Poolse Arabieren

Moderators: Sica, C_arola, Neonlight, balance

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 

spettic

Berichten: 777
Geregistreerd: 01-07-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-04 19:56

joepje schreef:
uuuhm...volgens mij weet jij niet veel over Arabieren,
ga maar eens kijken op www.arabischevolbloeden.nl
op dat forum staan veel leerzame dingen voor jou!
succes met je Arabje!


Ik denk dat ik me moet aansluiten bij Joepje.
Neem aub een deskundige in de arm voordat je je prachtige arabiertje verprutst.
Laat die sporen in de kast liggen en probeer m eerst eens wat vlotter op je been te laten reageren.
Neem maar eens een kijkje bij het boven genoemde forum en vraag daar advies aan de "kenners"
Succes OK dan!

vertrouwen is de basis voor een goede samenwerking


spettic

Berichten: 777
Geregistreerd: 01-07-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-04 08:09

dakhilah schreef:
hoi,
Sorry!!!! maar ik heb bij groene paarden na een maand of 2 a 3 al sporen om !!! OK dan!

gr,sas.


Sorry!!!!! Maar dan heb jij je paarden ook niet aan je been.
Als je een onbedorven paardje al na een maand of 2 a 3 al met sporen rijd Verward
Misschien kun je je benen niet stil houden en worden ze flegmatiek van dat gebump met je benen. Dan kan ik wel begrijpen dat je met spoor gaat rijden, maar of je daar dan iets mee oplost?? Oh ja, sporen zijn er ook in allerlei scherpten.
Lees: sporen zijn ter verfijning van je hulpen en niet om je paard harder te laten lopen

vertrouwen is de basis voor een goede samenwerking

spettic

Berichten: 777
Geregistreerd: 01-07-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-04 10:30

dakhilah schreef:
hoi,
Paarden staan ten 1e ook niet ALLEEN AAN HET BEEN ... een paard reageerd ten 1e op de ZIT/GEWICHTS HULPEN!!! de benen zijn ter ondersteuning , om "op te sluiten" -begrenzen.. en om in samenspel met de ophoudingen en halve ophoudingen te "schakelen".....maar jij weet er veel vanaf zo te lezen , je neemt klakkeloos aan dat ieder dier vanzelf sprekend...vooruit geprikt....word !! erg kort zichtig!...vind je zelf ook niet?? Ach gut ..........en doen DE profs het volgens jouw fisie wel erg fout ...niet dan?? OK dan! .......en nog iets ...ik woon in de buurt ...nodig je uit om eens 'n keer op mijn NIET aan het been staande en vooruit geprikte arab te komen rijden.... Knipoog ....oja een paard dat niet goed aan het been staat is meteen ook niet instaat te Verzamelen!!...mag je ook testen!!!! Haha! ...er zal een wereld voor je open gaan!!! Clown ...
gr,sas.


Misschien wil je als eerste niet zo onduidelijk zijn in je manier van schrijven. Het is namelijk heel moeilijk dit gebrabbel te ontcijferen.

Het ging hier over sporen gebruik, vandaar mijn opmerking over het NIET aan je been zijn.
Het ging NIET over zit en gewichtshulpen.
En je opmerking over mijn kennis van paardrijden is ook een beetje achterlijk.
Ik schrijf alleen wat ik weet en wat ik vind. Dat doe jij toch ook?
En trouwens, ik rijd western dus vertel mij alsjeblieft niks over zit en gewichtshulpen Schijnheilig
En nog even iets, als je ook zo heftig reageert met je paard als dat je nu tegen mij doet............

vertrouwen is de basis voor een goede samenwerking

spettic

Berichten: 777
Geregistreerd: 01-07-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-04 10:31

skara schreef:
Het eerste wat ik doe als mijn paard ergens van schrikt is haar geruststellen en niet met mijn benen in haar buik gaan porren, want dan maak je het alleen maar erger.

Precies, ik denk dat jij het begrijpt Knipoog
En dat is voor sommigen onder ons waarschijnlijk moeilijk te begrijpen.

vertrouwen is de basis voor een goede samenwerking


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 2 bezoekers