wat voeren jullie je tinker per dag

Moderators: balance, Lous

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Pellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-04 22:44

wow dobbel, ik schrik ook van de brok! Bloos!

Gam zit op zo'n 4 á 5 plak hooi in de winter per dag, liever iets meer maar de stalhouder past het af Lachen
4 á 5 schep lucerne per dag
600 gram muesli, welke ik nu van havens probeer, de sport kruiden muesli ofzo. normaal staat hij op fyto gold van garvo.
2 handjes lite E van havens.

werk.... eeeuhm verschillend van 3x in de week tot 6x actief bezig zijn.

gam groeit niet van het eten, alleen van gras gecombineerd met geen beweging. Scheve mond

}:0 heeft 2 tinkerknaapjes en 1 tinkerprinsesje in de wei staan! }:0

Pellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-04 19:15

jeetje mymy, is dat niet de omgekeerde wereld? maar 2 plak hooi en geen gras??? waarom zo weinig hooi? een paard is een dier wat graast, dat heeft ie ook nodig vind ik.

Pellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-04 08:38

ook niet buiten? is er geen mogelijkheid voor met hem?

Pellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-04 21:26

tinker of niet mymy, het is wel een paard. supertje gaf de reden al aan waarom je beter meer hooi kan voeren en minder brok. Lachen

ik heb je profiel even bekeken, het gaat over Kevin? Leuk paardje heb je, welsh cob ofzo?

Pellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-04 08:18

jacks krijgt 3 kilo fyo gold? dat is wat anders dan mijn 600 gram wat Gam kreeg. Lachen

ik ben benieuwd hoe je paard nu onder het zadel is. gam is van zichzelf erg laidback wat je ook in het werken terug ziet, tenzij ik een zweep in mijn hand heb dan is hij soms niet te stuiten en kan ik hem niet in de hand houden. het is voor mij moeilijk om hier de juiste weg in te vinden want als hij zo laidbak is moet ík hard werken en dat is niet de bedoeling hihi.

Pellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-04 12:19

hahaha ik hoef dat ding soms alleen maar in mijn handen te hebben en zijn hersenpan draait door.

brok of kuil krijgt gam al helemaal niet meer want daar werd hij zo onhandelbaar van met rijden.

misschien moet ik dan wat meer proberen inderdaad en dan de lite E en de kruidenmuesli/garvo wat opvoeren.

Pellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-04 20:50

nee dat weet ik, het was ook in het algemeen bedoelt omdat er toch ook over brok gepraat wordt Lachen en dit is mijn ervaring daarmee.

Pellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-04 09:15

hey ik ken het verschil inmiddels wel tussen voorwaarts en onhandelbaar hihi. Haha! voel me niet aangevallen hoor, ik ben voor mezelf liever iets te voorzichtig en veel kunde over voeren heb ik ook nog niet maar wel lerende.

ik heb afgelopen winter zijn brok en kuil laten testen bij De Krater dmv een balanstest en dit was niet goed voor hem. Ook de hooisoorten die ik zocht voor gam, wat ik via verschillende leveranciers kreeg,heb ik bij hun laten testen en ook daar zat enorm veel verschil in.
Alles wat hij krijgt aan voer is persoonlijk aangemeten alleen niet op hoeveelheden, alleen of het geschikt voor hem is of niet.

En als meneer uitermate voorwaarts is dan wordt hij gewoon te sterk voor mij. Ik ben idd rijtechnisch niet zo onderlegd dat ik die kracht onder mijn kont kan houden en trekt hij mijn armen soms bijna uit elkaar.
Als hij onhandelbaar is dan is hij buiten zelfs niet meer in bedwang te houden, wordt hij nerveus, luistert slecht en wil de weg niet uit.

Pellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-04 22:24

Supertje schreef:
Dat idee heb ik inderdaad ook wel vaak Percy, ik heb eerlijk gezegd ook vaak het idee dat tinkers al snel als druk/lastig bestempeld worden (niet voor jou bedoeld Michèle).

>;) heeej en nou kappen hoor... Knipoog

Pellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-04 09:11

gefeliciteerd baukje Lachen

basisbrok zal toch uit andere samenstellingen bestaan dan muesli's. ook zijn er vaak meer toevoegingen gedaan van andere stoffen. maar het fijne weet ik er ook niet van.

Pellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-04 18:52

emmelske schreef:
zou je een keer naar een voedings clinic moeten gaan daar leer je heel veel van Knipoog , ik wil best uitleggen wat het verschil is maar ik word niet zo serieus genomen Cool Frusty >;)

wie praat er nu dan? Scheve mond

natuurlijk is een voedingsclinic erg leerzaam, nog leuker wanneer ze op de tinkers zijn toegespitst zoals op 30 oktober Lachen
je mag het best uitleggen hoor, ik denk ook niet dat ik iets raars zeg. je hebt brok en brok, d.w.z. elk merk zijn eigen samenstelling en toevoegingen.

verder is Gam weer van de Havens af en op Garvo gegaan. Ik heb nu na ongeveer 2 weken gemerkt dat Gam minder fit is op de lange afstand.

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie