Quarter geschikt voor dressuur?

Moderators: balance, Lous

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

irisiris

Quarter geschikt voor dressuur?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 30-06-04 14:09

Ben een beetje aan het surfen (werk = op... Haha! ) en ik m.n. info over quarter horses. Het lijken me erg leuke paarden, maar heb er zelf helemaal geen ervaring mee. Ben dus benieuwd naar de ervaringen van mensen met deze paarden (en paints mag ook).
Maar ik kwam een schema tegen waarin stond waar ze geschikt voor zijn. Uiteraard stond daar in western(drie sterren) verder buitenritten(***), endurance(**), show(***) en nog wat dingen. Maar bij dressuur en springen stonden NUL sterren. Zijn ze daar helemaal niet geschikt voor dan? Bij recreatie stonden 3 sterren, maar dat zou dan toch betekenen dat ze ook een beetje moeten kunnen dressuren en springen?
Als laatste ben ik erg benieuwd naar het karaket van deze paarden. Beetje vergelijkbaar met een ander ras?
Zou zo'n paard voor mij geschikt zijn: ik ben een voornamelijk recreatief rijdende ruiter met een voorkeur voor dressuur (misschien op den duur ook wedstrijden) en af en toe een sprongetje nemen lijkt me erg leuk, maar dat kan met het huidige paard wat ik rij niet vanwege een medisch probleem, heb ook niet echt ervaring met springen. Buitenritten lijken me super, maar ik moet eerst een tijdje over de weg, dus het paard moet goed verkeersmak kunnen zijn/worden. Degene die ik nu rijd (arabier) rijdt al jaren buiten, maar is nog steeds erg springerig (alleen buiten, in de bak TOTAAL niet, lijkt dan geeneens een arabier Tong uitsteken )
Ik hoop dat jullie meer info hebben, internet leverde nl niet veel nieuws op...

Alvast bedankt!!

Liefs Iris

irisiris

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 01-07-04 08:16

Ran schreef:
Vind je Arabieren niet leuk dan? Ik las dat je daar nu op rijdt.
Die zijn wel heel geschikt voor dressuur en er zijn er ook genoeg die heel cool in het hoofd zijn hoor.

Ja die vind ik zeker wel leuk, degene waar ik nu op rijd is ook heel erg lief en niet zo'n drukte maker, maar zodra je uit de bak gaat (op z'n rug) dan vind ie alles spannend. Hij rijdt al jaren buiten, maar blijft springerig en vindt alles spannend. Ik vind ze super om te zien en ze hebben een ideaal karakter, maar het blijven arabieren en dan wil ik toch liever een paard wat dat schirkkerige net iets minder heeft, zodat een niet-held als ik gewoon rustig een buitenritje kan maken. Ben nl niet zo'n held... Clown
En ik vind quarters en paints gewoon erg leuk, tenminste eens wat anders.

irisiris

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 01-07-04 09:44

Ja, dat is zeker een goed idee. Ken je Quarab horses? Da's een kruising tussen een quarter en een arabier, misschien ook een optie! Ik ga eens goed orienteren.
Is er iemand op bokt met quarters of quarabs die ook foto's heeft geplaatst? Kan ik eens een kijkje nemen.

*bokkende schimmelrijder #76!*
Ik heb lekker geen profiel!! Schijnheilig

irisiris

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 02-07-04 07:21

Ik ben niet erg ambitieus wat betreft wedstrijden, als ik die al zou gaan rijden, zou dat meer voor de lol zijn, maar ik vind dressuur wel leuk. Maar zoals ik al zei bv springen en buiten rijden ook. Voor zover ik weet zijn er in de buurt niet veel westernrijders die mij iets zouden kunnen leren. Het lijkt me wel leuk, maar m'n interesse ligt er ook niet echt. Misschien is endurance wel wat. Dat heb ik nog nooit geprobeerd, maar daar heb ik nu ook eigenlijk niet echt de mogelijkheid toe, heb bv geen trailer-rijbewijs. (als ik een eigen paard koop, zal ik die zeker eerst gaan halen). Ik vind het gewoon ontzettend leuke paarden als ik er zo over lees, maar het is ook meer orienterend. Ik ben alleen gister verliefd geworden op een advertentie op marktplaats!!
Afbeelding
Issie niet geweldig? 6-jarige hengst (?!) maar erg braaf (volgens de advertentie... Schijnheilig ) en 1.58 hoog (even hoog als het diertje wat ik nu rijd) maar wel pleasure aangereden. (kan je een western getraind paard eigenlijk omscholen?) Ik moet eerst maar eens goed nadenken over hoe en wat... *zucht* paarden zijn zooo verslavend!! Lovers

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie