGW vond ie allemaal geweldig!

Laatst nog een keer op hem gereden, na 7 jaar, en in eerste instantie snapte hij het niet, maar later merkte je dat ie mij herkende en liep ie weer helemaal op zn gemak! Dat is echt wel super!

Moet wel zeggen de vooroordelen die hier geschets worden, heb ik niet gehoord. Mijn paardje was dan ook wel iets grover gebouwd als het windhond model! Volgens mij wisten de meeste het ras ook niet!

Maar goed, ik begrijp de voorliefde van de dus TS helemaal!


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 37 bezoekers