Quarter geschikt voor dressuur?

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Indiana79
Berichten: 937
Geregistreerd: 14-06-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-04 15:16

Volgens mij moeten ze ook wel dressuur kunnen, dat is toch uiteindelijk ook de basis voor al het andere rijden. Een Westernpaard moet ook soepel zijn, kunnen buigen en de achterhand gebruiken. Ze hebben alleen wel vlakke gangen en weinig oprichting en ze zijn niet zo groot(E-maat), dus dat zouden nadelen kunnen zijn. Ik heb er zelf niet een, maar kwam ze eerder wel vaak tegen op Westernwedstrijden. Maar ik denk dat je er best wel dressuur mee kan rijden, maar misschien zul je er geen Z mee worden. Springen weet ik eigenlijk niet. Er zijn wel verschillende types, dus dan moet je misschien een type nemen die wat slanker en hoger op de benen is ofzo.

Wie vrij wil zijn als een adelaar, moet wel zijn vleugels durven uit te slaan.


Indiana79
Berichten: 937
Geregistreerd: 14-06-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-04 22:30

Vind je Arabieren niet leuk dan? Ik las dat je daar nu op rijdt.
Die zijn wel heel geschikt voor dressuur en er zijn er ook genoeg die heel cool in het hoofd zijn hoor.

Wie vrij wil zijn als een adelaar, moet wel zijn vleugels durven uit te slaan.

Indiana79
Berichten: 937
Geregistreerd: 14-06-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-04 10:40

Oh ja, dat snap ik. Quarters lijken mij inderdaad ook hele coole, rustige paarden en ze zien er ook leuk uit, mooie kleuren en leuke hoofdjes.
Als ik jou was zou ik eens een dagje bij een handelsstal of een fokkerij gaan kijken, die mensen kunnen je er veel over vertellen en er staan veel paarden, dus zo kun je een goed beeld krijgen van het ras.
Succes ermee!

Wie vrij wil zijn als een adelaar, moet wel zijn vleugels durven uit te slaan.


Indiana79
Berichten: 937
Geregistreerd: 14-06-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-04 18:11

Kijk anders even op het Westernforum, misschien kun je via daar in contact komen met iemand die quarters heeft of bijv. foto's in zijn profiel heeft staan. Ik denk dat de meeste Quarterhorse liefhebbers van bokt wel op dat forum kijken, omdat er met deze paarden zoveel Western wordt gereden.

Wie vrij wil zijn als een adelaar, moet wel zijn vleugels durven uit te slaan.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 31 bezoekers