Quarter geschikt voor dressuur?

Moderators: balance, Lous

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

flashyjac

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-04 09:47

Ik zou eerlijk gezegd als ik op zoek was naar een dressuurpaard niet kiezen voor een Quarter. Ik heb zelf een Paint met de intentie daarmee western te gaan rijden en eventueel wat endurance op den duur. Maar wel enkel als mijn paard dat leuk vindt.
Er zijn absoluut wel wat meer dressuurgefokte Quarters, de 'huntertypes', maar bedenk dat Quarters geen goedkope paarden zijn en dat ze toch over het algemeen niet voor dressuur gefokt worden. Ik zou zelf kijken waar mijn hart ligt en een paard kiezen die totaal geschikt is voor dat bepaalde onderdeel van de paardensport, ook al zijn Quarters erg allround, wat betekent dat je er vast wel een dressuurproefje mee moet kunnen doen

flashyjac

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-04 22:06

Mocht je trouwens wel voor een Quarter willen gaan, ik weet een erg leuke 7-jarige merrie, irisiris

flashyjac

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-04 09:47

In Nieuwegein wonen zeker wel wat westernruiters! 'baduh' van bokt heeft er volgens mij haar paard gestald, zij heeft ook een website www.baduh.nl Bij haar op stal staan meer westernruiters en ik denk dat je er eventueel misschien wel westernles kunt volgen. Pb haar er eens over!

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie