ja ik heb Friezen

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
brendajakob
Berichten: 4
Geregistreerd: 29-09-04
Woonplaats: 't heidenskip (frl)

ja ik heb Friezen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-09-04 23:14

1 merrie Martzen V:djurre_284 moeder van Brenda,Jeltske en Hieke
1 merrie Brenda 3 jaar V:Leffert_306 gedekt door Tsjibbe_388
1 merrie Jeltske 2 jaar V:Erik_351
1 merrie Hieke 1 jaar V: Leffert_306

1 merrie Romkje van '97 moeder van Jakob& Nanning V:Fetse 349 en inmiddels gedekt door Andries_451

1 hengst Jakob V: Leffert_306
1 hengstje Nanning V:Leffert_306 Premie2 en veulenboek en is ook te koop voor 2000 euro

De oudste merrie op stal is onze Femke ze is van 1983 en dochter van Peke_268
1 hengstveulen Mindert V:tonis_393 mindert heeft premie3 en veulenboek en is tekoop voor 2500 euro.

brendajakob
Berichten: 4
Geregistreerd: 29-09-04
Woonplaats: 't heidenskip (frl)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-09-04 23:15

oja dit zijn friezen.....

Buuf

Berichten: 188
Geregistreerd: 25-06-03
Woonplaats: Eelde

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-04 15:20

He! Leuk om te lezen dat jullie ook nog een oude merrie van Peke 268 op stal hebben! Mijn "Barbara P" was ook een dochter van Peke 268 (moeder was Matsje). Helaas hebben wij haar moeten laten inslapen toen ze bijna 22 jaar was. We hebben nu nog een zoon van haar.
Gr. Gieneke

jeanie

Berichten: 2072
Geregistreerd: 12-10-03
Woonplaats: leiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-04 15:38

Welkom op bokt.........enne veel plezier hier.(heb je wel tijd met zoveel Friezen?)

XxXLienkeXxX

Berichten: 1813
Geregistreerd: 17-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-04 19:06

ik heb 3 friezen merries

1 ster merrie van 7 jaar Romy ze is een Lammert X Mark

Romy heeft een veulen gegeven genaamd Lieke
Lieke is een Liekele X Lammert

En dan hebben we nog een maatje erbij gekocht genaamd Jelke

Jelke is een Nanning X Oege

Lieke en Jelke zijn 1.5 jaar en staan lekker op de wei

We gaan misschien nog kijken voor 2 hengsten maar we kijken rustig rond eerst die jaarlingen ff afwachte en dan naar de keuring
Voor fotos kan je kijken in me profiel

Danie
Berichten: 1114
Geregistreerd: 03-06-03
Woonplaats: Leeuwarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-04 20:29

Bloos! Ik heb er maar een!!!! Maar wel heel blij mee hoor!!!
Van Jelke en nienke daarachter weer Oege!!!
Maar goed heel even wat anders!!!
Ik sta op een pensionstal en kom om de dag(vanwege werk) Dus ik rijd of longeer ook om de dag!!!
Meneer krijgt kuil en hooi gevoerd!!!(en dat is niet veel gewoon normaal) Komt elke dag buiten zeker 8 uur per dag!!
Als ik met hem train is het een uur tot een 3 kwartier!!
Maar nog vind ik hem wat te dik voel zijn ribben wel , maar moet toch een pietsie duwen!!!En toch wel een buikje heel licht
Hij krijgt van mij maar een kilo eten en dat is gewoon 3 kwart basis brok en een kwart muesli!(Beide van Subli)
Hij zou van mij wel wat dunner mogen o ja hij is nu 4 en is wel volop aan het veranderen in zijn bouw moet ik het zo laten of kan ik nog wat veranderen lijkt mij niet zo veel want zo veel eten krijgt hij niet!!
Want als ik s'avonds kom en we hebben lekker geraind heeft hij toch echt wel honger!!Emmer is zo leeg en als het kon wilde hij wel meer!?
Enige tips??

Gr.Danielle

XxXLienkeXxX

Berichten: 1813
Geregistreerd: 17-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-04 21:57

hij komt die 8 uur dan buiten staat die dan op de wei of in een bak ofzo?


Als hij op de wei staat zou ik hem geen kuil of hooi meer bij voeren.
Enkel een klein beetje krachtvoer omdat hij rustig in het werk staat.
Als hij niet mega vet is dan zou ik hem zo laten ik bedoel hij is pas 4 dus moet nog groeien.

Ik weet niet of dat je nog meer met hem gaat doen qua werk enzo maar je moet gewoon kijken waar jou paard het beste op doet.

Succes

Danie
Berichten: 1114
Geregistreerd: 03-06-03
Woonplaats: Leeuwarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-04 22:35

Nee niet op het gras en hij staat ook niet in de bak ze lopen op de reed (paden die langs de weilanden lopen) En ze krijgen omdat ze dus niet op stal staan daar ook wat kuil/hooi ,maar kan hij niet alleen eten hoor!!!
Weetje het is ook wat twijfel gevoel ik heb weer een baroktype dus oogt al snel dikker dan de luxere friezen bij ons!!
Maar idd zoals j eal zegt en ik ook al zei hij is enorm aan het veranderen momenteel qua bouw enz... ik laat het maar zoals het is!!!
Ik en mijn kiloooooo's ook!!!
Gr.Danielle

XxXLienkeXxX

Berichten: 1813
Geregistreerd: 17-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-04 23:03

ja idd als hij niet een veel te zwaar overgewicht heeft zou ik het ook zo laten hij is nog jong en moet nog groeien dus dat komt dan wel goed...

Danie
Berichten: 1114
Geregistreerd: 03-06-03
Woonplaats: Leeuwarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-04 23:11

Het gaat ook niet om zwaar overgewicht hoor!!! Meer het idee enne iedreen zegt dat het niet zo is dus dan zal het wel nou!! Nee het is zo hijis niet te dik(kan ook zijn ribben gewoon voelen zit wel een velletje overheen maar kan geen triangel spelen op zijn ribben maar voelen wel ) en heeft gewoon spieren dus ook niet arm bespierd ofzo maar qua eet schema kon ik het altijd even navragen toch!!

Ik ben gewoon even een twijfelaar op het moment van het land af weer op stal en dan dat voedings patroon!!

Gr.

XxXLienkeXxX

Berichten: 1813
Geregistreerd: 17-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-04 23:23

hahah gewoon lekker aan je schema houden en dont worry als hij er zo goed uit ziet houde zo Knipoog

Danie
Berichten: 1114
Geregistreerd: 03-06-03
Woonplaats: Leeuwarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-04 21:23

JA ik ga het ook proberen te houden zo hij mag nog wel wat gras/hooi buik kwijt, maar dat is minimaal kan nog steeds normaal aansingelen dus ik zit gewoon te zeuren!! Bloos
Hij zag er super uit zeiden ze vanavond nog!!!
Dus ik hou maar op met twijfelen!!