Tinker zelf voorbrengen op keuring !?

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Quinzy

Berichten: 3067
Geregistreerd: 22-08-02
Woonplaats: Belgie

Tinker zelf voorbrengen op keuring !?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-05-04 22:46

Zijn er mensen onder jullie die hun Tinker zelf hebben voorgebracht op keuring? Ik wil mijn merrie laten keuren op 3 juli in Bilzen/Belgie. Eerst was ik er zeker van ik haar door iemand liet voorbrengen. Maar ik doe nhs met haar en toen ik het aan mijn nhs leeraar vroeg bleek dat niet zo eenvoudig. Sweety kent een lichtaamstaal nu en als de voorbrenger die niet kent dan zal ze niet lopen en je legt niet even op 5min het begin van nhs uit. nu ben ik hard aan het oefenen om Sweety zelf te kunnen voorbrengen ze loopt al netjes naast me in stap en draf gaat meteen in halt als ik stop en gaat achteruit als ik dat doe. Maar ik heb dus zelf nog nooit niet eens een keuring gezien. Zijn er dingen war ik op moet letten of die ik moet weten of kunnen? Is het te doen zelf voorbrengen wie deed het nog? En ging dat goed? Ik hoop dat ik reacties krijg. Bedankt.

IngridHar

Berichten: 1739
Geregistreerd: 04-03-03
Woonplaats: Geesteren

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-04 23:49

Ik heb altijd mijn vader en een vriendin die voor mij voorbrengen. Ze kent die andere mensen niet en ik heb het idee dat ze rustiger is bij vertroude mensen. Een ander zou misschien zeggen bij een vreemde toont ze meer.

Die keuring is van het NST toch? Je kan een keer gaan kijken om te zien wat je dan allemaal moet doen. 26 juni is er in Vrouwenpolder Zld een keuring.

TeamSpirit
Berichten: 5818
Geregistreerd: 05-05-04
Woonplaats: De meern

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-04 10:12

ja doen!!! ik zou hem egt gewoon zelf voorbrengen. veel leuker. en het is helemaal niet moeilijk als je een niet al te wild paard hebt. als je dan een premie in je zak hebt ben je er harstikke trots op dat je het ook nog is zelf gedaan heb!!!! veel succes!

snowdon

Berichten: 26260
Geregistreerd: 07-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-04 10:26

Ik doe het de volgende keer ook zelf Is per paard idd verschillend, de een reageert beter op vreemden met zo'n keuring. Maar er zijn er genoeg die beter lopen bij vertrouwde personen, anders blokkeren ze alleen maar

Quinzy

Berichten: 3067
Geregistreerd: 22-08-02
Woonplaats: Belgie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-05-04 14:34

Citaat:
anders blokkeren ze alleen maar

Daar ben ik dus idd bang voor. Als iemand anders dan ik ruw tegen haar doe of schreeuwd blokeert ze helemaal en word bang. ze begint dan vanalles te doen in de hoop dat dat juist is echt zo van wat wil je dan wan me!?
het is een keuring van het NTS ja. Maar ik zoals je kan zien in me profiel ben ik van belgie en ik heb zelf geen rijbewijs dus kan onmogelijk eens naar zo een keuring gaan kijken.
Nog een vraagje wat moet je aandoen tijdens het voorbrengen? ik vermoed kleren hahah! maar ik dacht wit is dat een witte rijbroek en t-shirt?

Bonte
Berichten: 6055
Geregistreerd: 02-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-04 22:39

[
Citaat:
maar ik dacht wit is dat een witte rijbroek en t-shirt?


Ja een witte broek en een witte blouse of t-shirt. Hoofdstel zonder neusriem. Wil je uitleg over voorbrengen, dan moet je me even mailen op mariel.b@wanadoo.nl

Pellie

Berichten: 16935
Geregistreerd: 19-08-02
Woonplaats: Ouwsterhaule (frl)

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-04 21:37

en dat is goede info Lachen

ik wil Gammon ook zelf voorbrengen komend jaar in Drenthe. Ik heb er ook meer vertrouwen in dat ik hem rustiger kan laten lopen dan een vreemde man. Lachen

Nuage

Berichten: 16585
Geregistreerd: 29-12-01
Woonplaats: Assendelft

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-04 01:11

Ja je moet doen wat het beste aanvoelt.
Ik laat Nuala altijd voorbrengen, want ze reageerd juist beter bij een vreemde. Ik heb er dus eentje die beter toont dan Haha!
Want toen ik met haar moest rennen voor de veterinaire keuring kreeg ik haar nauwelijks in draf hahahaha

Al denk ik niet echt dat de voorbrenger iets doet wat drastisch tegen het NHS ingaat en dat ze het niet zal begrijpen. Ze word geleid en gedreven, vrij simpel.

Maar doe lekker wat je zelf fijn vind, je kan altijd nog op het laatste moment laten voorbrengen, pas als ze aan de beurt is hoef je te beslissen Haha!

flettie

Berichten: 8652
Geregistreerd: 19-09-02
Woonplaats: Osterwald (Dld)

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-04 12:49

Esme_27 schreef:
Ja je moet doen wat het beste aanvoelt.
Ik laat Nuala altijd voorbrengen, want ze reageerd juist beter bij een vreemde. Ik heb er dus eentje die beter toont dan Haha!
Want toen ik met haar moest rennen voor de veterinaire keuring kreeg ik haar nauwelijks in draf hahahaha


Dat heb ik met Fayette dus ook Haha! Die toont bij een vreemde veel meer dan dat ze bij mij zou doen. Ze draaft heus wel met het vrouwtje mee hoor maar echt tonen doet ze niet. Het enige lastige is dat ze bij een vreemde niet netjes stil blijft staan tijdens het opstellen Schijnheilig (tenminste 2 jaar geleden niet )

Belsje

Berichten: 3506
Geregistreerd: 28-10-02
Woonplaats: Belgisch Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-04 13:02

Quinzy, kun je daarnaar gaan kijken?

Ik heb dan toch weer vrije tijd teveel en Bilzen is maar een 20tal minuten van hier Haha!

twist

Berichten: 701
Geregistreerd: 03-06-04
Woonplaats: den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-04 15:49

hoi ik ben jaimy
en ik wil mijn tinker laten keuren
lijkt me gewoon leuk om te zien of hij word toegelaten in het stamboek
als een echte tinker
wat denken jullie eerlijk zou hij het redden als
tinker in het stamboek? OK dan!
hij is 6 jaar en 1.55m ongeveer
ik hoop het wel nou even kijken of ik de foto erop krijg Cheese!

alvast bedankt en groet jaimy en twister Knipoog

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

en een groet van twister Haha!

Quinzy

Berichten: 3067
Geregistreerd: 22-08-02
Woonplaats: Belgie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-06-04 17:52

Sweety is erg angstig bij vreemden. Niet voor een knuffeltje of zelf niet als ze op haar zitten maar wel als iemand vreemd haar meeneemt ofzo.


Citaat:
Quinzy, kun je daarnaar gaan kijken?

Ik heb dan toch weer vrije tijd teveel en Bilzen is maar een 20tal minuten van hier

Tuurlijk! Moet je zeker doen het is niet alleen met Tinker. Zaterdag zijn er veel keuringen ed maar zondag bijvoorbeeld zijn er de hele dag Show's van allerlei rassen. Ik weet wel nog niet hoe laat met sweety want ik moet me nog inschrijven. ik moest me nog lid maken van het stamboek dat heb ik gestort enwacht nu tot ik bericht krijg dat ik lid ben en dan vlug Sweety inschrijven.
Ik heb er zo zin in. Als iedereen die zegt dat die gaat komen ook komt heeft sweety een ware fanclub van minstens 15 man Haha! en dan kan ik je ook eens zien kijken of ik je herinner van het Steinershof vroeger dat was jij toch he?

Bonte
Berichten: 6055
Geregistreerd: 02-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-04 18:32

Gewoon alvast je inschrijving voor de keuring opsturen. Als je geld niet binnen is op tijd, wordt je vanzelf gebeld en wordt het geregeld. Dan weet Sandra ook alvast waar ze aantoe is.

snowdon

Berichten: 26260
Geregistreerd: 07-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-04 18:35

Twister is cool! Gave aftekening aan zijn rechterkant Lachen

twist

Berichten: 701
Geregistreerd: 03-06-04
Woonplaats: den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-04 18:50

snowdon schreef:
Twister is cool! Gave aftekening aan zijn rechterkant Lachen



whooooooo nou ik heb jou tinker ook even opgezocht
nou die mag er wel wezen zeg OK dan!
wat een lekkerding zeg pfffff *LOL*
hij is echt super mooi !!

groet van mij en bedankt Knipoog

Quinzy

Berichten: 3067
Geregistreerd: 22-08-02
Woonplaats: Belgie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-06-04 08:36

Citaat:
Dan weet Sandra ook alvast waar ze aantoe is.

Die weet het al lang Knipoog Heb ze denk ik al zo vaak gemaild dat ze gek van me word hahahaahaha! Haha!

Belsje

Berichten: 3506
Geregistreerd: 28-10-02
Woonplaats: Belgisch Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-04 08:51

Quinzy schreef:
Sweety is erg angstig bij vreemden. Niet voor een knuffeltje of zelf niet als ze op haar zitten maar wel als iemand vreemd haar meeneemt ofzo.


Citaat:
Quinzy, kun je daarnaar gaan kijken?

Ik heb dan toch weer vrije tijd teveel en Bilzen is maar een 20tal minuten van hier

Tuurlijk! Moet je zeker doen het is niet alleen met Tinker. Zaterdag zijn er veel keuringen ed maar zondag bijvoorbeeld zijn er de hele dag Show's van allerlei rassen. Ik weet wel nog niet hoe laat met sweety want ik moet me nog inschrijven. ik moest me nog lid maken van het stamboek dat heb ik gestort enwacht nu tot ik bericht krijg dat ik lid ben en dan vlug Sweety inschrijven.
Ik heb er zo zin in. Als iedereen die zegt dat die gaat komen ook komt heeft sweety een ware fanclub van minstens 15 man Haha! en dan kan ik je ook eens zien kijken of ik je herinner van het Steinershof vroeger dat was jij toch he?


Dat was ik, dus zeg eens waar? Haha! Wist niet dat er iets te doen was op die dag Schijnheilig . Gewoon in Alden Biezen? Iets anders groot weet ik niet direct liggen

Quinzy

Berichten: 3067
Geregistreerd: 22-08-02
Woonplaats: Belgie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-06-04 17:25

Das al wat je moet weten Haha! het is in Alden Bizezn zelf. Kom gezellig gedag zeggen he. Sweety herken je wel? Mij misschien niet meer hahahhha!